IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Vrouwen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 12-08-2009 22:06 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Technisch gezien alsnog een MAN, dat het zich niet zo stereotypisch gedraagt allé.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-08-2009 22:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iets wat enkel technisch gezien een man is, hoe heet je dat?


signature


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 12-08-2009 22:13 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Hoe ik dat heet? Het is hier dan wel warm momenteel, maar volgens mij zijn het nog steeds mannen hoor.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-08-2009 22:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dan ben ik een überman

en jij toch ook?


signature


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 12-08-2009 22:16 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Nee, ghij is een man, niets meer, niets minder.
En ik niet nee.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-08-2009 22:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

modest!


signature


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 12-08-2009 22:58 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Vrouw!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-08-2009 23:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Mijn relatie-/vrouwenervaring is als volgt:
In het begin ben je hopeloos verliefd en vind je alles aan elkaar leuk. Dan gaan die eerste roze wolken weg en begin je toch wat realistischer naar elkaar te kijken.
Vrouwen willen dan op een gegeven moment mannen gaan veranderen en aan hun ideaalbeeld aanpassen. Als man is het vooral zaak om hierin niet teveel mee te gaan.
Volgens mij is het niet erg om als man ook je steentje bij te dragen aan het huishouden, verlies je daar geen mannelijkheid mee. Ook niet als je wat minder concerten bezoekt omdat je verplichtingen thuis hebt.
Mis gaat het pas wanneer je de hele eigen identiteit opgeeft omdat je vrouw/vriendin dat wil, en dat zie ik toch regelmatig bij mannen. Dat ze niks meer doen voor zichzelf, maar alleen nog maar werken en met het gezin bezig zijn.
Mijn dag met de kinderen alleen, mijn bandavond, afspreken met vrienden of vissen, dat soort dingen zijn heilig voor me. Dan kan ik mijn eigen ding doen namelijk. En die ga ik niet opofferen omdat mijn vrouw dat wil.
Edit: Wat je vaak ziet is dat mannen helemaal zijn geworden wat de vrouw in de relatie wil, en op een gegeven moment zijn ze een karikatuur van zichzelf geworden. Vaak ziet de vrouw dan ook niks meer in die man, omdat hij in niks meer lijkt op degene op wie ze indertijd gek is geworden. En dan is het al te laat. Daarom is het volgens mij voor mannen belangrijk dat ze vooral hun eigen dingen blijven vasthouden, of dat nu muziek, een hobby, een vriendenclub of een levensstijl is.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-08-2009 23:23]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 13-08-2009 0:00 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Hurgh! Daar moet ik dus echt niet aan denken. Nee hoor, ik laat mijn vriend in zn waarde en hij mij, als hij een avondje weg wil maakt me dat geen reet uit, zolang ik maar weet waar hij ongeveer uithangt
(hij/wij hebben een heel slechte ervaring gehad met zijn zusje, die bleek in coma in het VU te liggen omdat ze was overreden door een bestelbus)
Als ik weg ben/ga laat ik het hem ook weten.

Het enigste wat moest veranderen was zijn levenservaring. Met nadruk op MOEST. Heel veel essentiële dingen heeft hij van huis uit nooit geleerd. (huishouden, financiën, socialiteit, emoties etc)
Maar zonder zou hij ook nooit verder gekomen zijn. Dat was een hele gecompliceerde situatie die nu wel een heel stuk beter gaat.
Waarom ik zijn moeder d'r nek zou willen omdraaien laat ik maar buiten beschouwing :')

Hoe dit topic van vrouwen in de metal scene is over gegaan naar relaties tussen man en vrouw weet ik ook niet. :p


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Ancient Times
Usericon van Ancient Times
Posted 13-08-2009 0:10 by Ancient Times Wijzig reactieProfiel van Ancient TimesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2009 23:19 schreef bastianus het volgende:
Mijn relatie-/vrouwenervaring is als volgt:
In het begin ben je hopeloos verliefd en vind je alles aan elkaar leuk. Dan gaan die eerste roze wolken weg en begin je toch wat realistischer naar elkaar te kijken.
Vrouwen willen dan op een gegeven moment mannen gaan veranderen en aan hun ideaalbeeld aanpassen. Als man is het vooral zaak om hierin niet teveel mee te gaan.
Volgens mij is het niet erg om als man ook je steentje bij te dragen aan het huishouden, verlies je daar geen mannelijkheid mee. Ook niet als je wat minder concerten bezoekt omdat je verplichtingen thuis hebt.
Mis gaat het pas wanneer je de hele eigen identiteit opgeeft omdat je vrouw/vriendin dat wil, en dat zie ik toch regelmatig bij mannen. Dat ze niks meer doen voor zichzelf, maar alleen nog maar werken en met het gezin bezig zijn.
Mijn dag met de kinderen alleen, mijn bandavond, afspreken met vrienden of vissen, dat soort dingen zijn heilig voor me. Dan kan ik mijn eigen ding doen namelijk. En die ga ik niet opofferen omdat mijn vrouw dat wil.
Edit: Wat je vaak ziet is dat mannen helemaal zijn geworden wat de vrouw in de relatie wil, en op een gegeven moment zijn ze een karikatuur van zichzelf geworden. Vaak ziet de vrouw dan ook niks meer in die man, omdat hij in niks meer lijkt op degene op wie ze indertijd gek is geworden. En dan is het al te laat. Daarom is het volgens mij voor mannen belangrijk dat ze vooral hun eigen dingen blijven vasthouden, of dat nu muziek, een hobby, een vriendenclub of een levensstijl is.


Geld andersom anders ook.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-08-2009 0:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, dat laatste klopt wel,


nu, denken jullie dat een relatie tussen twee metalliefhebbers (hetero pakweg), meer kans op slagen heeft (iets meer?) dan een metalhead(in) en een niet-liefhebber(ster)?

denk je dat metal / gelijke intresse er voor zorgt dat het beter gaat? Of heb je dan dezelfde discussie over muziek, maar dan op bandniveau?

in het positieve geval zijn vrouwen in metal positief


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-08-2009 0:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 0:10 schreef Ancient Times het volgende:
Geld andersom anders ook.

nee

of jawel, op vlak van seks



signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2009 0:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 0:11 schreef Hypnos het volgende:
nu, denken jullie dat een relatie tussen twee metalliefhebbers (hetero pakweg), meer kans op slagen heeft (iets meer?) dan een metalhead(in) en een niet-liefhebber(ster)?

denk je dat metal / gelijke intresse er voor zorgt dat het beter gaat?




Ik ben zelf vanwege mijn drang naar concerten te gaan zeker niet de makkelijkste om een relatie mee te hebben. Doodvermoeiend zelfs bij tijd en wijlen. Als ik ergens echt heen wil ga ik ook gewoon. Geen discussie mogelijk. Ik heb dan ook een sterke vrouw nodig die, net als ik, de behoefte heeft om veel naar concerten te gaan of begrijpt dat ik die behoefte heb en me die vrijheid geeft, maar het blijft gewoon leuker als ik die passie voor muziek met haar kan delen. Een beetje de zelfde smaak is dan wel gewenst.

@ Verhaal van Bastianus:

Ik hou juist enorm (Vaak zelfs teveel) vast aan mijn eigen ding en leefstijl.
Mijn visie: Zo heb je me leren kennen en dat is wat je leuk aan me vindt.

Daar ben ik mezelf al diverse keren mee tegengekomen en ben uitgemaakt voor egoïst of kreeg een opmerking als 'ja, maar dan ben je net verliefd en dan kijk je daar anders tegen aan' waarna het einde relatie was.
Kennelijk waren die vrouwen dus toch niet sterk genoeg om mij te kunnen handelen. Ik heb bij jonneke het idee dat ik wat dat betreft mijn gelijke wel gevonden heb. Die houdt ook vast aan haar eigen dingen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 7:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 0:11 schreef Hypnos het volgende:
ja, dat laatste klopt wel,


nu, denken jullie dat een relatie tussen twee metalliefhebbers (hetero pakweg), meer kans op slagen heeft (iets meer?) dan een metalhead(in) en een niet-liefhebber(ster)?

denk je dat metal / gelijke intresse er voor zorgt dat het beter gaat? Of heb je dan dezelfde discussie over muziek, maar dan op bandniveau?

in het positieve geval zijn vrouwen in metal positief

Mijn vorige vaste relatie was met een metalliefhebster, maar die is op de klippen gelopen. Maar dat was omdat we op andere vlakken niet bij elkaar pasten.
Mijn vrouw houdt helemaal niet van metal, al gaat ze soms wel mee naar een concert. Ze houdt wel van hardrock, Europe en Bon Jovi enzo.
Wel hebben mijn vrouw en ik gemeenschappelijke interesses, we werken b.v. in dezelfde sector, denken hetzelfde over de opvoeding van de kinderen, gaan graag samen koken of uit eten en kunnen heel goed met elkaars vrienden opschieten. Goed blijven communiceren en wat gemeenschappelijke ideeën hebben lijkt me wel heel belangrijk. Maar metal is in mijn geval ook geen levensstijl, meer de muziek die ik mooi vind en dan houdt het op. Mijn ex is ook meer metal in het geheel dan ik eigenlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2009 7:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 7:36 schreef bastianus het volgende:
kunnen heel goed met elkaars vrienden opschieten


Leuk meegenomen maar voor mij is het voldoende als ik er mee door 1 deur kan. En als dat niet het geval is dan is dat jammer maar lig ik er ook niet van wakker. Haar vrienden hoeven niet automatisch mijn vrienden te zijn en omgekeerd. Vrienden zijn wat mij betreft onderdeel van je eigen ding doen.

Een ex van me heeft altijd aangegeven altijd haar hartsvriendin boven haar vriend te verkiezen. Het feit dat ik dat wijf wel kon schieten heeft deels meegeholpen aan het einde van onze relatie.
Het zelfde heb ik overigens ook gehad in een situatie waar het in plaats van om een hartsvriendin om iets onbenulligs als geloof ging.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-08-2009 12:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 7:36 schreef bastianus het volgende:
Mijn vorige vaste relatie was met een metalliefhebster, maar die is op de klippen gelopen. Maar dat was omdat we op andere vlakken niet bij elkaar pasten.
Mijn vrouw houdt helemaal niet van metal, al gaat ze soms wel mee naar een concert. Ze houdt wel van hardrock, Europe en Bon Jovi enzo.
Wel hebben mijn vrouw en ik gemeenschappelijke interesses, we werken b.v. in dezelfde sector, denken hetzelfde over de opvoeding van de kinderen, gaan graag samen koken of uit eten en kunnen heel goed met elkaars vrienden opschieten. Goed blijven communiceren en wat gemeenschappelijke ideeën hebben lijkt me wel heel belangrijk. Maar metal is in mijn geval ook geen levensstijl, meer de muziek die ik mooi vind en dan houdt het op. Mijn ex is ook meer metal in het geheel dan ik eigenlijk.





communiceren inderdaad,

openheid over jezelf niet zien als zwakte en kwetsbaarheid

maar je moet wel jezelf graag genoeg zien om jezelf te willen en kunnen tonen natuurlijk


ik denk dat veel mensen problemen hebben in een relatie omdat ze zichzelf soms niet graag hebben


Bij mij is metal gedeeltelijk een levensstijl, en dat heb ik voor mezelf ook moeten accepteren. Eerst was het cool, dan is het gewoon geworden wat het is. Zwarte kleren, onconservatief, levendig, ... gewoon, wat het is. En ik schaam me er niet voor. Maar wie zichzelf minderwaardig voelt zal zeker niet open en eerlijk zijn over zichzelf, dus miscommunicatie/geen communicatie -> frustratie, onbegrip, misverstanden, gevoel van niet begrepen worden , ...



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-08-2009 12:50]


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-08-2009 12:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-08-2009 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik merk toch dat veel vrouwen, zeker in metal, streven naar een ideaal (net als mannen),

maar als ze dat ideaal niet halen, dan is het bijna automatisch slecht, om zeep, kut. Mannen zijn daar ofwel lakser of realistischer in. en of het nu laks of realistisch is, het lijkt me toch veel makkelijker om zo door het leven te gaan


signature


Waldtyr
Usericon van Waldtyr
Posted 13-08-2009 13:41 by Waldtyr Wijzig reactieProfiel van WaldtyrQuote dit berichthttp://www.myspace.com/moonofblood

quote:
Op 13 augustus 2009 0:11 schreef Hypnos het volgende:
nee

of jawel, op vlak van seks





hahahah, die zagen we niet aankomen nee


neoplasma malignum


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-08-2009 19:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 augustus 2009 12:48 schreef Hypnos het volgende:


Bij mij is metal gedeeltelijk een levensstijl, en dat heb ik voor mezelf ook moeten accepteren. Eerst was het cool, dan is het gewoon geworden wat het is. Zwarte kleren, onconservatief, levendig, ... gewoon, wat het is.



ONconservatief?






OERconservatief bedoel je.


Boeiender


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-08-2009 19:15 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 0:52 schreef XXL het volgende:
Ik heb bij jonneke het idee dat ik wat dat betreft mijn gelijke wel gevonden heb. Die houdt ook vast aan haar eigen dingen.


Als ik vrouw was zou ik dat maar al te graag doen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-08-2009 19:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 augustus 2009 19:15 schreef Lionheart het volgende:
Als ik vrouw was zou ik dat maar al te graag doen.
hihi


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-08-2009 20:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 19:10 schreef MR. N het volgende:
ONconservatief?






OERconservatief bedoel je.


nee hoor, ik ben niet net iets minder conservatief dan waar ik in fungeer


signature


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 20-05-2019 16:10 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Niet echt metal, maar voor 1971 ruig genoeg en muzikaal niks op aan te merken



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-05-2019 16:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Video niet beschikbaar?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen