|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Je hebt wel een probleemstelling. "[...] de probleemstelling is de combinatie van de onderzoeksvraag met de redenen waarom het interessant is die vraag te beantwoorden." Zelfde bron als daarnet. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Over zo goed als elk onderwerp is een werkstuk te schrijven denk ik, ook metal. En zoals ik al zei, ik heb een hoofdvraag, opgedeeld in deelvragen. een stuk van mijn conclusie kan dus worden dat de metal van vroeger meer 1 'soort' was en dat er nu veel meer subgenres zijn. En je kan nooit helemaal weten waar je werkstuk in eindigd... |
|
en daar heb je een heel onderzoek aan gewijd, om erachter te komen, dat er nu meer stijlen zijn als vroeger? Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: Hhhm....ik zat bij een probleemstelling meer aan een echt probleem te denken...maargoed in dit opzicht heb ik dus wel een probleemstelling |
|
quote: Dàt is je hoofdvraag?? :') Jezus. Het is in elk geval al goed dat je weet dat ie heel (héél) erg vaag is, maar het is helemaal niet juist dat je zegt dat je anders niet meer dan een (half) A4-tje kan volschrijven hoor. Zolang je vraag gericht, overzichtelijk en doordacht genoeg gesteld/geformuleerd wordt, kan je echt een gigantische hoop informatie kwijt in je antwoord. Nuja.. specificiëren die handel! En op het onderwerp gezien.. njah.. volgens mij had je beter een ander kunnen kiezen |
|
quote: Hahah, nee dat zou wel heel ellendig zijn. Nee ik kan bijvoobeeld nu ook concluderen dat de kleedstijl van metalfans/bands een groot deel afhankelijk is wat de mode is op dat moment. Als het goed is moet er nog veel meer in de conclusie hoor... |
|
quote: Nee, ik bedoelde dta ik dan een vraag van een half a4tje krijg. Een nadere toelichting op de vraag geef ik in de inleiding. |
|
Probeer eens met hele concrete vragen te komen, wellicht kunnen de vrouwen hier je daar dan wel mee helpen. Wat je nu hebt staan is veels te vaag. |
|
quote: Ja? Ik krijg juist de indruk dat de kleedstijl redelijk mode-onafhankelijk en stijlvast is. Goths van tegenwoordig hebben een beetje dezelfde kleedstijl als de new wave voorgangers uit de jaren '80, bandshirts zijn al sinds jaar en dag vaste prik, evenals jassen met band patches. In de death metal hoek, maar bijv ook thrash metal zul je met regelmaat militaristisch getinte uitdossingen vinden, i.e. legerbroeken en kisten. Dat gold eind jaren '80 en dat geldt nu nog steeds wel. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ik vraag me af of heavymetal echt mannenmuziek is zoals vaak wordt gedacht? Op de DVD Metal (a headbangers journey) wordt gezegt dat er bijna geen ekele vrouw 'fan' was van de opkomende metal, ik vraag me af of dit nog steeds het geval is of dat ik er helemaal naast zit en het publiek nu ong 50%, 50% is. Of is dit ook weer een stomme, vage en nutteloze vraag? |
|
Was het pubiek maar 50/50 |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 23-01-2008 19:19] Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: Ok..maar dan nog: maar zonder énorme specificatie gaat dit, zeker met dit onderwerp, de mist in gaan. Twijfel en vaagheid moet je in je onderzoek wegwerken. |
|
quote: Niet nog steeds het geval en het publiek is zeker niet 50/50. |
|
Heavy metal zoals je dat had in de jaren '80 bestaat niet echt meer. Dat was gewoon een verzamelnaam voor het oude Maiden, Priest, Motorhead, etc. Tegenwoordig zullen deze bands meer opgegaan zijn in subgenres (thrash, speed, power voornamelijk) waarbij sommige van deze stromingen waarschijnlijk meer vrouwen trekken dan andere. Volgens mij heeft een Maiden best een aardige vrouwelijke aanhang. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Dat klopt uiteraard, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan de strakke broeken in de jaren '80. Deze kwamen net 'in de mode' en ook een Iron Maiden en Alice Cooper droegen het. Leer en spijkerstof waren dè stoffen en werden onder de gehele jeugd in die tijd gedragen en hierin waren ook de meeste bandleden gehuld. Ook de grote, getoupeerde, gepermaneerde kapsels met pony voor mannen waren in de metalscene te zien. Zo snel de strakke broeken niet meer werden gedragen en de kapsels minder explosief werden pasten de metalbandleden zich hieraan aan. Wel is het inderdaad het geval dat in het begin de metalbands zich (qua kleding) minder anders dan de 'rest' gingen kleden, terwijl veel metal fans nu juist niet met de mode mee willen doen en vaak ook duidelijk willen laten zien dat ze van de muziek houden (door bijv. bandshirts) Het was ook maar even een korte zin om een ander voorbeeld uit de conclusie te laten zien. Ik moet het nog geheel schrijven... |
|
quote: quote: Wel als je 'thrash' nog één keer als 'trash' schrijft. Tssss, het is geen afval... Bareuh... |
|
quote: Doe ik mijn best voor |
|
quote: Als wij met de band naar een festival gaan, is 33% van onze band vrouwelijk. ...als we op de bank zitten overigens ook. Bruce Banner |
|
Zitten toch 3 vrouwen in je band Waarom dit soort dingen onderzoeken, ik zie daar het nut absoluut niet van .. |
|
Het is geen onderzoek maar een werkstuk, ik denk niet dat het zware maatschappelijke implicaties gaat hebben Jenje She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: De grap is er na 4 jaar nog niet af? Bruce Banner |
|
quote: Maar hoeveel procent vrouwelijk zijn de mannelijke bandleden en vice versa? Dat is een veel interessantere vraag. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Nee She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |