IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : STAKE / Steak Number Eight Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 10-03-2013 22:23 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2013 22:13 schreef Beli Mawr het volgende:
Goeie zaal he

Was een leuke show, maudlin was ook erg goed!

En ja, je was de eersten inderdaad

haha :p
en jup, goede zaal. Wist eigenlijk niet goed wat ervan te mogen verwachten. Mede door de lage prijs vreesde ik wat voor een eerder middelmatig geluid, maar viel dus erg goed mee.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 11-03-2013 11:21 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 maart 2013 23:41 schreef Brent_ het volgende:
Zal mij benieuwen of die nieuwe mij kan overtuigen. Ik heb het idee dat het verhaal rondom deze band (jonge gastjes etc) een stuk interessanter is dan die slappe 13 in een dozijn meuk die ze maken.


Ik heb de nieuwe sinds een ppaar dagen en man man man wat een slappe hap is dat. Slappe post grunge komt als omschrijving het dichtst bij.
Ben niet bekend met hun vorige werk. En als ik oip de nieuwe afga, wil ik dat ook zo houden.
Als je puur op instrumentbeheersing kijkt is het geeneens slecht, maar nergens, echt nergens vlamt het. Ideale radiorock wordt er door deze jonge heren gemaakt.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


arneriach
Usericon van arneriach
Posted 11-03-2013 11:32 by arneriach Wijzig reactieProfiel van arneriachQuote dit berichthttp://www.marchefunebre.be

stream vd plaat:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130310_022

[Dit bericht is gewijzigd door arneriach op 11-03-2013 11:33]


www.marchefunebre.be - doom death metal


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 11-03-2013 11:52 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Aha, eens checken, want wat ik op YT hoor, kan me niet 100% overtuigen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-03-2013 15:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2013 11:21 schreef Marcel H. het volgende:
Ik heb de nieuwe sinds een ppaar dagen en man man man wat een slappe hap is dat. Slappe post grunge komt als omschrijving het dichtst bij.
Ben niet bekend met hun vorige werk. En als ik oip de nieuwe afga, wil ik dat ook zo houden.
Als je puur op instrumentbeheersing kijkt is het geeneens slecht, maar nergens, echt nergens vlamt het. Ideale radiorock wordt er door deze jonge heren gemaakt.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.


De nieuwe nog niet gehoord. Maar de vorige was lekker fris en toch wel erg sterk. En dat heeft voor mij niets te maken met de gimmick dat ze jong zijn. Hoewel de frisheid daar misschien wel vandaan komt.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-03-2013 15:37 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2013 11:21 schreef Marcel H. het volgende:
Ik heb de nieuwe sinds een ppaar dagen en man man man wat een slappe hap is dat. Slappe post grunge komt als omschrijving het dichtst bij.
Ben niet bekend met hun vorige werk. En als ik oip de nieuwe afga, wil ik dat ook zo houden.
Als je puur op instrumentbeheersing kijkt is het geeneens slecht, maar nergens, echt nergens vlamt het. Ideale radiorock wordt er door deze jonge heren gemaakt.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.


De nieuwe nog niet gehoord. Maar de vorige was lekker fris en toch wel erg sterk. En dat heeft voor mij niets te maken met de gimmick dat ze jong zijn. Hoewel de frisheid daar misschien wel vandaan komt.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-03-2013 15:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ze klinken naar mijn mening nog steeds zo fris, maar toch volwassener. Waar Dickhead en Pyromaniac nog 2 kopstoten waren, zijn de energieke nummers op The Thutch toch wat complexer met meer sfeer naar mijn mening.
Kans zit erin dat ze met deze niet veel nieuwe zielen zullen winnen, maar wie All Is Chaos wist te waarderen moet deze zeker enkele luisterbeurten geven.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 11-03-2013 15:59 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik ben niet overtuigd: not buying.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-03-2013 16:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik vond een aantal nummers in eerste instantie iets te mainstream overkomen. Maar net als bij de vorige albums duurde het meerdere luisterbeurten voor het kwartje viel.

Favoriete tracks waren in eerste instantie Photonic, Exile Of Our Marrow, maar begin nu het album als geheel enorm te waarderen.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 23-03-2013 14:47 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Elk nummer heeft zijn kwaliteiten, waardoor er naar mijn mening geen enkel zwakker nummer opstaat. Slumber is ondanks wel favoriet voorlopig.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-04-2015 12:10 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Vanavond deze harde bazen weer eens aan het werk zien. Het schijnt dat ze ook wat nieuw materiaal gaan spelen, ben benieuwd.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-04-2015 23:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2015 12:10 schreef faalhaas het volgende:
Vanavond deze harde bazen weer eens aan het werk zien. Het schijnt dat ze ook wat nieuw materiaal gaan spelen, ben benieuwd.


Eén nieuw nummer en dat smaakte naar meer. In oktober komt de nieuwe plaat uit.


... hoe de hazen lopen ...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 18-04-2015 7:54 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Spelen vanavond in het voorprogramma van Prong in de Volt in Sittard.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


OZZWorks
Pussy Music
Usericon van OZZWorks
Posted 18-04-2015 8:53 by OZZWorks (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van OZZWorksQuote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/

quote:
Op 17 april 2015 12:10 schreef faalhaas het volgende:
Vanavond deze harde bazen weer eens aan het werk zien. Het schijnt dat ze ook wat nieuw materiaal gaan spelen, ben benieuwd.


jij was dus in Vera
Ik vond steak#8 het slechtste optreden van de avond, maar dat geloof ik meer omdat ik niet zoveel met hun muziek heb.


Hier had uw advertentie kunnen staan!


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 18-04-2015 8:55 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2015 23:47 schreef faalhaas het volgende:
Eén nieuw nummer en dat smaakte naar meer. In oktober komt de nieuwe plaat uit.

Wist dat ze bezig waren met een nieuwe, maar had nog geen datum vernomen.

Vorige zomer speelden ze ook al iets nieuw, maar weet er geen titel meer van.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-04-2015 20:20 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2015 8:53 schreef OZZWorks het volgende:
jij was dus in Vera
Ik vond steak#8 het slechtste optreden van de avond, maar dat geloof ik meer omdat ik niet zoveel met hun muziek heb.


Ik heb die andere 2 bands niet gezien omdat ik daar juist niet zoveel mee heb Ik heb Steak ook wel eens beter gezien trouwens, vooral het geluid was niet super.


... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-11-2015 16:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Album stream van de nieuwe plaat: Kosmokoma



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 15-11-2015 17:38 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik trek het nieuwe album erg.
In eerste instantie was ik niet zo overtuigd door de toename in psychedelische effecten en een toch minder heavy sound.

Maar na een aantal luisterbeurten van het gehele album ben ik opnieuw erg liefhebber hiervan.
Het de indruk dat deze iets meer als een geheel overkomt. Behoorlijk andere sound ten opzichte van voorgaande albums, maar toch nog steeds typisch Steak Number Eight.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-11-2015 17:18 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik moest ook erg wennen aan het nieuwe album. Tis meer proggy en das nooit zo mijn ding. Maar ik begin hem wel steeds beter te vinden. Zeker na hun vette optreden in de Neushoorn. Al zal "All Is Chaos" altijd wel mijn favoriet blijven.

Brent Vanneste is trouwens een zeer toffe gast.





... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-12-2016 15:41 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Gisteren voor de derde keer live gezien, voor de tweede keer in de Little Devil in Tilburg. De vorige keer stond het goed vol, nu viel de opkomst tegen. Jammer is dat, want is het echt een ijzersterke liveband, ze spelen zichzelf helemaal kapot op het podium, vooral zanger/gitarist Brent. Veel materiaal van Kosmokoma dat zeer overtuigend werd gebracht, het is allemaal wat proggier en listiger. Het doet mij best denken aan Oceansize. Het hoogtepunt van het optreden was de uitvoering van Track Into The Sky van All Is Chaos.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 23-12-2016 15:50 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Heb ze in september ook nog 2 keer live gezien. Ook toen was voor mij Track Into The Sky het hoogtepunt.
Erg sterke liveband die zich inderdaad elk optreden opnieuw volledig smijt.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-05-2018 18:09 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Na vijftien jaar wordt er vaarwel gezegd tegen de naam Steak Number Eight. Op 2 november zullen ze in de Vooruit in Gent de laatste show onder die naam spelen:

Dear people,

Contrary to what some press tells you, we are not quitting/stopping/dismantling this band!

Through the years we’ve thought a lot, we’ve talked a lot but especially felt a lot.

All in all, we must have played around 900 shows with Steak Number Eight, and the love and energy we’ve always got in return from you guys has been among the craziest things we’ve ever experienced in our chaotic, messed up lives. We want to thank you for who you are.

As some of you might have heard rumours about us calling it a day, we need to clarify what’s been going on for some time now and where Steak Number Eight is heading to after 15 years of spinning around on this roller coaster because it’s NOT true that we as band are going to stop : the future looks and sounds brighter than ever before. That’s why we wrote this letter.

This project, this band, this formation has always been extremely close to our hearts in every possible way. Steak Number Eight has never simply been a musical process. Looking back, as 11-year-old kids we were completely blown away by everything Brent’s older brother, Thobias was doing in his band Voidpoint. The first track of their debut release was called ‘Steak Number Eight’, so you can figure where we got our name from.

When Thobias passed away back in 2005, our name and everything we were doing with this band got an extremely personal touch to it. At that age we weren’t exactly the most skilled musicians, but as we look back to all our records we’re very proud to hear that we’ve always managed to translate our deepest emotions into music. But as this homage was really something we needed and wanted to pay, it sometimes felt like we could never really move on personally.

To stay true in what we create we need to close this chapter. After 15 years, we will celebrate the death of what we were and the birth of what we’re going to be. Since Ghent (Belgium) is our hometown, on the 2nd November of 2018 we will play our last show ever as Steak Number Eight at Vooruit, Ghent.... Come watch our metamorphosis and let's make this a night to remember!

Love,

STEAK NUMBER EIGHT
Joris, Cis, Jesse & Brent


In ieder geval goed nieuws dat de band gewoon doorgaat.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-05-2018 18:35 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

http://www.humo.be/muziek/390147/steak-number-eight-is-duidelijk-we-stoppen-niet-als-band/?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#link_time=1525775986

Humo heeft de zanger gesproken, en die geeft inderdaad aan dat het om een naamswijziging gaat. Ze in elk geval met overtuiging verder gaan, met als streefdoel nog oprechter en harder te worden.

Schrok er even van, omdat nogal wat media het inderdaad overnam als een einde. Kan me best inbeelden dat als er zo'n emotionele band is met een bandnaam, je op een punt daar iets aan moet wijzigen om even oprecht verder te kunnen gaan.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-11-2018 10:22 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

http://www.indiestyle.be/live/steak-number-eight-sterft-vol-catharsis-en-herrijst-als-stake-in-vooruit

Ze gaan dus in dezelfde bezetting verder als Stake.

Misschien de topictitel even aanpassen in "Stake / Steak Number Eight"?


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-11-2018 13:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik was aanwezig op hun eerste van twee concerten om de overstap aan te kondigen.
Zeer deftig optreden, zoals steeds.

De 2 nieuwe nummers op het einde klonken veelbelovend. Iets meer rechtdoor, zeker niet zachter.
Bij het eerste nieuwe nummer schoot de link met oude Neurosis me te binnen. Nieuw album zou zo goed als af zijn, vermoedelijk volgend jaar de release.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen