IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Thrash/black metal stroming Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-08-2002 23:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

De laatste tijd raak ik steeds meer bekend met deze stroming. En ik moet zeggen dat ik dit een geweldige combinatie vind.

Onze laatste aankoop is:

imptiety - skullfucking armageddon

Zijn hier nog meer mensen die deze stroming kunnen waarderen en zo ja welke bands kan je aanraden?

[edit] titel

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 25-08-2003 16:55]

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 05-08-2002 23:43 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Swordmaster en Occult hebben CD's in die categorie die ik nog altijd graag mag draaien. Vooral 'Postmortem Tales' van Swordmaster vind ik erg goed.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-08-2002 23:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:43 schreef RaNk het volgende:
Swordmaster .
dat is toch met de broer(tje?) van john notveit?

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 23:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die Impiety klonk goed ja!

Absu moet natuurlijk niet genegeerd worden... ('The Third Storm of Cythraul' is echte black/thrash!), Abigail (uit Japan) is erg goed, ouwe Sarcofago moet zeker uitgecheckt worden, Mortem ook (meer aan de death metal kant).... Merciless - The Awakening!!

Dit zijn allemaal vrij bekende namen, in de underground is ongetwijfeld nog veel meer van dit spul aanwezig.

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 05-08-2002 23:47 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

1 band: Desaster

Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 23:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Destroyer666!

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-08-2002 23:49 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Die Impiety klonk goed ja!

Absu moet natuurlijk niet genegeerd worden...
idd ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht
quote:
Abigail (uit Japan) .
Over deze band las ik ook wat in een mailorderblad. Ik denk dat ik deze ook zeker ga uitchecken. Die ander bands die je noemde ken ik nog niet echt. Van sarcofago moeten we eerst maar eens de klassieker I.N.R.I. gaan luisteren.

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 05-08-2002 23:49 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 5 augustus 2002 23:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Destroyer666!
ja die ook, maar die zijn kut

[Dit bericht is gewijzigd door humanator op 05-08-2002 23:50]

Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-08-2002 23:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Destroyer666!
meer trash dan black.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 23:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:49 schreef Cadaveria het volgende:
idd ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht Over deze band las ik ook wat in een mailorderblad. Ik denk dat ik deze ook zeker ga uitchecken. Die ander bands die je noemde ken ik nog niet echt. Van sarcofago moeten we eerst maar eens de klassieker I.N.R.I. gaan luisteren.
Zowel Abigail - Intercourse & Lust en Sarcofago - I.N.R.I. zal ik binnenkort eens..... ergens uploaden dan.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-08-2002 23:54 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:51 schreef Dwaallicht het volgende:
Zowel Abigail - Intercourse & Lust en Sarcofago - I.N.R.I. zal ik binnenkort eens..... ergens uploaden dan.
Jup thanxs

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 05-08-2002 23:58 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Ja Cadaveria in Swordmaster speelt inderdaad Nodtveidt's jongere broertje, maar het is niet met dissection te vergelijken als je Swordmaster's muziek al niet kent tenminste. Verder denk ik ook wel dat de oudere platen van Samael best binnen dit straatje passen, maar de bands die ik noemde zijn idd al best bekend dus je zult ze vast al gehoord hebben. Sacramentum vind ik trouwens ook de moeite waard, maar het is meer Death als Black denk ik...

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 06-08-2002 0:00 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

eerste platen van slayer en venom

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 06-08-2002 0:07 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Oh nog iets moois wat ik in mijn rek zie staan, als je het niet kent. Bewitched. Ook al is het meer speed dan thrash, het is wel lekker opzwepend.

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 06-08-2002 0:20 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 6 augustus 2002 0:07 schreef RaNk het volgende:
Oh nog iets moois wat ik in mijn rek zie staan, als je het niet kent. Bewitched. Ook al is het meer speed dan thrash, het is wel lekker opzwepend.
ja idd, maar dan wel de eerste 2 platen... die zijn meesterlijk:

WWW.BEWITCHED.TK mooie site trouwens

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-08-2002 0:20 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Wat dacht je van Nifelheim

http://www.go.to/nifelheim

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-08-2002 0:51]

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-08-2002 0:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nocturnal breed

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 0:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind Bewitched niet zo cool, net als iets als Infernö of zo... of latere Demoniac... het is me allemaal net ff té overtrokken retro.

Aura Noir (ken ik alleen van naam) zit ook in die hoek BTW (met Fenriz op drums toch? en een album van ze heette ook 'Black Thrash Attack' als ik het me goed herinner, nou, wat wil je nog meer ).

*edit* Sarcofago's I.N.R.I. en Abigail's 'Intercourse and Lust' zijn geupload. (m'n subdimension mail is down dus ik kan het niet via de Rhodium mailinglist kwijt).

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-08-2002 1:35]

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-08-2002 8:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

The Crown denk ik?

Ik vind overigens die hele stroming maar niks. Black metal moet niet 'rocken' en vrolijk zijn, maar serieus en depressief.

Zenial

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 06-08-2002 9:45 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 6 augustus 2002 8:57 schreef Zenial het volgende:
Ik vind overigens die hele stroming maar niks. Black metal moet niet 'rocken' en vrolijk zijn, maar serieus en depressief.

ga ff met retribution praten

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 06-08-2002 10:05 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Nou ik vind geen van bovengenoemde bands vrolijk eigenlijk. Maar ook niet depressief, eerder agressief. Dat zoek ik trouwens ook in normale BM bands: agressie boven depressie. Uh oh daar gaan we weer

Aura Noir trouwens even geluisterd, ik had er wel van gehoord maar verder ook niet. Zit qua produktie meer tegen BM aan. Fenriz zit bij een paar nummers op guestvocals zo te zien. Niet slecht maar blijft ook niet echt hangen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 10:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
The Crown denk ik?

Abigail, Impiety, Absu, Merciless zijn dus echt *niet* vrolijk he!! Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Vooral Impiety is echt stukken smeriger, blasfemischer, bruter en gewelddadiger dan veel europese prutsbandjes!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-08-2002 10:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
The Crown denk ik?

Idd.. Maar de bands waar wij (cadaveria en ik) naar zoeken rocken ook niet.. Zo'n band als The Crown vind ik dan ook niet echt wat.. maar Impiety is echt geen vrolijke 'rock/trash/black' ofzo.. gewoon rauwe black met veel trashinvloeden.

Nifelheim.. uiteraard.. die kende we al.. gaaf man.. Net als Possessed overigens.. en Darkthrone's 'Soulside Journey' alhoewel dit wel wat afwijkt.

Kortom, de gewone thrash met drie 6'jes in het logo of satan in de lyrics dat vind ik niet echt interessant, het gaat mij meer om de rauwe blackmetal waar veel trashinvloeden inzitten..

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 06-08-2002 11:10 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Grrrr

trash ====> tHrash

11.45: restate my assumptions

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-08-2002 11:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 11:10 schreef Styhn het volgende:
Grrrr

trash ====> tHrash

.. idd... who fuckin' cares.. it's thrash anyway

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 11:22 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 0:20 schreef BurZum het volgende:
Wat dacht je van Nifelheim

http://www.go.to/nifelheim
idd, daar heb ik thuis ook al wat van liggen..

bewithed ken ik alleen van naam. ik heb eigenlijk nog niet echt de moeite genomen om dat ook daadwerkelijk te gaan beluisteren. Ik zal het eens gaan proberen.

dat aura noir wat dwaallicht zij, heb ik ook in dat mailorder blaadje gelezen.. heberca (ofzoiets) dit is een tof blad waarin veel onbekende bands in staan. Het handige van dit blaadje is dat er een globale vergelijking in staat wat voor soort metal het is en waar je het ongeveer mee kan vergelijken. er staan ook wel reviews in uit underground zines.
anyways. dat aura noir ga ik waarschijnlijk wel bestellen..

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 06-08-2002 11:25]

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com