IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : STAKE / Steak Number Eight Vorige pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 17-05-2019 19:03 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Inmiddels is de eerste track onder de naam STAKE vrijgegeven. Een stuk ruwer en rechttoe rechtaan dan we van ze gewend waren onder de Steak Number Eight-naam.




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-05-2019 19:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Schattig.


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 31-07-2019 12:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nog een nieuw nummer:



... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-09-2019 20:20 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nu met videoclip, of zoals de band het omschrijft "a fucked up psychedelic ride with us and some musical walrus friends of ours"



... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-09-2019 21:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Die nieuwe tracks vind ik niet zo overtuigend. Voelt als een flink aantal stappen terug vergeleken met Kosmokoma (de laatste Steak Number Eight-plaat), meer een typische jaren '90 sound.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 06-09-2019 21:48]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-09-2019 23:54 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Favoriet blijft voor mij All Is Chaos. Die hebben ze nooit meer overtroffen.

Het lijkt nu idd wat simpeler en toegankelijker te worden, ik had dat gevoel op Kosmokomo ook al, ondanks de proginvloeden. De melancholie is weg en het komt daardoor niet meer zo heftig binnen.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-09-2019 0:04 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2019 23:54 schreef faalhaas het volgende:
Favoriet blijft voor mij All Is Chaos. Die hebben ze nooit meer overtroffen.

Het lijkt nu idd wat simpeler en toegankelijker te worden, ik had dat gevoel op Kosmokomo ook al, ondanks de proginvloeden. De melancholie is weg en het komt daardoor niet meer zo heftig binnen.


Dit dus.
Ook hier is All Is Chaos favoriet, en vond ik de laatste al een stuk technischer met minder gevoel.
Wel nog steeds heel erg nice, dat wel.

Ik denk dat ze er goed aan gedaan hebben, om onder een nieuwe naam verder te gaan. Zal vermoedelijk even tijd nodig hebben, om het nieuwe echt naar waar te schatten zonder te blijven vergelijken.

Sowieso wel benieuwd naar het gehele album, en ben aanwezig bij de releaseshow in de AB.
Al verwacht ik niet meer hetzelfde gevoel te ervaren, als dat ik ooit bij hun muziek had.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-09-2019 0:19 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2019 0:04 schreef Tool-fan het volgende:
Al verwacht ik niet meer hetzelfde gevoel te ervaren, als dat ik ooit bij hun muziek had.


Nee dat gevoel was echt one of a kind. En dat boek is nu dicht, zo gaan die dingen. Idd wel het juiste moment om dan van bandnaam te switchen en ik blijf ook zeker benieuwd naar hun album.


... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-09-2019 11:54 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 6 september 2019 23:54 schreef faalhaas het volgende:
Favoriet blijft voor mij All Is Chaos. Die hebben ze nooit meer overtroffen.

Het lijkt nu idd wat simpeler en toegankelijker te worden, ik had dat gevoel op Kosmokomo ook al, ondanks de proginvloeden. De melancholie is weg en het komt daardoor niet meer zo heftig binnen.


Mijn favoriet is The Hutch, maar dat komt omdat het echt zo'n loodzware melancholische ISIS/Deftones-sound heeft waar ik helemaal verzot op ben. Mijn favoriete Steak-nummer staat daarentegen op All is Chaos: Track Into the Sky.

Kosmokoma was voor mij echt een groeiplaat. Vond hem eerst vrij middelmatig, maar ik vind hem nu fantastisch. Het doet me behoorlijk denken aan Oceansize en dat is toch een behoorlijk compliment.

quote:
Op 7 september 2019 0:04 schreef Tool-fan het volgende:
Ik denk dat ze er goed aan gedaan hebben, om onder een nieuwe naam verder te gaan. Zal vermoedelijk even tijd nodig hebben, om het nieuwe echt naar waar te schatten zonder te blijven vergelijken.


Zeker weten. Het lijkt erop dat we een ander soort band te horen gaan krijgen. Of dat wat voor mij wordt is nog de vraag, maar we zullen het zien...

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-09-2019 11:56]



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 08-09-2019 12:34 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik heb ze vrijdag aan het werk gezien. Ik hoor veel 90's grunge in hun nieuwe sound. Ik vind het wel jammer dat ze zich volledig focussen op die nieuwe sound en geen oud materiaal meer brengen (ben wel niet tot het einde gebleven, dus misschien dat ze nog een oud nummertje gespeeld hebben).



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-09-2019 19:45 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nieuwe track:



Dit bevalt me al wat beter, al word ik er nog niet echt heel erg enthousiast van. Doet me denken aan The Hutch, maar dan minder uitgesponnen.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-11-2019 22:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Niks aan die nieuwe plaat.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-11-2019 23:13 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Mijn eerste indrukken zijn wel erg positief eigenlijk.
Het is inderdaad een stuk compacter en meer rechtdoor geworden, maar het blijft toch wel muziek van dezelfde personen. Erg benieuwd naar hoe dit live zal overkomen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-11-2019 3:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik vind het ook een erg toffe plaat!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-12-2019 13:09 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ben em vandaag beginnen beluisteren. Sommige stukken doen me fel aan Shining (de Noorse) denken.



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen