|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Yo en wassup en shit ... |
|
van hetzelfde ja ahum Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
TALK TO THE HAND Even song is overigens zwaar beroerd ... Ga dan de nieuwe Draconian luisteren, leer je nog eens wat goeds kennen |
|
Nederlandse gothicband die in Nederland niet erg bekend is, maar in het buitenland populair is in de gothscene: www.clanofxymox.com Sopor Aeturnus, ook erg briljant: http://www.soporaeternus.de Verdere bands die ik erg weet te waarderen zijn Deine Lakeien, Joy Division, Qntal, Combichrist, Feindflug, Funker Vogt en VNV Nation. Verrassend triviaal |
|
quote: sorry van die msn taal ik zit hier al 2 uur op die computer en dan gaat het helaas vanzelf, ik zou bijna blij zijn als ik weer op school zit Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: Dat is stupide! 10 jaar strafkamp! Je zou je moeten schamen dat het vanzelf ging, maar nee, meneer verbergt zich achter een ik-heb-vakantie-excuus Verrassend triviaal |
|
ook aanrader trouwens: Deathstars, het is misschien geen echte gothic ofzo, maar wel aardige muziek voor gothicfans. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
MEGA GOEDE BANDS: Sirenia en Trail of Tears (hoewel deze laatste niet helemaal gothic, want ook black invloeden) |
|
Corvus Corax, Goethes Erben. En Einstürzende Neubauten valt ook wel mee. Blutengel en L'ame Immortelle zijn al meer Electro bands. (soft dan wel) Maar voor Goths ook wel goed. En inderdaad, Trail Of Tears valt ook wel te bekoren denk ik. Ik vind hen alvast erg goed. † Dark Priestess † |
|
quote:Qntal. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Flesh Field ook? † Dark Priestess † |
|
quote: Qntal zie ik binnen anderhalve maand samen met Faun Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Allemaal leden van Estampie?? Waarom heb ik hier nooit van gehoord?? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote:Ze bestaan ook pas. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Hey, wat leuk een draadje waarin metaalhoofden zomaar toegeven welke gothic bands ze leuk vinden. Deze scene is zo breed qua genres en stijlen dat het geen zin heeft om ''gothic'' bands te noemen. Ik prefereer de stijlnaam ''dark music'', dat roept minder misverstanden op over het gothic label (bedoel je nou de stroming als geheel, de stijl zoals die eind jaren 70 ontstond, of metal of etherische muziek of of of.....) en omvat toch de hele breedte. grofweg zijn er drie hoofdrichtingen: * gothicrock en wave - met modernere varianten als darkwave, batcave en deathrock. * medieval, neofolk, neoklassiek, martial industrial * electro, ebm, industrial - met moderne varianten als dark electro, electroclash, rhythmic industrial, noize elk van deze richtingen kent weer vele varianten en kruisbestuivingen. Om toch even aan te sluiten bij de vorige post, het nieuwe album van Qntal (medieval meets electronica) genaamd Silver Swan is erg mooi, de optredens in Utrecht en Den Bosch in oktober zijn alleszins aan te raden. In Belgie is het helaas gecancelled. In het voorprogramma staat Unto Ashes, een Amerikaanse medieval band die op hun laatste cd de technobodymusic kraker ''one world one sky'' van de electroband Covenant hebben omgebouwd naar een middeleeuws requiem. meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur) http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(muziek) [Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 27-08-2006 20:59] |
|
quote: Ik ga ze misschien in parijs bekijken Zenial |
|
Wat me in dit breed spectrum interesseert: -Een beetje oude stijl new wave, met goed gitaarwerk. zoals sisters of mercy, fields of the nephilim, star industry (lijkt een SOM-persiflage maar er zit meer achter). -Medieval inspired/fantasy dinges: ik vind niet alle band hier strikt te plaatsen: Dark Sanctuary bvb is voor mij gewoon af. Eh, als Dead can dance hier ook onder valt...al zie ik die laatste en andere meer instrumentaal gerichte bands niet als "goth" ofzo: gewoon vrolijk, h?h?. -Darkwave, als zijnde Dargaard en consoorten (erg clich? he, maar toch, al is die reprise van dat Dungeon Keeper muziekje op hun debuut wel lachen :la: In beide bovengenoemde stijlen vind ik wel dat er veel crossover is, bvb Elend is daar erg goed in (ik kan zowel hun oud als nieuwer werk waarderen) -Van klassieke kleppers als Lacrimosa kan ik nu en dan wel eens iet horen maar dat hoeft niet te lang te duren. Ik heb ze eens live gezien, op tour: goed gebracht enzo,maar na een uur lag ik bijna in slaap. *echt dark om dit midden in de nacht te posten h? * I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
En iets als Joy Division, wat mij betreft valt dat nog buiten de gothicmeuk, maar zijn ze uiteraard wel van grote invloed geweest. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Malaise http://www.metalrage.com/reviews/762 |
|
quote: Dan zal jij ze mss wel zien, door het einde van de Purple Moon concerten zie ik ze niet [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 29-08-2006 12:11] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Qntal |
|
Lacrimosa vind ik ook erg goed en de ouwe bands als the Sisters, the Cure enz... |
|
Is dat niet gewoon "new wave"?, soort punk eigenlijk |
|
quote: www.bloeddorst.tk begginede black metal band Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |