|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Het gaat er om dat er wat aan het fileprobleem gedaan wordt en blijkbaar is het aanleggen van meer wegen geen oplossing. Dus dan kun je naar mijn mening beter het gedrag van de mensen sturen door belonen of straffen (waar ik zelf geen voorstander van ben). Ik bedoel dus: de mensen die er niks aan kunnen doen moeten niet meer gaan betalen dan het nu is, het moet dus goedkoper worden om de spits te vermijden. Zelfde idee als dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-voordeelurenkaart |
|
Het voorbeeld wat je nu aanhaald met je NS gaat voor de meeste werkende mensen niet op, en nu bdoel ik niet de kantoorkneuzen maar mensen die in de bouw of aan de weg werken. Als ik in nederland zou wonen zou thuiswerken of met public transport gaan geen optie zijn. Ik kan geen olie platvorm thuis hebben namelijk om even lekker thuis te werken En met 80 kilo aan gereedschap met public transport gaan is ook niet echt makkelijk Gelukkig heb ik geen last van kilometer heffing enzo. German U-Boats and Battle of the Atlantic U-666 |
|
quote:Waaruit blijkt dat? Hier in Grunnn loopt het verkeer echt ontezettend veel beter door op plaatsen waar meer asfalt is komen te liggen. Kan je een voorbeeld geven van een plaats waar meer asfalt is komen te liggen en waar het niet tot een oplossing heeft geleid? quote:Eerst feiten zien. Tot die tijd... quote:Erg simpel, maar we moeten gewoon mensen die niet in de spits hóeven staan inderdaad op één of andere manier daar buiten houden. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:Ook weer zo. Gelukkig luistert onze huidige verkeersminister naar mensen die dagelijks met de spits te maken hebben in plaats van naar zijn collegae die pluche onder hun ani hebben en een chauffeur. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik ben voor de km heffing, maar dat basseer ik alleen maar op m`n wagenparkbezit. Maar ik vind de brandstof optie veel logisherderderderder. Ik dacht dat die eikel alleen naar de anwb luisterde>?? Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: quote: (SN) Mag hopen dat ie zijn woord houdt ja. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Daar gaat het dus niet om, al zegt men van wel... quote: Meer wegen... Sja, denk als je meer spitsstroken maakt en minder op en afritten bij knooppunten dat je dan al een heel eind bent. Verder zie ik bijvoorbeeld hier bij Zwolle wel een oplossing om een snelweg aan de oostkant te maken, dus een lus om Zwolle heen erbij. Wil je echt wat aan files doen, dan moet je kijken naar oorzaken, dus wat stroopt het verkeer op? Ten eerste moet je dan een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens en auto's met aanhangers invoeren, en ten tweede handhaven op minimale snelheid, dus strafbaar maken als mensen niet "normaal" met de verkeersstroom meerijden... Verder de maximum snelheid voor personenauto's naar 130 / 140. Ik bedoel dus: de mensen die er niks aan kunnen doen moeten niet meer gaan betalen dan het nu is, het moet dus goedkoper worden om de spits te vermijden. quote: Openbaar vervoer is (nog)geen goed alternatief. Boeiender |
|
Ik denk ook niet dat de Ns m`n radioactieve meetapparatuur in hun trein wil hebben. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Hehe, en dan even op een perron laten staan omdat je gaat pissen, zie het wel voor me. Boeiender |
|
Jij hebt echt een enorme afkeer tegen alles wat op een vrachtwagen of aanhanger lijkt, hè? Alsof alle problemen op de weg de schuld van die groepen zijn. En hoezo is een hogere maximale snelheid een oplossing? Dan wordt het verschil tussen vrachtverkeer en gewone auto's alleen maar groter. Dus ook het verschil met Jan met de Pet die van achter een vrachtwagen naar links gaat om deze in te halen. Misschien moeten ze aparte stroken voor jou aanleggen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Zou jij ook hebben als je zoveel onzin ziet op de weg. Heb zelf overigens een vrachtwagen rijbewijs, maar dat terzijde. Als een vrachtwagen inhaalt krijg je een opstroping van verkeer erachter, wat in drukke tijden van de dag files veroorzaakt omdat men steeds minder hard rijdt. Het is een golfbeweging, dus de file komt dan op een plek ver achter de vrachtwagen. Los daarvan creëeren de inhalende vrachtwagens gevaarlijke situaties doordat men in de ankers moet, bij de meeste chaffeurs is de richtingaanwijzer geen aanduiding maar een voorrangsregel. Snap dat men niet 200km achter dezelfde vrachtwagen wil zitten, maar dan hadden ze een ander beroep moeten kiezen. quote: Dat zou super zijn. Boeiender |
|
Mag ik daar dan ook op Thieu? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Jawel hoor, en XXL ook. Boeiender |
|
quote: Met mijn slome busje met 86 pk? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Omdat jij het bent skatje. Boeiender |
|
Het probleem zit hem niet zozeer in het vrachtverkeer. Je weet immers dat die langzamer gaan dan de rest. En theoretisch gezien kunnen ze niet inhalen want ze hebben een begrenzer en gaan dus volgas even hard. Zeker op een recht stuk. Dat ze afhankelijk van hun lading er langer over doen om op volle snelheid te raken ok. Het grootste probleem zit hem in personenauto's, en ook vrachtauto's btw, die te dicht op elkaar rijden waardoor anderen niet of nauwelijks normaal in/uit kunnen voegen. En figuren die wachten met een inhaalpoging totdat ze de zandkorreltjes op de nummerplaat van hun voorganger al kunnen tellen en dan met een veel te hoge snelheidsverschil toch het stuur naar links gooien. En dan mag je al geluk hebben als ze hun richtingaanwijzer gebruiken. En natuurlijk de zwakzinnigen die met een te lage snelheid op de linkerbaan blijven hangen. En maar klagen over bumperkleven . Een auto zou niet naar de linkerbaan mogen kunnen gaan als ie niet minstens de maximum snelheid - 5km/h rijdt. Van die zigzaggers in de file die echt denken dat ze er iets mee winnen. Ja, over een stuk van 10km winnen ze misschien 300m. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-01-2010 20:13] |
|
quote: Rare redenatie, omdat je het weet stroopt het geen verkeer op? quote: Wat is er dan tegen een inhaalverbod als het sowieso theoretisch (verkeer en theoretisch, leuke tegenstelling overigens) niet kan? quote: Mwoah, qua vrachtauto's is er juist meer voor te zeggen dat ze verplicht in een collone moeten rijden. Als er nu een paar honderd meter tussen zit gaan mensen niet naar rechts, wat een overbelasting van de linkerbaan tot gevolg heeft. quote: Dat is een irritatie ja, maar heel gek, het is op de ene snelweg erger dan op de andere. Op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn (met een uitloop naar Zwolle) is het echt een gekkenhuis wat dat betrefd, veel erger dan op andere snelwegen. Kan te maken hebben met de inrichting van de weg (of de omgeving). Wel beter geworden na de spitsstrook overigens. quote: Mee eens. Boeiender |
|
"Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling! De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs. Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast. Alvast Bedankt! De ANWB" Hihi. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Nee, ik bedoel dat als je een vrachtwagen voor je op ziet duiken je al op voorhand weet dat ie geen 120 rijdt. Ik vind dat je van een personenauto wel mag verwachten dat ie de maximum snelheid rijdt of hooguit 10km/h minder, afhankelijk van het soort weg. quote: Voor vrachtauto's bedoel je? Ik zeg doen. quote: Velen halen de '2 seconden regel' niet eens hoor. En dan moet je echt bijna suicidaal zijn om er tussendoor van de linkerbaan de uitvoegstrook op te durven. quote: Da's goed mogelijk. Misschien zijn er op dat traject wel extreem veel op- en afritten. |
|
ANWB wil geen beslissende stem rekeningrijden Uitgegeven: 25 januari 2010 08:16 AMSTERDAM - De enquête van de ANWB is helemaal niet bedoeld om een duidelijk 'ja' of 'nee' over de kilometerheffing aan het kabinet door te geven. Dat zegt ANWB-directeur Guido van Woerkom maandag in het AD. Hij spreekt van een misstap van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Die zei vorige week dat de raadpleging van de ANWB van doorslaggevend belang zal zijn bij zijn besluit de kilometerheffing door te voeren of niet. Dat gaat Van Woerkom te ver. Eurlings doorkruist volgens de directeur het politieke systeem in Nederland. De ANWB heeft graag invloed, maar past volgens de krant voor een beslissende stem over de kilometerheffing. De ANWB wil volgens Van Woerkom alleen aangeven wat de zorgen en suggesties van automobilisten zijn. "Maar de politiek bepaalt uiteindelijk." Verbeterpunten De directeur ziet er geen probleem in dat niet-leden de enquête ook kunnen invullen. Dat is volgens hem ook de bedoeling. De ANWB wil niet met een 'voor' of 'tegen' naar de politiek stappen, maar met een waslijst aan verbeterpunten. Als het nodig is kan het wetsvoorstel dan worden aangepast. Dan pas neemt de bond definitief een standpunt in. © Novum Zo te zien durft niemand er onderhand zijn vingers nog aan te branden? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Durft? Mag is meer de vraag... Het is juist goed dat de ANWD dit zegt Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Wel een nette houding van de ANWB. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Natuurlijk weet je dat de vrachtwagen geen 120 rijdt, maar het probleem is vaak achteraan de rits auto's die erachter hangen, vaak zien mensen pas laat dat men een stuk langzamer rijdt, terwijl ze de vrachtwagen niet eens zien (zit er dan een paar honderd meter voor). quote: Inderdaad voor vrachtauto's ja. quote: De 2 secondenregel is op een snelweg echt niet toe te passen, dat is een utopie. quote: Juist niet, maar misschien heeft het wat met het heuvelachtige landschap te maken... Bij Zeist is de halve overkapping ook altijd een belemmering om door te rijden, het heeft niets met de toestand van de weg te maken, maar mensen houden toch gas in als ze er onderdoor rijden. Ik vind het trouwens raar dat er niet veel meer psychologisch onderzoek gedaan wordt naar verkeer en verkeersproblematiek, volgens mij kan je daar een beste boterham in verdienen. Boeiender |
|
quote: T staat nog in de kinderschoenen, maar in het psychologielab waar ik nu mn stage doe hebben ze wel een onderzoek met rijsimulator. Ik denk dat ik me ook maar inschrijf, verdient altijd wel lekker die onderzoekjes. Vorige week nog 16 euro verdient aan 2 x 45 minuten ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |