IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : MotoGp (ook voor 125 & 250CC) Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 06-07-2009 0:46 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Al een aantal jaren ben ik gefascineerd door de motor sport. Eigenlijk 1 van de weinige "sporten" die ik leuk vind om naar te kijken. Vreemd genoeg lijkt er nog geen topic over te zijn
Wie volgen er hier de races nog meer?

Zojuist een zeer spannende race gezien (de 7e van dit seizoen) op de Laguna Seca baan (V.S) waar Pedrosa verrassend heeft gewonnen na een geweldige start waarbij hij Rossi, Stoner en Lorenzo gedurende de hele race achter zich liet.
Stoner haakte wegens blessures eerder al af nadat Rossi hem had ingehaald. Ook Lorenzo is ernstig geblesseerd na valpartijen op het circuit van Assen, en gister twee maal op de Laguna baan. Toch wist hij Rossi BIJNA te passeren nadat hij van de 5e plaats naar voren was gekomen, en dat ging op een haar na maar net goed!
Rossi wist in de laatste laps het gat tussen hem en Pedrosa te dichten, maar inhalen ging niet meer. Ik vermoed dat als er nog een extra lap was geweest hij z'n motor ervoor had kunnen prakken.

Gezien de vele crashes gedurende zowel de kwalificatie rondes als tijdens de race lijkt de Laguna baan mij 1 van de lastigste. Ik vind het een behoorlijke prestatie dat voornamelijk Lorenzo de hele race heeft uitgehouden (Stoner zakte even na de helft toch wel wat weg) en zelfs de aanval op de 2e plaats nog ge-opend had.
Respect!

Takahashi blijkt ontslagen te zijn door zijn racing team. Hij zal de volgende keer in Duitsland op de Sachsenring dan ook weer niet rijden. Beetje zuur voor hem, hoop dat hij snel weer ergens terecht kan.

De overige klassen hebben momenteel een break, dus die heb ik niet gezien.

Rossi staat momenteel dus nog aan kop, maar er kan nog van alles gebeuren!

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 06-07-2009 1:25]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 06-07-2009 0:48 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik kijk ook naar de MotoGP. Was vanavond ook weer lekker spannend. De laatste paar bochten waren ook weer spektaculair. Had graag gezien dat Valentino hem nog net even voorbij zou steken, maar helaas...


the only pleasure is pain


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 06-07-2009 0:52 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja, ik had het ook wel leuk gevonden als dat gelukt was (hoewel ik het Pedrosa van harte gun hoor!), maar eigenlijk was het nog leuker geweest als Lorenzo voorbij Rossi was gekomen. Toen hij het probeerde zat ik echt op het puntje van mijn stoel
Ondanks dat de strijd in de achterhoede vrijwel niet getoond werd vond ik deze race een stuk spannender!

[Edit: Dan die van Assen dus]

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 06-07-2009 0:53]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 06-07-2009 0:56 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Dat zou wel beter zijn geweest voor het kampioenschap. Houd er wel van als ze dicht bij elkaar liggen qua punten. Wel een domme actie van Toseland...


the only pleasure is pain


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 06-07-2009 1:10 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ik stond er ook van te kijken ja
Hoe hij weg kwam bij de start heb ik niet goed gezien (was volgensmij ook niet echt in beeld) maar een penaltybord doodleuk negeren? En dan het commentaar ook: "Het lijkt erop dat hij er geen zin in heeft." Zeer terecht dat hij de zwarte vlag kreeg dus, wat een oen.

En of hij die penalty nou terecht kreeg of niet maakt mij dan iig niet uit. Hij wíst dat hij binnen 3 rondes binnen moest zijn.

Ook jammer van Gibernau trouwens. Die ging vorige week ook al niet echt lekker.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-07-2009 18:28 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Het jammere van de MotoGP tegenwoordig is het gebruik van traction control en een magere grid.

Wat helemaal jammer is dat Assen tegenwoordig geen schim meer is van vroeger, wat hebben ze dat circuit verknoeid.

In 2011 komt de Moto2 klasse als vervanger van de 250cc klasse, er wordt dan gereden met 600cc viertakt motoren.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-07-2009 11:39 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Hehe, eindelijk een MotoGP topic! Heb me dat laatst ook al afgevraagd in 't Formule 1 topic .

Volg het ook al heel wat jaren en sinds een jaar of 4 ook vast aanwezig op Assen! Groot Rossi fan trouwens!





..."Hate can only create more hate"...


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 11-07-2009 12:19 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Al ben ik dan een geboren en getogen Assenaar, ik ben tot mijn schaamte dit jaar pas voor het eerst naar de races zelf geweest. Ik keek altijd op tv omdat ik toch te verrot was om naar de baan te gaan. Dit jaar toch maar eens gegaan. Best druk.


Een kleine snol zit zo vol.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-07-2009 12:26 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2009 12:19 schreef SkinPeeleR het volgende:
Al ben ik dan een geboren en getogen Assenaar, ik ben tot mijn schaamte dit jaar pas voor het eerst naar de races zelf geweest. Ik keek altijd op tv omdat ik toch te verrot was om naar de baan te gaan. Dit jaar toch maar eens gegaan. Best druk.


Goedzo!

'Best druk'?? Ghehe, allejezus wat was het op zaterdag weer druk. Wij schuiven altijd aan bij vrienden die er om 07.00 uur 's ochtends al zijn en die altijd een groot oranje dekkleed meenemen waar we altijd met een man of 15 à 20 op zitten. Mocht er dit jaar geen plastic mee naar binnen!! Godverdomme zeg. Gelukkig konden we om 09.00 uur nog aanschuiven door de welwillendheid van een aantal anderen die wel wat opzij wilden zodat wij als groep toch bij elkaar konden zitten.
Wij zitten trouwens altijd 'op' de Ramshoek, direct naast de tribune. Hadden dit jaar voor de vrijdag VIP kaarten, ook geinig. Even op de Paddock geweest e.d.
Zitten bij de kwalificatie altijd op de GT tribune.
Heb weer genoten dit jaar, wat is de sfeer toch altijd goed op Assen.


..."Hate can only create more hate"...


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-07-2009 0:16 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Hey Immortella da's lang geleden. (komt waarschijnlijk door mijn afwezigheid )

Las van de week dat het niet al te best is met Casey Stoner. Vermoeidheid, duizelig etc. Wil dan altijd wel weten wat er met ze aan de hand is...


the only pleasure is pain


bossi
Usericon van bossi
Posted 12-07-2009 11:06 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

Stoner heeft altijd iets als hij niet nr.1 staat waarschijnlijk gele koorts
Ben dit jaar naar Barcelona en Assen geweest.
Barcelona was gaaf! Zag de inhaalaktie van Rossi in de laatste bocht. En geweldig hoe hij daar over de pitmuur ging om zijn fans te bedanken.
Assen was voor mij als Rossifan ook top. Pole en honderdste overwinning! Wat een prestatie!
Laguna Seca was onverwacht dat Pedrosa won. Ook respect voor Lorenzo, al hoop ik niet dat dit arrogante,naaperige mannetje de titel gaat winnen.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 13-07-2009 13:38 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Och, het seizoen duurt nog even, dus er kan nog van alles gebeuren!
Ikzelf heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde rijder, vind het gewoon erg spannend om te volgen allemaal. (dus ook de overige klasses ^^)

Zondag weer aan de buis gekluisterd dus!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bossi
Usericon van bossi
Posted 13-07-2009 22:38 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

De 125 en 250 volg ik ook. En daar is de strijd vaak nog harder.
Dit weekend in Sachsenring zijn ze ook weer van de partij. De 125 zal vast spannend worden met zoveel duitse rijders.
Wie denken jullie wie er gaat winnen?
mijn voorspelling:
125cc Folger
250cc Bautista
motogp Rossi (ookal is het niet zijn favoriete circuit..)


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-07-2009 0:29 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

125cc weet ik niet.
Bautista maakt bij de 250cc idd wel een goede kans, hoewel daar wel meer kanshebbers zijn zoals Aoyama de vorige keer in Assen bewees.
Of Rossi het gaat halen weet ik niet, ik had gegokt dat hij het op Laguna ging flikken, maar dat werd hem dus duidelijk niet (maar dan ook net niet)

Zal me ook benieuwen wat Stoner er van gaat bakken en of Lorenzo nog gevaarlijke manoeuvres uit gaat halen. Zat toen echt op het puntje van mn stoel!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bossi
Usericon van bossi
Posted 14-07-2009 20:49 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

In de 250 cc is Supersic (simoncelli) ook altijd snel..alleen soms iets TE fanatiek! Is altijd wel mooi om te zien.
Wie weet kan Jasper Iwema ook een puntje scoren in Duitsland. Zal mooi zijn.
Zo te lezen voelt Pedrosa zich weer zelfverzekerder en gaat hij nu ook voor de winst. Zal me niks verbazen.
Trouwens op racesport.nl staat nu wat er met Stoner aan de hand is:
Ducati Marlboro rijder Casey Stoner loopt al een aantal weken met fysieke klachten rond, waarbij hij met name veel last had van krampen in zijn maag en duizeligheid tijdens de races. Na de wedstrijd op Laguna Seca is de Australiër een aantal dagen in Amerika gebleven om de klachten eens goed te laten onderzoeken.

Casey Stoner tijdens de race op Laguna Seca

Uit de onderzoeken die Stoner heeft ondergaan, is gebleken dat de Ducati rijder te maken heeft met een milde ontsteking in zijn maag en een lichte vorm van bloedarmoede, waardoor hij zich slap en moe voelde tijdens de races. In de komende weken zal Casey Stoner behandeld worden tegen deze klachten, zodat hij zo snel mogelijk weer op volle sterkte kan rijden. De doktoren zijn er zeker van dat de Australische coureur met de juiste behandeling over een aantal weken weer helemaal fit zal zijn.

Behalve deze fysieke problemen, heeft de pechvogel echter ook nog te kampen met een blessure die hij opliep bij een crash in de kwalificatietraining op Laguna Seca. Stoner ondervindt nog steeds veel last van zijn ribben door deze crash, maar zal er alles aan doen om zo dicht mogelijk bij de Fiat Yamaha rijders te blijven, die voor Stoner op de eerste en tweede plek in het klassement staan.

Casey Stoner:

"Ik ben tot zaterdag in Amerika geweest om alle tests te kunnen doen. Allereerst wil ik alle doktoren die hierbij betrokken waren bedanken, Dr. Ting en Dr. Tuan in het Fremont Surgery Center, Dr. Macchiagodena, Dr. Catani, Dr. Ceccarelli en natuurlijk mijn fysiotherapeut Freddy. Hopelijk zal ik mij stap voor stap weer beter gaan voelen door de indicaties die zij gemaakt hebben.

Ik voel mij nog steeds niet 100% fit, maar het grootste probleem op dit moment is dat mijn ribben nog erg veel pijn doen na de crash in de kwalificatietraining. Het zal waarschijnlijk weer een zwaar weekend worden, maar zoals altijd zullen wij ons best doen om zo dicht mogelijk bij de leiders van het kampioenschap te blijven staan."




Doomy
Usericon van Doomy
Posted 14-07-2009 21:05 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Simoncelli blijft altijd gaaf om te zien. Ik hou wel van rijders die eens wat streken durven uit te halen. Rossi in de 125 was ook altijd dolle pret!

quote:
Op 14 juli 2009 20:49 schreef bossi het volgende:
In de 250 cc is Supersic (simoncelli) ook altijd snel..alleen soms iets TE fanatiek! Is altijd wel mooi om te zien.
Wie weet kan Jasper Iwema ook een puntje scoren in Duitsland. Zal mooi zijn.
Zo te lezen voelt Pedrosa zich weer zelfverzekerder en gaat hij nu ook voor de winst. Zal me niks verbazen.
Trouwens op racesport.nl staat nu wat er met Stoner aan de hand is:
Ducati Marlboro rijder Casey Stoner loopt al een aantal weken met fysieke klachten rond, waarbij hij met name veel last had van krampen in zijn maag en duizeligheid tijdens de races. Na de wedstrijd op Laguna Seca is de Australiër een aantal dagen in Amerika gebleven om de klachten eens goed te laten onderzoeken.

Casey Stoner tijdens de race op Laguna Seca

Uit de onderzoeken die Stoner heeft ondergaan, is gebleken dat de Ducati rijder te maken heeft met een milde ontsteking in zijn maag en een lichte vorm van bloedarmoede, waardoor hij zich slap en moe voelde tijdens de races. In de komende weken zal Casey Stoner behandeld worden tegen deze klachten, zodat hij zo snel mogelijk weer op volle sterkte kan rijden. De doktoren zijn er zeker van dat de Australische coureur met de juiste behandeling over een aantal weken weer helemaal fit zal zijn.

Behalve deze fysieke problemen, heeft de pechvogel echter ook nog te kampen met een blessure die hij opliep bij een crash in de kwalificatietraining op Laguna Seca. Stoner ondervindt nog steeds veel last van zijn ribben door deze crash, maar zal er alles aan doen om zo dicht mogelijk bij de Fiat Yamaha rijders te blijven, die voor Stoner op de eerste en tweede plek in het klassement staan.

Casey Stoner:

"Ik ben tot zaterdag in Amerika geweest om alle tests te kunnen doen. Allereerst wil ik alle doktoren die hierbij betrokken waren bedanken, Dr. Ting en Dr. Tuan in het Fremont Surgery Center, Dr. Macchiagodena, Dr. Catani, Dr. Ceccarelli en natuurlijk mijn fysiotherapeut Freddy. Hopelijk zal ik mij stap voor stap weer beter gaan voelen door de indicaties die zij gemaakt hebben.

Ik voel mij nog steeds niet 100% fit, maar het grootste probleem op dit moment is dat mijn ribben nog erg veel pijn doen na de crash in de kwalificatietraining. Het zal waarschijnlijk weer een zwaar weekend worden, maar zoals altijd zullen wij ons best doen om zo dicht mogelijk bij de leiders van het kampioenschap te blijven staan."





iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


bossi
Usericon van bossi
Posted 14-07-2009 23:08 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

ja dat vind ik ook. Maar soms gaat Simoncelli wel erg ver, zoals vorig jaar in Barcelona.
Rossi heeft hem vast wel wat geleerd uit zijn 125 en 250 tijd. Toen had ie ook heel wat stunts en crashes. maar altijd wel gedurft! Zou leuk worden als simoncelli straks in de motogp meedraait. Hopelijk wordt hij de toekomst!


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 14-07-2009 23:09 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2009 23:08 schreef bossi het volgende:
ja dat vind ik ook. Maar soms gaat Simoncelli wel erg ver, zoals vorig jaar in Barcelona.
Rossi heeft hem vast wel wat geleerd uit zijn 125 en 250 tijd. Toen had ie ook heel wat stunts en crashes. maar altijd wel gedurft! Zou leuk worden als simoncelli straks in de motogp meedraait. Hopelijk wordt hij de toekomst!
Ik zie het wel gebeuren dat hij ook in de top van de motogp gaat meedraaien. *verheug smilie*


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


bossi
Usericon van bossi
Posted 14-07-2009 23:16 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

Dan blijft het in elk geval gezellig op het podium als Rossi met pensioen is
Hopelijk spijkert hij zijn engels dan ook wat bij.
En dan lopen we allemaal met zo'n krullebolpruik


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 14-07-2009 23:17 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2009 23:16 schreef bossi het volgende:
Dan blijft het in elk geval gezellig op het podium als Rossi met pensioen is
Hopelijk spijkert hij zijn engels dan ook wat bij.
En dan lopen we allemaal met zo'n krullebolpruik
hehehe ja... sounds tempting...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


bossi
Usericon van bossi
Posted 17-07-2009 19:00 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

De eerste training op de Sachsenring zit er weer op!
Met regen en droog weer.
Stoner rijdt voorop, Pedrosa 2e en Rossi 3e.
Verrassend was, dat Hayden veelal bovenaan stond. Uiteindelijk slechts een 8e plaats aan het einde.
Dat beloofd wat voor zondag.


KGNB
Usericon van KGNB
Posted 17-07-2009 19:52 by KGNB Wijzig reactieProfiel van KGNBQuote dit bericht

kan t nie zien ga morge op vakantie


bossi
Usericon van bossi
Posted 18-07-2009 15:30 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

Rossi op pole!! En dat nog wel in de regen op zijn minst favoriete circuit.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 18-07-2009 17:23 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Dat wordt morgen weer mooi!!!


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


bossi
Usericon van bossi
Posted 18-07-2009 17:29 by bossi Wijzig reactieProfiel van bossiQuote dit bericht

En simoncelli ook op pole.
Hopelijk morgen geen wetrace met opdrogende baan.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 19-07-2009 15:19 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Wat een vet spannende race was het net zeg. Stoner toch nog niet echt goed te pas. Hij begon goed, maar was volgens mij weer helemaal kapot aan het einde van de race. Hoop dat ze er snel achter zijn wat hij heeft.


the only pleasure is pain


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen