|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Extreemste wat ik qua automutilatie op het podium gezien heb was wel bij Hypothermia in Hekelgem trouwens. Ik vind dat wel passen bij dit soort bands trouwens en als je er moeite mee heb moet je er maar niet heen gaan. Nu heb ik sowieso een heel andere kijk op dit soort zaken dat de meeste posters in dit topic denk ik, maargoed. [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 08-01-2010 1:52] |
|
quote: Ik schuw niet om niet heen te gaan, maar wat mijzelf betreft hoeft het allemaal niet zonodig, zeker niet voor het 'shock' element ofzo. Wat gebeurde er allemaal bij Hypothermia dan? Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Nou die gasten speelden op ondergoed na naakt en hele lichaam zat onder de littekens en verse wonden. Veel extremer dan ik ooit bij bijvoorbeeld Shining heb gezien. |
|
quote: Tja ik heb er niet zoveel mee, maar denk jij dat dit uit persoonlijke of artistieke/kunst overweging komt of komt zo iets geforceerd "kijk ons eens/laten we de boel shocqueren" over? Het 2e lijkt mij in ieder geval in veel gevallen meer waarheid. Daarnaast ben ik eigenlijk van mening dat innerlijke/diepe/verstopte emoties erger zijn dan zichtbare emoties. [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 2:07] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote:Verklaar u nader? |
|
@ kreet der verontrusting: Is het niet beide? Het doet nog steeds pijn als je wilt shockeren hoor. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-01-2010 2:08] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Tja haha heb je gelijk in natuurlijk, maar goed of iemand daar bewust voor kiest om dat te doen (en dus ook in zijn/haar vrije tijd doet), of het als een soort show-element te gebruiken... dat gebied vind ik nogal vaag. Volgens mij schamen mensen die echt problemen hebben met automutilatie zich juist enorm. [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 2:16] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Wil ik best doen maar dat soort zaken ga ik niet op een openbaar forum zetten |
|
quote:Dat is misschien ook wel zo verstandig. Anders raakt mevrouw BerserkerWoman weer geschokt. |
|
quote: Wat betreft je eerste vraag: Dat is altijd lastig. Bij Hypothermia kwam het op mij in ieder geval verre van geforceerd of poging tot shoqueren over, maar dat kan je nooit met zekerheid zeggen. En wat betreft dat laatste ben ik het wel met je eens. |
|
quote: klopt dat is ook raar, de mensen zullen ook wel wat meer probleempjes hebben als gemiddeld, of juist te weinig wat dan weer een groot probleem is. Dat schamen zou ik niet weten, maar je kan niet altijd achter je provocerende rol staan dus spijt zullen ze af en toe vast ook wel beleven maarja je zit er al in. Maar af en toe jezelf zinloos pijn doen is niets mis mee. Met blijvende schade en duidelijke littekens is het natuurlijk wel anders. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Het zal toch altijd een mix zijn, voor alleen shockeren doe je jezelf zoiets niet aan toch? en als je het voor jezelf doet, je er goed bij voelt en het durft te laten zien maar er ook bewust van bent dat het shockerend is het toch ook nog steeds "echt"? Dat laatste idd, maarja dat kun je dan weer niet duidelijk zien. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zat ik net inderdaad ook aan te denken, want als het alleen voor het shoqueren was dan zou denk ik iedere bm / doom band live dat soort dingen doen. Dat is niet het geval dus denk inderdaad dat het wel een combinatie van is. |
|
Er zijn absoluut een hoop muzikaal gezien briljante doch verknipte mensen op deze aardbol (zie dus bv GG Allin) maar zodra het een soort van trend/copycat achtig iets lijkt te worden dan haakt bij mij de geloofwaardigheid ervan toch al snel af. [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 2:25] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
anders gooi je wel met dieren ingewanden of laat je die wonden namaken met deeg en ketchup. jezelf verwonden heeft al een flink tikje gestoordheid nodig. Al is het bij jackass wat vrolijker naar voren gebracht dan bij BM bands. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dat ben ik dus met je eens. Er is wel wat voor nodig om jezelf open te halen met een scheermes. |
|
quote: maar is dat omdat de artiest slechter is of omdat er andere mensen op reageren die niet op het "pure" wat jij tof vind kickt maar op iets anders vaak wat oppervlakkiger? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Een scheermes, meer heb je niet nodig. |
|
Je snapt wel wat ik bedoel Het druist toch tegen je "natuur" in om jezelf te beschadigen, begrijpt u? Hoewel het aan de andere kant in de aard van het beestje zit, alcohol, sigaretten, drugs... [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 08-01-2010 2:30] |
|
quote: Eens, ik zie dat mezelf ook niet doen. Al zou ik het wel doen dan zou ik daar alsnog niet openlijk voor uit komen/mezelf er dus eerder juist voor schamen. En daar ligt dus bij mij het grensgebied tussen wel echt of show element. We zullen het nooit weten. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Als je je er echt voor schaamt doe je gewoon aan chemische automutilatie. --> ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja maar dat is sociaal geaccepteerd! Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
eerder beschamend als je niet drinkt, ook raar. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Haha, laten we een straight edge black metal band beginnen. Al zal dat vast ergens ook wel bestaan. Edit; hm WITTR wellicht? [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 2:33] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |