|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Gama Bomb @ Willemeen (2x) Municipal Waste @ 013 Death Angel @ Patronaat Judas Priest @ Dusseldorf Laaz Rockit @ Metropool |
|
Gisteren m'n laatste concert van 't jaar gehad, dus wordt eens tijd voor een definitief lijstje... Iced Earth (Rock Hard, Zwolle & Graspop) Opeth (Bospop, Wacken & Londen) Roger Waters (Londen) Testament (Rock Hard, Eindhoven & Graspop) Riverside (Bospop, Amsterdam & Limbourg) Mark Knopfler (Londen) Iron Maiden (Graspop & Wacken) Neil Diamond (Rotterdam) Destruction (Londen & Weert) Soilwork (Graspop, Wacken, Amsterdam & Vosselaar) Amorphis (Rock Hard) Bolt Thrower (Antwerpen) Arch Enemy (Graspop & Uden) Vader (Londen) Death Angel (Utrecht, Eindhoven & Wâldrock) Benediction (Niederkrüchten) Volbeat (Londen, Rock Hard, Pukkelpop & Antwerpen) Metallica (Pinkpop & Pukkelpop) Sorry, het lukt me niet om hier nog meer uit te schrappen. |
|
Toch ook nog maar even een definitief lijstje. 1. Ministry (Metalcamp) 2. Death Angel (Tivoli de Helling) 3. Carcass (Metalcamp) 4. Primordial (Wacken) was toch wel gaaf zo s'ochtends vroeg 5. At the Gates (Wacken) 6. Behemoth (Metalcamp) alleen al door het heerschen in die stortbui 7. Morbid Angel (Metalcamp) 8. Morbid Angel (Metalfest, Melkweg) 9. Kataklysm (Metalfest, Melkweg) 10. Watain (Wacken) En Metalcamp was natuurlijk gewoon het gaafste festival door sfeer, omgeving en.. mwah vooral sfeer |
|
quote:En ik was zomaar Danny en Anneke in de Little Devil vergeten . Verder is het Speedfest er nog bijgekomen en ook Gorefest in Dynamo was toch best wel gaaf . Toch wel een goed jaar geweest eigenlijk |
|
quote: +Gorefest in Dynamo zoals Judge al zei. +Violator in Leuven, ondanks alles wat er daarna gebeurde. Zo'n moshpit/stagedive acties e.d. heb ik volgensmij nog nooit gezien. Wat een band en publiek daar +Slapshot, Oberhausen [Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 29-12-2008 14:50] |
|
Enslaved en Bombers in Oslo Ik heb echt de beste tijd gehad samen met Necromantica gedurende deze shows En de bands heerschten natuurlijk ook snoeihard! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Nu het jaar bijna om is hier mijn definitieve lijst: 1. Obituary @ Hedon Zwolle + Graspop 2. Twisted Sister @ Arrow Rock 3. Obligatory Human Destruction @ Dynamo Grindnight Eindhoven 4. Velvet Revolver @ Heineken Music Hall Amsterdam 5. Dying Fetus @ Graspop 6. Entombed @ Stonehenge en Hedon Zwolle 7. Airbourne @ IJsselhallen Zwolle 8. Meshuggah @ Melkweg Amsterdam 9. Opeth @ Symforce en Melkweg Amsterdam 10. Stoma @ PopEI Eindhoven 11. Rotting Christ @ Graspop 12. Taake @ De Kade Zaandam 13. The Hellacopters @ Hedon Zwolle 14. The Bitch In The Van @ PopEI Eindhoven 15. Gotthard @ Arrow Rock |
|
Het afgelopen jaar wederom Gojira niet live gezien, had ik mezelf eigenlijk wel als doel gesteld. ZELF: Het deelnemen aan de "Tour" met Death Squad als invalzangert* was erg cool om te doen. Nieuwe vrienden/oude gemaakt. (*benighted Staddijk damn, wat werden we van het podium geblazen.). Met Bloodsin was To Hellfest vermakelijk. Na tien jaar weer als drummert optreden had ik ook niet verwacht, en helemaal niet met zulke toffe bands. Kroegje was ook leuk geweest. Live was (of is?) Neurotic DF een weekend om niet te vergeten. Ook the Skatalites in Deventer was een vermakelijk uitstapje. Slayer op Waldrock was ook leuk..OF was het de drank? Hail of Bullets op de Zwarte Cross vond ik ook errrrrg cool. Ik weet alleen nooit zo goed of een concert nu nog van dit jaar is.. Loopt nogal in elkaar over. hehehe. [Dit bericht is gewijzigd door BVT op 29-12-2008 20:30] |
|
1 Roger Waters Landgraaf 2 Iron maiden assen 3 Obituary hedon Zwolle 4 Forbidden en Death angel op Waldrock 5 Slayer in de H.M.H en een eervolle vermelding voor Asphyx en Massif assault in Hedon zwolle |
|
Lastig om er een top-zoveel van te maken, dus dan maar chronologisch: 10/01/08 Cult of Luna @ Baroeg, Rotterdam 27/02/08 Dillinger Escape Plan @ Melkweg, Amsterdam 11/03/08 Chimaira @ Melkweg, Amsterdam 04/04/08 Mercenary + Death Angel @ Baroeg, Rotterdam 09/04/08 Terror @ 013, Tilburg 30/04/08 Terror @ Baroeg, Rotterdam 18/06/08 36 Crazyfists @ Tivoli, Utrecht 21/06/08 Between The Buried And Me + Meshuggah @ 013, Tilburg 03/09/08 Meshuggah @ Melkweg, Amsterdam 09/10/08 Gojira @ 013, Tilburg 31/10/08 Blind Sight @ Stairway, Utrecht 25/11/08 The Ocean @ Melkweg, Amsterdam 10/12/08 H2O + Born From Pain + Terror @ 013, Tilburg 12/12/08 Deuteronomium @ Baroeg, Rotterdam 20/12/08 Textures @ Bazart, Den Haag |
|
Roger Waters in Landgraaf staat echt op 1 voor mij! Verder: Satyricon - Hof ter Loo Kampfar en Koldbrann - Azijnfabriek Arkona - Azijnfabriek Cirirth Gorgor en Taake - Azijnfabriek (met de terugkeer van Nimroth tijdens Sons of a New Dawn!) Rampensau + alles in de biergarten, inclusief biertisch surfen tijdens Iron Maiden - Wacken (je had erbij moeten zijn) Mambo Kurt - Wacken At the Gates - Wacken Porcupine Tree - 013 Riverside - Bospop Anathema - Bospop en vooral Dynamo Open Air Heidevolk - Dynamo Open Air Opeth - Bospop (op Wacken vond ik ze een stuk minder) [Dit bericht is gewijzigd door valfar op 29-12-2008 23:32] |
|
quote: Hehe, +1 Of naja, de enige andere concerten waar ik was heb ik amper bands gezien geloof ik. Life doesn't get much better than this! |
|
Graupel op Aurora infernalis, Genocide in the Stage, Shining in Leeuwarden, Sauron's laatste show. Wacken was wel vet maar meer om de camping niet om de bands. Neurotic dansfeest was ook wel heel vet. Alleen houdt niet zo van deathmetal. |
|
Tower of Power Toots Thielemans De Jeugd van Tegenwoordig Iron Maiden Slayer |
|
quote:Tja, was zeker gaaf. En misschien -mits ik niet aan Boudewijn's kant had gestaan- zou ik dit ook top hebben gevonden, helaas vond ik zijn riffing en riffgeluid toch echt wat minder dan dat van die gitarist die hier regelmatig post(te?).. Wel erg vet, maar ik zag betere gigs. |
|
quote: Je bedoelt Dynamo Outdoor neem ik aan? |
|
Graspop met stipt op nummer 1! |
|
Bert's top 5 festivals 2008: 1. Tuska (Helsinki) 2. Party San (Bad Berka) 3. Sauna Open Air (Tampere) 4. RockHard Festival (Gelsenkirchen) 5. Nummirock (Nummijarvi) Meest memorabele concert: Ministry in House of Blues (Las Vegas) |
|
quote: |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 31-12-2008 11:17] |
|
|
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 31-12-2008 11:16] |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 31-12-2008 11:16] |