IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Geweldige Ideeën Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2009 13:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Achter een bureau wordt je al snel duf omdat je niet echt geprikkeld wordt en je lichaam in een houding is waarin hij normaal ook tot rust komt. Zitten is een rusttoestand terwijl zitten nu eigenlijk de werktoestand aan het worden is. Onderzoeken hebben al uitgewezen dat beweging(alleen tot aerobe beweging dus geen intensieve sport) nieuwe hercencellen aan maak, en dat woordjes leren beter gaat als je loopt. En natuurlijk is het duidelijk dat als je een hogere beweging hebt dat je meer bloed naar de hersenen kan verwachten en minder snel in slaap valt. Dit is ook heel logisch vroeger hoefde je niet echt te leren als je naast je vrouw en kinderen op een botje zat te kluiven, maar wel als je erop uit bent met jagen.

Omdat lopen een beetje lastig is aan een bureau en loopbanden irritant zijn, is het beter om een hometrainer aan je bureau te zetten, waar je nog wel lekker op kan zitten en waar je lekker op kan trappen. Je hoeft niet te trappen maar je hoeft ook niet zenuwachtig met je benen gaan trillen wat veel mensen doen en wat eigenlijk een methode is om toch wakkerder te blijven.

Ik denk dat het heel veel concentratiestoornissen kan helpen. Als je als ADHDer speed krijgt of andere soortgelijke middelen, dan heeft dat eigenlijk opvallend veel overeenkomsten met het effect van beweging. Beide stimuleren het orthosympatisch zenuwstelsel. Adrenaline gaat omhoog, bloed stroomt harder, lichaam gaat over op actief worden ipv verteren en rusten. Eigenlijk voel ik maar weinig verschil tussen speed en "langdurig sporten/ actief zijn" van beide krijg je kaakklem en dezelfde effecten op den duur maar doe je het in de juiste dosering/duur dan ben je bij beide erg fris, geconcentreerd en werk je gerichter.

Dus binnenkort staat er een hometrainer aan mijn bureau



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-11-2009 22:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als we nou om de aow betaalbaar te houden de boel eens omgooien?

Lekker leven in je goede jaren (zeg tot je 35e ongeveer) en daarna gaan werken.

Bij oplopende vergrijzing komt er dan vanzelf meer geld binnen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-11-2009 22:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Daar hebben wij dan toch geen reet meer aan?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-11-2009 22:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hmm. Owja.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2009 13:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

klitteband strip in je wasmachine om honden/katten/ lama haren op te vangen, of klitteband bolletjes die magnetisch zijn en die je verwijderd door op een gegeven moment een magneet tegen het raam aan te zetten.

natuurlijk niet geschikt voor sommige soorten stoffen zoals wol. maar ik denk dat de meeste stoffen het wel aardig doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2009 21:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Een wasstraat voor gehandicapten. Met name ideaal voor mensen met een autistische stoornis, lijkt me. Hoeven ze geen contact met begeleiders te hebben. En dan met sensoren die hetzelfde werken als in een autowasstraat, maar die ook op bewegingen kunnen anticiperen, om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren bij onverwachte reacties.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2009 21:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe zo heb ik als kind al eens een gebittenwasser van lego uitgevonden voor mn tante omdat ze het gebitten wassen zat was.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2009 22:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2009 21:59 schreef ElitE het volgende:
hehe zo heb ik als kind al eens een gebittenwasser van lego uitgevonden voor mn tante omdat ze het gebitten wassen zat was.

Haha prachtig! Ik heb een keer entreekaartjes voor Hellendoorn gewonnen met een nieuw bedachte attractie. Een megagrote statafel, die je tot 40 meter hoog lanceerde en 10 meter ver, op een luchtkussen van 3 meter dik. Het idee leek de mensen van het park geweldig, maar ze wisten helaas niet hoe aan de veiligheidseisen te voldoen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 0:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm.. heb even geen ideeen, maar vond deze ideeen wel redelijk briljant:

Whizbangs Chicken Plukker!
http://www.youtube.com/watch?v=jMGZMoENjcU

Thailand Train Market!
http://www.youtube.com/watch?v=pxeu0dzNUiY&feature=PlayList&p=873E8932E6610650&playnext=1&playnext_from=PL&index=7


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-12-2009 8:52 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dat waren ooit ideëen maar ze zijn inmiddels al uitgewerkt tot een dingen/acties.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2009 8:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 8:52 schreef Jelle het volgende:
Dat waren ooit ideëen maar ze zijn inmiddels al uitgewerkt tot een dingen/acties.

Verdwijnt het idee als het uitgewerkt wordt?

Of is de uitwerking altijd een imperfecte weergave van het idee en blijven ze verschillend?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-12-2009 9:14 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dit topic is voor mensen die zelf af-en-toe visies en ideëen hebben... hersenloze Youtube-dumptopics hebben we al genoeg.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2009 9:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

OK


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 14:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 november 2009 13:26 schreef ElitE het volgende:
klitteband strip in je wasmachine om honden/katten/ lama haren op te vangen, of klitteband bolletjes die magnetisch zijn en die je verwijderd door op een gegeven moment een magneet tegen het raam aan te zetten.

natuurlijk niet geschikt voor sommige soorten stoffen zoals wol. maar ik denk dat de meeste stoffen het wel aardig doen.


Was natuurlijk wel te verwachten, maar de klitteband strips waren al snel van de ruit gespoelt hehe. Maar het houd ook niet echt haar vast. In water met zeep is het natuurlijk ook wel anders. Ik moet denk fijnere klitteband hebben. Of toch iets anders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 14:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 9:14 schreef Jelle het volgende:
Dit topic is voor mensen die zelf af-en-toe visies en ideëen hebben... hersenloze Youtube-dumptopics hebben we al genoeg.


Jawohl Herr Obersturmbannführer!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-12-2009 14:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 14:15 schreef ElitE het volgende:
Was natuurlijk wel te verwachten, maar de klitteband strips waren al snel van de ruit gespoelt hehe. Maar het houd ook niet echt haar vast. In water met zeep is het natuurlijk ook wel anders. Ik moet denk fijnere klitteband hebben. Of toch iets anders.


Die anti-katten/honden-haren kleef-rollers zijn ook best handig hoor. Dat is een soort roller met plakband alleen dan met plakzijde naar buiten. Die rol je over je kleding, etc, en haren blijven er aan vast zitten. Als er teveel haar op zit haal je er een stukje af en heb je weer schoon tape om vol te rollen. Alleen bij delicate kledingstukken is het niet aan te raden denk ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2009 15:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Autoruiten op scherpte. Hoef je nooit meer je bril op in het verkeer, zodat je er niet zo nerdy uitziet als je de vrouw in de auto naast je probeert te versieren.

Probleem is mogelijk wel dat je er in haar achteruitkijkspiegel dan uitziet als een soort vervormd en heel klein mannetje, aangezien de voorruitlens dan andersom werkt. Maar verder lijkt het me echt ideaal.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2009 15:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Overigens zag ik laatst in de winkel opplakbare led-lampen. Kun je bijvoorbeeld in een keukenkastje plakken of ergens in een donkere hoek, waar je niet makkelijk electriciteit beschikbaar hebt.

In navolging daarvan lijkt me een opplakbare dinamo ook een geweldig idee. Dus een dinamo die je kunt bevestigen aan je been, aan je fiets, of wat je dan ook maar aan beweegbaar spul in huis hebt. De beweging laadt de dinamo op, en dan kun je die opgeslagen energie vervolgens gebruiken om batterijen op te laden of lampen te laten branden of zoiets. Iedereen heeft de hele dag wel bewegende dingen om zich heen (zichzelf, of een vervoersmiddel of wat dan ook), dus dat is allemaal verspilde energie die nu gebruikt kan worden!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2009 15:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:04 schreef Mark het volgende:
dus dat is allemaal verspilde energie die nu gebruikt kan worden!

Het idee van een dynamo is juist dat het parasiteert op de beweging die al gaande is Dan is er niet echt sprake van verspilde energie.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 01-12-2009 15:09 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

En zoiets bestaat al.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2009 15:25 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:08 schreef ZelThoR het volgende:
Het idee van een dynamo is juist dat het parasiteert op de beweging die al gaande is Dan is er niet echt sprake van verspilde energie.


Zwijg, pedant!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2009 15:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:09 schreef Dentz het volgende:
En zoiets bestaat al.


Een autoruit op sterkte?!? Hoe bizar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2009 15:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:25 schreef Mark het volgende:
Zwijg, pedant!

Jij eerst, onzinuitkramer


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-12-2009 15:32 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Over dat dynamo-idee...
Nu die koeien tegenwoordig toch meer op stal staan dan buiten zou je ze natuurlijk op een loopband kunnen zetten. Ze vreten dan wel wat meer, maar groene stroom is het wel.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2009 15:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2009 15:32 schreef Jelle het volgende:
Over dat dynamo-idee...
Nu die koeien tegenwoordig toch meer op stal staan dan buiten zou je ze natuurlijk op een loopband kunnen zetten. Ze vreten dan wel wat meer, maar groene stroom is het wel.

Ze schijten dan ook meer wat weer meer stront en gas oplevert, niks groen aan dus


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen