quote:
Op 6 augustus 2008 17:38 schreef Mutilator het volgende:
[quote]Deze uitspraak verrast me; zoals ik al zei heb ik alleen Iowa geluisterd en ben dan wel benieuwd naar albums die dan de sterkste soundverandering met dat album laten horen; dat zou ik wel eens willen horen dan.
luister dan hun laatste cd eens (Vol 3: the subliminal verses). een zeer variabele cd, met rustige nummers tot death/thrashachtige uitbarstingen. De hectiek die bijv. iowa kenmerkte(en een belangrijk onderdeel is van de sound naar mijn menig) is nog absoluut aanwezig maar meer gekanaliseerd. Ik ken drie cd's van de band en geen enkele cd lijkt op de andere. Plus de nummers die ik heb gehoord van de aanstaande (die zeer vet klinken) laten weer wat aanders horen (maar weer herkenbaar).
quote:
Ook dit statement verrast me; ik vind het toch vrnl een band die deathmetal met nu metal kruist; waarvan de deathmetal stukjes bij tijd en wijle aardig vet doch zeer clichematig overkomen (ik heb t allemaal al beter gehoord), en de nu metal kant nogal 'vlak' op zowel zang- als muzikaal gebied. Vraag is dan wat hun precies zo origineel maakt (en dan bedoel ik niet het imago)?
Van de oude metallica zou je ook kunnen zeggen: niet orgineel, is NOWBM plus punk. Maar dat klopt natuurlijk niet echt want het is juist de unieke mix van die ingediƫnten. Zo is dat ook bij Slipknot naar mijn mening. Ik ken verder geen enkele andere band in die stijl( maar goed, ik ken ze natuurlijk ook niet allemaal). maar dan vraag ik aan jou eeno f meerdere bands aan te duiden die nagenoeg identiek zijn (muzikaal) en dan vooral die actief zijn/waren voordat skipnkot bekend werd.
quote:
.... misschien zelfs commercieel.
[/quote]
kijk, ik weet echt niet wat iemand onder commercieel verstaat. ik heb er wel een beeld bij maar ik denk niet dat een rondhupsende clown, bizarre uitdossingen, een d-jay, percusionist, hectische muziek(die steeds harder wordt per cd) nu een bedacht imago is om flink wat te gaan verkopen. Wellicht zijn het visionaire genieen maar ik denk dat ze gewoon hun "ding" deden en, juist ondanks hun bizarre imago, populair zijn geworden. Niet gek uiteindelijk als je de muziek een kans geeft want het is bovengemiddeld wat speelstijl en nummers wat de band aanbied!
nee, geef de band een kans, luist ervooral naar Vol.3, laat de nummers groeien (en geniet ook van de muzikale prestaties). het zal niet tegenvallen denk ik!