IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Gothic bands Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-08-2006 11:32 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

ow jah en houw a.u.b op met beweren wat wel en wat geen gothic is, hierdor hep ik al gelezen dat within temptation metal is :s


Why doesn't my music get me all the chicks?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-08-2006 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Yo en wassup en shit ...



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-08-2006 11:36 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

van hetzelfde ja ahum


Why doesn't my music get me all the chicks?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-08-2006 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

TALK TO THE HAND

Even song is overigens zwaar beroerd ...

Ga dan de nieuwe Draconian luisteren, leer je nog eens wat goeds kennen


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 26-08-2006 11:38 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Nederlandse gothicband die in Nederland niet erg bekend is, maar in het buitenland populair is in de gothscene:
www.clanofxymox.com

Sopor Aeturnus, ook erg briljant:
http://www.soporaeternus.de

Verdere bands die ik erg weet te waarderen zijn Deine Lakeien, Joy Division, Qntal, Combichrist, Feindflug, Funker Vogt en VNV Nation.


Verrassend triviaal


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-08-2006 11:42 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2006 11:34 schreef Jenje het volgende:
Yo en wassup en shit ...




sorry van die msn taal ik zit hier al 2 uur op die computer en dan gaat het helaas vanzelf, ik zou bijna blij zijn als ik weer op school zit


Why doesn't my music get me all the chicks?


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 26-08-2006 11:53 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2006 11:42 schreef GrindMaster het volgende:
sorry van die msn taal ik zit hier al 2 uur op die computer en dan gaat het helaas vanzelf,


Dat is stupide! 10 jaar strafkamp! Je zou je moeten schamen dat het vanzelf ging, maar nee, meneer verbergt zich achter een ik-heb-vakantie-excuus


Verrassend triviaal


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-08-2006 11:58 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

ook aanrader trouwens: Deathstars, het is misschien geen echte gothic ofzo, maar wel aardige muziek voor gothicfans.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Windir
Usericon van Windir
Posted 26-08-2006 14:58 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

MEGA GOEDE BANDS: Sirenia en Trail of Tears (hoewel deze laatste niet helemaal gothic, want ook black invloeden)


Lost One
Usericon van Lost One
Posted 27-08-2006 19:39 by Lost One Wijzig reactieProfiel van Lost OneQuote dit bericht

Corvus Corax, Goethes Erben. En Einstürzende Neubauten valt ook wel mee. Blutengel en L'ame Immortelle zijn al meer Electro bands. (soft dan wel) Maar voor Goths ook wel goed. En inderdaad, Trail Of Tears valt ook wel te bekoren denk ik. Ik vind hen alvast erg goed.


† Dark Priestess †


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-08-2006 19:40 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2006 11:38 schreef Ohneschwanz het volgende:
Nederlandse gothicband die in Nederland niet erg bekend is, maar in het buitenland populair is in de gothscene:
www.clanofxymox.com

Sopor Aeturnus, ook erg briljant:
http://www.soporaeternus.de

Verdere bands die ik erg weet te waarderen zijn Deine Lakeien, Joy Division, Qntal, Combichrist, Feindflug, Funker Vogt en VNV Nation.

Qntal.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lost One
Usericon van Lost One
Posted 27-08-2006 19:42 by Lost One Wijzig reactieProfiel van Lost OneQuote dit bericht

Flesh Field ook?


† Dark Priestess †


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-08-2006 19:43 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 27 augustus 2006 19:40 schreef Greycloak het volgende:
Qntal.



Qntal zie ik binnen anderhalve maand samen met Faun


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-08-2006 19:56 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Allemaal leden van Estampie?? Waarom heb ik hier nooit van gehoord??


Dear dirty delightful old drunken old days


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-08-2006 20:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2006 19:56 schreef Schaffelaer het volgende:
Allemaal leden van Estampie?? Waarom heb ik hier nooit van gehoord??
Ze bestaan ook pas.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 27-08-2006 20:56 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Hey, wat leuk een draadje waarin metaalhoofden zomaar toegeven welke gothic bands ze leuk vinden.

Deze scene is zo breed qua genres en stijlen dat het geen zin heeft om ''gothic'' bands te noemen. Ik prefereer de stijlnaam ''dark music'', dat roept minder misverstanden op over het gothic label (bedoel je nou de stroming als geheel, de stijl zoals die eind jaren 70 ontstond, of metal of etherische muziek of of of.....) en omvat toch de hele breedte.

grofweg zijn er drie hoofdrichtingen:

* gothicrock en wave - met modernere varianten als darkwave, batcave en deathrock.
* medieval, neofolk, neoklassiek, martial industrial
* electro, ebm, industrial - met moderne varianten als dark electro, electroclash, rhythmic industrial, noize

elk van deze richtingen kent weer vele varianten en kruisbestuivingen.

Om toch even aan te sluiten bij de vorige post, het nieuwe album van Qntal (medieval meets electronica) genaamd Silver Swan is erg mooi, de optredens in Utrecht en Den Bosch in oktober zijn alleszins aan te raden. In Belgie is het helaas gecancelled. In het voorprogramma staat Unto Ashes, een Amerikaanse medieval band die op hun laatste cd de technobodymusic kraker ''one world one sky'' van de electroband Covenant hebben omgebouwd naar een middeleeuws requiem.

meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(muziek)

[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 27-08-2006 20:59]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-08-2006 22:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 27 augustus 2006 19:43 schreef Beli Mawr het volgende:
Qntal zie ik binnen anderhalve maand samen met Faun

Ik ga ze misschien in parijs bekijken


Zenial


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-08-2006 4:16 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Wat me in dit breed spectrum interesseert:

-Een beetje oude stijl new wave, met goed gitaarwerk.
zoals sisters of mercy, fields of the nephilim, star industry (lijkt een SOM-persiflage maar er zit meer achter).

-Medieval inspired/fantasy dinges: ik vind niet alle band hier strikt te plaatsen: Dark Sanctuary bvb is voor mij gewoon af. Eh, als Dead can dance hier ook onder valt...al zie ik die laatste en andere meer instrumentaal gerichte bands niet als "goth" ofzo: gewoon vrolijk, h?h?.

-Darkwave, als zijnde Dargaard en consoorten (erg clich? he, maar toch, al is die reprise van dat Dungeon Keeper muziekje op hun debuut wel lachen :la:

In beide bovengenoemde stijlen vind ik wel dat er veel crossover is, bvb Elend is daar erg goed in (ik kan zowel hun oud als nieuwer werk waarderen)

-Van klassieke kleppers als Lacrimosa kan ik nu en dan wel eens iet horen maar dat hoeft niet te lang te duren. Ik heb ze eens live gezien, op tour: goed gebracht enzo,maar na een uur lag ik bijna in slaap.


*echt dark om dit midden in de nacht te posten h? *



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-08-2006 6:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En iets als Joy Division, wat mij betreft valt dat nog buiten de gothicmeuk, maar zijn ze uiteraard wel van grote invloed geweest.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 29-08-2006 10:01 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 4:16 schreef Gunman het volgende:
Wat me in dit breed spectrum interesseert:

-Een beetje oude stijl new wave, met goed gitaarwerk.
zoals sisters of mercy, fields of the nephilim, star industry (lijkt een SOM-persiflage maar er zit meer achter).



Malaise

http://www.metalrage.com/reviews/762


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 29-08-2006 12:11 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 27 augustus 2006 22:44 schreef Zenial het volgende:
Ik ga ze misschien in parijs bekijken

Dan zal jij ze mss wel zien, door het einde van de Purple Moon concerten zie ik ze niet

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 29-08-2006 12:11]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


creature of the nigh
Usericon van creature of the nigh
Posted 29-08-2006 12:55 by creature of the nigh Wijzig reactieProfiel van creature of the nighQuote dit bericht

Qntal


creature of the nigh
Usericon van creature of the nigh
Posted 29-08-2006 12:55 by creature of the nigh Wijzig reactieProfiel van creature of the nighQuote dit bericht

Lacrimosa vind ik ook erg goed en de ouwe bands als the Sisters, the Cure enz...


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 31-08-2006 13:40 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Is dat niet gewoon "new wave"?, soort punk eigenlijk


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-08-2006 13:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2006 11:32 schreef GrindMaster het volgende:
ow jah en houw a.u.b op met beweren wat wel en wat geen gothic is, hierdor hep ik al gelezen dat within temptation metal is :s



www.bloeddorst.tk
begginede black metal band


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen