IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : StonerRock Vorige pagina | Volgende pagina
Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 24-04-2002 3:00 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

Monstermagnet zowiezo

en natuurlijk The Hellacopters



[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-04-2002 11:42 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

De naam van het genre = niks, maar los daarvan:

uiteraard de hiervoor genoemde bands, en verder 35007, 7Zuma7 (RIP), en Spoiler (allen Ned.).


Touché, pussycat!


peter.noise
Usericon van peter.noise
Posted 24-04-2002 11:55 by peter.noise Wijzig reactieProfiel van peter.noiseQuote dit berichthttp://www.noise-magazine.com

is er een plaats waar ik de drie door jou genoemde bands kan downloaden, teneinde een kleine luisterbeurt te kunnen bewerkstelligen?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-04-2002 11:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik heb werkelijk geen idee, aangezien ik op computergebied zwaar onderontwikkeld ben.

Toch zouden deze bands bij de gemiddelde platenboer (geen Free Record Shop, dus) wel in de schappen moeten staan. Ze zijn redelijk goed verkrijgbaar.


Touché, pussycat!


peter.noise
Usericon van peter.noise
Posted 24-04-2002 18:59 by peter.noise Wijzig reactieProfiel van peter.noiseQuote dit berichthttp://www.noise-magazine.com

nog een aantal aanraders, niet normaal
ISIS, SUNN O))) (goatsnake & Burning witch / khanate-leden), PENTAGRAM, MELVINS (godfathers v/d grunge - ooit zat cobain hier nog in) en TERRA FIRMA (vooral hun 'spiral guru' 7" is zwaar de moeite, 'harms way' iets minder, nog goed maar iets te gladjes)


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2002 0:07 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik heb er niet veel verstand van . ben wel geinteresseerd in veel seventies muziek .
Black Sabbath moet je volgens mij in de context Jimi Hendrix , beatles , Led Zeppelin zien ( en andere bands uit die tijd ). Om het geluid te kunnen verklaren en te zien wat het eigen geluid van Black sabbath is/was in die tijd . en wat (doom)metal is ,en wellicht wat stonerrock is .
(ook zijn in de zeventiger jaren andere interessante muziek gemaakt ,punk , the ramones etc )



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 0:09 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ja, Sab moet je niet met hedendaagse bands vergelijken. Iig niet qua bruutheid. Wat al die klote 16-jarige pubers natuurlijk doen.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 0:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ouwe Black Sabbath

Heeft echter weinig met stoner rock te maken!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-04-2002 0:09]


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 0:10 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 april 2002 0:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Ouwe Black Sabbath

Heeft echter weinig met stoner rock te maken!
Sja, ze flikkeren het allemaal op 1 hoop.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 25-04-2002 14:09 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

So what? Ik luister gewoon naar wat ik leuk vind, los van het labletje dat eraan hangt.


Touché, pussycat!


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 29-04-2002 17:20 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 14:09 schreef Sporty Voleg het volgende:
So what? Ik luister gewoon naar wat ik leuk vind, los van het labletje dat eraan hangt.


Dat zouden meer mensen moeten doen


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-05-2002 16:34 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ey, Skullfuck heb je Fu Manchu nu ook al uitgecheckt?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 20-05-2002 16:36 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 20 mei 2002 16:34 schreef McDoom het volgende:
Ey, Skullfuck heb je Fu Manchu nu ook al uitgecheckt?


ya...ik kende het al wel.


Suck my piss


Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 28-05-2002 9:24 by Redelijk Wijzig reactieProfiel van RedelijkQuote dit bericht

Kyuss regeert.
Ook de oude Black Sabbath natuurlijk.

Verder:
- Monster Magnet !!
- Down
- Corrosion Of Conformity (misschien niet helemaal stoner, maar het oudere werk hangt er wel tegenaan)
- Nebula

[Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 28-05-2002 9:27]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-05-2002 10:06 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 16:56 schreef TNightmare het volgende:
Enige stoner-rock band die ik goed beluisterd heb is Spiritual Begggars. Daar heb ik ook ooit 2 cd's van gehad.


die zijn wel oke. Ik vind stoner rock wel leuk op zijn tijd


the wickerman
somebody put something in my drink
Usericon van the wickerman
Posted 09-06-2002 20:50 by the wickerman Wijzig reactieProfiel van the wickermanQuote dit bericht

eum... is black sabbath nu stonerrock of niet? En wat is die stonerrock eigenlijk?


the shadow of the wickerman is rising up again


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-06-2002 12:55 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

High on fire - Surrounded by thieves


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


baldie
Usericon van baldie
Posted 12-07-2002 22:59 by baldie Wijzig reactieProfiel van baldieQuote dit bericht

BLIND DOG IS ZEKER MASTER


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-07-2002 23:02 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Aha, het stonerrock topic is terug!

Allemaal om te beginnen luisteren naar The Mushroom River Band, Porcupine Tree en Roadsaw


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 09-11-2002 23:10 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

the atomic bitchwax
black label society
black sabbath
brant björk
clutch
corrosion of confermity
dessert sessions
dragon green
firebird
fu manchu
half man
hawkwind
the hellacopters
jimmy hendrix
kyuss
monster magnet
nebula
queens of the stone age
sona fariq
unida
warlocks
500 ft. of pipe

jaja, ik hou er best van

(geen idee of dit nou allemaal onder stoner rock valt trouwens...)


zo, dat was mijn beurt dan weer


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-11-2002 23:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 april 2002 20:08 schreef Vargen666 het volgende:
Wie de fuck heeft die achterlijke STONERrock term bedacht? Vroeger heette die shit die ze daar nu onder gooien gewoon doommetal...


Er is toch een verschil met doommetal en stonerrock; ik ben geen expert, maar stoner heeft iets psychedelisch/ soort van drugsconnectie meen ik en dat maakt het verschil.

Kyuss vind ik goed en laatst is me hun reïncarnatie Queens of the stone age aangeraden en dat vind ik vrij frisse muziek; lekker licht verteerbaar op z'n tijd itt het zwaarmoedige doom.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 09-11-2002 23:21 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Skully! Probeer Pentagram eens. Een oeroude band met oerlekkere muziek!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 09-11-2002 23:23 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2002 23:20 schreef Mutilator het volgende:
Er is toch een verschil met doommetal en stonerrock; ik ben geen expert, maar stoner heeft iets psychedelisch/ soort van drugsconnectie meen ik en dat maakt het verschil.

Kyuss vind ik goed en laatst is me hun reïncarnatie Queens of the stone age aangeraden en dat vind ik vrij frisse muziek; lekker licht verteerbaar op z'n tijd itt het zwaarmoedige doom.

Onder stoner vallen ook veel meer bands dan onder doom. Het is een breder begrip. Veel "stoner" bands zijn dan ook kut!


Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 10-11-2002 13:05 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

De band 'Dozer' ontbreekt eigenlijk nog, daz naar mijn mening ook goeie stonerrock.


Thus spoke the night spirit....


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 11-11-2002 12:23 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

corrosion of confermity


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen