IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Wâldrock 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-06-2009 19:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

@ N.
Wat ik gehoord heb moet je maar aan SiB vragen dan. Maar wat ik ervan begrepen heb is dat er metalliefhebbers zijn die wel een bedrijf ofzo hebben (iets met Forta in de naam- ben vergeten wat ze producderen), maar niet zoveel geld om zelf een festival te dragen.
Want als je miljonair bent heb je dat natuurlijk wel en doen je dat gewoon op eigen houtje.



[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 15-06-2009 19:23]


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 15-06-2009 19:31 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 15 juni 2009 19:22 schreef ghoulliette het volgende:
@ N.
Wat ik gehoord heb moet je maar aan SiB vragen dan. Maar wat ik ervan begrepen heb is dat er metalliefhebbers zijn die wel een bedrijf ofzo hebben (iets met Forta in de naam- ben vergeten wat ze producderen), maar niet zoveel geld om zelf een festival te dragen.
Want als je miljonair bent heb je dat natuurlijk wel en doen je dat gewoon op eigen houtje.




Met andere woorden; jij weet het ook niet. Mooie spelfouten ook voor iemand die anderen de hele tijd dom noemt


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


BVT
Usericon van BVT
Posted 15-06-2009 19:35 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 15 juni 2009 18:35 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat zijn dan precies die stupide argumenten?

Feit 1: De focus bij de line-up lag meer dan ooit op moderne metal.

Onzin, Waldrock heeft altijd bands gehad die op dat moment populair/modern zijn,

Voorgaande jaren:
Within Temptation, Autumn, Lordi, Dropkick murphy's, Bloodsimple, Trivium, Stone Sour, Epica, Urban Dance Squad,Cradle of Filth, Nevermore, Hatebreed,Monster Magnet, etc etc.
Allemaal bands die op dat moment populair waren en waarvan/over mening metalhead liep te klagen dat de bands te populair/modern waren.




quote:


Feit 2: De opkomst was laag.

Mijn conclusie, feit 1 heeft feit 2 veroorzaakt.

IK heb geen flauw idee wat een festival als Waldrock nodig heeft om kiet te draaien. Jij volgens mij ook niet. Daarnaast is Waldrock volgens mij nog niet zo vaak uitverkocht geweest. ( 1 of 2 x ?)
quote:


je kleuterige verhaal over dat mensen niet mogen klagen slaat echt nergens op.


Mensen zeuren teveel, klagen zit in de aard van het beestje.

quote:
Ja bedoel, natuurlijk wil men tig euro uitgeven aan een ietsiepietsie gezelligheid, wel fijn dat dit te koop is.


Iets met context? Je gaf zelf ook al aan dat je jaaaaren lang achter elkaar bent gegaan, niet om enkel bands te kijken denk ik? Mensen die zeggen dat het helemaal niet telt lullen poep. ( als in: Ik ga voor de bands! kan je ook op you tube clipjes gaan kijken.)


[Dit bericht is gewijzigd door BVT op 15-06-2009 19:36]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-06-2009 19:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2009 19:31 schreef Mortis Rex het volgende:
Met andere woorden; jij weet het ook niet. Mooie spelfouten ook voor iemand die anderen de hele tijd dom noemt
ik weet het wel, want ik heb met SiB gesproken, maar aangezien hij hier ook op zm zit kun je het hem beter zelf vragen dan steeds indirect bezig te blijven.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-06-2009 19:39 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2009 19:35 schreef BVT het volgende:
Iets met context? Je gaf zelf ook al aan dat je jaaaaren lang achter elkaar bent gegaan, niet om enkel bands te kijken denk ik? Mensen die zeggen dat het helemaal niet telt lullen poep. ( als in: Ik ga voor de bands! kan je ook op you tube clipjes gaan kijken.)



Ik ga altijd voor minimaal 1 band op preparty en 2 bands op Waldrock in combinatie met gezelligheid en een betaalbare ticket. Dit jaar vond ik de aanwezige bands en de eventuele gezelligheid niet opwegen tegen de ticketprijs. Simpelzat.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 15-06-2009 19:41 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 15 juni 2009 19:35 schreef BVT het volgende:
Mensen die zeggen dat het helemaal niet telt lullen poep. ( als in: Ik ga voor de bands! kan je ook op you tube clipjes gaan kijken.)



Dus clips op youtube kijken is volgens jou hetzelfde als een live concert ervaren? Over poep gesproken... ga je mond wassen!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-06-2009 19:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

poep in je hoofd, wat maakt het uit, als je maar gelooft!


BVT
Usericon van BVT
Posted 15-06-2009 19:57 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 15 juni 2009 19:41 schreef Mortis Rex het volgende:
Dus clips op youtube kijken is volgens jou hetzelfde als een live concert ervaren? Over poep gesproken... ga je mond wassen!


Kijk dat bedoel ik ( lekker langs elkaar heen lullen.)

IK bedoel dat dat JUIST niet hetzelfde is. Er zijn genoeg mensen die de sfeer etc, gezelligheid drukte, zat worden meebléren vinden horen bij een concert.



Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 15-06-2009 20:10 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 15 juni 2009 19:57 schreef BVT het volgende:
Kijk dat bedoel ik ( lekker langs elkaar heen lullen.)

IK bedoel dat dat JUIST niet hetzelfde is. Er zijn genoeg mensen die de sfeer etc, gezelligheid drukte, zat worden meebléren vinden horen bij een concert.


Je hebt dat wel wat ongelukkig verwoord dan...


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


BVT
Usericon van BVT
Posted 15-06-2009 20:16 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 15 juni 2009 20:10 schreef Mortis Rex het volgende:
Je hebt dat wel wat ongelukkig verwoord dan...


Joa, joa, heat of the moment.



Semistultus
www.tcindustry.com
Usericon van Semistultus
Posted 15-06-2009 20:28 by Semistultus Wijzig reactieProfiel van SemistultusQuote dit berichthttp://www.tcindustry.com

Geslaagt festival, mede natuurlijk door het geweldige weer. En bier helpt ook. :-)

Kiekjes alhier:

http://tcindustry.com

Rock on!



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-06-2009 23:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2009 19:35 schreef BVT het volgende:
Onzin, Waldrock heeft altijd bands gehad die op dat moment populair/modern zijn,

Voorgaande jaren:
Within Temptation, Autumn, Lordi, Dropkick murphy's, Bloodsimple, Trivium, Stone Sour, Epica, Urban Dance Squad,Cradle of Filth, Nevermore, Hatebreed,Monster Magnet, etc etc.
Allemaal bands die op dat moment populair waren en waarvan/over mening metalhead liep te klagen dat de bands te populair/modern waren.


Moderne metal, niet (tijdelijk) populaire metal. Ik heb het al eerder gezegd: probeer eens te lezen, of is dat te moeilijk voor je omdat je hersencellen afgestorven zijn door dat drugsgebruik?

quote:
IK heb geen flauw idee wat een festival als Waldrock nodig heeft om kiet te draaien. Jij volgens mij ook niet. Daarnaast is Waldrock volgens mij nog niet zo vaak uitverkocht geweest. ( 1 of 2 x ?)


En dit argument ondersteunt welke stelling precies?

quote:
Mensen zeuren teveel, klagen zit in de aard van het beestje.


Goed verhaal hoor, maar verder net zo irrelevant als de rest van je posts. Ga een boom knuffelen ofzo.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 16-06-2009 0:10 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 15 juni 2009 23:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Moderne metal, niet (tijdelijk) populaire metal. Ik heb het al eerder gezegd: probeer eens te lezen, of is dat te moeilijk voor je omdat je hersencellen afgestorven zijn door dat drugsgebruik?



En dit argument ondersteunt welke stelling precies?



Goed verhaal hoor, maar verder net zo irrelevant als de rest van je posts. Ga een boom knuffelen ofzo.

Het valt me op dat je elke post, die als antwoord/ opmerking wordt geplaatst, beantwoordt met verbale agressie of drogredenen om hen punt onderuit te vegen of je "tegenstander" in de discussie onderuit te halen. Een discussie voeren is prima, maar als mensen het niet met je eens zijn of je punt niet (willen/kunnen/behoefte aan hebben om te) zien of het punt an sich geen waardig punt vinden om lang over in discussie te gaan, laat het punt dan liggen en ga dan niet te pas en te on pas ageren op mensen met uitspraken over hen drugs gebruik of hen vrije tijdsbesteding. Op die manier ben je, mijns inziens, gelijkwaardig bezig als waar jij hen van beticht en zou je ook de, door jezelf voorgestelde, acties moeten ondernemen

[Dit bericht is gewijzigd door Kurk op 16-06-2009 0:11]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-06-2009 0:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 0:10 schreef Kurk het volgende:
Het valt me op dat je elke post, die als antwoord/ opmerking wordt geplaatst, beantwoordt met verbale agressie of drogredenen om hen punt onderuit te vegen of je "tegenstander" in de discussie onderuit te halen. Een discussie voeren is prima, maar als mensen het niet met je eens zijn of je punt niet (willen/kunnen/behoefte aan hebben om te) zien of het punt an sich geen waardig punt vinden om lang over in discussie te gaan, laat het punt dan liggen en ga dan niet te pas en te on pas ageren op mensen met uitspraken over hen drugs gebruik of hen vrije tijdsbesteding. Op die manier ben je, mijns inziens, gelijkwaardig bezig als waar jij hen van beticht en zou je ook de, door jezelf voorgestelde, acties moeten ondernemen


Wie ben jij om te bepalen wat ik hier zeg?

Als jij er niet tegen kunt wanneer ik gekscherend iemands zelf toegegeven drugsgebruik aanhaal als mogelijke reden voor het feit dat deze persoon blijkbaar tot meerdere malen toe niet in staat is om te lezen wat ik schrijf en daar logisch op te reageren dan vraag ik me af wat je hier op een discussieforum doet.

Het is heel simpel. Ik plaats een stelling (de line-up verklaart de slechte opkomst) en iedereen is vrij om daar op te reageren. Als die reacties niet inhoudelijk zijn ("je mag niet klagen") of ze hebben niks te maken met de stelling maar worden wel zo aangedragen ("je weet niet of het festival quitte speelt") dan reageer ik daar fel op ja. Dergelijke posts getuigen namelijk van desinteresse van de schrijver die desondanks toch even wil aangeven dat hij het niet met me eens is.

Verder knuffel ik regelmatig bomen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2009 1:07 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Nakkie erbij?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2009 1:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Jammerlijke discussie echt.

Waldrock is geen groot festival zoals wacken of metalcamp ofzo. Jaren met 10.000 of meer bezoekers zijn een uitzondering en 6 tot 8 duizend zijn eerder normaal. Daar hebben ze het tot nu toe al die jaren nog mee gered.

Verder vind ik het alleen maar een goede zaak dat Waldrock ook wat meer moderne metal neerzet. Of verdienen die bands geen kans?

Een line up die bij bepaalde mensen niet binnen hun hokje past maakt een line up niet gelijk tot een kloteprogrammering. Iets met smaken verschillen enzo.

Ik denk trouwens dat een lage opkomst op het festival ook nog deels zal liggen aan het feit dat er voor het grootste deel bezoekers komen uit ons eigen kikkerlandje. Veel festivals in omringende landen trekken een veel internationaler publiek.

Over de toegenomen prijs:

Als je een redelijk groot opgezette pre-party toevoegd op het festival terrein ipv een klein zaaltje ergens in de buurt zal dit ook extra kosten opleveren?

Afgezien van kosten voor extra (maar vooral ook grotere) bands maak je ook meer kosten voor de huur van zaken als geluid, licht, het verplichtte beveiligingspersoneel en ga zo maar door.
Met dat in het achterhoofd vind ik persoonlijk de meerprijs nog wel meevallen.
Bovendien denk ik dat wanneer ze voor eten en drinken MOJO prijzen gaan vragen om uit de kosten te komen ik duurder uit ben dat met een tientje extra entree.

Ondanks dat ik zelfs nog een extra duur kaartje aan de deur heb gekocht (ja, ik weet het: had ik hem maar in de voorverkoop moeten halen) was het me dat meer dan waard. Zelfs het feit dat veel mensen met busjes om in te slapen, zoals ik, naar een aparte hoek op de parkeerplaats werden geloodst gewoon het tientje campingkosten hebben betaald heeft de pret niet kunnen drukken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-06-2009 6:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 1:46 schreef XXL het volgende:
Als je een redelijk groot opgezette pre-party toevoegd op het festival terrein ipv een klein zaaltje ergens in de buurt zal dit ook extra kosten opleveren?

Nou...

Kwenie, de tent staat er al en nu kunnen ze bijvoorbeeld de bieromzet in eigen zak houden. Ook waren er behoorlijk wat bezoekers al op de pre-party, ik vraag me af of de extra kosten die gemaakt zijn door wat grotere namen als Napalm Death en DragonForce in te huren niet al meer dan gedekt zijn met die 15 pop entree per persoon.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-06-2009 7:43 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 juni 2009 1:46 schreef XXL het volgende:
Jammerlijke discussie echt.

+1,en ook niet ter zake doende.
quote:

Waldrock is geen groot festival zoals wacken of metalcamp ofzo.



Hmmmmm, 80.000 man of 15.000 man waarvan veel weekendmensen is toch een heel verschil. Metalcamp is gelukkig nog niet zo groot, en op dat festival na is op de incrowd van Stonehenge en Occultfest na Waldrock wel het festival waar ik de sfeer altijd erg plezierig vond.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-06-2009 7:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 1:46 schreef XXL het volgende:
Als je een redelijk groot opgezette pre-party toevoegd op het festival terrein ipv een klein zaaltje ergens in de buurt zal dit ook extra kosten opleveren?



Nu is het net alsof deze pre party voor het eerst heeft plaats gevonden op het Waldrock terrein ipv in die disco/kroeg/bar ding.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2009 7:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nee, maar hij krijgt wel steeds meer de opzet van een 2e festivaldag.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2009 8:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 1:46 schreef XXL het volgende:
Jammerlijke discussie echt.

Waldrock is geen groot festival zoals wacken of metalcamp ofzo. Jaren met 10.000 of meer bezoekers zijn een uitzondering en 6 tot 8 duizend zijn eerder normaal. Daar hebben ze het tot nu toe al die jaren nog mee gered.

Verder vind ik het alleen maar een goede zaak dat Waldrock ook wat meer moderne metal neerzet. Of verdienen die bands geen kans?

Een line up die bij bepaalde mensen niet binnen hun hokje past maakt een line up niet gelijk tot een kloteprogrammering. Iets met smaken verschillen enzo.

Ik denk trouwens dat een lage opkomst op het festival ook nog deels zal liggen aan het feit dat er voor het grootste deel bezoekers komen uit ons eigen kikkerlandje. Veel festivals in omringende landen trekken een veel internationaler publiek.

Over de toegenomen prijs:

Als je een redelijk groot opgezette pre-party toevoegd op het festival terrein ipv een klein zaaltje ergens in de buurt zal dit ook extra kosten opleveren?

Afgezien van kosten voor extra (maar vooral ook grotere) bands maak je ook meer kosten voor de huur van zaken als geluid, licht, het verplichtte beveiligingspersoneel en ga zo maar door.
Met dat in het achterhoofd vind ik persoonlijk de meerprijs nog wel meevallen.
Bovendien denk ik dat wanneer ze voor eten en drinken MOJO prijzen gaan vragen om uit de kosten te komen ik duurder uit ben dat met een tientje extra entree.

Ondanks dat ik zelfs nog een extra duur kaartje aan de deur heb gekocht (ja, ik weet het: had ik hem maar in de voorverkoop moeten halen) was het me dat meer dan waard. Zelfs het feit dat veel mensen met busjes om in te slapen, zoals ik, naar een aparte hoek op de parkeerplaats werden geloodst gewoon het tientje campingkosten hebben betaald heeft de pret niet kunnen drukken.



Ik heb zo'n beetje de breedste smaak hier en dan nog vond ik het een kut line-up. Ik luister zo'n beetje alles van nu-metal, metalcore via gothic metal tot black en death.

(Om een voorbeeld te geven: Ik vond BFMV op Graspop vorig jaar super vet. Wie durft er hier verder nog vooruit te komen dat-ie uberhaupt naar BFMV luistert?)

Maar dat soort bands zijn wel dingen die ik meepak als ik er toch ben, maar waar ik niet speciaal voor ga. En als de bands waar ik speciaal voor zou gaan, dan ook nog maar eens tot 2 beperkt zijn, die ik vervolgens beide ook al eens gezien heb (waarvan Carcass op afgelopen Wacken nog), dan is de keuze vrij snel gemaakt. (De andere overigens Heaven And Hell.)

Overigens was er hetzelfde weekend een concert van iemand die ik nog nooit live gezien had, dus dat maakte de keuze nog makkelijker... Anastacia.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2009 9:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 8:27 schreef altx het volgende:
(Om een voorbeeld te geven: Ik vond BFMV op Graspop vorig jaar super vet. Wie durft er hier verder nog vooruit te komen dat-ie uberhaupt naar BFMV luistert?)

Maar dat soort bands zijn wel dingen die ik meepak als ik er toch ben, maar waar ik niet speciaal voor ga.


Ik. Ik ben zelfs voor BFMV naar 013 gegaan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BVT
Usericon van BVT
Posted 16-06-2009 13:49 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Ik heb zo'n beetje de breedste smaak hier en dan nog vond ik het een kut line-up. Ik luister zo'n beetje alles van nu-metal, metalcore via gothic metal tot black en death.


Mooie uitspraak.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2009 14:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 13:49 schreef BVT het volgende:
Mooie uitspraak.



Ja he? Wellicht ten overvloede, maar dat was alleen maar het stukje van mijn muzieksmaak dat betrekking heeft op Waldrock (maar een fractie dus...).

Maar mensen krijgen hier wel vaker mysterieuze allergieverschijnselen als ik over de rest van mijn muzieksmaak begin.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Regeer
! Metalized Blood !
Usericon van Regeer
Posted 16-06-2009 14:47 by Regeer Wijzig reactieProfiel van RegeerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/regeer

Geen zin om alle crap door te lezen. Prima vermaakt met maar voor mij twee interessante bands: Wolves In The Throne Room en Carcass, die beide overigens geniaal waren!
Heb verder wat vlagen van Dragonforce gezien die het beslist niet slecht deden. Energieke show, alleen niet (meer) mijn ding. Ook Papa Roach was erg energiek. Ze leken er echt plezier in te hebben en gingen lekker los. Hoewel de band me verder geen reet boeit, vind ik toch wel belangrijk een enthousiaste en energieke band te zien.
Motörhead heb ik nog van een afstandje meegepakt, maar die band komt me echt de strot uit. Ik kan niet naar een festival gaan of ze staan er wel. Lemmy was volgens mij ook al weer lekker zat tijdens het optreden.
Verder geen bands gezien, maar vooral de tap en het midden van het terrein waar we lekker rondhingen te ouwehoeren en bier te zuipen in de zon.
Maar eerlijk is eerlijk, Bijna 100 Euro voor 1 dag + pre-party met zo'n matige line-up... Ik kan me voorstellen dat veel mensen niet gegaan zijn.



Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen