IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Gothic, hoe is het je gaan intereseren ? Vorige pagina | Volgende pagina
Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 14-03-2002 20:08 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2002 19:55 schreef Jenje het volgende:
Ik vond gothic heerlijk om op te relaxen, en ik vind er een brok emtoie in terug waar ik me erg in kan inleven.


Met jou valt te praten


Wiegen Meister !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-03-2002 20:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

doe mij maar Asche en die hele industrial/ noise handel.

of Sophia als je heel erg wilt relaxen


Bauhaus etc. vind ik niet zo boeiend.

beetje zeurderig


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 20:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sona Eact voor de Noise

Zeromancer voor het heerlijke danswerk, ik heb ze laatst in Hengelo gezien, man wat waren die gasten goed zeg.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 14-03-2002 20:28 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Hoe ik er precies toe gekomen ben weet ik niet meer, maar ik vond sommige gothic muziek gewoon erg mooi. En de jurken natuurlijk! Ik ga soms naar feesten, om lekker te dansen....


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 20:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maybe kunnen we een keer een ZM-gothic meeting houden?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 20:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

HMm ik bespeur enig wederzijds ressentiment tussen goths en metalheads

Ik vind de ouwe Sisters wel cool om naar te luisteren (vooral de stem inderdaad) en heb een voorbijgaande interesse in The Cure gehad, maar de meeste gothic vind ik zo dweperig (vooral The Cure dan, eigenlijk). Dead Can Dance vind ik wel erg cool, maar is dat gothic? The Swans kan ik ook wel waarderen.

Gothic metal vind ik verschrikkelijk. Sowieso vind ik crossovers eerder een verdunning van muziek dan een zegen.

Daar, nu heb je een redelijke reactie van een 'dead metal head'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 20:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Van jou had ik ook niets anders verwacht.
De uitzondering die de regel bevestigd zullen we maar zeggen ...

Maaar de vraag is niet wat je van Gothic vind, maar hoe goths aan de gothic geraakt zijn.
Dus willen alle NIET-goths zich er NIET mee bemoeien, dank U.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Sorry herr Gestapo Moderator, maar de naam van het topic is 'Gothic, hoe is het je gaan intereseren ?' en ik interesseer mij voor een stukje gothic. Up yours!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 21:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nha herr Dwaallicht, habe ich gesagt das ik jou bedoel?

Ich wurde alleen so müde van die metalheads die effe moeten zeggen dat gothic zo beroerd is.

Hin gehe ich ! (met mijn rechterbeen slepend door oude oorlogswond)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik moet posts beter lezen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 21:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Es wurd ihnen fergeben (let niet op mijn beroerde duits, ik ben zo'n overgelopen nederlander)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tijd voor een Wiedergutmachungsschnitzel. Oh nee ik ben vego. En off-topic

eh eh 'Bloody Kisses' is volgens mij ook wel tof! (ik meen het nog ook)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 21:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ein Schnitzel fur mich und ein bier fur dich !

Maar back on topic
Noem eens wat werk dan wat jij waardeert ?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

HMm 'First and Last and Always' van de Sisters...'Some Girls Wander By Mistake' ken ik ook, en ook die CD waar de nieuwe versie van 'Temple of Love' staat (die vind ik KUT die nieuwe versie! ) maar er gaat niets boven F&L&A. Dead Can Dance dus erg goed en de Swans... hmmm dit heb ik geloof ik al gezegd.

Ben nog steeds nieuwsgierig naar Bloody Kisses, nummers gehoord, één van de zeer weinige gothic metal waar ik geen kromme tenen van krijg.

Ik ben wel eens bij gothic parties geweest en dan hoor je wel eens toffe dingen. Bv. een gothic introotje gesteld tegenover een ZWAAR dreunende beat, dat was wel cool. Maar op een CD'tje in een kamertje klonk het altijd meteen veel minder.
Verder kan ik niet zoveel beginnen met de emoties die in gothic naar voren komen, zoals ik al zei vind ik het vaak zo dweperig 'ik voel me ziekelijk en zielig' of zo. Met de Sisters heb ik dat helemaal niet overigens... met The Cure wel.

Hmm het album 'Gothic' van Paradise Lost is trouwens ook cool maar heeft weer vrij weinig met gothic te maken.
Ik weet er ook te weinig van af.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 21:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, gothic en gothicmetal zijn best twee verschillende dingen, maar als goede vertegenwoordigers daarvan zijn oude PL en TON erg goed ja.

Dingen als Suicide Commando en Funker Vogt komen inderdaad ook het beste uit als het snoeihard gaat in een danszaal, met name door de sfeer in zo'n zaal klinken de nummers dan vele malen beter.


Master Of Disharmony
Go forth and die.
Usericon van Master Of Disharmony
Posted 14-03-2002 21:39 by Master Of Disharmony Wijzig reactieProfiel van Master Of DisharmonyQuote dit bericht

Via andere metal.
Ooit ben ik "begonnen" met PanterA, wat ik overigens nog steeds wel leuk vind.
Dan ga je telkens op zoek naar wat nieuws en op een gegeven moment hoor je Within Temptation. Ik was meteen verkocht aan Sharon's stem...

Tsja, verder ga je harder, duisterder en je wil gewoon meer.
Zo is het wel ongeveer gegaan.


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 14-03-2002 21:43 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

eerst gewoon de metal in, toen verslaafd geraakt aan gothic kleding en gelijk daarna aan de muziek.
Hoewel ik liever metal heb omdat ik niet goed kan dansen en ik in headbangen m'n energie kwijt kan


MuayThaigerrr!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Niet goed kan dansen?? Kom op zeg, schaam je niet! Ik ben behoorlijk gesloten en gereserveerd maar zelfs ik begeef mij op de dansvloer met goeie dansmuziek. Gewoon bewegen en niet te veel nadenken (anders gaat het fout).

edit: daarbij moet ik wel zeggen dat ik in het gezelschap van vrienden/bekenden moet zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 14-03-2002 21:47]


Master Of Disharmony
Go forth and die.
Usericon van Master Of Disharmony
Posted 14-03-2002 21:49 by Master Of Disharmony Wijzig reactieProfiel van Master Of DisharmonyQuote dit bericht

Inderdaad. Dwaalampje heeft gelijk.
Niet op anderen letten, gewoon alles eruit gooien. Wel op metal natuurlijk, bij muziek dat op een gemiddeld feest wordt gedraaid moet je depressief in een hoekje zitten om andere mensen een kutstemming en angst aan te kijken, minstens net zo leuk!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 21:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Op Gothicfeesten word meestal flink gedanst, mensen dansen ook echt voor zichzelf, om zich echt lekker uit te leven, niet om dat ene chickie te scoren op de dansvloer.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De naam is trouwens Dwaallicht; dank u.

Naar feesten met kutmuziek moet je zowiezo niet gaan...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2002 21:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Alleen als je met veel mensen bent en dronken.
Kan best leuk zijn.
Hey Dj hebbie Sepultura ?
(om de 5 minuten gna gna)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 21:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

OK, die avonden heb ik ook wel gehad idd.

Da's vervelend als je DJ bent jonge.. heb een keer black metal gedraaid, gingen mensen de hele tijd 'Slayer, Slayer' roepen (nee Mörke was er niet bij)


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 14-03-2002 21:53 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 14 maart 2002 21:43 schreef Angela Mortis het volgende:
eerst gewoon de metal in, toen verslaafd geraakt aan gothic kleding en gelijk daarna aan de muziek.
Hoewel ik liever metal heb omdat ik niet goed kan dansen en ik in headbangen m'n energie kwijt kan

salsa dansen is wel leuk . kan ik je wel leren ,als je wil .



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-03-2002 22:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Tja, ik ben dan over het algemeen wel een metalhead (of een metalgeit ja), maar ik luister imho toch wel voldoende muziek die onder de categorie gothic zou kunnen vallen om te reageren.

Hoe ben ik er bij terecht gekomen? Langzaamaan via The Cure, The Sisters of Mercy en Paradise Lost. Iets later dingen als Orphanage en de myth-/doommetal van Within Temptation en Therion.
Vervolgens mensen die me suggesties deden aan de hand van wat ik leuk leek te vinden: van de folkachtige In Extremo en Tanzwut, via de electro VNV Nation en Das Ich tot aan de dark ambient van Elend en Arcana.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen