IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Amenra (niet Amen Ra) Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 06-05-2021 19:40 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Hoe ik met hart en ziel
hier nu kniel
En me geef aan jou
mijn hart mijn ziel

Ik zie ik zoek
een god van vlees en bloed
Al die mij ontviel
zoals een gevallen doek
met hart en ziel
voor jou viel

Hoe ik met hart en ziel
voor jou viel en
mijn dank aan jou
in tranen giet

Zie hoe ik de asse,
de urne aan je gaf
Ik zie ik zoek
in stilte
mijn eigen graf

Ik ben de kilte,
de keizer van grote spijt
En zie hoe mijn kroon van ijzer
mijn huid aan flarden snijdt

Ik voelde
hoe niemand ons begrijpt
en volgde
mijn wil, mijn wonder
door bliksem en donder
door liefde en leed verbonden
In evenwicht.
En doelgericht.

In een oogopslag gekroond
heers jij, net als ik,
over het verloren woord
Verkoren door de Hoeder
De moeder,
die van ons elk beviel
En heers ik
in dit vrije huis
En heers ik
op dit open erf
tot ik sterf

Ik neem afscheid
van dit stervend lichaam,
dit stervend hart
De dagen zwart

Ik verlies me in het vuur
elk uur
het grote Lijden tegemoet
te voet.
met jou erbij
en ik hou moed

Verrezen. De hemel in geprezen.
Onze tijd. Samen. De eenzaamheid.
Al mijn liefde gegeven.

Ik loop het onzichtbaar licht tegemoet.
En ik hou moed.

Verbrandt
die stilte
Verbrandt
die eenzaamheid

En op de as van wat toen was
is nu gebouwd
ons aller huis

Ik vond het in de ogen van mn medemens
Klimmend klauwend uit de dieptes reikte het de hand
Het maanlicht voor altijd nu in mn huid gebrand
Verbonden, schuilend in het huis die eeuwig warmte gaf

Nu hier in deze nacht
Ik had het niet verwacht
Ook hier in deze nacht
Ik had het niet verwacht

Ik zie je in de ogen van mn medemens
en laat daar zo mn hart mn huis nu even onbemand
Zoals de ziener zoekend tracht en zo zijn pijn verzacht

Ik had je niet verwacht

Ons aller huis
Het houten kruis
De verkoolde kelk
De moedermelk

Zie hoe
met hart en ziel
ik hier nu kniel
en jouw grote Pijn
laat niemand zijn


Voor diegene die zich afvroegen wat de tekst is. Ik vind vet. Beter dan de Engelse teksten (over het algemeen), dus nu wel siked voor de plaat ja.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-05-2021 19:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Het is echt een groeitrack. Op het eerste gehoor een standaard Amenra-track, maar hij herbergt toch meer subtiliteiten dan voorgaand werk.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-06-2021 19:50 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nieuwe track:



Dit zit qua aanpak dichter bij de akoestische optredens en releases die ze hebben gedaan. Ik vind het mooi.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 09-06-2021 11:04 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ben hier fel onder de indruk van.
Wat een klasse heeft Amenra toch.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-06-2021 19:04 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ik vind het een mega goeie zet dat ze nu de teksten in het Nederlands voordragen. Ook het nieuwe nummer is daar een goed voorbeeld van. Geeft nog een diepere laag aan de muziek mijns inziens. Ik weet niet of ik anders zo siked was geweest voor de nieuwe.


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 11-06-2021 19:58 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

Als we het toch over Nederlands hebben. Wat is siked?


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 11-06-2021 20:30 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Colin H. Van Eeckhout was deze week te gast bij Nooit Meer Slapen (VPRO-programma). Interessant gesprek.

https://podcast.npo.nl/file/nooit-meer-slapen/55577/colin-h-van-eeckhout-9-juni-2021.mp3


Vox Clamatis in Deserto


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-06-2021 21:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2021 19:58 schreef Valediction het volgende:
Als we het toch over Nederlands hebben. Wat is siked?
Niet haten op siked.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 11-06-2021 22:17 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2021 21:01 schreef BenKnuckles het volgende:
Niet haten op siked.
Wat is het in Nederlands?

[Dit bericht is gewijzigd door Valediction op 12-06-2021 9:37]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-06-2021 22:28 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Heb je ook geen internet?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 11-06-2021 22:30 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

Amper


Northward
Usericon van Northward
Posted 12-06-2021 0:53 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Uniek nummer weer. Erg sterk.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-06-2021 19:32 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De docu A Flood of Light is tot 5 juli gratis te bekijken op YouTube:




Sater
Usericon van Sater
Posted 21-06-2021 19:50 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Erg de moeite waard die docu!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 26-06-2021 19:07 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat is mooi! Het is knap hoe Amenra echt een signatuursound heeft inmiddels, maar daar toch iedere keer een kleine verdieping of verandering in brengt. Nu is dat onder andere de switch van Engels naar Vlaams, maar ook qua sound is er veel meer verstilling vergeleken met de Mass-platen. De plaat heeft een heel erg traag verloop, maar als geheel vloeit het echt meesterlijk en houdt het constant in je greep.



Sater
Usericon van Sater
Posted 27-06-2021 10:15 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Vanavond is er een livestream van de oerversie van het nieuwe album: https://dice.fm/event/6m5d8-amenra-de-kroone-27th-jun-streaming-from-belgium-global-tickets


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 27-06-2021 10:32 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Jammer dat je alleen met credit card kan betalen. Zal dus missen worden.


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-06-2021 11:42 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ja, erg onpraktisch. Ik kon gelukkig paps en mams lief aankijken.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 11-08-2021 9:18 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 25-08-2021 23:14 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ik ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwe hun slechtste album is een behoorlijk lange tijd maar het is nog steeds degelijk en anders.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-10-2021 15:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De laatste plaat is tot mijn grote teleurstelling een rasechte "groeiplaat" gebleken.

Dat Vlaamse quasi-poëtische gelispel tussen de nummers door op de vorige plaat vond ik al bedenkelijk en op het irritante af. Dat heeft op dit album helaas een nog veel prominentere rol gekregen. Helaas heeft dat bij mij een onbedoeld komisch effect.

Ik had niet gedacht dat ik dit ooit over Amenra, al jaren 1 van mijn lievelingsbands, zou zeggen, maar het is mij te soft geworden. Dat doet zeer, maar vast niet op de manier zoals de band dat bedoeld heeft.

Ik mis de dreiging en het genadeloos hakken zoals in Silver Needle waar ik helemaal in op kon gaan.

Maar misschien (hopelijk) is het live anders. Tickets voor Tivoli (was het geloof ik) in de pocket.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 30-11-2021 21:40 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Ha, dit is best wel lijp.


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-01-2022 16:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

De Doorn is nu uit met een alternatieve mix door Seth Manchester (The Body, Lingua Ignota, Big|Brave, Daughters etc.). Ik moet nog even aandachtig over fatsoenlijke speakers luisteren, maar dit klinkt behoorlijk anders dan versie 1.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 23-01-2022 18:15 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Vind deze mix vetter. Is ook de mix die ze gebruikte bij de video voor "Voor Immer". Marketingtechnisch ook een briljante zet om het zo aan te pakken. Weer een flinke doos aan vinyl die je kan verkopen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-04-2022 13:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Gaat er nog iemand naar Tivoli vanavond?

Gold in het voorprogramma.. Joepie...

En Jo Quail, wat me dan wel weer geinig lijkt.

Rare package zo. Doen ze wel vaker, dat gekokketeer met culturele hipstershit. Ik wil gewoon een genadeloze metalshow verdomme.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen