IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Top 10 uit 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-09-2009 15:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Hey die wil ik nog checken!

Ik weet inmiddels ook dat de nieuwe plaat van allerkunner Jim O'Rourke, The Visitor, heel erg hoog gaat eindigen

Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 25-09-2009 17:29 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ken ik niet, wat is het?

Hier speelt nu de nieuwe Current 93: Aleph At Hallunicatory Mountain. Ook alweer een (erg) goed album. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Tormented soul
Posted 25-09-2009 20:24 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Jim O'Rouke. Even kort door de bocht. Het is een Britse man van 40 jaar die zowel als muzikant, filmmaker, en als muziekproducer toch erg bekend is. Hij mixte de inmiddels klassieke platen van Wilco (Yankee Hotel Foxtrot) Joanna Newsom (YS) etc. en speelde van 2000 tot 2005 bij Sonic Youth. In de jaren '90 was hij voornamelijk actief als ambient/noise artiest (speelde o.a met Fennesz & peter Rehberg a.k.a Pita en solo) maar bracht ook een drietal onwijs goede popplaten uit, namelijk:

Bad Timing

een instrumentaal en vrij minimaal album, bestaande uit 4 'movements' van akoestisch gitaar, piano en bigband.

Warm en ietswat jazzy popalbum met gitzwarte teksten en idemdito humor, zonder dat de kwaliteit van de muziek er onder leed.

Een wat rockende popalbum vol met heerlijk zieke teksten (Looking at you reminds me of the sun/and how the blind are so goddamn lucky!) en eindigend in een noise-eruptie.

Met The Visitor, 8 jaar na Insigificance, heeft ij één nummer van 38 minuten geschreven, instrumentaal (en als gewoonlijk heeft hij alle 40 instrumenten zelf ingespeeld) waarin fraaie akoestische pop samenkomt met tal van andere stijlen. Het leuke van al zijn werk is, is dat het heel warm, liefdelijk en zelfs een beetje naïef klinkt, maar het toch niet is.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 25-09-2009 20:25]

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-10-2009 13:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1. Nazxul - Iconoclasm
2. Disparaged - The Wrath of God
3. Austere - To Lay Like Old Ashes
4. Ad Hominem - Dictator
5. Cobalt - Gin
6. Obitus - The March Of The Drones
7. Susperia - Attitude
8. Solstafir - Köld
9. Blut Aus Nord - Memoria Vetusta II: Dialogue With The Stars
10. Skyfire - Esoteric

11. The Ruins of Beverast - Foulest Semen of a Sheltered Elite
12. Blackguard - Profugus Mortis
13. Sarcoma Inc - Psychopathology
14. Immortal - All Shall Fall
15. Woe of tyrants - kingdom of might
16. Altar Of Plagues - White Tomb
17. Devourment - Unleash The Carnivore
18. Masachist - Death March Fury
19. Arthemesia - a.o.a
20. Man Must Die - No Tolerance For Imperfection

maybe Vader, Marduk, Sui Caedere, Mistur of Scar Symmetry of marionette nog

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 03-10-2009 13:32]

signature

Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 04-10-2009 21:04 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

'ongeveer' update

Devin Townsend - Ki
Shining - VI - Klagopsalmer
Hacride - Lazarus
Archive - Controlling Crowds
Agoraphobic Nosebleed - Agorapocalypse
Buried Inside - Spoils of Failure
Cattle Decapitation - The Harvest Floor
Suicide Silence - No Time to Bleed
...And You Will Know Us By The Trail of Dead - The Century of Self
The Answer - Everyday Demons
Celeste - Misanthrope(s)
Baroness - Blue Record
Sonata Arctica - The Days of Grays
Mastodon - Crack the Skye
Pathosray - Sunless Skies
Madness - The Libery of Norton Folgate
Mountains - Choral
Lamb of God - Wrath
Stream of Passion - The Flame Within
Riverside - Anno Domini High Definition
Subsignal - Beautiful & Monstrous

net ietsjes minder maar toch goed

Sólstafir - Köld
Scott Matthew - There Is an Ocean That Divides and with My Longing I Can Charge It with a Voltage That's So Violent to Cross It Could Mean Death
Behemoth - Evangelion
Ghost Brigade - Isolation Songs
The Devil's Blood - The Time of No Time Evermore
Bob Dylan - Together Through Life
Bill Callahan - Sometimes I wish I were an Eagle

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 10-10-2009 11:37]

"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-10-2009 21:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

enkel Sólstafir gemeen

signature

Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 04-10-2009 22:25 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 4 oktober 2009 21:05 schreef Hypnos het volgende:
enkel Sólstafir gemeen

Geen Vee-onthoofding?

"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-10-2009 23:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

meuh, prima maar niet extreem

signature

Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 04-10-2009 23:59 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Je review was wel positief

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2009 0:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

still is

sterk jaar, bijna allen 90+ in top 20

signature

valfar
Usericon van valfar
Posted 05-10-2009 1:10 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Blijkbaar ben ik niet één van de enigen die de nieuwe porcupine tree vind tegenvallen, dus het zal dit jaar bij mij gaan tussen Solstafir en Pure Reason Revolution. Maar ik ben ook nog steeds onder de indruk van de genialiteit van de plaat van Wardruna, dus deze begint ook steeds meer een serieuze kandidaat te worden. En dan zijn Altar of Plagues en Riverside een goeie runner up. Dan pas volgt o.a. Funeral Mist, WITTR, Vreid, Porcupine Tree en Blut Aus Nord.

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 05-10-2009 14:48]

Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 05-10-2009 9:15 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 5 oktober 2009 1:10 schreef valfar het volgende:
Aangezien ik één van de enigste ben die de nieuwe porcupine tree vind tegenvallen,

Nee hoor, ik vind 'm ook matig

valfar
Usericon van valfar
Posted 05-10-2009 14:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 5 oktober 2009 9:15 schreef Alterprince het volgende:
Nee hoor, ik vind 'm ook matig

Aangepast

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-10-2009 15:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

2009 is duidelijk het jaar van de gevestigde namen: Marduk, Megadeth, Nile, Hypocrisy, Immortal, Porcupine Tree, Mastodon, Paradise Lost, Dying Fetus, etc. Verder weinig goeie nieuwe bands ontdenkt helaas...

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 05-10-2009 18:05 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 5 oktober 2009 15:10 schreef NecRobert het volgende:
2009 is duidelijk het jaar van de gevestigde namen: Marduk, Megadeth, Nile, Hypocrisy, Immortal, Porcupine Tree, Mastodon, Paradise Lost, Dying Fetus, etc. Verder weinig goeie nieuwe bands ontdenkt helaas...

Inderdaad waar, qua nieuwkomers is het inderdaad erg karig. Toch heb ik een paar mooie dingen ontdekt van (voor mij) nieuwe bands, namelijk Archive, Celeste, Trail of Dead, The Answer en Mountains. Vier van de vijf zijn dan weer totaal geen metal, maargoed.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-10-2009 18:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
2009 is duidelijk het jaar van de gevestigde namen: Marduk, Hypocrisy, Immortal, Paradise Lost, Verder weinig goeie nieuwe bands ontdenkt helaas...

Dik mee eens. Paradise Lost momenteel dik op nummer 1 (duh..), en daaronder Immortal en Marduk in willekeurige volgorde.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 05-10-2009 18:16]

spelfout weggehaald...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2009 19:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
-1

Urna, Arcana Coelestia ..

Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 05-10-2009 20:07 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 5 oktober 2009 19:35 schreef Jenje het volgende:
-1

Urna, Arcana Coelestia ..

Nieuwe van Arcana Coelestia, is dat hun debuut? Zo ja, heb ik een kandidaat voor mijn nieuwkomer van het jaar toffe plaat

Tormented soul
Posted 10-10-2009 10:50 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Weer wat zitten schuiven
1. Jim O’Rourke – The Visitor
2. Sunn O))) – Monoliths & Dimensions
3. Tim Hecker – An Imaginary Country
4. Dälek – Gutter Tactics
5. Zu – Carboniferious
6. Magnolia Electric Co – Josephine
7. Mono – Hymn To The Immortal Wind
8. Isis – Radiant Wavering
9. Svarte Greiner – Kappe
10. Bonnie ‘prince’ Billy – Beware
11. Devin Townsend Project - Ki
12. Elegi – Varde
13. Mastodon – Crack The Skye
14. Pan American – White Bird Release
15. Animal Collective – Meriwether Post Pavilion
16. Porcupine Tree – The Incident

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-10-2009 11:35 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Nieuwe deep-pression (A Void of Morning) komt er misschien ook wel in. Vind het toch erg aardig klinken.

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 12-10-2009 19:39 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:

Voor mij is het juist andersom met namen als Hacride, Solstafir, Amesoeurs en No Made Sense bovenaan de lijst...

frontpage
Usericon van frontpage
Posted 12-10-2009 19:42 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Kwa nieuwkomers kunnen fleshgod apocalypse en obscura(al is dat eigenlijk geen nieuwkomer) zeer goed tellen !

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 12-10-2009 20:44 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Kleine update:

--- Huidige toplijst (willekeurige volgorde)
* Ea - Ea II
* Korium - The Pendulum of Sorrow
* Nachtreich - Sturmgang
* Mistress of the Dead - I know Her Face from the Tombstone
* Fornicatus - Omnium Animalis Terminus
* When Mine Eyes Blacken - When Mine Eyes Blacken
* Wardruna - Gap Var Ginnunga
* Depressive Years - Failing to Confront Suicidal Toughts
* Deep-Pression - A Void of Morning
* Canis Dirus - A Somber Wind from a Distant Shore

Depressive Years is na een aantal luisterbeurten toch steeds beter gaan bevallen.

--- Eventuele kanshebbers (moet ik nog meer luisteren voor een goed oordeel) / valt net buiten de lijst:
* Miserere Luminis - Miserere Luminis
* Sui Caedere - Thrène
* MDP - Emptiness
* Managarm - Poems of the Shadows Disappointment
* Lustre - Night Spirit

--- Moet nog uitkomen (en gaat kans maken):
* Cause of Death: Suicide – Tid
* Fornicatus – Vive Memor Leti
* Vargnatt – Leraikha
* Karg – Von den Winden der Sehnsucht II
* Album van Lamentations of the Ashen
* Album van Through the Pain
* Album van Grisâtre

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 12-10-2009 20:45]

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-10-2009 21:30 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Welke criteria hanteer je eigenlijk voor je top 10?

valfar
Usericon van valfar
Posted 12-10-2009 23:20 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 12 oktober 2009 21:30 schreef Lionheart het volgende:
Welke criteria hanteer je eigenlijk voor je top 10?

1. Super vet kicken!
2. Iets minder vet
3. Nog iets minder vet
4. etc.

Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com