IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Cattle Decapitation Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 15:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 15:46 schreef Count Usher het volgende:
Als ie dan toch kapot gaat van de butthurt, moet ie inderdaad maar gewoon aangifte doen ipv de zaak in het openbaar te gooien in de hoop dat er minder volk naar de rest van de tour komt.

Kapot van de butthurt? Ryan?

Zoals ik al zei:

Barnes ziet dat zijn eigen band het minder goed dan de support, en gaat vervolgens deze supportband actief dwarsbomen, afzeiken, en dan geweld toepassen als je erop aangesproken wordt.

En dan zou Ryan degene zijn die butthurt is omdat hij dan niet meer mee wil doen en Barnes een verdiende publieke verbale trap na geeft? Omgekeerde wereld. Barnes gedraagt zich als een mongool, karma dicteert dat hij op z'n flikker krijgt, prima zo
quote:
Of zou er toch minder aan de hand zijn dan die zeiksnor beweert?

Een fanboy neem ik aan?

Nee en nee (wel *fan* van Cattle Decapitation). In dit geval is het ook gewoon overduidelijk en min of meer bewezen

Zoals ik al zei:

Dit is allemaal door getuigen (bezoekers van de show(s)) e.d. gezien, dus er waren zeker wel mensen bij Daarbij heeft Barnes het toepassen van geweld gewoon toegegeven, en het verder ook niet ontkent. Lijkt me een vrij duidelijke zaak

Waarom verdedig jij Barnes eigenlijk? Hij heeft gewoon bekend. Of vind je dit soort dingen wel normaal gedrag? Laat dit zien dat Barnes een goede gast is, die het beste met andere mensen en bands voorheeft?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-11-2012 16:03 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ryan is begonnen met moddergooien in de pers. Dat noem ik butthurt.

En Barnes zegt niet geslagen te hebben. Heeft ie dan bekend?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 16:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 16:03 schreef Count Usher het volgende:
Ryan is begonnen met moddergooien in de pers. Dat noem ik butthurt.

En Barnes zegt niet geslagen te hebben. Heeft ie dan bekend?

Barnes is begonnen met zijn supportband afzeiken en dwarsbomen omdat zij het beter deden, dus hij was lekker puh als eerste butthurt

Hij zegt dat het geen sucker punch was, zelfs dat het geen punch was, maar hij zei wel degelijk dat hij hem 'knocked out' heeft. Hoe kan dat anders dan met geweld?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 16:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ging om deze status, die dappere held Barnes maar weer verwijderd heeft https://twitter.com/sixfeetofficial/status/265710722028298240



Quis moderabat ipsos moderatores?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 07-11-2012 16:19 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Kan me nog herinneren dat gary Holt een paar jaar terug de pik op barnes in had omdat ie vervelend en elitair tegen Exodus en wat andere bands deed in 013 dus dit komt niet echt uit de lucht vallen of zo.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


BVT
Usericon van BVT
Posted 07-11-2012 20:15 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Mwa dat van die verkopen is natuurlijk niet echt subjectief te noemen..
Daarnaast hoeft een band ook niet het publiek in te gaan om 'vriendjes' te maken, dat maakt je niet persé arrogant. Ik persoonlijk heb ook niet veel behoefte aan om bijvoorbeeld een Chris Barnes te ontmoeten.. Hoewel ik wel denk dat ik um stoned kan krijgen..



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 20:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hebben jullie het nu nog over die halve junk en die vegetarische zeikerds?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 20:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Met die halve junk bedoelde ik trouwens Chris Barnes hè, niet BVT.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-11-2012 20:20 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 7 november 2012 16:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ging om deze status, die dappere held Barnes maar weer verwijderd heeft https://twitter.com/sixfeetofficial/status/265710722028298240




'you're' :')



EDIT: Vorige pagina niet gelezen, bovenstaande clip is uiteraard al gepost.

Nouja, was ook redelijk voor de hand liggend, nietwaar?

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 07-11-2012 20:21]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-11-2012 20:23 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 7 november 2012 15:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daarbij heeft Barnes het toepassen van geweld gewoon toegegeven, en het verder ook niet ontkent.


'ontkent'

:')


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 21:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 20:23 schreef Sonic Titan het volgende:
'ontkent'

:')

Ga teveel met VK om :')
quote:
Op 7 november 2012 20:15 schreef BVT het volgende:
Mwa dat van die verkopen is natuurlijk niet echt subjectief te noemen..
Daarnaast hoeft een band ook niet het publiek in te gaan om 'vriendjes' te maken, dat maakt je niet persé arrogant. Ik persoonlijk heb ook niet veel behoefte aan om bijvoorbeeld een Chris Barnes te ontmoeten.. Hoewel ik wel denk dat ik um stoned kan krijgen..

Dat van dat verkopen is inderdaad niet subjectief; veel tov weinig shirts verkopen is prima objectief vast te stellen En je hoeft inderdaad niet het publiek in, verre van. Heb ik het ook niet over gehad, toch?




anyway, luister Cattle Decapitation - Monolith of Inhumanity, boys! Beste death metal-plaat van dit jaar, met gemak!


[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 21:19]


Quis moderabat ipsos moderatores?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-11-2012 22:17 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 21:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
anyway, luister Cattle Decapitation - Monolith of Inhumanity, boys! Beste death metal-plaat van dit jaar, met gemak!


Hahaha. Asphyx.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 07-11-2012 22:17]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 22:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 22:17 schreef BenKnuckles het volgende:
Hahaha. Asphyx.
Kijk aan. Iemand die het snapt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 22:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 22:21 schreef bastianus het volgende:
Kijk aan. Iemand die het snapt.

Nee.
quote:
Op 7 november 2012 22:17 schreef BenKnuckles het volgende:
Hahaha. Asphyx.

Nee.

Niet dat ik die Asphyx gehoord heb

Laat ik het zo zeggen: beste moderne death metal-plaat van het jaar. Hoeven we er verder niet over te zeuren


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 22:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik trek een CD en een Gojira b.v. erg goed. Maar met death metal heeft het natuurlijk niks te maken. De enige goede snelle death metalband was Terrorizer. Maar die maakte grindcore.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 22:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 22:26 schreef bastianus het volgende:
Ik trek een CD en een Gojira b.v. erg goed. Maar met death metal heeft het natuurlijk niks te maken. De enige goede snelle death metalband was Terrorizer. Maar die maakte grindcore.

In zoverre dat CD géén death metal maakt, maken ze grindcore. Dus. Tsja. Ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen

Overigens vind ik die Gojira (van 2012) een tikje tegenvallen al met al. CD gaat met MoI met de moderne death metal-hoofdprijs naar huis, dus. Als ze hem komen ophalen, tenminste.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 22:30]


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-11-2012 22:32 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Moderne death metal, wat een term. Hoe noemen we die moderne metal van nu over pak em beet 20 jaar dan?



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 22:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 22:32 schreef De Tegenpartij het volgende:
Moderne death metal, wat een term. Hoe noemen we die moderne metal van nu over pak em beet 20 jaar dan?

Weet ik veel, boeien Gojira en CatDec zijn dan beiden wel modern, maar lijken ook niet op elkaar, dus ik gebruik het ook niet als genre, maar alleen om aan te geven dat het duidelijk níet old school is. Je weet wel, in de zin dat het woord 'modern' normaal ook gebruikt wordt

Als het echt moet, en nu vraag je erom hè dus this is your fault, zou ik Cattle Decapitation tegenwoordig... techdeathgrind noemen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 22:38]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 22:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 22:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In zoverre dat CD géén death metal maakt, maken ze grindcore. Dus. Tsja. Ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen


Ik zou CD omschrijven als wiskunde. Wel harde wiskunde, dus geen Textureswiskunde gelukkig. Dus het klinkt niet als twintig verschillende genres op shuffle in de cd-lade en dat afspelen zonder tussenpauzes, omdat het harde element het een stuk samenhangender maakt.
Dat grindcoreverhaal bedoelde ik voor Terrorizer, wat ook een snelle en redelijk technische band was in haar tijd, maar die ook nog fatsoenlijke nummers kon schrijven. Toentertijd noemde men death metal met blastbeats meteen grindcore. Tegenweurdig hoort er veel meer bij death metal, ook snelle muziek. Terwijl grindcore dan weer smeriger moet zijn en lomper geproduceerd ofzo.
Samenvattend: De genres zijn nogal verschoven. Vandaar dat een olde zeikerd als ik nog weleens de hokjes door elkaar haalt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-11-2012 22:53]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 22:53 schreef bastianus het volgende:
Ik zou CD omschrijven als wiskunde. Wel harde wiskunde, dus geen Textureswiskunde gelukkig. Dus het klinkt niet als twintig verschillende genres op shuffle in de cd-lade en dat afspelen zonder tussenpauzes, omdat het harde element het een stuk samenhangender maakt.

Begrijp het wel, wat je zegt, maar het ligt inderdaad ver van de 'wiskunde' van Textures af. Sowieso omdat het wiskundig gezien ook weer niet buitensporig ingewikkeld is, het is vooral snel (soms ). En inderdaad, veel samenhangender.
quote:
Dat grindcoreverhaal bedoelde ik voor Terrorizer, wat ook een snelle en redelijk technische band was in haar tijd, maar die ook nog fatsoenlijke nummers kon schrijven.

Ja. Alleen doet Cattle Decapitation dat ook. In ieder geval, op MoI is de songwriting ongelooflijk goed. Ik verwijs hiermee terug naar de samenhang, en naar het vermogen om echt een 'verhaal' te vertellen met de muziek. Ergens is deze CD (als in compact disc en CatDec ) best wel... tsja... theatraal is het verkeerde woord, maar het is wel ontzettend meeslepend en aangrijpend. Vind ik persoonlijk bijzonder knap voor dit soort keiharde muziek.

Overigens, dit meeslepend maken van keiharde muziek begrepen ze vroeger sowieso een stuk beter dan tegenwoordig.
quote:
Toentertijd noemde men death metal met blastbeats meteen grindcore. Tegenweurdig hoort er veel meer bij death metal, ook snelle muziek. Terwijl grindcore dan weer smeriger moet zijn en lomper geproduceerd ofzo.
Samenvattend: De genres zijn nogal verschoven. Vandaar dat een olde zeikerd als ik nog weleens de hokjes door elkaar haalt.

Dat sowieso, het schuift als een malle. Nu heb ik toevallig met die ene met die baard uit Enske die ook death metal en grindcore doet enzo best wel wat lopen theoretiseren (ja, nerds) over death metal, grindcore en dan vooral de ontwikkeling van het raakvlak tussen de twee. Eigenlijk is het onderscheid tussen death metal en grindcore altijd al dubieus geweest. Dat berustte meer op politiek en geluid, dan op muziek, en hoewel er altijd duidelijk gedefinieerde death en grind was is er altijd al een groot grijs gebied geweest.

Tegenwoordig lijkt het alsof de genres nog meer overlappen dan ze ooit deden. Aan de ene kant omdat ook grindcore in begon te zien dat rauwe productie niet betekent dat het kut moet klinken, en dat death inziet dat het ultraklinisch geraas van de jaren '00 een doodlopend pad is. Dus, tsja, wat moeten we er ook allemaal mee? Sommige pands bewandelen het middenpad, sommige bands niet. En sommige bands drijven er verder en verder van af. Ik heb een beetje het idee dat er nu een tendens is onder 'true' grindcore-adepten neer te kijken op de wat coherentere strakke beter geproduceerde grind en dat daarom maar death te noemen alsof dat per se wat slechts is. Misschien heeft het ook iets te maken met dat grind (o.a.) wortels in crust én death heeft liggen, en dat de 'true' grinders vooral een crustblik hebben

En hokjes, tsja, hokjes. Tegenwoordig niet meer te doen, teveel bands, teveel samensmelting. Ik laat het maar gewoon los, en realiseer met dat bvb. de term death metal ongelooflijk ver uiteenlopende dingen kan betekenen

Maar ja. En shit. We theoretiseren (en praktiseren!) lekker door

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 23:08]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-11-2012 23:11 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Kraakpands!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Laatste tijd ook meer en meer death in kraakpands, inderdaad


Quis moderabat ipsos moderatores?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 07-11-2012 23:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Publiekelijk modder gooiende bands en Six Feet Under zijn sowieso kut. Tot zover mijn bijdrage op dit moment.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 23:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2012 23:16 schreef Metalhead22 het volgende:
Publiekelijk modder gooiende bands en Six Feet Under zijn sowieso kut. Tot zover mijn bijdrage op dit moment.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar goed, The Harvest Floor van CD trok ik erg goed, dus ik ga dat Monolithgeval ook maar eens een luisterbeurt geven. Al die vegabullshit en andere politiek correcte ouwehoerderij eromheen neem ik dan maar op de koop toe. De kwaliteit van de muziek staat bij mij voorop.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Als CD de waarheid vertellt is het niet per se moddergooien Maar goed, luister die Monolith zeker! Ik weet het niet nog niet zeker, maar ik denk dat hij The Harvest Floor overklast.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen