|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
De naam van het genre = niks, maar los daarvan: uiteraard de hiervoor genoemde bands, en verder 35007, 7Zuma7 (RIP), en Spoiler (allen Ned.). Touché, pussycat! |
|
is er een plaats waar ik de drie door jou genoemde bands kan downloaden, teneinde een kleine luisterbeurt te kunnen bewerkstelligen? |
|
Ik heb werkelijk geen idee, aangezien ik op computergebied zwaar onderontwikkeld ben. Toch zouden deze bands bij de gemiddelde platenboer (geen Free Record Shop, dus) wel in de schappen moeten staan. Ze zijn redelijk goed verkrijgbaar. Touché, pussycat! |
|
nog een aantal aanraders, niet normaal ISIS, SUNN O))) (goatsnake & Burning witch / khanate-leden), PENTAGRAM, MELVINS (godfathers v/d grunge - ooit zat cobain hier nog in) en TERRA FIRMA (vooral hun 'spiral guru' 7" is zwaar de moeite, 'harms way' iets minder, nog goed maar iets te gladjes) |
|
Ik heb er niet veel verstand van . ben wel geinteresseerd in veel seventies muziek . Black Sabbath moet je volgens mij in de context Jimi Hendrix , beatles , Led Zeppelin zien ( en andere bands uit die tijd ). Om het geluid te kunnen verklaren en te zien wat het eigen geluid van Black sabbath is/was in die tijd . en wat (doom)metal is ,en wellicht wat stonerrock is . (ook zijn in de zeventiger jaren andere interessante muziek gemaakt ,punk , the ramones etc ) |
|
Ja, Sab moet je niet met hedendaagse bands vergelijken. Iig niet qua bruutheid. Wat al die klote 16-jarige pubers natuurlijk doen. |
|
Ouwe Black Sabbath Heeft echter weinig met stoner rock te maken! [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-04-2002 0:09] |
|
quote:Sja, ze flikkeren het allemaal op 1 hoop. |
|
So what? Ik luister gewoon naar wat ik leuk vind, los van het labletje dat eraan hangt. Touché, pussycat! |
|
quote: Dat zouden meer mensen moeten doen [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
Ey, Skullfuck heb je Fu Manchu nu ook al uitgecheckt? |
|
quote: ya...ik kende het al wel. Suck my piss |
|
Kyuss regeert. Ook de oude Black Sabbath natuurlijk. Verder: - Monster Magnet !! - Down - Corrosion Of Conformity (misschien niet helemaal stoner, maar het oudere werk hangt er wel tegenaan) - Nebula [Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 28-05-2002 9:27] |
|
quote: die zijn wel oke. Ik vind stoner rock wel leuk op zijn tijd |
|
eum... is black sabbath nu stonerrock of niet? En wat is die stonerrock eigenlijk? the shadow of the wickerman is rising up again |
|
High on fire - Surrounded by thieves I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
BLIND DOG IS ZEKER MASTER |
|
Aha, het stonerrock topic is terug! Allemaal om te beginnen luisteren naar The Mushroom River Band, Porcupine Tree en Roadsaw |
|
the atomic bitchwax black label society black sabbath brant björk clutch corrosion of confermity dessert sessions dragon green firebird fu manchu half man hawkwind the hellacopters jimmy hendrix kyuss monster magnet nebula queens of the stone age sona fariq unida warlocks 500 ft. of pipe jaja, ik hou er best van (geen idee of dit nou allemaal onder stoner rock valt trouwens...) zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
quote: Er is toch een verschil met doommetal en stonerrock; ik ben geen expert, maar stoner heeft iets psychedelisch/ soort van drugsconnectie meen ik en dat maakt het verschil. Kyuss vind ik goed en laatst is me hun reïncarnatie Queens of the stone age aangeraden en dat vind ik vrij frisse muziek; lekker licht verteerbaar op z'n tijd itt het zwaarmoedige doom. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Skully! Probeer Pentagram eens. Een oeroude band met oerlekkere muziek! |
|
quote: Onder stoner vallen ook veel meer bands dan onder doom. Het is een breder begrip. Veel "stoner" bands zijn dan ook kut! |
|
De band 'Dozer' ontbreekt eigenlijk nog, daz naar mijn mening ook goeie stonerrock. Thus spoke the night spirit.... |
|
corrosion of confermity |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |