IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Vrouwen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-01-2008 19:00 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:56 schreef Rach-l het volgende:
Ik heb nog 1.5 week om het in te leveren en nog 48 uur te gaan, dus een ander onderwerp zit er niet meer in

Het is inderdaad wel waar dat ik me iets verkeken heb op het aantal genres dat nu bestaat, maar ik probeer er het beste uit te halen. Dat kan ik ook in mijn eindreactie zetten dat ik beter een kleiner deel had moeten bekijken, maar dat ik ervan heb geleerd blablabla...dat vinden leraren altijd goed om te horen


Nee, hier had je gewoon beter over na moeten denken, voordat je met zo'n werkstuk begint zul je eerst eens wat research doen naar hoe de scene er momenteel uitziet, dan krijg je een veel beter beeld over hoe je het werkstuk wilt maken. als je dat had gedaan was je er waarschijnlijk al achter dat een profielwerkstuk over: metal gewoon niet goed mogelijk is.

Ga eerst even een paar onderzoeksvragen stellen, stel een hypothese op enz, gewoon in het wilde weg vragen op mensen afvuren waar je geen goed antwoord op kan krijgen helpt je echt geen stap verder.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 23-01-2008 19:00]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2008 19:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Je hebt wel een probleemstelling.
"[...] de probleemstelling is de combinatie van de onderzoeksvraag met de redenen waarom het interessant is die vraag te beantwoorden."
Zelfde bron als daarnet.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:03 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

Over zo goed als elk onderwerp is een werkstuk te schrijven denk ik, ook metal.
En zoals ik al zei, ik heb een hoofdvraag, opgedeeld in deelvragen. een stuk van mijn conclusie kan dus worden dat de metal van vroeger meer 1 'soort' was en dat er nu veel meer subgenres zijn. En je kan nooit helemaal weten waar je werkstuk in eindigd...


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-01-2008 19:04 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

en daar heb je een heel onderzoek aan gewijd,
om erachter te komen, dat er nu meer stijlen zijn als vroeger?


Why doesn't my music get me all the chicks?


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:05 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:02 schreef Jällö het volgende:
Je hebt wel een probleemstelling.
"[...] de probleemstelling is de combinatie van de onderzoeksvraag met de redenen waarom het interessant is die vraag te beantwoorden."
Zelfde bron als daarnet.


Hhhm....ik zat bij een probleemstelling meer aan een echt probleem te denken...maargoed in dit opzicht heb ik dus wel een probleemstelling


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 23-01-2008 19:05 by Faolan Wijzig reactieProfiel van FaolanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 23 januari 2008 18:44 schreef Rach-l het volgende:
..Ik heb inderdaad wel een hoofdvraag: wat zijn de verschillen in de metal van nu ten opzichte van het 'ontstaan' van de metal...



Dàt is je hoofdvraag?? :') Jezus. Het is in elk geval al goed dat je weet dat ie heel (héél) erg vaag is, maar het is helemaal niet juist dat je zegt dat je anders niet meer dan een (half) A4-tje kan volschrijven hoor. Zolang je vraag gericht, overzichtelijk en doordacht genoeg gesteld/geformuleerd wordt, kan je echt een gigantische hoop informatie kwijt in je antwoord. Nuja.. specificiëren die handel!


En op het onderwerp gezien.. njah.. volgens mij had je beter een ander kunnen kiezen


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:07 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:04 schreef GrindMaster het volgende:
en daar heb je een heel onderzoek aan gewijd,
om erachter te komen, dat er nu meer stijlen zijn als vroeger?


Hahah, nee dat zou wel heel ellendig zijn. Nee ik kan bijvoobeeld nu ook concluderen dat de kleedstijl van metalfans/bands een groot deel afhankelijk is wat de mode is op dat moment. Als het goed is moet er nog veel meer in de conclusie hoor...


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:09 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:05 schreef Faolan het volgende:
Dàt is je hoofdvraag?? :') Jezus. Het is in elk geval al goed dat je weet dat ie heel (héél) erg vaag is, maar het is helemaal niet juist dat je zegt dat je anders niet meer dan een (half) A4-tje kan volschrijven hoor. Zolang je vraag gericht, overzichtelijk en doordacht genoeg gesteld/geformuleerd wordt, kan je echt een gigantische hoop informatie kwijt in je antwoord. Nuja.. specificiëren die handel!


En op het onderwerp gezien.. njah.. volgens mij had je beter een ander kunnen kiezen


Nee, ik bedoelde dta ik dan een vraag van een half a4tje krijg. Een nadere toelichting op de vraag geef ik in de inleiding.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2008 19:12 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Probeer eens met hele concrete vragen te komen, wellicht kunnen de vrouwen hier je daar dan wel mee helpen. Wat je nu hebt staan is veels te vaag.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 19:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:07 schreef Rach-l het volgende:
Hahah, nee dat zou wel heel ellendig zijn. Nee ik kan bijvoobeeld nu ook concluderen dat de kleedstijl van metalfans/bands een groot deel afhankelijk is wat de mode is op dat moment. Als het goed is moet er nog veel meer in de conclusie hoor...


Ja? Ik krijg juist de indruk dat de kleedstijl redelijk mode-onafhankelijk en stijlvast is. Goths van tegenwoordig hebben een beetje dezelfde kleedstijl als de new wave voorgangers uit de jaren '80, bandshirts zijn al sinds jaar en dag vaste prik, evenals jassen met band patches. In de death metal hoek, maar bijv ook thrash metal zul je met regelmaat militaristisch getinte uitdossingen vinden, i.e. legerbroeken en kisten. Dat gold eind jaren '80 en dat geldt nu nog steeds wel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:17 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

Ik vraag me af of heavymetal echt mannenmuziek is zoals vaak wordt gedacht?
Op de DVD Metal (a headbangers journey) wordt gezegt dat er bijna geen ekele vrouw 'fan' was van de opkomende metal, ik vraag me af of dit nog steeds het geval is of dat ik er helemaal naast zit en het publiek nu ong 50%, 50% is.

Of is dit ook weer een stomme, vage en nutteloze vraag?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 23-01-2008 19:18 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Was het pubiek maar 50/50



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-01-2008 19:19 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 23-01-2008 19:19]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 23-01-2008 19:19 by Faolan Wijzig reactieProfiel van FaolanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 23 januari 2008 19:09 schreef Rach-l het volgende:
Nee, ik bedoelde dta ik dan een vraag van een half a4tje krijg. Een nadere toelichting op de vraag geef ik in de inleiding.



Ok..maar dan nog: maar zonder énorme specificatie gaat dit, zeker met dit onderwerp, de mist in gaan. Twijfel en vaagheid moet je in je onderzoek wegwerken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2008 19:19 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:17 schreef Rach-l het volgende:
Ik vraag me af of heavymetal echt mannenmuziek is zoals vaak wordt gedacht?
Op de DVD Metal (a headbangers journey) wordt gezegt dat er bijna geen ekele vrouw 'fan' was van de opkomende metal, ik vraag me af of dit nog steeds het geval is of dat ik er helemaal naast zit en het publiek nu ong 50%, 50% is.

Of is dit ook weer een stomme, vage en nutteloze vraag?


Niet nog steeds het geval en het publiek is zeker niet 50/50.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 19:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Heavy metal zoals je dat had in de jaren '80 bestaat niet echt meer. Dat was gewoon een verzamelnaam voor het oude Maiden, Priest, Motorhead, etc. Tegenwoordig zullen deze bands meer opgegaan zijn in subgenres (thrash, speed, power voornamelijk) waarbij sommige van deze stromingen waarschijnlijk meer vrouwen trekken dan andere. Volgens mij heeft een Maiden best een aardige vrouwelijke aanhang.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:25 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:17 schreef Mark het volgende:
Ja? Ik krijg juist de indruk dat de kleedstijl redelijk mode-onafhankelijk en stijlvast is. Goths van tegenwoordig hebben een beetje dezelfde kleedstijl als de new wave voorgangers uit de jaren '80, bandshirts zijn al sinds jaar en dag vaste prik, evenals jassen met band patches. In de death metal hoek, maar bijv ook thrash metal zul je met regelmaat militaristisch getinte uitdossingen vinden, i.e. legerbroeken en kisten. Dat gold eind jaren '80 en dat geldt nu nog steeds wel.


Dat klopt uiteraard, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan de strakke broeken in de jaren '80. Deze kwamen net 'in de mode' en ook een Iron Maiden en Alice Cooper droegen het. Leer en spijkerstof waren dè stoffen en werden onder de gehele jeugd in die tijd gedragen en hierin waren ook de meeste bandleden gehuld. Ook de grote, getoupeerde, gepermaneerde kapsels met pony voor mannen waren in de metalscene te zien. Zo snel de strakke broeken niet meer werden gedragen en de kapsels minder explosief werden pasten de metalbandleden zich hieraan aan.

Wel is het inderdaad het geval dat in het begin de metalbands zich (qua kleding) minder anders dan de 'rest' gingen kleden, terwijl veel metal fans nu juist niet met de mode mee willen doen en vaak ook duidelijk willen laten zien dat ze van de muziek houden (door bijv. bandshirts)

Het was ook maar even een korte zin om een ander voorbeeld uit de conclusie te laten zien. Ik moet het nog geheel schrijven...


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 23-01-2008 19:26 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:51 schreef Rach-l het volgende:
Kun je stellen dat meer de death en trash metal mannen trekt


quote:
Op 23 januari 2008 18:58 schreef Rach-l het volgende:
Ik heb geen probleem


Wel als je 'thrash' nog één keer als 'trash' schrijft. Tssss, het is geen afval...


Bareuh...


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 19:26 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:19 schreef Faolan het volgende:
Twijfel en vaagheid moet je in je onderzoek wegwerken.


Doe ik mijn best voor


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-01-2008 19:31 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 23 januari 2008 17:17 schreef Rach-l het volgende:
Kan iemand een gokje doen hoeveel procent van bijvoorbeeld metal-festivalgangers vrouw zijn?
En vinden/denken jullie dat metal meer 'mannenmuziek' is, en waarom?


Als wij met de band naar een festival gaan, is 33% van onze band vrouwelijk.


...als we op de bank zitten overigens ook.


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2008 19:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zitten toch 3 vrouwen in je band

Waarom dit soort dingen onderzoeken, ik zie daar het nut absoluut niet van ..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 19:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het is geen onderzoek maar een werkstuk, ik denk niet dat het zware maatschappelijke implicaties gaat hebben Jenje


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-01-2008 19:37 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 23 januari 2008 19:33 schreef Jenje het volgende:
Zitten toch 3 vrouwen in je band .


De grap is er na 4 jaar nog niet af?


Bruce Banner


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2008 19:41 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:31 schreef Lainedil het volgende:
Als wij met de band naar een festival gaan, is 33% van onze band vrouwelijk.

Maar hoeveel procent vrouwelijk zijn de mannelijke bandleden en vice versa?
Dat is een veel interessantere vraag.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 19:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:37 schreef Lainedil het volgende:
De grap is er na 4 jaar nog niet af?


Nee


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen