IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Geweldige Ideeën Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 14:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik ben er voor om iedereen bij de geboorte een aantal levenseenheden te geven. Elke verkeerde daad kan dan een aantal eenheden kosten, b.v. een plaat van Frans Bauer hard draaien kost je honderd eenheden, je afval dumpen illegaal tien, etc. Als je eenheden op zijn krijg je een pil van Drion.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 13-08-2009 14:25 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Iedereen krijgt bij de geboorte al een aantal levenseenhouden, i.e. 24 uur per dag.

“The price of anything is the amount of life you exchange for it.” Henry David Thoreau


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-08-2009 14:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 14:23 schreef bastianus het volgende:
Ik ben er voor om iedereen bij de geboorte een aantal levenseenheden te geven. Elke verkeerde daad kan dan een aantal eenheden kosten, b.v. een plaat van Frans Bauer hard draaien kost je honderd eenheden, je afval dumpen illegaal tien, etc. Als je eenheden op zijn krijg je een pil van Drion.

Na 2 dagen ZM ben ik dan de Sjaak, denk ik.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 14:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 14:25 schreef Jelle het volgende:
Iedereen krijgt bij de geboorte al een aantal levenseenhouden, i.e. 24 uur per dag.

“The price of anything is the amount of life you exchange for it.” Henry David Thoreau

Die is wel mooi. Maar het zou best wat beïnvloedbaarder mogen. En dat ik dan bedenk wat de reden is om eenheden af te schrijven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2009 14:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En als je eenheden op zijn gaat de stekker er gewoon uit?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 14:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 14:41 schreef XXL het volgende:
En als je eenheden op zijn gaat de stekker er gewoon uit?

Exact.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-08-2009 17:45 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 13:12 schreef Jelle het volgende:
Idee:
Een "koudesluis" (i.e. warmtewisselaar) door een buitenmuur, die je kunt verbinden met je koelkast. Hiedoor zou deze minder stroom verbruiken zolang het buiten koeler is dan binnen en zelfs helemaal geen stroom als het buiten koeler is dan 7 °C.

Het principe van zo'n warmtewisselaar is al oud maar deze toepassing ben ik nog nooit tegengekomen.

Inderdaad een leuke.
Ideeën ontstaan vaak uit noodzaak of een vreemde hersenspinsel.
Over de warmte wisselaar, Nefit heeft er 1 ontwikkeld die warmte terugwint uit badwater dat je wegspoelt.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-08-2009 17:56 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 12:59 schreef Hypnos het volgende:
waarom creert de mens geen worm die zijn uitwerpselen in het lichaam opeet, zo hebben we geen sanitair meer nodig, geen toiletpapier, geen wc-ontstopper, en geen beerputten!




quote:
Toiletbezoek blijkt gelukzalig moment

AMSTERDAM - Nederlanders zouden het meest genieten van een toiletbezoek. Daarna volgt een goed gesprek als een gelukzalig moment en op een derde plaats staat de natuur waar mensen vol van kunnen raken.


Hé! Wil je ons alles afnemen?


Bareuh...


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 13-08-2009 18:00 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 13 augustus 2009 13:12 schreef Jelle het volgende:
Idee:
Een "koudesluis" (i.e. warmtewisselaar) door een buitenmuur, die je kunt verbinden met je koelkast. Hiedoor zou deze minder stroom verbruiken zolang het buiten koeler is dan binnen en zelfs helemaal geen stroom als het buiten koeler is dan 7 °C.

Het principe van zo'n warmtewisselaar is al oud maar deze toepassing ben ik nog nooit tegengekomen.

In South Molton, Engeland, ben ik iets dergelijks wel tegengekomen. Daar zijn 35 eco-homes gebouwd, zeer interessant project.

Zie ook: http://www.bbc.co.uk/devon/content/articles/2007/05/29/eco_homes_feature.shtml

quote:
An ingenious design of ventilated cool larder almost replaces the family fridge. The larder uses circulating cold air all year round, taken from the soil in the summer and the outside in winter.

Gevolg: een ijskoude provisiekast in je huis. Er waren mensen die verder geen koelkast in huis hadden.
Misschien niet helemaal wat jij bedoelt, maar zeker interessant.



Papillonneke
Spellingznasi
Usericon van Papillonneke
Posted 13-08-2009 23:52 by Papillonneke Wijzig reactieProfiel van PapillonnekeQuote dit bericht

Geweldig idee of niet, ik zou het wel een interessante ontwikkeling vinden als de varkensgriep zich vanaf vandaag alleen nog verder verspreidt onder bevolkingsgroepen die nooit varkensvlees eten en daardoor geen tolerantie voor varkensantigenen of zoiets hebben opgebouwd...
Wel weer jammer voor mn zusje, vegetariër enzeauw


L'importance n'est pas la chute, c'est la terrisage


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 23:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 23:52 schreef Papillonneke het volgende:
Geweldig idee of niet, ik zou het wel een interessante ontwikkeling vinden als de varkensgriep zich vanaf vandaag alleen nog verder verspreidt onder bevolkingsgroepen die nooit varkensvlees eten en daardoor geen tolerantie voor varkensantigenen of zoiets hebben opgebouwd...
Wel weer jammer voor mn zusje, vegetariër enzeauw

Je houdt niet zo van mensen die een diëet volgen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-08-2009 2:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 augustus 2009 13:12 schreef Jelle het volgende:
Idee:
Een "koudesluis" (i.e. warmtewisselaar) door een buitenmuur, die je kunt verbinden met je koelkast. Hiedoor zou deze minder stroom verbruiken zolang het buiten koeler is dan binnen en zelfs helemaal geen stroom als het buiten koeler is dan 7 °C.

Het principe van zo'n warmtewisselaar is al oud maar deze toepassing ben ik nog nooit tegengekomen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 14-08-2009 9:55 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ik zit --zoals het hoort-- diep na te denken wat de zwakke kanten van m'n idee zijn:
Ik vrees dat het principe te weinig power heeft. Een koelkast verbuikt normaal vrij weinig stroom maar moet even pieken als je er wat warms in stopt of als je de deur open doet... in het geval van mijn systeem duurt het uren voordat de boel weer koel is.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-08-2009 10:04 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 augustus 2009 9:55 schreef Jelle het volgende:
Ik zit --zoals het hoort-- diep na te denken wat de zwakke kanten van m'n idee zijn:
Ik vrees dat het principe te weinig power heeft. Een koelkast verbuikt normaal vrij weinig stroom maar moet even pieken als je er wat warms in stopt of als je de deur open doet... in het geval van mijn systeem duurt het uren voordat de boel weer koel is.


Waarom niet met een toevoer van grondwater? Die heeft al een constante temperatuur van 7 graden in de eerste waterlaag. (Hier in NL dan... en in rotsachtige bodem niet erg uitvoerbaar).



Boeiender


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 14-08-2009 10:16 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dat klinkt ook niet verkeerd.
Iig heb ik een hekel aan koelkasten; het is een beetje alsof je de verwarming aanzet in een gebouw met air-conditioning. Zeker in een land als Finland.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-08-2009 11:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

mja voor thuis gebruik is het een beetje onnodig om een put te slaan voor koud water, als er alleen een koelkast op draait. bovendien kun je je koelkast dan niet zomaar door het huis verplaatsen. Daarom zou je dan eigenlijk voor een woonwijk gelijk warmte en koude bronnen moeten aanboren. Sowieso veel beter en lekkerder dan airco.
In de tuinbouw gebruiken ze dit nu ook al voor koelen en verwarmen(daarbij komt nog steeds een aardig zeppelinnetje gas kijken hehe).

Voor supermarkten is het trouwens wel ideaal want daarzo liggen schappen vaak open, en heeft het al snel zin om zo'n gat te boren. Waar je wel voor moet oppassen is dat je put niet uitgeput raakt(opgewarmd door je hamburgers en salades). Dus misschien nog een systeem dat in de winter genoeg kou weer in de bodem stopt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-08-2009 11:08 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 13 augustus 2009 3:26 schreef ElitE het volgende:


oja; e=tmdc²


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-08-2009 11:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe, ik voorzie een nieuwe manier van energie productie, jammer genoeg is er maar 1 TMDC om te kunnen laten splitsen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-08-2009 11:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik moest aan deze denken:

quote:

<Zybl0re> get up
<Zybl0re> get on up
<Zybl0re> get up
<Zybl0re> get on up
<phxl|paper> and DANCE
* nmp3bot dances :D-<
* nmp3bot dances :D|-<
* nmp3bot dances :D/-<
<[SA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous
after i invent a device that allows you to stab people in
the face over the internet



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 14-08-2009 11:11]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-08-2009 11:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2009 10:04 schreef MR. N het volgende:
Waarom niet met een toevoer van grondwater? Die heeft al een constante temperatuur van 7 graden in de eerste waterlaag. (Hier in NL dan... en in rotsachtige bodem niet erg uitvoerbaar).


Dat gebeurt al
quote:
Op 14 augustus 2009 11:05 schreef ElitE het volgende:
Dus misschien nog een systeem dat in de winter genoeg kou weer in de bodem stopt.

Dat gebeurt ook al

Mooi concept, maar het is nog niet de heilige graal die sommigen ervan maken. Moet nog veel aan gesleuteld worden en dat gebeurt gelukkig ook. Kan nog wel iets echt moois worden, zeker als het op een gegeven moment op echt grote schaal toegepast wordt

Maar zodra dat gebeurt; wat is het effect van het zo verstoren van de (natuurlijke) grond(water)temperatuur?

Net als dat mensen onderschatten / niet nadenken over wat het effect is van op hele grote schaal windenergie gebruiken. Stel dat de windkracht in een gebied permanent 25% lager wordt, wat doet dat met de natuur? Klimaat? Enzovoorts.

En hydropower ook, dat kan toch een nare ecologische impact hebben; daar ga je met je 'groene' energie!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-08-2009 11:17]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-08-2009 11:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 augustus 2009 11:11 schreef ZelThoR het volgende:
Dat gebeurt al

Dat gebeurt ook al

Mooi concept, maar het is nog niet de heilige graal die sommigen ervan maken. Moet nog veel aan gesleuteld worden en dat gebeurt gelukkig ook. Kan nog wel iets echt moois worden, zeker als het op een gegeven moment op echt grote schaal toegepast wordt


Weet ik ook wel, het is niet iets nieuws, nouja om het voor koelkasten te gebruiken misschien.

quote:

Maar zodra dat gebeurt; wat is het effect van het zo verstoren van de (natuurlijke) grond(water)temperatuur?



Ik zat me dat ook al af te vragen, beinvloed je daar ook de grondwaterstromen niet mee(temperatuur heeft sowieso al invloed op viscositeit) en dat rondgepomp kan natuurlijk ook wat uithalen. Qua natuur zal het volgens mij wel meevallen omdat het wel vrij diep zit.
Ik denk dat een warmte bron daarentegen wel wat meer kan uithalen omdat de bodem meestal niet zo warm is, daarmee zou je veenlagen behoorlijk veel sneller kunnen afbreken, en misschien grondwater kunnen vervuilen met bacterien.


quote:
Net als dat mensen onderschatten / niet nadenken over wat het effect is van op hele grote schaal windenergie gebruiken. Stel dat de windkracht in een gebied permanent 25% lager wordt, wat doet dat met de natuur? Klimaat? Enzovoorts.


Weet je wat de afname van wind meestal is?
Ik geloof niet dat dat 25% bij een normaal rijtje windmolens het geval is. Daarnaast is wind zeker wel belangrijk in sommige gebieden zoals duinen. Maar omdat bomen uit zichzelf ook al wind wegnemen is de natuur wat windlozere gebieden te kennen. Daarom lijkt het me niet van grote invloed. Bij offshore parken al helemaal niet.

Maargoed wel iets om over na te denken. Al lijkt het effect van doodgeslagen muggen en vogels me groter.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-08-2009 11:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-08-2009 11:40 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2009 11:27 schreef ElitE het volgende:
Ik zat me dat ook al af te vragen, beinvloed je daar ook de grondwaterstromen niet mee(temperatuur heeft sowieso al invloed op viscositeit) en dat rondgepomp kan natuurlijk ook wat uithalen. Qua natuur zal het volgens mij wel meevallen omdat het wel vrij diep zit.
Ik denk dat een warmte bron daarentegen wel wat meer kan uithalen omdat de bodem meestal niet zo warm is, daarmee zou je veenlagen behoorlijk veel sneller kunnen afbreken, en misschien grondwater kunnen vervuilen met bacterien.

Je zal de grondwaterstromen hoe dan ook beïnvloeden (inderdaad door de factoren die jij noemt), de vraag is meer in hoeverre dat impact heeft

Als grondwater warmer is betekent ook dat waar het grondwater naar toe gaat warmer wordt, dat is deels ook oppervlaktewater. Daarnaast leven er ook beestjes in de bodem en staan gewassen vaak toch echt met hun pootjes in grondwater
quote:

Weet je wat de afname van wind meestal is? Ik geloof niet dat dat 25% bij een normaal rijtje windmolens het geval is.

Nee, bij een normaal rijtje niet, maar we zitten nu in de fase dat het nog op relatief kleine schaal wordt toegepast dus er is nog weinig -zeker- over de daadwerkelijke impact.

Er wordt her en der voorzichtig becijferd dat die impact best groot kan zijn, omdat ik het even niet kan terugvinden had ik er 25% in een gebied van gemaakt (dat is vast ergens realiseerbaar ).
quote:
Daarnaast is wind zeker wel belangrijk in sommige gebieden zoals duinen. Maar omdat bomen uit zichzelf ook al wind wegnemen is de natuur wat windlozere gebieden te kennen. Daarom lijkt het me niet van grote invloed.

Slechte redenatie, dat er in de natuur uranium voorkomt betekent ook niet dat we dat dan maar overal neer moeten gooien

Het gaat erom dat wij het natuurlijke patroon verstoren en dat dat hoe dan ook impact gaat hebben. Er zal een nieuw dynamisch evenwicht gevormd moeten worden en voordat je daar bent kan het zijn dat er behoorlijk veel moet veranderen. Die duinen zijn een mooi voorbeeld, stel dat de wind landopwaarts sterk afneemt; wat gebeurt er met de duinen. Duinen groeien door opwaaiing tijdens normale omstandigheden, als ze dat minder doen kan dat vervelend worden voor de kustgebieden
quote:
Bij offshore parken al helemaal niet.

Zie duinen-voorbeeld

Daarbij heeft offshore weer andere mooie effecten; de zeestroming verandert plaatselijk en de bodem zal uitgesleten raken rond de paal.

quote:
Maargoed wel iets om over na te denken. Al lijkt het effect van doodgeslagen muggen en vogels me groter.


Het is zeker iets om over na te denken en dat gebeurt op politiek niveau in ieder geval te weinig. Alles wat groen lijkt is meteen fantastisch en dat is gewoon niet waar.

Het probleem is vooral dat pas veel later blijkt hoe groot het effect is (deels omdat het even duurt voor het effect daar is en deels omdat het dan pas op grote schaal wordt toegepast), rücksichtlos alles op "groene" energie hebben kan dus uiteindelijk zeer averechts werken. Of in ieder geval een stuk minder goed zijn dan we gehoopt hadden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2009 11:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2009 9:55 schreef Jelle het volgende:
Ik zit --zoals het hoort-- diep na te denken wat de zwakke kanten van m'n idee zijn:
Ik vrees dat het principe te weinig power heeft. Een koelkast verbuikt normaal vrij weinig stroom maar moet even pieken als je er wat warms in stopt of als je de deur open doet... in het geval van mijn systeem duurt het uren voordat de boel weer koel is.


Wat opzich al veel zou schelen is een koelkast in 'bovenlader model'. Op die manier blijft je koude lucht er beter in zitten als je het kreng opent. Uiteraard zal dit, met uitzondering van kleine campingmodellen, met het oog op gebruiksgemak niet snel gebeuren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 14-08-2009 12:03 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Geinig, nooit aan gedacht.

Wat je hier wel es ziet bij vakantiehuisjes is dat men een oude koelkast in de tuin begraaft met de deur naar boven, zodat je daar bier e.d. behoorlijk lang koel kunt houden zonder electriciteit.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2009 12:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 18:33 schreef WhiteRider het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze de rest van dat lot (de 4/5e dus) niet ook verkopen eigenlijk.




Staatsloterij onderzoekt nieuw systeem eenvijfdeloten
Uitgegeven: 14 augustus 2009 11:23

DEN HAAG - De Staatsloterij gaat een nieuw loterijsysteem invoeren. Het moet vanaf september het oude gaan vervangen.
© ANP

Een woordvoerder van de Staatsloterij heeft dit vrijdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in het AD.


Zo onderzoekt de Staatsloterij volgens een woordvoerder of het in het nieuwe systeem mogelijk is om bij verkoop van eenvijfdeloten de overige viervijfdeloten onder hetzelfde nummer te verkopen.

''Als dat kan, is het de vraag of we dat ook willen'', aldus de zegsman.

Het nieuwe systeem is daarnaast bedoeld om interne processen beter en sneller te laten verlopen. Kopers merken daarom niets van de veranderingen.

Commotie

Overigens heeft de invoering van het nieuwe systeem niets te maken met de commotie die ontstond na de laatste trekking, zo benadrukte de zegsman.

Verschillende mensen dienden deze week een klacht in bij de Reclame Code Commissie (RCC) omdat zij vonden dat de Staatsloterij mensen op het verkeerde been zette door te verkondigen dat de jackpot van 27,5 miljoen euro maandag gegarandeerd zou vallen.

De jackpot viel op eenvijfdelot, waardoor de Staatsloterij nu 5,5 miljoen euro uitkeert. De RCC stelde de klagers afgelopen donderdag in het gelijk.

''Wij zijn al maanden bezig dit nieuwe systeem te ontwikkelen. Het is niet zo dat wij nu de zaken à la minute veranderen'', aldus de woordvoerder.
© ANP



@ WR


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen