IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Spotify Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 23:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:48 schreef Mark het volgende:
hSpotify heerscht Gebruik het nu al ruim een jaar met veel plezier, veel beter dan last.fm.


Ik zie de vergelijking niet echt.

Met last.fm registreer je welke muziek je draait en het functioneert als social network en Spotify streamt muziek zodat je het kunt beluisteren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-05-2010 23:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Streamen vergt veel meer van je pc dan downloaden hoor.


Je mist het mooiste punt van Spotify. Waar je ook bent, als je een internet-verbinding hebt hoef je alleen maar het Spotify programma even te downloaden om meteen toegang te hebben tot je favoriete muziek. Zo heb ik Spotify op mijn werk pc en in het lab, dus of ik nu data analyseer of labwerk doe, ik kan altijd lekker mijn eigen muziek op de achtergrond spelen zonder harde schijven of mp3 spelers mee rond te slepen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2010 23:52 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Mkay, maar waar komt de vergelijking met Lastfm om de hoek zeilen dan?


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-05-2010 23:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik zie de vergelijking niet echt.

Met last.fm registreer je welke muziek je draait en het functioneert als social network en Spotify streamt muziek zodat je het kunt beluisteren.


Last.fm en Spotify functioneren als gepersonaliseerd radio-programma, i.e. je maakt een playlist die je overal waar internet is af kunt spelen.

Alleen is spotify beter, want de playlist lengte is niet zo beperkt als last.fm (iets van 250 nummers per lijst), en de keuze is veel groter.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2010 23:55 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ah, wist niet dat je met Lastfm ook de playlist kon afspelen joh. Niet dat ik een account heb, maar okay.


Boeiender


Argh
Usericon van Argh
Posted 19-05-2010 23:57 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

http://listen.grooveshark.com/

hoef je niet eens software voor te downloaden


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 23:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:51 schreef Mark het volgende:
Je mist het mooiste punt van Spotify. Waar je ook bent, als je een internet-verbinding hebt hoef je alleen maar het Spotify programma even te downloaden om meteen toegang te hebben tot je favoriete muziek. Zo heb ik Spotify op mijn werk pc en in het lab, dus of ik nu data analyseer of labwerk doe, ik kan altijd lekker mijn eigen muziek op de achtergrond spelen zonder harde schijven of mp3 spelers mee rond te slepen.


Totdat je internetconnectie uitvalt of de site down is of men er helemaal mee ophoudt of je van muziek gaat houden die niet op de site staat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-05-2010 0:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:53 schreef Mark het volgende:
Last.fm en Spotify functioneren als gepersonaliseerd radio-programma, i.e. je maakt een playlist die je overal waar internet is af kunt spelen.

Alleen is spotify beter, want de playlist lengte is niet zo beperkt als last.fm (iets van 250 nummers per lijst), en de keuze is veel groter.


Dat is een feature van last.fm, die ik overigens nooit gebruik maar dat is niet waar last.fm om draait natuurlijk. Ik geloof dat maar een zeer klein percentage gebruikers last.fm gebruikt om naar muziek te luisteren ipv het te scrobblen en het te gebruiken om nieuwe muziek te ontdekken.

Dus nee, die vergelijking is krom.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-05-2010 0:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:57 schreef Argh het volgende:
http://listen.grooveshark.com/

hoef je niet eens software voor te downloaden


Is echter wel ontzettend langzaam en Grooveshark staat ook onder vuur omdat ze tracks aanbieden waarvoor ze geen rechten hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-05-2010 0:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, maar dat is het punt toch niet? Ik heb zat muziek thuis staan. Alleen kan ik dat niet allemaal mee naar het werk slepen, en zeker niet naar mijn verschillende werkplekken. Dus is het erg handig dat er nu een programma is waarmee ik op de achtergrond kan luisteren naar muziek die ik zelf lekker vind in plaats van een of ander radio-station. En daarin vind ik Spotify een stuk beter functioneren dan Last.fm. Dat was mijn punt.

Geen idee waar jij het over hebt


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-05-2010 0:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2010 0:01 schreef Onweerwolf het volgende:
Dus nee, die vergelijking is krom.


Niet voor mij, dat is namelijk de -enige- reden waarom ik een last.fm account heb. Ik zie totaal het nut niet van het bijhouden van playlists waar ik ooit naar geluisterd heb.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-05-2010 0:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2010 0:03 schreef Mark het volgende:
Ja, maar dat is het punt toch niet? Ik heb zat muziek thuis staan. Alleen kan ik dat niet allemaal mee naar het werk slepen, en zeker niet naar mijn verschillende werkplekken. Dus is het erg handig dat er nu een programma is waarmee ik op de achtergrond kan luisteren naar muziek die ik zelf lekker vind in plaats van een of ander radio-station. En daarin vind ik Spotify een stuk beter functioneren dan Last.fm. Dat was mijn punt.

Geen idee waar jij het over hebt


Het punt is dat jij last.fm en Spotify wilt vergelijken, terwijl dat net zoiets is als Word en Excel vergelijken. In Excel kun je ook wel brieven schrijven maar of het echt handig is...

Verder zit jij dus met reclame + kutkwaliteit of je moet er voor betalen terwijl je niks in handen hebt, niet eens data.

Dan sleep ik liever een mp3 speler mee.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 20-05-2010 0:10 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Maak al ruim een jaar gebruik van Spotify. Tot dusver;


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-05-2010 0:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2010 0:04 schreef Mark het volgende:
Niet voor mij, dat is namelijk de -enige- reden waarom ik een last.fm account heb. Ik zie totaal het nut niet van het bijhouden van playlists waar ik ooit naar geluisterd heb.


Nou ja dat is prima, maar wellicht is het handig om een volgende keer erbij te vermelden dat je de main feature van software A beter vindt werken dan subfeature zus-en-zoveel van software B.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-05-2010 0:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, prima, ik dacht dat iedereen die last.fm gebruikte dit primair deed als een soort persoonlijke radio. Blijkbaar niet dus.

Maar goed, het gaat hier over Spotify en dat programma voldoet prima als persoonlijke radio (voordat ik weer opmerkingen krijg ).

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 20-05-2010 0:16]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-05-2010 0:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2010 0:14 schreef Mark het volgende:
Tja, prima, ik dacht dat iedereen die last.fm gebruikte dit primair deed als een soort persoonlijke radio. Blijkbaar niet dus.

Maar goed, het gaat hier over Spotify en dat programma voldoet prima als persoonlijke radio (voordat ik weer opmerkingen krijg ).


Ok! check!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-05-2010 11:54 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Gebruik het non-stop op mijn werk sinds dinsdag. Heerlijk programma, goede vervanger van de last.fm radio. Er is best veel metal in de database.

Alleen die Guus Meeuwis / Marco Borsato en Sex and the shitty 2 reclames zijn echte moodkillers.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


mstriker1
Usericon van mstriker1
Posted 22-05-2010 7:10 by mstriker1 Wijzig reactieProfiel van mstriker1Quote dit bericht

spam



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 22-05-2010 8:21]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 16:07 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik begrijp de hier genoemde bezwaren, vooral dat het met dit soort dingen vaak afwachten is tot een platenlabel er uit stapt of de dienst muziek gaat aanbieden zonder over de rechten te hebben betaald.

Maar is dit niet de toekomst van de muziekindustrie? Ik zie op mijn werk steeds meer mensen met een iPhone of iPod rond lopen waarop ze Spotify + internet hebben. In plaats van met mp3 spelers of downloads te kloten heb je op deze manier alle muziek die je leuk vindt en nog oneindig veel meer muziek bij de hand. Thuis sluit je je computer of iPod aan op je stereo en klaar is kees. Natuurlijk zijn er nog genoeg obscure bands te verzinnen die niet op Spotify staan, maar dit soort diensten worden steeds completer. Tevens kan je volgens mij ook gewoon eigen muziek toevoegen aan de Spotify-speler (en anders kan dit vast wel in de toekomst).

Eén database met alle muziek er op die wereldwijd via een mobiele speler overal direct te bereiken is. Gratis met reclame of zonder reclame voor 10 euro per maand. Uiteindelijk lijkt me dit wel een ideale situatie.

Voorlopig nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren met Spotify. Wellicht eens over nadenken wanneer ik aan een nieuwe mp3-speler toe ben.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-06-2010 16:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom zou je muziek streamen als je het ook kunt downloaden?
Waarom zou je het downloaden als je ook kunt kopen ..


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 16:15 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2010 16:08 schreef Jenje het volgende:
Waarom zou je het downloaden als je ook kunt kopen ..


Waarom zou je het kopen als je ook kunt streamen ..



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-06-2010 16:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 16:07 schreef Kramy het volgende:
Eén database met alle muziek er op die wereldwijd via een mobiele speler overal direct te bereiken is. Gratis met reclame of zonder reclame voor 10 euro per maand. Uiteindelijk lijkt me dit wel een ideale situatie.

Onder voorwaarde dat elke artiest er een faire compensatie voor krijgt; ja. Als die kritiek die OW van wiki heeft gehaald nog klopt; nee. Dan zal het tot (verdere) vervlakking van de muzikale cultuur leiden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-06-2010 16:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Oh nee!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 16:32 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2010 16:19 schreef ZelThoR het volgende:
Onder voorwaarde dat elke artiest er een faire compensatie voor krijgt; ja. Als die kritiek die OW van wiki heeft gehaald nog klopt; nee. Dan zal het tot (verdere) vervlakking van de muzikale cultuur leiden.


Tjah, ik denk dat dit toch ook wel een soort opstartproblemen zijn. Nu heeft Spotify blijkbaar nog slechte deals met de grote platenmaatschappijen moeten sluiten om aan de muziek te komen. Zodra op termijn (dus jaren) mensen massaal gebruik gaan maken van diensten zoals Spotify dan kunnen de grote platenmaatschappijen er moeilijker omheen. Tevens zullen er dan meer reclame- en abonnementsinkomsten zijn voor de dienst waardoor ze sterker staan.

Ontwikkelingen als overal snel internet voor een lage prijs en steeds meer smartphones en docking stations zullen uiteraard ook bijdragen aan het succes van diensten als Spotify.

Ik hoop dat er uiteindelijk een betaalbare dienst ontstaat die eerlijk is tegenover de artiesten/industrie (gewoon bepaald percentage van iedere geluisterde minuut betalen aan het label en een percentage aan de artiest? Met ruimte voor onderlinge afspraken tussen label en artiest.), vrijwel compleet is, overal makkelijk bereikbaar en die goede geluidskwaliteit biedt. Spotify komt wat mij betreft al erg dicht in de buurt.

edit: Die (verdere) vervlakking van de muziek cultuur zie ik niet echt gebeuren. Juist aan de grenzen van deze cultuur laten muzikanten zich naar mijn idee niet tegenhouden door het niet beschikbaar zijn op Spotify of lagere inkomsten. Sowieso bestaan de echte grenzen uit labelloze of aan zeer obscure labels verbonden artiesten. Die hebben voorlopig nog niets met Spotify te maken. Er zullen altijd dit soort artiesten zijn die bewust niets met dit soort diensten te maken wil hebben. Hoe dan ook heb ik er wel vertrouwen in dat de muziek cultuur juist steeds breder wordt. Ik heb ook het idee dat er op dit moment juist geen sprake is van vervlakking maar van verbreding.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 02-06-2010 16:38]



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 17:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 16:07 schreef Kramy het volgende:
Ik begrijp de hier genoemde bezwaren, vooral dat het met dit soort dingen vaak afwachten is tot een platenlabel er uit stapt of de dienst muziek gaat aanbieden zonder over de rechten te hebben betaald.

Maar is dit niet de toekomst van de muziekindustrie? Ik zie op mijn werk steeds meer mensen met een iPhone of iPod rond lopen waarop ze Spotify + internet hebben. In plaats van met mp3 spelers of downloads te kloten heb je op deze manier alle muziek die je leuk vindt en nog oneindig veel meer muziek bij de hand. Thuis sluit je je computer of iPod aan op je stereo en klaar is kees. Natuurlijk zijn er nog genoeg obscure bands te verzinnen die niet op Spotify staan, maar dit soort diensten worden steeds completer. Tevens kan je volgens mij ook gewoon eigen muziek toevoegen aan de Spotify-speler (en anders kan dit vast wel in de toekomst).

Eén database met alle muziek er op die wereldwijd via een mobiele speler overal direct te bereiken is. Gratis met reclame of zonder reclame voor 10 euro per maand. Uiteindelijk lijkt me dit wel een ideale situatie.

Voorlopig nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren met Spotify. Wellicht eens over nadenken wanneer ik aan een nieuwe mp3-speler toe ben.


Het is een kwestie van controle willen houden over je eigen data. Ik zou hier echt nooit aan beginnen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen