|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Amen to that |
|
Ik ontvang elke keer radiozenders op mijn Engl preamp die ik thuis gebruik voor het spelen. Iemand een idee om dat er vanaf te krijgen. Wordt steeds erger krijg ik het idee. [Dit bericht is gewijzigd door Buried_Alive op 09-12-2008 22:19] |
|
Andere kabels proberen, die beter geshield zijn. Wat bij mij ook wel hielp meestal was de eq licht aan te passen. Schijnt trouwens bij engl vaker voor te komen. Ik had het zelf vroeger vaker op een onbekend merk transistor versterkertje en op mijn valvestateje. Tegenwoordig op andere amps eigenlijk nooit meer last van gehad. |
|
quote: Verhuizen naar een plaats waar ze minder piratenzenders hebben lijkt mij een goed plan. Boeiender |
|
quote: Stopcontact wel geaard? But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Mijn favorite set-up is de Engl-powerball met de Peavey Cab. Ik vind de sound van de Powerball gewoon heerlijk, maar de cab's zijn veel minder dan de peavey. Bij de tops vind ik dat vise-versa. |
|
quote: En dan moet het ook nog goed aangesloten zijn, ik speel op een vrij overbelaste groep waarbij een ruis niet zo raar is, al het ik niet zoveel last omdat ik geen distortion gebruik op bas. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik ken het, een vriendin van me krijgt ook wel eens duitse zender op d'r ENGL pre-amp. Heeft te maken met transistors. De kabel maakt daarbij wel wat uit maar niet veel, meeste pikken toch echt de transistors zelf op. Heeft te maken met aardeen. Bij de hi-end ENGL amps heb ik het nog nooit meegemaakt, maar is niet iets ENGL's eigen, op Marshalls heb ik het ook vaak gehoord, Peavey nooit, dus zal misschien iets te maken hebben met het type transistor? Ik weet niet, zoveel weet ik er niet van. Heb wel ooit van iemand gehoord die er ook last van had dat hij het tolex van z'n amp gestript had, een koperfolie laag eromheen gelegd had en toen tolex opnieuw erover gelijmd heeft en die had nergens last meer van. My friend, watch out for traitors... |
|
Hmmmmmmm, ik denk 1 van de lelijkste modellen ooit: Boeiender |
|
Flying SG? |
|
quote: Psies, model bestond al langer, maar nu heeft Epiphone een Zakk Wylde lijn hiervan gemaakt... Ik vind ze spuuglelijk, hehehe. Boeiender |
|
Afgelopen zaterdag gekocht bij Musicstore. Ik weet het, wat doe teen telecaster op een metalforum Ik speelde jaren lang alleen maar op gitaren met humbuckers, en wilde al heel lang een gitaar met single coils. Een strat of een tele, een strat had bij mij de voorkeur vanwege de 3 elementen, een tele vanwege de vorm. En toen kwam ik deze tegen |
|
Nou, een tele is wel gaaf hoor, maar dat merk ken ik niet. Overigens schijnen de London City telecasters erg goed te zijn voor een gitaar in die prijsklasse... Boeiender |
|
Het is het huismerk van Musicstore. Valt in de prijsklasse van de Squier standard, maar is qua afwerking echt stukken beter, en wordt standaard geleverd met lekkere single coils van Seymour Duncan. Erg goede prijs/ kwaliteit verhouding, je betaald immers niet voor de naam. London City ken ik, maar die maken niet zulke mooie met binding en 3 elementen. |
|
quote: Ah, vandaar. Als hij lekker speelt, een goed geluid heeft en mooi afgewerkt is, dan is het okay toch? Kent iemand hier toevallig het merk Harley Benton? Erg goedkoop, maar of het wat is.... Oh en ik kwam deze tegen, érg mooi plankje vind ik: Boeiender |
|
Harley benton is het huismerk van Thomann. Ook daar weer een goede prijs/kwaliteitsverhouding. PS Ook bij het merk Jack & Danny van musicstore (het goedkope huismerk van Musicstore) is de verhouding tussen prijs en kwaliteit erg goed, maar natuurlijk is de kwaliteit wel lager dan van Fame. Heb zelf ook een J&D les paul gekocht ongeveer een jaar geleden voor €139,- euro. Daar heb ik toen een GFS high output element ingezet en toen was het echt blazen met dat ding. [Dit bericht is gewijzigd door Lothar op 09-01-2009 11:51] |
|
quote: Oh, sorry, het kon nog lelijker, de Dean versie ervan: Damn, ik vind het nog steeds jammer dat Dean teruggegaan is naar de lelijkste headstock ooit. Boeiender |
|
quote:ja die zijn net wat te groot |
|
Vandaag eindelijk mijn nieuwe cab binnen! |
|
quote: Een beetje zoeken naar oude Matsumoku fabrieks gitaren kan ook erg lonend zijn. Gitaren die 2e hands rond de 200 euros kosten maar kwalitatief zich kunnen meten met de grotere merken omdat het toen uit dezelfde fabriek kwam en met dezelfde spul opgebouwd. Gitaren zoals de oudere Aria pro's, Westone,Epiphone, Washburn, Vantage ed. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Klopt, Ik neem aan dat je ook op het gitaarnet forum zit,Wietse daar heeft altijd leuke dingen in de aanbieding. |
|
quote: Nice! V30? |
|
yup |
|
quote: Nee, maar is interessant. Heb zelf sinds augustus een 1983 westone thunder 1A Verschrikkelijk goed ding en heeft me samen met een marshall master reverb 30 watt 200 euro gekost. Wil nog een vergelijkbare gitaar erbij hebben. http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Westone/Thunder+1A/10/1 [Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 10-01-2009 20:39] Een kleine snol zit zo vol. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |