IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Amenra (niet Amen Ra) Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-07-2017 15:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-07-2017 18:07 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2017 14:07 schreef Northward het volgende:
Mass VI
31 oktober



20 oktober komt de nieuwe uit.
31 oktober is de release show in de AB (waar er blijkbaar een speciale EU versie verkrijgbaar zal zijn)

http://neurotrecordings.blogspot.be/2017/07/amenra-announce-details-of-mass-vi.html


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-09-2017 21:17 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-09-2017 0:08 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Heerlijk


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 26-09-2017 0:49 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

heb de nieuwe plaat gehoord, het is weer meer van het zelfde het is meer van het erg goede



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 26-09-2017 18:31 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2017 0:49 schreef tomcat ha het volgende:
heb de nieuwe plaat gehoord, het is weer meer van het zelfde het is meer van het erg goede


Dat. Vooral de 'gedichten' die tussen de nummers worden voorgedragen dragen enorm mee aan de sfeer.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 29-09-2017 19:44 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Typerend Amenra, ja. Ik vind vooral de cleane vocalen van Colin echt prachtig. Die hoop ik nog wat vaker te horen op de nieuwe plaat.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-10-2017 10:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Geraak maar moeilijk door de nieuwe plaat heen. Het lijkt dat snaartje maar niet meer te raken. Kan niet wachten op de wintermaanden, dan werkt Amenra toch echt een stuk beter.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2017 16:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 16-10-2017 20:16 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Opnieuw genieten. De laatste 2 nummers springen er voor mij bovenuit tot nu toe.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 16-10-2017 20:16]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-10-2017 19:17 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat is heel erg goed. Amenra lijkt zelfs nog wat dieper te gaan dan normaal. Colin's cleane vocalen zijn echt fantastisch; het einde van A Solitary Reign is fenomenaal!



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-10-2017 0:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Mass VI = meesterwerk


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-10-2017 15:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik was een beetje Amenramoe, maar nietsvermoedend de nieuwe opgezet en omver geblazen. Goed dat ze met meer regelmaat durven af te stappen van een dronende grondtoon. Dat is een vette sound die perfect past bij Amenra, maar het beperkt de mogelijkheden. Het hernieuwde gevoel voor melodie geeft VI op het eerste gehoor een nieuwe dimensie. En voor de drones hebben we alle voorgaande platen ook nog. (en op deze plaat staan er ook een paar) Feest.



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 21-10-2017 15:44 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Live word ik iedere keer omver geblazen door de band, maar rop plaat hebben ze me nog steeds niet weten te overtuigen. Ook nu weer niet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2017 10:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De productie van de albums vind ik vrij zwak en geen recht doen aan de intensiteit van de live-shows.

Ik vind de producties van Billy Anderson over het algemeen niet zo vet, ze klinken een beetje als demo's die in een oefenruimte zijn opgenomen. Jammer.

Ik vind Amenra dan ook een schoolvoorbeeld van een band die je het beste live kunt zien.

Stiekem fantaseer ik over een vette productie door Steve Albini, met wie hun vriendjes van Raketkanon bijvoorbeeld samen hebben gewerkt.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-10-2017 12:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hoe je de productie van de laatste twee koppelt aan oefenhoksounds kan ik me niet indenken. Als er een verwijt te maken is, is dat het te gelikt is allemaal. Iets te 'net' ten opzichte van live waardoor het iets aan intensiteit inlevert. De platen vóór vijf hebben wel een iets rommeligere productie waarbij ik me je opmerking wel kan voorstellen.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-10-2017 13:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Qua productie vind ik Mass III perfect. V was qua songmateriaal iets doordachter, maar de wanhopige brutaliteit van Mass III hebben ze nog niet weten evenaren.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-10-2017 13:46 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Jawel op IV gingen ze daar ruimschoots overheen.

Ik vind de gedichten niet zo leuk tussendoor. Hij klinkt als een nieuwslezer en het voelt ook aan als candlelight.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2017 14:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2017 12:34 schreef Dirge for november het volgende:
Hoe je de productie van de laatste twee koppelt aan oefenhoksounds kan ik me niet indenken. Als er een verwijt te maken is, is dat het te gelikt is allemaal. Iets te 'net' ten opzichte van live waardoor het iets aan intensiteit inlevert.


Ik volg je gedachtegang maar ik zou het niet perse te gelikt willen noemen, maar inderdaad, het is me niet smerig genoeg.

In het sludge-genre hoor je op sommige albums al bij de eerste noot dat ze de deuren zowat uit de studio hebben geblazen, en precies dat mis ik op de albums van Amenra.

quote:
De platen vóór vijf hebben wel een iets rommeligere productie waarbij ik me je opmerking wel kan voorstellen.


Voor IV dan, wat mij betreft. Dat zijn net demo's die met een 4 track n3kro grim kvlt in het bos zijn opgenomen.

Maar goed. Gelukkig maken ze het live allemaal meer dan goed, Amenra is mijn favoriete liveband. Al jaren. En wij reizen half Europa door om ze zo vaak mogelijk te kunnen zien.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-11-2017 19:30 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/




cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 02-11-2017 2:22 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ja, dat was weer best intens


Faustian Spirit of the Earth


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-11-2017 9:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Kwartje is alsnog gevallen. Gruwelijk intense plaat weer.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 02-11-2017 10:36 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Opnieuw erg van genoten in de AB, al moet ik eerlijkheidshalve wel bekennen dat het niet hun meest intense show was.
De onderbreking met de (vlees?)haken hoefde ook niet voor me.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-11-2017 12:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Waarom moesten die haken eigenlijk?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 02-11-2017 13:33 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Geen idee waarom die haken precies moesten.
In interviews gaf hij wel al vaker aan op een podium in gevecht te zijn tegen vormen van pijn en verdriet. Ik ga er dan ook wel vanuit dat je het in die richting moet zoeken, maar dan meer fysiek?


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen