|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Swordmaster en Occult hebben CD's in die categorie die ik nog altijd graag mag draaien. Vooral 'Postmortem Tales' van Swordmaster vind ik erg goed. |
|
quote:dat is toch met de broer(tje?) van john notveit? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Die Impiety klonk goed ja! Absu moet natuurlijk niet genegeerd worden... ('The Third Storm of Cythraul' is echte black/thrash!), Abigail (uit Japan) is erg goed, ouwe Sarcofago moet zeker uitgecheckt worden, Mortem ook (meer aan de death metal kant).... Merciless - The Awakening!! Dit zijn allemaal vrij bekende namen, in de underground is ongetwijfeld nog veel meer van dit spul aanwezig. |
|
1 band: Desaster Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Destroyer666! |
|
quote:idd ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht quote:Over deze band las ik ook wat in een mailorderblad. Ik denk dat ik deze ook zeker ga uitchecken. Die ander bands die je noemde ken ik nog niet echt. Van sarcofago moeten we eerst maar eens de klassieker I.N.R.I. gaan luisteren. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:ja die ook, maar die zijn kut [Dit bericht is gewijzigd door humanator op 05-08-2002 23:50] Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote:meer trash dan black. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:Zowel Abigail - Intercourse & Lust en Sarcofago - I.N.R.I. zal ik binnenkort eens..... ergens uploaden dan. |
|
quote:Jup thanxs Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ja Cadaveria in Swordmaster speelt inderdaad Nodtveidt's jongere broertje, maar het is niet met dissection te vergelijken als je Swordmaster's muziek al niet kent tenminste. Verder denk ik ook wel dat de oudere platen van Samael best binnen dit straatje passen, maar de bands die ik noemde zijn idd al best bekend dus je zult ze vast al gehoord hebben. Sacramentum vind ik trouwens ook de moeite waard, maar het is meer Death als Black denk ik... |
|
eerste platen van slayer en venom Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Oh nog iets moois wat ik in mijn rek zie staan, als je het niet kent. Bewitched. Ook al is het meer speed dan thrash, het is wel lekker opzwepend. |
|
quote:ja idd, maar dan wel de eerste 2 platen... die zijn meesterlijk: WWW.BEWITCHED.TK mooie site trouwens Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Wat dacht je van Nifelheim http://www.go.to/nifelheim [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-08-2002 0:51] |
|
Nocturnal breed The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind Bewitched niet zo cool, net als iets als Infernö of zo... of latere Demoniac... het is me allemaal net ff té overtrokken retro. Aura Noir (ken ik alleen van naam) zit ook in die hoek BTW (met Fenriz op drums toch? en een album van ze heette ook 'Black Thrash Attack' als ik het me goed herinner, nou, wat wil je nog meer ). *edit* Sarcofago's I.N.R.I. en Abigail's 'Intercourse and Lust' zijn geupload. (m'n subdimension mail is down dus ik kan het niet via de Rhodium mailinglist kwijt). [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-08-2002 1:35] |
|
The Crown denk ik? Ik vind overigens die hele stroming maar niks. Black metal moet niet 'rocken' en vrolijk zijn, maar serieus en depressief. Zenial |
|
quote: ga ff met retribution praten |
|
Nou ik vind geen van bovengenoemde bands vrolijk eigenlijk. Maar ook niet depressief, eerder agressief. Dat zoek ik trouwens ook in normale BM bands: agressie boven depressie. Uh oh daar gaan we weer Aura Noir trouwens even geluisterd, ik had er wel van gehoord maar verder ook niet. Zit qua produktie meer tegen BM aan. Fenriz zit bij een paar nummers op guestvocals zo te zien. Niet slecht maar blijft ook niet echt hangen. |
|
quote:Abigail, Impiety, Absu, Merciless zijn dus echt *niet* vrolijk he!! Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Vooral Impiety is echt stukken smeriger, blasfemischer, bruter en gewelddadiger dan veel europese prutsbandjes! |
|
quote: Idd.. Maar de bands waar wij (cadaveria en ik) naar zoeken rocken ook niet.. Zo'n band als The Crown vind ik dan ook niet echt wat.. maar Impiety is echt geen vrolijke 'rock/trash/black' ofzo.. gewoon rauwe black met veel trashinvloeden. Nifelheim.. uiteraard.. die kende we al.. gaaf man.. Net als Possessed overigens.. en Darkthrone's 'Soulside Journey' alhoewel dit wel wat afwijkt. Kortom, de gewone thrash met drie 6'jes in het logo of satan in de lyrics dat vind ik niet echt interessant, het gaat mij meer om de rauwe blackmetal waar veel trashinvloeden inzitten.. |
|
Grrrr trash ====> tHrash 11.45: restate my assumptions |
|
quote: .. idd... who fuckin' cares.. it's thrash anyway |
|
quote:idd, daar heb ik thuis ook al wat van liggen.. bewithed ken ik alleen van naam. ik heb eigenlijk nog niet echt de moeite genomen om dat ook daadwerkelijk te gaan beluisteren. Ik zal het eens gaan proberen. dat aura noir wat dwaallicht zij, heb ik ook in dat mailorder blaadje gelezen.. heberca (ofzoiets) dit is een tof blad waarin veel onbekende bands in staan. Het handige van dit blaadje is dat er een globale vergelijking in staat wat voor soort metal het is en waar je het ongeveer mee kan vergelijken. er staan ook wel reviews in uit underground zines. anyways. dat aura noir ga ik waarschijnlijk wel bestellen.. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 06-08-2002 11:25] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |