IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Wâldrock 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 14-06-2009 17:12 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

Woehee!!Wat een geweldig weekendje!!Gezellige toffe lui ontmoet.Leuke bandjes gezien en veel beugels genuttigd!
Op de camping was het ook erg gezellig 's avonds.
Volgend jaar weer.Wel hopend op een betere line up.

[Dit bericht is gewijzigd door NotYourBitch op 14-06-2009 17:13]


=)


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 14-06-2009 17:41 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 16:05 schreef XnegativeX het volgende:
En toch verkopen de albums van Trivium en Killswitch engage beter dan die van bijvoorbeeld Testament en Exodus. Heel gek...


+1000

@Onweerwolf: nee, tis geen festival nee, maar het geeft wel aan dat moderne metal wel degelijk populair is in NL.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-06-2009 18:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 16:55 schreef XnegativeX het volgende:
Die verkopen/verkochten toch ook completen zalen uit? Daar komen toch duizenden mensen op af?


Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat om de line-up van Waldrock die blijkbaar niet interessant genoeg is om veel bezoekers te trekken, terwijl dat in het verleden, toen er minder moderne metal stond, wel het geval was.

Als Michael Jackson op Waldrock zou staan was het ook wel uitverkocht, maar niet door de doelgroep.

quote:
Maar goed, jij hebt gewoon gelijk.


Vanzelfsprekend.

quote:
Volgend jaar gewoon weer Slayer en dan komt alles weer goed.


Mja, persoonlijk hoeft dat voor mij dan weer niet, aangezien ik Slayer een zaadband vind. Maar hopelijk is de line-up wel weer gevarieerder ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-06-2009 18:06 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik denk dat het deels ook wel komt omdat op alle festivals zo'n beetje dezelfde bands te vinden zijn.

Als je het gros al op 1 of 2 festival kunt zien, waarom zou je dan ook nog naar de andere festivals gaan?


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-06-2009 18:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Een boel mensen gaan alleen al voor de gezelligheid. Iets wat ik niet begrijp, maar goed.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-06-2009 18:16 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 17:41 schreef 7th Fallen Angel het volgende:
+1000

@Onweerwolf: nee, tis geen festival nee, maar het geeft wel aan dat moderne metal wel degelijk populair is in NL.


Tsja, maar dat uitverkochte Tivoli vertaalt zich dus niet in een fatsoenlijke Waldrock opkomst.

Waarschijnlijk gaan de liefhebbers van moderne metal in het algemeen liefhebber naar een festival als Sonisphere, althans dat is mijn vermoeden.

Feit blijft dat Waldrock een beetje op twee poten hinkt. Handjevol moderne bands en een handjevol 'normale' bands.

Ik vind die moderne bands niet interessant en de 'normale' bands wel. Maar dat zijn er dus te weinig om die toegangsprijs voor te betalen. Wellicht denkt de moderne metalliefhebber er precies zo over.

32,50 euro voor Carcass, H&H, WITTR, Motorhead en een Epica vind ik prima te doen.

De moderne metalliefhebber zal wellicht 32,50 overhebben voor Trivium, BMTH, Papa Roach en Killswitch Engage.

Maar er zijn dus blijkbaar niet genoeg liefhebbers van beide soorten metal om het dubbele bedrag over te hebben voor deze line-up.

Dat is in ieder geval de conclusie die ik trek en hij bevestigt mijn van te voren gedane voorspelling.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-06-2009 18:17 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 18:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
Een boel mensen gaan alleen al voor de gezelligheid. Iets wat ik niet begrijp, maar goed.


Ik ook niet.
Gezelligheid als je de hele dag naar herrie moet luisteren waar je geen bal aan vindt... right.


 


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-06-2009 18:19 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 14 juni 2009 18:05 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat om de line-up van Waldrock die blijkbaar niet interessant genoeg is om veel bezoekers te trekken, terwijl dat in het verleden, toen er minder moderne metal stond, wel het geval was.

Als Michael Jackson op Waldrock zou staan was het ook wel uitverkocht, maar niet door de doelgroep.


En welke doelgroep heeft Waldrock precies als ik vragen mag? Kijk eens op de site van Waldrock naar de oude line-ups. Die waren altijd gevarieerd en er stonden altijd al moderne/jonge bands tussen. Trivium stond er dit jaar zelfs voor de 2e keer.

Ik blijf erbij, de lage(re) opkomst dit jaar lag niet aan de line-up.

Maarrrr, ik ben het met XXL eens want de lage(re) opkomst zorgde voor des te meer gezelligheid.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-06-2009 18:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 18:19 schreef XnegativeX het volgende:
En welke doelgroep heeft Waldrock precies als ik vragen mag? Kijk eens op de site van Waldrock naar de oude line-ups. Die waren altijd gevarieerd en er stonden altijd al moderne/jonge bands tussen. Trivium stond er dit jaar zelfs voor de 2e keer.


Een paar ja, dit jaar is het overkill.

quote:
Maarrrr, ik ben het met XXL eens want de lage(re) opkomst zorgde voor des te meer gezelligheid.


Ik denk dat de organisatie daar anders over denkt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-06-2009 18:51 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

...ik geef het op.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-06-2009 18:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 18:51 schreef XnegativeX het volgende:
...ik geef het op.
De organisatie zelf ook, wat ik ervan gehoord heb.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2009 18:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Qua gezelligheid zal de organisatie weinig te klagen hebben gehad. Als je bedoelt of het rendabel is zul je misschien eventueel nog een punt hebben.

Hoewel ik zelfs daar mijn twijfel bij heb omdat ik er vanuit ga dat veel van het gebodene zoals dat Jägermeister circus en die beugelbar wellicht wat gesponsord zullen zijn. Metalmarkt en dergelijke lijkt me ook dat de standhouders een plekje huren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 14-06-2009 18:59 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Jawel, maar dat was er de andere jaren ook wel (behalve de beugelbar dan) en toen moesten ze ook iets van 7000 bezoekers hebben.


Wil je muilperen?


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 14-06-2009 19:01 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Dat was de laatste editie van Waldrock?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-06-2009 19:11 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 14 juni 2009 18:53 schreef Greycloak het volgende:
De organisatie zelf ook, wat ik ervan gehoord heb.




Ik heb geen medelijden. Ze hebben dit jaar hun eigen graf gegraven. Minder(e) bands, minder podia... maar wel de entreeprijs opschroeven R.I.P.



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-06-2009 19:14 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 14 juni 2009 18:57 schreef XXL het volgende:
Metalmarkt en dergelijke lijkt me ook dat de standhouders een plekje huren.


Die metal market wordt niet georganiseerd door Waldrock. Ze zullen er vast wel wat geld voor krijgen, maar niet zoveel als je denkt.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


htheripper
Usericon van htheripper
Posted 14-06-2009 19:41 by htheripper Wijzig reactieProfiel van htheripperQuote dit berichthttp://www.metalkrant.net

quote:
Op 14 juni 2009 18:57 schreef XXL het volgende:
Qua gezelligheid zal de organisatie weinig te klagen hebben gehad. Als je bedoelt of het rendabel is zul je misschien eventueel nog een punt hebben.

Hoewel ik zelfs daar mijn twijfel bij heb omdat ik er vanuit ga dat veel van het gebodene zoals dat Jägermeister circus en die beugelbar wellicht wat gesponsord zullen zijn. Metalmarkt en dergelijke lijkt me ook dat de standhouders een plekje huren.


Standhouders en dergelijke moetem flink betalen voor die Market. Prijs is meer als €100,- per meter dus voor een volledige kraam meer als €400,- Alleen gaat dat geld van die market voor een groot deel ook naar Orange Artist pomotion de Mewtalmarkets organisator. Beugelbar, en die jagermeister tent dat is sponsoring.

[Dit bericht is gewijzigd door htheripper op 14-06-2009 19:43]


www.metalkrant.net | Metalkrant, de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 14-06-2009 19:44 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 19:11 schreef Mortis Rex het volgende:
Ik heb geen medelijden. Ze hebben dit jaar hun eigen graf gegraven. Minder(e) bands, minder podia... maar wel de entreeprijs opschroeven R.I.P.




Dat mindere bands is relatief. Jouw smaak is niet de smaak van iedereen.


Wil je muilperen?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-06-2009 19:45 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 19:44 schreef jelmer2 het volgende:
Dat mindere bands is relatief. Jouw smaak is niet de smaak van iedereen.
Mwoh, hoeveel bezoekers waren er ook alweer?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2009 19:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Je bedoelt: Hoeveel bezoekers waren er eigenlijk?
Dat heb ik namelijk nog nergens gehoord.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 14-06-2009 19:49 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Dat heeft niks met de kwaliteit van de bands te maken, maar meer met de smaak van de mensen die erheen gaan.


Wil je muilperen?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2009 19:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/25334/Veel_minder_bezoekers_op_W%C3%A2ldrock.html

quote:

Veel minder bezoekers op Wâldrock
zondag 14 juni 2009 Burgum

De 22e edtie van het Wâldrock festival in Burgum heeft zaterdag een stuk minder bezoekers getrokken dan het jaar ervoor. In 2008 kwamen nog zo'n 8000 mensen op het metalfestival af terwijl er dit jaar ongeveer 6000-7000 mensen het festivalterrein aan de Zomerweg betraden. Wâldrock verliep overigens opnieuw vrijwel zonder incidenten zoals eigenlijk elk jaar het geval is.

Het metalfestival werd dit jaar in vergelijking met eerdere jaren een paar weken vooruit geschoven in verband met andere activiteiten en festivals in Nederland. Met bands als Heaven and Hell, Carcass, Motörhead en Papa Roach lieten goede bands hun muziek horen. Het was zelfs voor Motörhead de vierde keer dat ze Burgum bezochten voor een optreden op Wâldrock.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 14-06-2009 19:54 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

jammer voor de organisatie.


Wil je muilperen?


htheripper
Usericon van htheripper
Posted 14-06-2009 20:05 by htheripper Wijzig reactieProfiel van htheripperQuote dit berichthttp://www.metalkrant.net

quote:
Op 14 juni 2009 18:05 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat om de line-up van Waldrock die blijkbaar niet interessant genoeg is om veel bezoekers te trekken, terwijl dat in het verleden, toen er minder moderne metal stond, wel het geval was.

Als Michael Jackson op Waldrock zou staan was het ook wel uitverkocht, maar niet door de doelgroep.



Vanzelfsprekend.



Mja, persoonlijk hoeft dat voor mij dan weer niet, aangezien ik Slayer een zaadband vind. Maar hopelijk is de line-up wel weer gevarieerder ja.


Ook de oude Garde verkoopt bij lange na niet uit. Kijk eens naar Slayer in November, het was er gewoon rustig, en ik denk dat zeker bijna de helft toen voor Trivium kwam.

Over de variatie van de Line up kunnen we ook lang blijven discussiëren. Helaas zijn bij alle festivals de line ups wat minder. We werden de laatste jaren gewoon veel te veel verwend op de festivals, vanwge het feit dat er toevallig veel bands op tour waren. Nu zij er eens wat minder namen uit het geschiedenis boek, die zich aanbieden, en doen de festival organisaties extra hun best om de evenementen overeind te houden, en dan klaagt men, eigenlijk een beetje niet eerlijk.

ik weet ook enkele dingen gingen onder andere ni et helemaal lekker (op een gegeven moment liep ik met 4 verschillende bandjes) Maar ik heb mij prima vermaakt bij de toch zeer interessante line-up. Op naar Waldrock 2010 (als het door kan gaan, want dat kon dit jaar als bijna niet).


www.metalkrant.net | Metalkrant, de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 14-06-2009 20:34 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 19:49 schreef jelmer2 het volgende:
Dat heeft niks met de kwaliteit van de bands te maken, maar meer met de smaak van de mensen die erheen gaan.


Juist en hoe trek je volk naar een festival? Door bands te boeken die aan die smaak voldoen...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen