IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Vrouwen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2008 19:47 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:33 schreef Jenje het volgende:
Waarom dit soort dingen onderzoeken, ik zie daar het nut absoluut niet van ..

Jenje en het nut der dingen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Litha
Usericon van Litha
Posted 23-01-2008 21:11 by Litha Wijzig reactieProfiel van LithaQuote dit berichthttp://www.lithadesign.nl

quote:
Op 23 januari 2008 19:26 schreef De Ulk het volgende:
Wel als je 'thrash' nog één keer als 'trash' schrijft. Tssss, het is geen afval...


Hieruit blijkt hoeveel onderzoek hij al heeft gedaan.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-01-2008 21:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

volgens mij vindt rachel het belangrijker dat het over metal gaat dan dat het een fatsoenlijk verslag wordt. anyway, succes met je vaagheid, laat maar even weten wanneer je je herkansing mag inleveren

edit: is de opzet al wel goedgekeurd door een docent trouwens?

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-01-2008 21:13]


Je moeder.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 23-01-2008 21:14 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 23 januari 2008 17:24 schreef Metalhead22 het volgende:
Profielwerkstuk maken over metal is zowieso niet al te handig als je het mij vraagt (
Já, ik heb er zelf ook aan zitten denken )

Ik geen moment.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-01-2008 21:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 januari 2008 21:14 schreef Skyggesang het volgende:
Ik geen moment.


+1

ik had het gedaan over het einde van de verzuiling en de invloed daarvan op normen en waarden geloof ik. geen idee meer eigenlijk wat het precies was... iig iets keihard blasphemisch ook wel weer erg metal maar mét onderzoeksvraag en enigszins aantoonbare paralellen hehe


Je moeder.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 21:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Einde van de verzuiling? Heb je wel eens goed om je heen gekeken op tv en in de tweede kamer en dergelijke? Ik wacht nog steeds


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-01-2008 21:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

uhm ja, dat het minder is geworden in de loop der decenia iig


Je moeder.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 23-01-2008 22:38 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

'in mijn tijd' bestonden er nog geen profielwerkstukken. Heb wel een eindwerkstuk gedaan op de vrije school over Alchemie, wist nog niet zoveel van metal. Luisterde trouw naar Vara's Vuurwerk Was misschien wel de enige op school, dus 100% vrouwelijke metalhead op mijn school. sgool BeDoEl iK.



Nix
Usericon van Nix
Posted 23-01-2008 22:49 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hoe kan muziek nou mannelijk zijn?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2008 22:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:34 schreef Mark het volgende:
Het is geen onderzoek maar een werkstuk, ik denk niet dat het zware maatschappelijke implicaties gaat hebben Jenje
In een werkstuk onderzoek je ook dingen

Althans, als je het goed wilt doen


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 23-01-2008 23:08 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 17:17 schreef Rach-l het volgende:
Kan iemand een gokje doen hoeveel procent van bijvoorbeeld metal-festivalgangers vrouw zijn?
En vinden/denken jullie dat metal meer 'mannenmuziek' is, en waarom?


een gokje zeker. maar met een gokje kan je zelfs in je profielwerkstuk niet aankomen. ik denk 40% zo? afhankelijk van de conceten waar je heen gaat natuurlijk maar ik neem even gemiddelde festivalletjes, met verschillende stijlen bandjes: AMM, Stonehenge, Waldrock etc.
vraag 2: Metal is een mannensport . beetje stomme vraag om aan vrouwen te stellen. Kun je je deelvragen neerzetten?

ze is vast al naar bed of niet?


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-01-2008 23:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Nu is het net alsof het profielwerkstuk een achterlijk iets is...


... nou ja, het is wat je er zelf van maakt, natuurlijk .


Ik heb hem destijds gedaan over (HAVO) Plato en (VWO) Raspoetin.


Het was een 'werkstuk' dat het dichtst bij een echte (uni) paper kwam van het gehele HAVO/VWO. Soort van voorbereiding ofzo.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 23-01-2008 23:35 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

poe poe nou nou, help dat meisje allemaal eens zeg.


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-01-2008 23:37 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 23:35 schreef Hagal het volgende:
poe poe nou nou, help dat meisje allemaal eens zeg.



Door geen antwoord te geven? Een docent gaat echt geen geoegen nemen met een van een forum komend percentage dat het concertbezoek van vrouwen in vergelijking met mannen moet representeren.


Damn, wat een zin.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 23:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 23:35 schreef Hagal het volgende:
poe poe nou nou, help dat meisje allemaal eens zeg.


Ik wil best helpen, maar ik wacht nog steeds op een beantwoordbare vraag


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 23-01-2008 23:41 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

ok, jullie hebben een punt.


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-01-2008 23:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Pfff zo moeilijk is het niet

Vraag: "Vrouwen en metal"

Antwoord: "Tietuuuhhhhhhhh "


Zenial


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-01-2008 23:58 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Bier en ..?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-01-2008 23:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 17:17 schreef Rach-l het volgende:
Kan iemand een gokje doen hoeveel procent van bijvoorbeeld metal-festivalgangers vrouw zijn?


Grofweg zo ongeveer tussen de 5 en 80 procent.

quote:

En vinden/denken jullie dat metal meer 'mannenmuziek' is, en waarom?


Check dit topic eens.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-01-2008 23:59 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 januari 2008 23:58 schreef Nix het volgende:
Bier en ..?

Jeetje geen idee. Post eens een foto als hint?

[Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 23-01-2008 23:59]


Zenial


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-01-2008 0:00 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 23:59 schreef Zenial het volgende:
Jeetje geen idee. Post eens een foto als hint?



*weg foto*

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 24-01-2008 0:04]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 24-01-2008 0:03 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Bier en brillen


Zenial


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-01-2008 0:03 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Wat jij wilt!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-01-2008 9:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 19:25 schreef Rach-l het volgende:
Dat klopt uiteraard, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan de strakke broeken in de jaren '80. Deze kwamen net 'in de mode' en ook een Iron Maiden en Alice Cooper droegen het. Leer en spijkerstof waren dè stoffen en werden onder de gehele jeugd in die tijd gedragen en hierin waren ook de meeste bandleden gehuld. Ook de grote, getoupeerde, gepermaneerde kapsels met pony voor mannen waren in de metalscene te zien. Zo snel de strakke broeken niet meer werden gedragen en de kapsels minder explosief werden pasten de metalbandleden zich hieraan aan.

Wel is het inderdaad het geval dat in het begin de metalbands zich (qua kleding) minder anders dan de 'rest' gingen kleden, terwijl veel metal fans nu juist niet met de mode mee willen doen en vaak ook duidelijk willen laten zien dat ze van de muziek houden (door bijv. bandshirts)

Het was ook maar even een korte zin om een ander voorbeeld uit de conclusie te laten zien. Ik moet het nog geheel schrijven...

Een zin uit de conclusie zeg je?

Het stukje is best goed geschreven vind ik, maar het mag geen conclusie heten. Het is eerder een hypothese.

Om die hypothese te testen ga je vervolgens metalliers vragen wat ze in hun klerenkast hebben hangen, op fora gepostte foto's analyseren of whatever...
Je zult waarschijnlijk tot de tot de conclusie komen dat de veronderstelling (aka hypothese) onjuist was want het leeuwendeel van metalliers loopt er tegenwoordig semi-trendy bij.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 24-01-2008 9:57 by Faolan Wijzig reactieProfiel van FaolanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 23 januari 2008 19:25 schreef Rach-l het volgende:
..
Wel is het inderdaad het geval dat in het begin de metalbands zich (qua kleding) minder anders dan de 'rest' gingen kleden, terwijl veel metal fans nu juist niet met de mode mee willen doen en vaak ook duidelijk willen laten zien dat ze van de muziek houden (door bijv. bandshirts)...



Ik ben het hier toch wel echt niet mee eens hoor. Ik weet niet of het algemeen gezien ook zo is, maar in mijn omgeving moet ik vaststellen dat de bandshirts, het overheersend zwart kleurenpalet, de spikes en de weet ik veel wat nog allemaal niet meer dan een tijdelijke fase is die voornamelijk bij de puberale/adolescente metalliefhebber voorkomt? Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn genoeg metal fans (again: ik spreek voor m'n eigen omgeving) waar je het helemaal niet aan kan voorspellen dat ze van die muziek houden. Op festivals en concerten , ja duh, niet meer dan logisch, maar in het alledaagse leven ....

En voor de rest ben ik het zeker met dat van 'semi-trendy' hierboven eens.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen