|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
dat is een trend die al jaren aanhoud, alle succesvolle mensen vertrekken uit Nederland. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Inderdaad zo schlemielerig zag ik het ongeveer... Het is echt tijd om te vertrekken... iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Volgens mij valt het wel wat mee met die 'brain drain' hoor... er is vrijwel geen land ter wereld met zoveel hoofdkantoren van multinationals zijn per hoofd van de bevolking als NL bijvoorbeeld. |
|
Gek genoeg komt dat door het gunstige belastingsklimaat voor grotere bedrijven. dus idd daarzo valt het mee. voor kleinere bedrijven is dat volgens mij minder gunstig. En wil je stoppen met je succesvolle bedrijf dan is rentenieren er niet bij, wil je wat overhouden moet je het maar ergens naar doorsluizen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Wel oud nieuws. Van onze verslaggever op 31 mei '02, 00:00, bijgewerkt 20 januari '09, 17:26 Meer asfalt leidt slechts tot meer files Verbreding van bestaande en aanleg van nieuwe snelwegen lost het fileprobleem niet op, zeker niet wanneer prijsmaatregelen als een kilometerheffing taboe worden verklaard. Door enkel te investeren in wegaanleg nemen de kansen op files zelfs toe. Dat zegt prof. B. van Wee, hoofd van de afdeling verkeer en vervoer bij het milieuplanbureau RIVM en hoogleraar verkeer, milieu en ruimte aan de Universiteit Utrecht. Van Wee reageert op het nieuws dat onderhandelaars van VVD, CDA en LPF meer asfalt willen om de files in de komende kabinetsperiode te bestrijden. De partijen zien af van een systeem van kilometerheffing en zetten in op de aanleg van extra rijbanen langs zoveel mogelijk snelwegen. Maar dat is een bewezen achterhaalde aanpak, stellen verkeerskundigen. 'Het is een onwijs besluit dat contraproductief kan uitwerken', oordeelt dr. E. Verhoef, vervoerseconoom aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. ' Er is decennialang geïnvesteerd in meer asfalt, totdat halverwege de jaren tachtig het inzicht is doorgebroken dat nieuwe en bredere wegen juist weer snel vol komen te staan.' Ook internetondernemer R. Pieper, de man die aan de basis staat van de ontwikkeling van de kilometerheffing is zeer verbaasd dat de aanstaande coalitiepartners de kilometerheffing niet willen invoeren. 'We hebben tien jaar lang alleen maar beton aangebracht en dat heeft niet geholpen. Ik snap niet dat ze dit risico willen nemen.' Bestaande knelpunten zullen door verbreding van snelwegen verschuiven naar andere plaatsen, zoals verkeersknooppunten of in- of uitvalswegen van grote steden. Positieve effecten doen zich alleen voor op korte termijn, waarschuwt Verhoef. 'Dat is geen politieke opvatting of een willekeurige mening. Je zou cynisch kunnen zeggen dat op die verbrede wegen de files wel korter zijn, maar breder.' Verkeersspecialist Van Wee van het RIVM vindt dat in de politiek het effect van meer asfalt stelselmatig wordt overschat. 'Bij de opening van de tweede Lekbrug, twintig jaar geleden, werd al gezegd dat de fileproblemen tot het verleden zouden behoren. In Engeland zat de M 25 vanaf de eerste dag vol doordat de aantrekkelijke weg extra verkeer aantrok.' Voor het oplossen van knelpunten rond de grote steden zijn verder extreem hoge investeringen noodzakelijk, zegt hij. 'De automobilist in de file wil die investering wel, maar het is aan de politiek om die brede afweging te maken.' Afgelopen maand beoordeelden de vier Nederlandse planbureaus CPB, RIVM, RPB en SCP de effectiviteit van investeringsplannen in het hoofdwegennet van minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat. Veel van die investeringen blijken effectief, zegt van Wee. Onder de als goed beoordeelde projecten bevinden zich een derde rijstrook op delen van de A 1 en de A 2, uitbreiding van de A 28 en de A 12, uitbreiding van de rondweg rond Leeuwarden en de aanleg van een tweede Hollandse brug op de A 6. De planbureaus waren positief over de effectiviteit van een kilometerheffing, op voorwaarde dat die variabel naar tijd en plaats zou worden ingevoerd. De heffing is 'een belangrijke bouwsteen voor het realiseren van bereikbaarheid'. De gecumuleerde welvaartswinst van de maatregel wordt berekend op meer dan tien miljard euro. Volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat zijn zevenhonderd kilometer asfaltstroken à 21 miljoen euro per kilometer nodig om de files even effectief te bestrijden. Inclusief maatregelen om de wegen beter te benutten, zou zelfs 19 miljard euro extra in de begroting gepompt moeten worden |
|
vrachtwagens van de weg of een eigen baan geven scheelt een hoop. Wat een ellende af en toe met die dingen op de weg en hoe mensen er ook mee omgaan.... |
|
Maar zelfs behalve dat, extra asfalt is een tijdelijke oplossing. Over een jaar of 5 zijn er dermate weer meer auto's op de weg dat ook die extra wegen weer dichtgeslibd zijn. Al die mensen die roepen om extra asfalt zien echt alleen maar een korte termijn oplossing. Misschien dat rekening rijden niet dé oplossing is, maar Nederland voldumpen met asfalt is dat al helemaal niet. |
|
En laten we alleen daarom al maar geen asfalt leggen. Want het is (misschien) maar tijdelijk. *giechelt een beetje* What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Over een kleine 3 jaar is het toch niet meer nodig. |
|
Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
heb je die ook zonder al die vervelende spoilers? |
|
quote:asociaal breed .. |
|
quote: Nee, dat zeg ik niet. Maar in plaats dat ik mijn simpele bericht aan jou ga uitleggen, adviseer ik om eens begrijpend te lezen. Je bent een simpele geest en dat laat je telkens blijken ook. |
|
quote: speciaal voor jou: Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Fak!! Dan kan ik helemaal niet meer parkeren! [/vrouw] |
|
Nog steeds tegen. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote:Je lult een hoop, komt niet met iets dat ook maar in de verste verte op iets van een oplossing lijkt en toch weet je in je oneindige wijsheid dat meer asfalt slechts tijdelijk is. :') Lijkt me evident waaróm je mij niets uitlegt. Ik zeg volplakken met asfalt, hier in mijn woonplaats is het een verademing om op de plekken waar sinds kort meer asfalt ligt nou eens ein-de-lijk door te kunnen kachelen in de spits. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Jij maakt er anders ook een zootje van! Wat een war-verhaal over die uitkeringstrekkers en zo! Die van die vervuiler betaalt is zo'n onzin. Dat doen we al in de vorm van accijnzen! Heb je een grote benzineslurper dan sta je vaker aan de pomp en betaal je dus meer accijns. Maar ja, slimme mensen willen nu eenmaal graag belazerd worden. Waarom moeten we met zo'n GPS-kastje in onze auto rond gaan rijden. Als ze willen weten waar ik zit, dan gebruiken ze het signaal van mijn GSM-toestel maar. Het heeft ook nog al wat gevolgen voor de automobilist. Als dit kastje namelijk niet werkt, dan mag je niet met je auto de weg op. Doe je dat wel, dan ben je strafbaar en kun je de bak in! Waar zijn we mee bezig in deze bananenrepubliek. Ik ben bang dat de gemiddelde Nederlander over 10 jaar strenger wordt gecontroleerd dan de burgers in de voormalige USSR! |
|
Gewoon bij de brandstofprijs in, klaar. Hoe moeilijk kan het zijn. Maar ik snap dit prima, als je de peut opeens nóg duurder maakt onder het motto "de vervuiler betaalt" dan valt het zo op. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: quote: Dan zijn we er toch? Boeiender |
|
Te eenvoudig. Maar volgens mij... Ja. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik geloof wel in variabele kosten van autorijden maar ik zie liever dat mensen die de spits vermijden door gebruik te maken van flexibele werktijden, thuiswerken of andere dingen extra beloond worden ipv dat er mensen gestraft worden. |
|
quote:En dat mensen die er niets aan kunnen doen dus ook niet extra worden beboet als we dan toch onderscheid gaan maken. *droomt met je mee over Utopia* What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
In Duitsland betaal je toch al wegenbelasting in in de brandstofprijs? K vind het wel de mooiste oplossing. De mate van weggebruik en millieubelastendheid zit er dan ook in. Al moeten bedrijven misschien wel weer andere regelingen erom krijgen. Goederentransport moet je ook niet te duur maken natuurlijk. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |