|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
hij heeft geen gitaar versterker nodig maar een verslapper? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Tja, zoveel verstand heb ik er niet van. Het beestje is al 25 jaar oud. Ik mag zelfs van geluk spreken dat alles nog werkt. Blijkbaar was ik de eerste die ontdekte dat die gitaar aktief is aangezien er 2 9 volt blokjes in zaten met een uiterste houdbaarheidsdatum van juni 1984! (dacht eerst 1986 maar heb een slecht geheugen). De gitaar zelf is van 1983 dus waarschijnlijk de originele batterijen. Gelukkig niet gelekt. Waarschijnlijk is het niet ontdekt omdat hij een passief/aktief schakelaartje heeft. Had al iets van, "vreemd, een gitaar met aan/uit schakelaar?" Internet gaf het antwoord. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Ik heb moeite met het volgende stukje op de klassieke gitaar: Als ik hier een barre maak dan lukt het me niet om de noten op de B en G snaar helder door te laten klinken: ik krijg de snaar niet goed ingedrukt wanneer ik die hoge A en Ais probeer te bereiken. Is mijn vinger gewoon zo krom of doe ik iets fout? dus |
|
Soms wordt zoiets ook gespeeld door met de duim de G (op lage E-snaar) te spelen. Geen barré dus... Weet niet zeker of dat hier ook de bedoeling is, maar ene Jimi gebruikt dat duim"trucje" ook vaker |
|
Maar natuurlijk! Dat doe ik zelf ook vaak. Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt. dus |
|
Ook ff geprobeerd (dat met die duim doe ik nooit eigenlijk). 'k Zet de wijsvinger op de lage e-snaar, demp met diezelfde vinger de a en d snaar, en heb de middelvinger op de g en b snaar en de pink op de hoge e snaar. |
|
Toch lijkt me dat een lastigere oplossing... met je pink "spring" jij op en neer van fret 5 naar 6 en terug? Voor alleen het accoord zelf werkt het wel goed natuurlijk. En verder is het vaak ook eigen voorkeur, dus misschien werkt dat met de pink switchen voor jou wel goed [Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 07-09-2008 17:30] |
|
Zeg, blijf eens ontopic! Dit is het GITAARtopic, niet het GITAARSPELENtopic Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
neuh bij die 6 5 6 hoeft dat akkoord er toch niet meer bij ingedrukt te blijven, gezien de notatie? (die 656 idd ook met de pink dus, [edit]of pink-ringvinger-pink) met duim klinkt wel makkelijker ja haha [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-09-2008 17:36] |
|
quote:stfu n00b ;p |
|
quote: hehe Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
|
|
True, toch moet je even springen met je pink. En stel dat bij het volgende plaatje weer een soortgelijk accoord komt... dan speel je niet echt "economisch" Maar zoals gezegd: blijft ook eigen voorkeur natuurlijk Maarruh, op welke heerschgitaar heb je dat geprobeerd? <ONTOPIC voor de Übermod> |
|
quote: Übermod 2.16, bitte. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:heb je gelijk in ja maarja, ik doe dat met die duim nooit. Probeerde gewoon wat voor mezelf makkelijk speelt. Voorkeur yeah quote:mc6. Hm. weer een voordeel; kan ook op de 7-snaar dan. Dat lijkt me ook wel lastig met een duim op de e hehe. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-09-2008 17:43] |
|
Afgelopen vrijdag bij Appie X op zn 8 snarige Ibanez gespeeld, da was een aparte ervaring hehe |
|
quote:Gaaf! Lijkt me ook wel wat, zo'n ding. Nog een beetje bespeelbaar dan? |
|
quote: wow, nog even verder en je zit op een harp Herman van de bakker |
|
quote: Als je 7 snarig speelt is de overgang niet zo moeilijk, maar van 6 naar 8 wordt t aardig lastig |
|
quote: En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Mooooi... |
|
quote: Wel een tof ding Ik zou die lage F# er graag hebben maar een 8 snaar is me too much.. Ik zit eraan te denken een bari te bestellen bij Warmoth, 28 1/2" hals meen ik dus dat kan met een .72 ofzo prima zo laag. |
|
the illustrated luthier |
|
Mijn eerste eigen Fractal Axe Fx patches: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=6871701 wat een fantastisch apparaat!!! When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |