|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Het is echt een groeitrack. Op het eerste gehoor een standaard Amenra-track, maar hij herbergt toch meer subtiliteiten dan voorgaand werk. |
|
Nieuwe track: Dit zit qua aanpak dichter bij de akoestische optredens en releases die ze hebben gedaan. Ik vind het mooi. |
|
Ben hier fel onder de indruk van. Wat een klasse heeft Amenra toch. |
|
Ik vind het een mega goeie zet dat ze nu de teksten in het Nederlands voordragen. Ook het nieuwe nummer is daar een goed voorbeeld van. Geeft nog een diepere laag aan de muziek mijns inziens. Ik weet niet of ik anders zo siked was geweest voor de nieuwe. |
|
Als we het toch over Nederlands hebben. Wat is siked? |
|
Colin H. Van Eeckhout was deze week te gast bij Nooit Meer Slapen (VPRO-programma). Interessant gesprek. https://podcast.npo.nl/file/nooit-meer-slapen/55577/colin-h-van-eeckhout-9-juni-2021.mp3 Vox Clamatis in Deserto |
|
quote:Niet haten op siked. |
|
quote:Wat is het in Nederlands? [Dit bericht is gewijzigd door Valediction op 12-06-2021 9:37] |
|
Heb je ook geen internet? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Amper |
|
Uniek nummer weer. Erg sterk. |
|
De docu A Flood of Light is tot 5 juli gratis te bekijken op YouTube: |
|
Erg de moeite waard die docu! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
De nieuwe plaat is mooi! Het is knap hoe Amenra echt een signatuursound heeft inmiddels, maar daar toch iedere keer een kleine verdieping of verandering in brengt. Nu is dat onder andere de switch van Engels naar Vlaams, maar ook qua sound is er veel meer verstilling vergeleken met de Mass-platen. De plaat heeft een heel erg traag verloop, maar als geheel vloeit het echt meesterlijk en houdt het constant in je greep. |
|
Vanavond is er een livestream van de oerversie van het nieuwe album: https://dice.fm/event/6m5d8-amenra-de-kroone-27th-jun-streaming-from-belgium-global-tickets one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Jammer dat je alleen met credit card kan betalen. Zal dus missen worden. |
|
Ja, erg onpraktisch. Ik kon gelukkig paps en mams lief aankijken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
ik ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwe hun slechtste album is een behoorlijk lange tijd maar het is nog steeds degelijk en anders. |
|
De laatste plaat is tot mijn grote teleurstelling een rasechte "groeiplaat" gebleken. Dat Vlaamse quasi-poëtische gelispel tussen de nummers door op de vorige plaat vond ik al bedenkelijk en op het irritante af. Dat heeft op dit album helaas een nog veel prominentere rol gekregen. Helaas heeft dat bij mij een onbedoeld komisch effect. Ik had niet gedacht dat ik dit ooit over Amenra, al jaren 1 van mijn lievelingsbands, zou zeggen, maar het is mij te soft geworden. Dat doet zeer, maar vast niet op de manier zoals de band dat bedoeld heeft. Ik mis de dreiging en het genadeloos hakken zoals in Silver Needle waar ik helemaal in op kon gaan. Maar misschien (hopelijk) is het live anders. Tickets voor Tivoli (was het geloof ik) in de pocket. |
|
Ha, dit is best wel lijp. |
|
De Doorn is nu uit met een alternatieve mix door Seth Manchester (The Body, Lingua Ignota, Big|Brave, Daughters etc.). Ik moet nog even aandachtig over fatsoenlijke speakers luisteren, maar dit klinkt behoorlijk anders dan versie 1. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Vind deze mix vetter. Is ook de mix die ze gebruikte bij de video voor "Voor Immer". Marketingtechnisch ook een briljante zet om het zo aan te pakken. Weer een flinke doos aan vinyl die je kan verkopen. |
|
Gaat er nog iemand naar Tivoli vanavond? Gold in het voorprogramma.. Joepie... En Jo Quail, wat me dan wel weer geinig lijkt. Rare package zo. Doen ze wel vaker, dat gekokketeer met culturele hipstershit. Ik wil gewoon een genadeloze metalshow verdomme. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |