|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: omdat ik je het niet gun ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
..Oops, verkeerde topic.. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-12-2009 17:21] |
|
quote: Da's jouw probleem. |
|
quote: Nee maar wat kost die autorit je van 20 minuten? en dan niet alleen benzine maar ook afschrijving en onderhoud van je auto en dergelijke, en zit er tussendoor niet een stuk wat gemakkelijk met het OV kan? Gigantisch veel mensen hoeven maar 5 km naar hun werk en nemen daarvoor de auto, dan is het een beetje zinloos. en 10 km is vaak ook nog te doen. Tja sommige dagen is het idd kut, maar dat is nog genees zo vaak in Nederland. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik fiets elke dag 20 kilometer heen en 20 terug, en ik voel me daar prima bij. Bovendien wordt fietsen bij ons gestimuleerd, dus ik krijg daar een behoorlijke reiskostenvergoeding voor. Bareuh... |
|
quote: Nee, want met de bus doe ik er net zo lang zo niet nog langer over dan met de fiets. Ik zou dan eerst naar het station moeten wat al dik een kwartier lopen is. Dan duurt de busrit ook nog eens een uur en daarna nog 10 minuten lopen voor ik thuis ben. En dan laat ik de daarvoor benodigde afwijkende werktijden nog buiten beschouwing. Afschrijving van de auto kies je btw zelf voor dus daar moet je niet over klagen. Wil je weinig afschrijving koop je een oude bak of je rijdt je auto tot ie "uit elkaar" valt. Ik heb overigens eigenlijk nooit file. 10 procent bebouwde kom en de rest is 50% snelweg en 50% provinciale weg. Er zijn collega's die aan de andere kant van de stad waar ik werk woon en die doen over de 5km die ze af moeten leggen net zo lang met de auto. Als ik op 5km van mijn werk zou wonen zou ik wel op de fiets gaan. Of misschien een snorfiets ofzo aanschaffen. |
|
ah jah bussen zijn altijd mega irritant, Tram en trein zijn tenminste nog betrouwbaar, bussen heb je niets aan. Maar in jouw geval begrijpelijk, als het geen bijzonder werk is is het slim om het dichter in de buurt te zoeken. Maar je collega's zijn dus wel stom bezig want 5 km door de stad is met de fiets al gauw sneller en gemakkelijker als de auto. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Over de "afstand" hoor je mij niet klagen. En zoals gezegd, ik heb eigenlijk nooit echt file. Echte file misschien 4 keer op een jaar. Ja, maar maak dat die collega's maar eens wijs. |
|
banden lek steken, gewoon blijven doen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dan moet ik het eerst eens op een akkoordje met de Kwikfit zien te gooien. |
|
Doordaat wij veel de auto nemen, helpen we mensen weer aan een baan. denk aan benzinepompen, garages, bedrijven die verkeersborden maken, asfaltboeren, betonboeren en zelfs oom agent. Dus we stimuleren de economie met onze luiheid. [Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 01-12-2009 18:10] Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
En doordat we niet op de fiets gaan zweten we minder waardoor 2 keer douchen op 1 dag geen noodzaak is gaan we ook bewuster om met (drink)water. |
|
zo stimuleer ik elke dag de economie door de stront van mn hond niet op te ruimen, en zo zorg ik tevens dat er werk is voor ex alcoholisten die terug keren in de samenleving. Daarnaast trap ik het nodige gemeentelijke goed aan diggelen, die JCDecaux kan niet genoeg werk hebben natuurlijk. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Daarmee verniel je andermans eigendom en ben je andere mensen tot last. Dat kan ik van autorijden niet zeggen. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
Elite is nog jong... Dat snapt hij nog niet. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
btw.. willen ze wel minder auto`s op de weg?? Minder auto`s is minder inkomsten voor de staatskas. minder accijns, minder auto`s die km maken. Of moeten wij de extra lasten opboeren die anderen minder gaan rijden?? Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
TEGEN... doh... iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: misschien jij niet maar genoeg mensen wel en sowieso iedereen op een hele brede indirecte manier, maar wat ik aan probeerde te geven is dat je zo simpel niet kunt zeggen dat lui autorijden zomaar goed voor de economie is. In veel gevallen is het niet voor een duurzame economie. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: nee ze willen alleen dat mensen die veel kilometers maken meer betalen dan mensen die geen/weinig kilometers betalen. Als belasting naar onderhoud en nieuwe wegen gaat is dat imho best een eerlijke regeling. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: creepmime is jonger ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Wat een bullshit man... Ieder mens die momenteel veel rijdt voelt het toch al genoeg met die benzineprijzen? Waarom dan ook nog eens die km-heffing? Of zou de benzineprijs dan ook ineens lager kunnen (zou op zich moeten kunnen hoor)? [Dit bericht is gewijzigd door Doomy op 01-12-2009 20:18] iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
omdat wegenbelasting eraf gaat, als de overheid het netjes doet(wat ik dan wel weer betwijfel) is het gewoon een andere verdeling van die belasting, mensen die meer rijden moeten meer betalen. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-12-2009 20:18] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:ja en dat is... 63 euro per 3 maanden... met die kakkertax betaal je straks minimaal 1000 euro meer per jaar als je "gemiddeld" rijdt... Jij hebt blijkbaar geen rijbewijs? iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Hmm.. bizar hoe weinig mensen hier kennenlijk de krant lezen of het nieuws volgen of ook maar een poging doen om te achterhalen hoe de regeling in elkaar zit... Of het allemaal gaat werken is een tweede (ik betwijfel het). Ik ben dan ook geen voorstander van het systeem, maar vind wel dat je op zijn minst de feiten moet kennen voor je hier of waar dan ook kansloos commentaar achter laat. Enkele van die feiten zijn: 1. De heffing moet in totaal even veel opleveren als belasting en bpm nu. Dus er zijn dan, even uitgaande van dat het plan werkt zoals bedacht, niet meer of minder inkomsten voor de staat. 2. De heffing moet niet alleen voor minder auto's zorgen, maar vooral voor betere spreiding en ontlasting van drukste tijden (lees: spits). Dat is met accijns op benzine dus niet voor elkaar te krijgen. 3. De heffing is net zoals wegenbelasting nu ook afhankelijk van het gewicht van je auto. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |