IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : varkensgriep, de Aporkalyps is begonnen Vorige pagina | Volgende pagina
Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-05-2009 10:07 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Wat de Spaanse griep aangaat, waren de omstandigheden anders dan nu. In 1918/19 had Europa te kampen met de nasleep van de Eerste Wereldoorlog, namelijk een verzwakte bevolking door slechtere kwaliteit van voedsel en gebrek aan medicatie en miljoenen veteranen die onder zeer onhygiënische omstandigheden hebben gevochten in de loopgraven die teruggingen naar hun respectievelijke landen. Oftewel een perfecte voedingsbodem voor een wereldwijde pandemie...

Tegenwoordig zijn de hygiënische omstandigheden in de ontwikkelde landen veel beter dan destijds. Verder hebben we niet te maken met de nasleep van een allesverwoestende oorlog en is de medische hulp prima geregeld. Oftewel, de Mexicaanse griep zal in Europa en Noord-Amerika relatief weinig slachtoffers eisen..

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-05-2009 10:09]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 16-06-2009 20:15 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Dit klopt, maar het hygiensch leven van nu kan ook zijn nadelen hebben.
Tegenwoordig moet alles schoon, schoon, schoon zijn. Babydoekjes met een licht ontsmetmiddel. Met het effect dat kinderen en babys minder blood worden gesteld aan ziektemakers, en minder antistoffen opbouwen.
Deze kinderen worden steeds sneller ziek.

Dit griepvirus vergt meer doden dan een 'normaal griepvirus'. Als het virus zich anders gaat ontwikkelen, door een mutatie (wat genitic drift wordt genoemd) kunnen eigenschappen ontwikkelen die nog schadelijker kunnen zijn.
Hiervoor is men bang, en daarom worden patiënten in carateine gebracht, en ik vind dat een goede zaak. Het virus moet zo min mogelijk verspreid worden.

Maar we moeten nog geen zorgen maken als burgers. Dat mag het RIVM doen.


euu?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2009 20:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 20:15 schreef Vlekkie het volgende:
Dit griepvirus vergt meer doden dan een 'normaal griepvirus'.


Nee hoor, voor zover ik weet is dit nog altijd niet aangetoond. Wel bestaat er natuurlijk altijd het gevaar voor kruising met andere griepvirussen, maar dat geldt ook voor bijv vogelgriep (al is het varken als 'mengvat' wel een stuk efficienter dan pluimvee).

Voorlopig is het gewoon een zoveelste griepvariant, en er is geen aantoonbare noodzaak om dit zwaarder op te nemen dan andere influenza stammen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2009 20:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Die overdreven hygiene heeft dat wat minder effect op virus infecties hoor vooral bij griep. Het geld wat meer bij bacterien enzo.
Al kun je met veelvuldig je handen wassen en nooit uit een ander zn glas drinken natuurlijk wel wat minder blootgesteld worden aan virussen.

Maar doe mij maar een lekker bacterietje of virusje in plaats van en autoimmuun ziekte

(trouwens: tis quarantaine en genetic drift)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2009 20:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 20:22 schreef ElitE het volgende:
Maar doe mij maar een lekker bacterietje of virusje in plaats van en autoimmuun ziekte



Is natuurlijk ook een vergelijking van likmevestje

Al vermoedt men wel dat een mogelijke aanleiding van diverse autoimmuunziektes een onderliggende infectie is natuurlijk. Maar dat terzijde.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2009 20:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 juni 2009 20:27 schreef Mark het volgende:
Is natuurlijk ook een vergelijking van likmevestje

Al vermoedt men wel dat een mogelijke aanleiding van diverse autoimmuunziektes een onderliggende infectie is natuurlijk. Maar dat terzijde.


klopt, behoorlijk krom. Maar er zit natuurlijk wel wat in dat een te schoon leven kan leiden tot verhoogde kans op allegieen en autoimmuunziekten.

Maargoed hygiene zoals die nu algemeen geaccepteerd word is niet altijd zo functioneel. Zo zitten er soms grote gaten in de algemene werkwijze(niet zo heel erg natuurlijk). En aan de andere kant zijn er grote fobische trekjes zoals de afkeer voor urine, natuurlijk moet je met je blaasontsteking niet keihard aan de golden showers, maar normaal is urine vrij van bacterien en kan je het goed gebruiken om jezelf mee te wassen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2009 20:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 20:36 schreef ElitE het volgende:
klopt, behoorlijk krom. Maar er zit natuurlijk wel wat in dat een te schoon leven kan leiden tot verhoogde kans op allegieen en autoimmuunziekten.


Ah, op die fiets, had ik je verkeerd begrepen. Dan heb ik hm


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 16-06-2009 21:23 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 20:20 schreef Mark het volgende:
Nee hoor, voor zover ik weet is dit nog altijd niet aangetoond. Wel bestaat er natuurlijk altijd het gevaar voor kruising met andere griepvirussen, maar dat geldt ook voor bijv vogelgriep (al is het varken als 'mengvat' wel een stuk efficienter dan pluimvee).


Op internet en via het nieuws beweren ze wel dat dit een dodelijker virus is dan een 'normaal' virus.


euu?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-06-2009 21:24 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Niet alles geloven wat je op het Internet leest. Tenzij ik het schrijf, dan is het wel waar.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2009 21:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 21:23 schreef Vlekkie het volgende:
Op internet en via het nieuws beweren ze wel dat dit een dodelijker virus is dan een 'normaal' virus.


Da's de media, die snappen het allemaal niet zo goed.

[edit]Probleem is dat de voorlopige resultaten, als die al een hoger percentage sterfgevallen aangeven dan normaliter wordt aangetroffen bij een influenza-epidemie (wat, voor zover ik weet, nog niet eens waar is), er niet bekend is of die sterfgevallen direct terug te voeren zijn op de varkensgriep of dat deze mensen al onderliggende gezondheidsproblemen hadden. In mexico bijvoorbeeld, waar veel van deze sterfgevallen hebben plaatsgevonden, is inmiddels al vastgesteld dat het hier veelal mensen betrof met een verzwakt immuunsysteem.

Wat wel frappant is, is dat het erop lijkt (al weet ik niet of dat al significante vormen aanneemt) dat de getroffen groep juist in de leeftijd van 15-40 ligt, terwijl doorgaans de zwaarstgetroffen groep ouderen en kinderen zijn. Maar dat kan ook aan het patroon van blootstelling liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 16-06-2009 21:29]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-06-2009 21:26 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Je zal toch moslim zijn en de varkensgriep krijgen.

Heb je ook mooi gefaald in je geloof..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2009 21:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die grap is zo april 2009 ..

Varkensgriep komt niet van varkens .. en het hete Mexicaanse griep .. je krijgt het van rufterig eten.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-06-2009 21:29 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 27 april 2009 12:56 schreef Hypnos het volgende:
we gaan allen deaud


of is het een ZOG of Moslimsamenzwering (don't eat pork, not even with a fork)

gaan we allen deaud?


gewoon visolie slikken niks aan de hand.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 22-06-2009 14:13 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

De Apokalyps is al lang in gang. Valse profeten genoeg. We zijn al slaven van computergestuurde rariteiten, en als er iets stil valt, kunnen acht van de tien mensen hun werk niet uitvoeren. Misschien is dit dan wel de laatste ruiter van de Apokalyps, die zou ook dit soort grappen moeten overbrengen.
Ik snap ook niet waarom mensen zo vaak spreken van ´onschuldige mensen´ die sterven bij grotere acties / rampen / evenementen / aanslagen / genocides enz.
Niemand is onschuldig. Zelfs pasgeboren kinderen niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Watzitjehaarleuk op 22-06-2009 14:15]


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-06-2009 14:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2009 14:13 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
De Apokalyps is al lang in gang. Valse profeten genoeg. We zijn al slaven van computergestuurde rariteiten, en als er iets stil valt, kunnen acht van de tien mensen hun werk niet uitvoeren. Misschien is dit dan wel de laatste ruiter van de Apokalyps, die zou ook dit soort grappen moeten overbrengen.
Ik snap ook niet waarom mensen zo vaak spreken van ´onschuldige mensen´ die sterven bij grotere acties / rampen / evenementen / aanslagen / genocides enz.
Niemand is onschuldig. Zelfs pasgeboren kinderen niet.

Gereformeerde vrachtwagenchauffeur zeker?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 22-06-2009 14:24 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Nee, mensenlievend, begripvol en heer in het verkeer!


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-06-2009 14:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

menslievend, zolang je de keuzes die je in je leven maakt maar aansluiten bij wat ik wil?

Stalin was ook erg menslievend.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2009 15:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 juni 2009 14:13 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
De Apokalyps is al lang in gang. Valse profeten genoeg. We zijn al slaven van computergestuurde rariteiten, en als er iets stil valt, kunnen acht van de tien mensen hun werk niet uitvoeren. Misschien is dit dan wel de laatste ruiter van de Apokalyps, die zou ook dit soort grappen moeten overbrengen.
Ik snap ook niet waarom mensen zo vaak spreken van ´onschuldige mensen´ die sterven bij grotere acties / rampen / evenementen / aanslagen / genocides enz.
Niemand is onschuldig. Zelfs pasgeboren kinderen niet.


Als je het op die manier bekijkt kun je het begrip schuld gelijk uit het woordenboekschrappen.

Edit: hee chill ik heb iig weer een nieuw woord wat er dan weer in kan

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 22-06-2009 15:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snark
Usericon van Snark
Posted 22-06-2009 15:22 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2009 14:13 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
De Apokalyps is al lang in gang. Valse profeten genoeg. We zijn al slaven van computergestuurde rariteiten, en als er iets stil valt, kunnen acht van de tien mensen hun werk niet uitvoeren. Misschien is dit dan wel de laatste ruiter van de Apokalyps, die zou ook dit soort grappen moeten overbrengen.
Ik snap ook niet waarom mensen zo vaak spreken van ´onschuldige mensen´ die sterven bij grotere acties / rampen / evenementen / aanslagen / genocides enz.
Niemand is onschuldig. Zelfs pasgeboren kinderen niet.


zolang ik nog geen honger heb verwacht ik een paardrijer nummer 3 als je t niet erg vind....


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-08-2009 17:29 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Vandaag een folder erover in de bus gehad. Compleet in geel/zwart waarschuwingsmotief.

Oh ja:






De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 27-08-2009 17:31 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2009 17:29 schreef Judge M. het volgende:
Vandaag een folder erover in de bus gehad. Compleet in geel/zwart waarschuwingsmotief.



Oh, was dat over de griep. Ik flikker alles wat geel-zwart is altijd gelijk weg...


Bareuh...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-08-2009 17:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar goed dat jij geen neger bent en je vrouw geen aziaat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-08-2009 17:39 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 27 augustus 2009 17:29 schreef Judge M. het volgende:
Vandaag een folder erover in de bus gehad. Compleet in geel/zwart waarschuwingsmotief.

Oh ja:





vind 'm best cool eigenlijk


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 27-08-2009 19:35 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2009 17:32 schreef ElitE het volgende:
maar goed dat jij geen neger bent en je vrouw geen aziaat.


Nee, het is gelukkig andersom.


Bareuh...


Bierrrrr
Usericon van Bierrrrr
Posted 22-10-2009 19:43 by Bierrrrr Wijzig reactieProfiel van BierrrrrQuote dit bericht

Gewoon inenten die beesten.

Kijk als je je beesten of jezelf inent. Geen problemen.

Maar er zijn ook van die dom.harsesen die hun varkensstapel niet enten om religieuze redenenen.

Ja het kan goed gaan, maar als er een keer iets mis is,zoals een paar jaar terug in Kootwijkerbroek dan kun je het vergeten. Wel humor natuurlijk die varkens in de boom hangen, maar de kerk betaalt die gasten niks uit.

INENTEN DIE HANDEL.



Terwijl je je aan mij denkt; wordt ik agressief


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen