IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Zelfmoord bij dieren Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 25-02-2002 18:43 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Is de mens eigenlijk het enige wezen op aarde met zelfmoordneigingen vanuit depressieve redenen (dus niet wat lemmings doen, zo'n massale zelfmoordactie)? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat bijvoorbeeld een eekhoorn zo down was dat hij zichzelf expres uit een boom liet vallen met als doel zichzelf om te brengen.
Heeft dit misschien te maken met dat de mens het (op aarde) verst ontwikkelde organisme is op het gebied van intelligentie? Of reageert de mens gewoon heviger op emoties? Of plegen andere dieren wel zelfmoord?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-02-2002 18:44 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Om depressief of zo te zijn moet je zelfbewust zijn. De meeste dieren naast de mens zijn dit niet. Ze weten in feite niet eens dat ze bestaan.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-02-2002 18:46 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Heb een verhaal gehoord van die eerste dolfijn van Flipper, die werd na zijn series in een klein zwembad gehouden, en daarna door velen vergeten. Tot na jaaaaaaren zijn trainer weer eens kwam kijken hoe het was met de kleine geldbuidel, en toen heeft Flipper zijn harses net zo lang tegen de rand aan geramd tot ie dood was. Soort van wraak, dat zijn trainer erbij mocht zijn als hij dat deed. Ik weet niet wat er waar van is, maar het is iig een mooi verhaal.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-02-2002 18:47 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ook al zo'n vaag iets. Dieren doen alles wat ze doen vanzelf zonder er verder bij na te denken. Dus ze hebben helemaal geen doel om te leven eigenlijk (wij mensen ook niet nee maar je snapt wat ik bedoel). Best weird eigenlijk


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-02-2002 18:48 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 februari 2002 18:47 schreef SQT het volgende:
Ook al zo'n vaag iets. Dieren doen alles wat ze doen vanzelf zonder er verder bij na te denken. Dus ze hebben helemaal geen doel om te leven eigenlijk (wij mensen ook niet nee maar je snapt wat ik bedoel). Best weird eigenlijk
Dat probeer ik te zeggen; ze hebben niet echt een bewustzijn. Ze "zijn" er gewoon en doen wat in hun genen ligt.



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 18:50 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Veel Dieren kiezen ervoor om te sterven Als ze Stres hebben, Alle vitale delen in het lichaam krijgen dan geen bloed meer of er wordt niets meer gegeten.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 18:54 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Maar om ff terug te komen bij dat Flipper verhaal, Dolfijnen zijn vrij 'bewuste' dieren. Naast de mens is de dolfijn het enige organisme op aarde dat sex heeft voor plezier! ( als dat niet bewust is )

Verder kunnen dolfijnen zichzelf ook herkennen in de spiegel (vraag me af hoe ze daar zijn achtergekomen ).
Dat zie ik me kat niet echt doen eigenlijk


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-02-2002 18:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dat herkennen hebben ze gedaan met verfjes, dat hebben ze bij die beesten op de rug gesmeerd en die beesten draaiden zich in allerlei bochten om de vlek op hun eigen rug te kunnen zien. Was erg duidelijk. En trouwens, apen rukken zich de hele dag suf, maar of dat nu voor het plezier is of tegen de verveling... Ooit gehoord van bonobo-apen...?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 18:58 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

apen rukken om hun territiorium af te zz. Ze wippen ook om te laten zien dat ze van iemand houden, maar niet om dat ze het lekker vinden.

bonobo?
dan ben ik waarschijnlijk een bonobo aap.


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-02-2002 19:01 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Jij rukt je voor de verveling LOL

ontopic:
Maar sommige andere wezens plegen dus wel degelijk zelfmoord blijkbaar. Zijn hier nog meer voorbeelden van bekend dan?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 19:02 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ja reptielen, oliefanten en zalm


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 19:05 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Olifanten die plegen toch geen zelfmoord? die gaan alvast naar het moeras om daar lekker in het water dood te gaan.
Olifanten weten dus wanneer ze dood gaan.


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-02-2002 19:07 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Hetzelfde bij zalm volgens mij, die gaan ook terug stroomopwaarts naar waar ze vandaan komen om daar te sterven


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 19:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

want daar staan de beren te wachten, moehaha

maar goed,
in principe plegen bijen (onbedoeld) zelfmoord, door je te steken.
Sommige beesten plegen zelfmoord om de rest te helpen, door een soort geur ofzo te verspreiden




linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 19:11 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

nee de zalm gaat daarheen om zijn zaad kwijt te worden,
Maar omdat een vis 2 soorten spieren heeft (rode en witte) de rode voor normale snelheden en 24 uur er dag, de witte voor snelheid en maar voor kort gebruik.
omdat de zalm tegen de stroom inmoet gebruikt ie telang zijn witte spieren en maakt daarmee te veel lactose aan waardoor ie vergiftigt wordt.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-02-2002 19:13 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Eh, niet lullig bedoeld maar het was toch rood voor korte snelheid en wit voor lang en duurzaam?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 19:14 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

shit, ik snap er helemaal niks van!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 19:16 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2002 19:13 schreef Greycloak het volgende:
Eh, niet lullig bedoeld maar het was toch rood voor korte snelheid en wit voor lang en duurzaam?

nee de wit is voor snel, deze bevat namelijk al de enzymen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-02-2002 19:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oh, dan is dat dus anders dan bij mensen, laat maar...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 19:18 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

heb afgelopen een cursus gehad tussen de haaien en barcuda vandaar.
in het wild te verstaan. was echt kicke.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-02-2002 19:19 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 februari 2002 19:18 schreef linknl het volgende:
heb afgelopen een cursus gehad tussen de haaien en barcuda vandaar.
in het wild te verstaan. was echt kicke.

Is dat niet gevaarlijk?



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 19:21 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

nee was tof Hamerhead, whitetip en 10000 baracuda's op nog geen meter afstand gehad.
Baracuda's zijn de snelste vissen ter wereld.
goede japanse instructeur mee en 30 meter diep echt een aanrader.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 19:22 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik heb echt een fobie: zeefobie
echt, ik durf echt niet verder de zee in dan me enkels


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-02-2002 19:22 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, je zat in een kooi neem ik aan?

Lijkt me wel leuk duiken. Maar niet tussen de haaien. Plus ik hou niet zo van water. Heeft met mijn lenzen te maken uiteraard.



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-02-2002 19:30 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

nee geen kooi gewoon vrij.
Is echt het mooiste wat ik ooit heb gezien.
Echt net een aquarium maar dan een beetje groter.



maar eeeh als een beest stres heeft en er voor kiest niet meer te eten is het toch zelfmoord?


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-02-2002 19:32 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ja.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vind het dan wel zelfmoord, maar misschien weet dat beest niet dat-ie dood gaat alstie niet eet.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen