IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Tyr, Alestorm, Heidevolk, Hollenthon, Svartsot, Gwydion: zondag 26 Oktober, Arnhem, Luxor Vorige pagina | Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 19-08-2008 17:44 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 23:07 schreef R. het volgende:
Heidenvolk, zal dat stelletje larpers nimmer serieus nemen . Is het iemand trouwens wel eens opgevallen dat beide zangers verdacht veel als Andre van Duin klinken?

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 20-08-2008 5:52 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 18 augustus 2008 14:55 schreef Deathwish het volgende:
10-10-2008
19:00
Barbaars! 2008: Tyr + Hollenthon + Alestorm + Svartsot
€ 16,-

De tweede editie van het jaarlijkse Barbaars! festival, met dit jaar o.a. Tyr, Hollenthon, Alestorm, Svartsot.

Vrijdag 10 oktober beleeft het Barbaars! Festival in Poppodium Romein te Leeuwarden haar tweede editie. Doelstelling van dit roestvrijstalen feest is de bezoeker door middel van barbaarse metalklanken mee te voeren naar een wereld vol middeleeuwse braspartijen, heidense ritten en bloederige slagvelden. Een wereld waar het zwaard regeert en het bier bij voorkeur wordt gedronken uit de hoorn van een pas gevilde oeros. Waar dappere krijgers in machtige kastelen hun overwinningen vieren terwijl uit de koude kerkers het gekerm opstijgt van hun overwonnen vijanden. Een passende soundtrack voor dit geheel komt van een internationale top line-up met Tyr, Hollenthon, Alestorm en Svartsot. Deze moderne troubadours zijn medeverantwoordelijk voor de opmars van het historisch verantwoorde metalgenre. Entree bedraagt 16 euro en de zaal gaat open om 19.00 uur. Kaarten verkrijgbaar bij de bekende voorverkoopadressen.

Hoofdact deze avond is het van de Faeröer eilanden afkomstige Tyr. Net als hun Viking voorouders duizend jaar geleden zijn ook deze woeste mannen bezig de wereld te veroveren. Dat doen ze met een muzikale mix van black metal, vikingzang en progressieve elementen. Op hun laatste album ‘Land’ komt dit krachtige brouwsel het best tot zijn recht. Op het podium ontbreken de zwaarden, schilden en maliënkolders niet zodat de argeloze toeschouwer mee wordt meegezogen naar het mythische land van Tyr. Voor deze Vikingen hoef je niet te vluchten, bij deze Vikingen blijf je in aanbidding staan.
Uit de as van het Oostenrijkse death metal instituut Pungent Stench herrees Hollenthon. Deze band creëert ware symfonieën door een scala aan invloeden samen te brengen. Van ritueel indianengezang tot woeste Maori kreten, van hemelse koren tot duivels gekrijs en van jankende violen tot huilende doedelzakken. Dit alles op een stevig fundament van woest voortjakkerende black -en death metal. Deze langharige Oostenrijkse componisten zijn misschien wel de enige ware troonopvolgers van Wagner en Beethoven. Bombastisch en melodieus maar nog steeds metal tot op het bot!
Vanuit de Schotse Hooglanden komen de bloeddorstige piraten van Alestorm naar Friesland gezeild. Handig inspelend op de populaire Pirates of the Caribbean filmreeks heeft deze band een volledig nieuw genre leven in geblazen; Scottish Pirate Metal. Dat klinkt als degelijke heavy metal opgefleurd met accordeon, viool en doedelzak. Bezongen wordt het met rum doordrenkte leven van de piraat, vol met zeeslagen en op te sporen schatten. Het eigen verleden wordt niet vergeten door op te treden in de traditionele kilt. Wacken en Graspop moesten er al aan geloven, nu is Barbaars! aan de beurt. Alle hens aan dek voor Alestorm!
Openingsact is het Deense Svartsot. Ook deze heren hebben inspiratie gevonden in het glorieuze Vikingverleden van hun land. Hun stevige metal dondert voort als de bliksem van Thor in de zwarte nachtlucht. Als er in Walhalla muziek wordt gemaakt dan zal dat vast klinken als een album van deze Noormannen. Dus vul die drinkhoorn met schuimend gerstenat, leeg hem in je dorstige keelgat, laat een rollende boer en brul Svartsot!

Ter verhoging van de barbaarse sferen zal elke tiende bezoeker van Barbaars! een gratis Vikinghelm ontvangen. Tevens is er een kleine markt aanwezig waar elke metalhead iets van zijn of haar gading kan vinden.

Tja.. wat zal ik zeggen ^^ Bedankt voor je edit

Bier, Metal en Bloemetjes!

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 20-08-2008 5:53 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 18 augustus 2008 16:36 schreef MetalJan het volgende:
Nou, ik wil wel mee

Gezellieee ^^

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 20-08-2008 5:55 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 19 augustus 2008 17:38 schreef lizard-king het volgende:
Hmm, mooi in de buurt dus een aardige gelegenheid om wat bieren te nuttigen. Svartsot wil ik wel es zien, heb wel wat leuk werk van ze. Tyr boeit niet; Heidevolk, ach...; Hollenthon gezien op Wacken maar dat hing toen van de samples aan elkaar, kijken wat ze nu doen..

Kortom;
c-ya there!

J

Juiisst Ik vind ook niet elke band gaaf die komt, Gwydion ken ik niet eens xD Het is gezellig en in tegenstelling tot sommige aapjes hier vind ik Tyr en Hollenthon GREAT

JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 20-08-2008 8:18 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2008 5:55 schreef MeisjeMetal het volgende:
Juiisst Ik vind ook niet elke band gaaf die komt, Gwydion ken ik niet eens xD Het is gezellig en in tegenstelling tot sommige aapjes hier vind ik Tyr en Hollenthon GREAT

Gwydion is zeker de moeite waard, tenminste als ze live net zo goed zijn als op hun laatste album. Album is erg prettig in ieder geval.

Op je knie en pijp voor genade!

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 20-08-2008 10:50 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 20 augustus 2008 8:18 schreef JuronymouS het volgende:
Gwydion is zeker de moeite waard, tenminste als ze live net zo goed zijn als op hun laatste album. Album is erg prettig in ieder geval.

Vet! Ik zat nog te zoeken naar muziek van ze, maar kon eigenlijk nergens wat vinden .. ! Afwachten dus

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-08-2008 10:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2008 10:50 schreef MeisjeMetal het volgende:
Vet! Ik zat nog te zoeken naar muziek van ze, maar kon eigenlijk nergens wat vinden .. ! Afwachten dus

Ik had 'm gevonden in eMule. (Alleen nog niet geluisterd.)

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 20-08-2008 10:53 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 20 augustus 2008 10:51 schreef altx het volgende:
Ik had 'm gevonden in eMule. (Alleen nog niet geluisterd.)

Mja ik heb een slecht downloadprogramma, en me computer is te traag voor een ander :|
Laat het met maar weten als je geluisterd heb

JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 20-08-2008 16:49 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2008 10:53 schreef MeisjeMetal het volgende:
Mja ik heb een slecht downloadprogramma, en me computer is te traag voor een ander :|
Laat het met maar weten als je geluisterd heb

Soulseek

Op je knie en pijp voor genade!

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 20-08-2008 16:57 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 22:40 schreef Burzum het volgende:
Heidevolk

+666

Hollenthon is dan wel weer gaaf..

Het is de lichtinval ;')

Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 20-08-2008 16:58 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Ik neem in elk geval een belg mee en waarschijnlijk wat vriendjes uit wageningen. Dus het word zowiezo wel een gezellig feesie.

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 20-08-2008 16:58 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 23:07 schreef R. het volgende:
Heidenvolk, zal dat stelletje larpers nimmer serieus nemen . Is het iemand trouwens wel eens opgevallen dat beide zangers verdacht veel als Andre van Duin klinken?

Ik heb hem nog afgeluisterd ook
Ik wil die 3 min. van mijn leven terug

Het is de lichtinval ;')

Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 20-08-2008 17:05 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2008 16:58 schreef Kimmey het volgende:
Ik heb hem nog afgeluisterd ook
Ik wil die 3 min. van mijn leven terug

*knuffel*
Wie klikt er dan ook op zo een fout filmpje. Niet slim he? Maar okee, als mijn internet verbinding niet zo sloom was had ik het ook gedaan.

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 21-08-2008 21:43 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 20 augustus 2008 16:49 schreef JuronymouS het volgende:
Soulseek

Krijg ik niet gedownload.. -_-

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 21-08-2008 21:43 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 20 augustus 2008 16:58 schreef Pandora het volgende:
Ik neem in elk geval een belg mee en waarschijnlijk wat vriendjes uit wageningen. Dus het word zowiezo wel een gezellig feesie.

Das mooi ^^ See you there I guess

altx
Usericon van altx
Posted 21-08-2008 21:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2008 21:43 schreef MeisjeMetal het volgende:
Krijg ik niet gedownload.. -_-

Hoezo niet?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 21-08-2008 22:02 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 21 augustus 2008 21:45 schreef altx het volgende:
Hoezo niet?

Er komt een bepaalde pop-up en een totale blokering. Ik moet de stekkers van mijn comoputer eruit halen wil ik verder kunnen :S

altx
Usericon van altx
Posted 21-08-2008 22:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2008 22:02 schreef MeisjeMetal het volgende:
Er komt een bepaalde pop-up en een totale blokering. Ik moet de stekkers van mijn comoputer eruit halen wil ik verder kunnen :S

Als je Soulseek probeert te downloaden?

Wat voor pop-up precies?

edit: Deze site toch: http://www.slsknet.org

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 21-08-2008 22:04]

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 21-08-2008 22:05 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 21 augustus 2008 22:03 schreef altx het volgende:
Als je Soulseek probeert te downloaden?

Wat voor pop-up precies?

Nja in ieder geval zon pop up dat óf de site direct wordt afgesloten, of dat het vastloopt.
Wat er precies in die pop up staat is iets in de trand van weigering ofzo. Tijdje niet meer geprobeerd

Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 22-08-2008 15:27 by Helnorsk Wijzig reactieProfiel van HelnorskQuote dit bericht

ik ga denk ik wel. Voornamelijk om luxor te zien, en hollenthon is ook wel leuk. Heb heidevolk wel genoeg gezien

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 22-08-2008 22:36 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 22 augustus 2008 15:27 schreef Helnorsk het volgende:
ik ga denk ik wel. Voornamelijk om luxor te zien, en hollenthon is ook wel leuk. Heb heidevolk wel genoeg gezien

Heb heidevolk nog nooit gezien, ben er wel beetje benieuwd naar. Hollenthon is echt gaaf life

See you there !

Bash
Usericon van Bash
Posted 23-08-2008 3:21 by Bash Wijzig reactieProfiel van BashQuote dit berichthttp://www.facebook.com.com/sab.ekniv

Folkmetal burger oorlog... Vikings VS. Pirates

Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 23-08-2008 11:03 by Helnorsk Wijzig reactieProfiel van HelnorskQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2008 22:36 schreef MeisjeMetal het volgende:
Heb heidevolk nog nooit gezien, ben er wel beetje benieuwd naar. Hollenthon is echt gaaf life

See you there !

Ik vind het bijna knap dat iemand heidevolk nog nooit gezien heeft, ze hebben echt 500 keer al in Arnhem gespeeld volgens mij. Heidevolk overkill

MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 23-08-2008 11:04 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

quote:
Op 23 augustus 2008 11:03 schreef Helnorsk het volgende:
Ik vind het bijna knap dat iemand heidevolk nog nooit gezien heeft, ze hebben echt 500 keer al in Arnhem gespeeld volgens mij. Heidevolk overkill

Ja maar ik kom uit Zeeland, dus wat dat betreft..

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-08-2008 11:10 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik heb ze ook nog nooit gezien, kwam regelmatig in de goudvizhal en toch altijd netjes de heidepruts weten te ontwijken...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com