IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Spotify Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 17:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 16:08 schreef Jenje het volgende:
Waarom zou je het downloaden als je ook kunt kopen ..


Als ik alles kon kopen wat ik download zou ik het inderdaad zeker niet nalaten om dat te doen. Verder is je opmerking totaal niet relevant natuurlijk. Maar goed daar heb jij wel vaker last van.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 17:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik denk dat het een utopie is dat alles ooit beschikbaar wordt op een dienst als Spotify.

Neem bijvoorbeeld iets obscuurs als de laatste verzamel CD van Betontegel die ik vorige maand kocht. Zou zoiets ooit op Spotify komen te staan? Ik kan het me niet voorstellen. En als ik dat dus wil horen via een digitaal bestand zal ik die CD of zelf moeten rippen of moeten downloaden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 17:47 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2010 17:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Het is een kwestie van controle willen houden over je eigen data. Ik zou hier echt nooit aan beginnen.


Hetgeen je streamt kan je natuurlijk weer perfect op cassettebandje opnemen

Zelf heb ik die drang van controle over mijn data niet zo. Sowieso voelen bij mij gedownloade albums niet van 'mij' zoals mijn cd's en platen wel echt van mij voelen (en ook zijn natuurlijk). Waar ik veel meer waarde aan hecht dan aan de daadwerkelijke data zijn de playlists. Er bestaan zoveel goede albums dat ik ze onmogelijk allemaal kan onthouden zonder er af en toe een paar te vergeten. Wanneer ik gewoon een playlist kan bewaren met daarin alle gave platen die ik ken dan ben ik tevreden. Wanneer de site dan off-line zou gaan kan ik altijd weer op een andere manier aan die platen zien te komen. Er zullen immers altijd winkels blijven bestaan die ze verkopen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze ook altijd wel weer ergens te downloaden zijn. Als ik die informatie maar niet kwijtraak, die muziekdata kan me verder gestolen worden.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 17:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 17:47 schreef Kramy het volgende:
Hetgeen je streamt kan je natuurlijk weer perfect op cassettebandje opnemen


Wie zei er ook alweer iets over 'kloten met downloaden'..

quote:
Zelf heb ik die drang van controle over mijn data niet zo. Sowieso voelen bij mij gedownloade albums niet van 'mij' zoals mijn cd's en platen wel echt van mij voelen (en ook zijn natuurlijk).


En als je je eigen CD's ript dan?

quote:
Waar ik veel meer waarde aan hecht dan aan de daadwerkelijke data zijn de playlists. Er bestaan zoveel goede albums dat ik ze onmogelijk allemaal kan onthouden zonder er af en toe een paar te vergeten. Wanneer ik gewoon een playlist kan bewaren met daarin alle gave platen die ik ken dan ben ik tevreden.


Daar heb je geen Spotify voor nodig natuurlijk. Genoeg mediaplayers die dat perfect doen en zeer waarschijnlijk veel uitgebreider dan Spotify.

quote:
Wanneer de site dan off-line zou gaan kan ik altijd weer op een andere manier aan die platen zien te komen. Er zullen immers altijd winkels blijven bestaan die ze verkopen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze ook altijd wel weer ergens te downloaden zijn. Als ik die informatie maar niet kwijtraak, die muziekdata kan me verder gestolen worden. verder gestolen worden.


Tsja.. Dat lijkt mij nou niet echt efficiënt, maar goed.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 17:55 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2010 17:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik denk dat het een utopie is dat alles ooit beschikbaar wordt op een dienst als Spotify.

Neem bijvoorbeeld iets obscuurs als de laatste verzamel CD van Betontegel die ik vorige maand kocht. Zou zoiets ooit op Spotify komen te staan? Ik kan het me niet voorstellen. En als ik dat dus wil horen via een digitaal bestand zal ik die CD of zelf moeten rippen of moeten downloaden.


Dat nog behoorlijk wat neo folk en meer obscure metal niet te vinden is op Spotify is voor mij ook zeker nog een belemmering. Ik had echter nooit verwacht dat er uberhaupt ooit zo'n gigantische database als die van Spotify zou bestaan. Nu bestaat die database toch en wordt hij met de dag groter. Ik heb dus nog wel hoop.

Natuurlijk is het wel zo dat diensten als Spotify het vooral van de meer mainstream-muziek moeten hebben, maar er bestaan toch behoorlijk wat muziekliefhebbers die naast de meer gangbare artiesten ook een paar erg onbekende artiesten kennen. Deze muziekliefhebbers zul je eerder als klant weten te binden wanneer je ook die paar onbekende artiesten hebt. Sowieso is het motto van Spotify om daadwerkelijke alle muziek in één database te krijgen.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 18:00 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 17:55 schreef Kramy het volgende:
Dat nog behoorlijk wat neo folk en meer obscure metal niet te vinden is op Spotify is voor mij ook zeker nog een belemmering. Ik had echter nooit verwacht dat er uberhaupt ooit zo'n gigantische database als die van Spotify zou bestaan. Nu bestaat die database toch en wordt hij met de dag groter. Ik heb dus nog wel hoop.

Natuurlijk is het wel zo dat diensten als Spotify het vooral van de meer mainstream-muziek moeten hebben, maar er bestaan toch behoorlijk wat muziekliefhebbers die naast de meer gangbare artiesten ook een paar erg onbekende artiesten kennen. Deze muziekliefhebbers zul je eerder als klant weten te binden wanneer je ook die paar onbekende artiesten hebt. Sowieso is het motto van Spotify om daadwerkelijke alle muziek in één database te krijgen.


Een tweede punt is dan: wanneer?

Als mijn buurman een demo uitbrengt met brakke noisegrind, mag ik die dan volgens Spotify binnen, laten we zeggen, een maand in hun database verwachten?

Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Maar wie weet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 18:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2010 17:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Wie zei er ook alweer iets over 'kloten met downloaden'..



En als je je eigen CD's ript dan?



Die kan je volgens mij gewoon in je spotify player gooien. En als je doelde op of die data dan wel echt als die van 'mij' voelt dan kan ik daar niet op antwoorden. Ik heb immers nog nooit een plaat of cd geript. Mijn 'hard-copy' muziek luister ik juist van de plaat of cd af omdat dat voor mij meerwaarde heeft, daarom heb ik ze gekocht. Vooral bij platen is dat zo. Sowieso raak je geripte data toch niet kwijt wanneer een dienst als Spotify offline gaat?

quote:

Daar heb je geen Spotify voor nodig natuurlijk. Genoeg mediaplayers die dat perfect doen en zeer waarschijnlijk veel uitgebreider dan Spotify.



Natuurlijk, maar het gaat me er maar om dat ik die informatie die in zo'n playlist staat niet kwijt raak. Zelfs niet bij het offline gaan van zo'n site. Ik probeer dus niet aan te geven dat Spotify uniek, super, subliem of weet ik veel wat is omdat je er een playlist in kunt aanmaken.

quote:

Tsja.. Dat lijkt mij nou niet echt efficiënt, maar goed.


Ik ga er stiekem een beetje van uit dat dit soort diensten echt de toekomst zijn. In dit geval is er bij het offline gaan van een dienst vast wel de mogelijkheid om je playlist bij een andere dienst in te laden en dan kan je gelijk weer verder. Natuurlijk is dit nog toekomst muziek, maar ik vind de ontwikkelingen op dit gebied erg rap gaan.

quote:
Op 2 juni 2010 18:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Een tweede punt is dan: wanneer?

Als mijn buurman een demo uitbrengt met brakke noisegrind, mag ik die dan volgens Spotify binnen, laten we zeggen, een maand in hun database verwachten?

Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Maar wie weet.


Tjah, hoe snel komt van de echt obscure muziek de torrent online? Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar geen nummer meer gedownload heb, dus ik zou zelf het antwoord niet kunnen geven, maar op basis van vroegere downloadervaringen weet ik toch wel dat het af en toe best lang zoeken was. Bij echt zeldzame dingen bleek het zelfs niet mogelijk het te vinden.

Voordeel van iets als Spotify is ook juist dat je niet meer op zoek hoeft. Gewoon intikken alsof het al in de library van je muziekspeler staat en het album begin te spelen. Je merkt er verder natuurlijk niets van dat het nummer niet daadwerkelijk op je harde schijf staat. Vooral als je het mobiel hebt is het ideaal wanneer je op een concert bent of met iemand praat over muziek. Wanneer je een tip krijgt: tik het in en het staat in je playlist. Nooit meer op een briefje opschrijven en thuis opzoeken om erachter te komen dat je het fout gespeld hebt of dat je het briefje kwijt bent. Via public playlists kan je ook juist makkelijk nieuwe muziek ontdekken. Wellicht kan je de grindcore van je buurman niet vinden, maar die haal je dan maar bij de buurman zelf, via zijn playlist kom je wel direct aan 10 andere obscure grindcore bandjes.

Ik zie wel een aantal voordelen aan een dienst als Spotify moet ik zeggen.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 18:13 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Nu houd ik er overigens over op. Ik gebruik zelf niet eens Spotify en ga dat op de korte termijn ook niet doen wegens toch nog wel een aantal bezwaren die reeds genoemd zijn. Ik vind het dus ook niet nodig er reclame voor te gaan maken. Maar ik vraag me dus wel af of anderen het met me eens zijn over dat dit de toekomst is op muziekgebied.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 18:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 18:08 schreef Kramy het volgende:
Die kan je volgens mij gewoon in je spotify player gooien.


Dan maak je dus alsnog gebruik van fysieke opslag die je zelf moet beheren.

quote:
Natuurlijk, maar het gaat me er maar om dat ik die informatie die in zo'n playlist staat niet kwijt raak. Zelfs niet bij het offline gaan van zo'n site. Ik probeer dus niet aan te geven dat Spotify uniek, super, subliem of weet ik veel wat is omdat je er een playlist in kunt aanmaken.


Okay, maar dan snap ik het argument verder niet in de context van pro's en con's van Spotify.

quote:
Ik ga er stiekem een beetje van uit dat dit soort diensten echt de toekomst zijn. In dit geval is er bij het offline gaan van een dienst vast wel de mogelijkheid om je playlist bij een andere dienst in te laden en dan kan je gelijk weer verder. Natuurlijk is dit nog toekomst muziek, maar ik vind de ontwikkelingen op dit gebied erg rap gaan.


Ik vind het juist extreem langzaam gaan. Digitale muziek wordt al jaren en jaren gebruikt namelijk. Je zou toch verwachten dat indien het mogelijk is om alle muziek in een database te verzamelen dat dit allang succesvol was gedaan.

quote:
Tjah, hoe snel komt van de echt obscure muziek de torrent online? Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar geen nummer meer gedownload heb, dus ik zou zelf het antwoord niet kunnen geven, maar op basis van vroegere downloadervaringen weet ik toch wel dat het af en toe best lang zoeken was. Bij echt zeldzame dingen bleek het zelfs niet mogelijk het te vinden.


De relevantere vraag is: hoe gaat Spotify aan de mp3's van een in eigen beheer uitgebrachte brakke noisegrind demo van Tammo uit Groningen komen?

quote:
Voordeel van iets als Spotify is ook juist dat je niet meer op zoek hoeft. Gewoon intikken alsof het al in de library van je muziekspeler staat en het album begin te spelen. Je merkt er verder natuurlijk niets van dat het nummer niet daadwerkelijk op je harde schijf staat.


Dat kan een voordeel zijn ja.

quote:
Via public playlists kan je ook juist makkelijk nieuwe muziek ontdekken.


Ook daar is Spotify niet bepaald uniek in natuurlijk. Dat concept is wat last.fm een enorm succes heeft gemaakt.

quote:
Wellicht kan je de grindcore van je buurman niet vinden, maar die haal je dan maar bij de buurman zelf


Exactly my point. Dan moet ik dus twee verschillende manieren van muziek zoeken gaan bedrijven en daarnaast nog steeds dat gedeelte wat niet op Spotify staat fysiek meeslepen.

Het netto resultaat levert daarom voor mij gewoon weinig tot geen voordelen op. Terwijl het wel de nadelen heeft dat je geen controle hebt over de muziek die je niet zelf fysiek hebt, je ongewenste reclame binnenkrijgt, je maar moet hopen dat de boel niet offline gaat en de kwaliteit kut is als je er niet voor wilt betalen.

Misschien dat zoiets voor films een idee is maar voor muziek wat mij betreft niet. Ik wil op elk moment van de dag de mogelijkheid kunnen hebben om exact datgene te draaien wat ik wil horen en als ik in mijn playlist Tammo's noisegrind gesandwiched wil hebben door Michael Jackson & Phil Collins en Spotify biedt die mogelijkheid niet dan wordt ik geen gebruiker.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-06-2010 19:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 18:13 schreef Kramy het volgende:
Nu houd ik er overigens over op. Ik gebruik zelf niet eens Spotify en ga dat op de korte termijn ook niet doen wegens toch nog wel een aantal bezwaren die reeds genoemd zijn. Ik vind het dus ook niet nodig er reclame voor te gaan maken. Maar ik vraag me dus wel af of anderen het met me eens zijn over dat dit de toekomst is op muziekgebied.

Dat ja, en vinyl. Daar zal altijd een markt voor zijn denk ik.

Ikzelf heb de volgende randvoorwaarden om "over te gaan" op puur online muziek:

- minstens dezelfde geluidskwaliteit die ik krijg bij het afspelen van fysieke media
- minstens alles wat op fysieke media verkrijgbaar is, moet verkrijgbaar zijn online
- de prijs, en de inkomsten voor label/artiest moeten redelijk en billijk zijn
- beschikbaarheid overal: zowel op draagbare muziekspeler als thuis

Hoes, teksten, artwork etc. kan soms ook iets toevoegen. Bij veel CD's merk ik dat ik het artwork of de teksten één keer bekijk en daarna niet meer, maar soms voegt het iets toe. Daarvoor zie ik nog niet echt een oplossing bij iets als Spotify. Maar ja; misschien is het feit dat ik waarde hecht aan een CD-boekje in mijn handen met wat artwork, vrij 20e-eeuws. "Online muziek op afroep" heeft wel een grote toekomst denk ik in ieder geval.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 26-01-2011 18:58 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

hehe ik dacht zoek eens op Engine of Pain en we staan er gewoon tussen



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 27-01-2011 8:53 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Frank Zappa dan weer niet...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-01-2011 11:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik hoor toch best veel mensen over Spotify. Ik loop met dit soort trendy dingen altijd jaren achter, dus ik wacht nog even


When your people matter, menstrual health matters


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 09-03-2011 22:12 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Vandaag geïnstalleerd. Toch best een geniaal programmaatje. Hele discografieen van artiesten inclusief artwork netjes geordend. Zelf playlists maken. Echt hele obscure shit staat er niet altijd op maarja je moet af en toe ook nog ergens je best voor doen en wat op te zoeken hebben he.

Werkt stukken handiger en sneller dan grooveshark iig


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-03-2011 2:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Zeker een fijn programma, ik heb het nu een week of zo.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-03-2011 7:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Vind het een erg relaxed programma, heb een abo genomen en mijn cd's zijn sinds mijn verhuizing 8 maanden geleden nog niet uit de dozen gekomen .. Nu moet ik zeggen dat die toch al geript waren naar mijn HD om alles vanuit mijn Macbook af te kunnen spelen. Ik moet nu alleen nog even al mijn geripte en gedownloade muziek ook in spotify zetten, dan kan ik online streamen en eigen muziekbestanden gewoon door elkaar heen laten lopen en in playlists zetten.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 10-03-2011 12:11 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

dit is ook een handig progje om erbij te hebben

http://tribe.nu/Blockify.html


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 15-03-2011 10:20 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

Toch vreemd dat er veel geklaagd wordt over spotify. Het is een gratis(!) dienst waar je gebruik van MAG maken. Dat een cd'tje met hoes en boekje mooier staat in je platenkast is natuurlijk leuk, maar ik heb niet de knaken om alles te kopen. Luisteren op spotify, en vind ik het na een maand nog steeds leuk, kan ik het altijd nog kopen. Zelfde geldt overigens voor downloaden. En dat 'Betontegel' niet op spotify staat, is natuurlijk hun eigen schuld...


A metalheart is hard to tear apart


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-05-2011 18:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2011 12:11 schreef flebbie het volgende:
dit is ook een handig progje om erbij te hebben

http://tribe.nu/Blockify.html


Goede tip!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-05-2011 19:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2011 10:20 schreef Cees_Masterkiller het volgende:
Toch vreemd dat er veel geklaagd wordt over spotify. Het is een gratis(!) dienst waar je gebruik van MAG maken. Dat een cd'tje met hoes en boekje mooier staat in je platenkast is natuurlijk leuk, maar ik heb niet de knaken om alles te kopen. Luisteren op spotify, en vind ik het na een maand nog steeds leuk, kan ik het altijd nog kopen. Zelfde geldt overigens voor downloaden. En dat 'Betontegel' niet op spotify staat, is natuurlijk hun eigen schuld...


Er komen steeds meer metal en hardcorebands op spotify, maar het is nog steeds te weinig voor mij om er 7 euro voor neer te tellen per maand (of hoe duur het ook is).


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-10-2012 18:57 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

'Toename populariteit Spotify zorgt voor grotere verliezen'

Door Bauke Schievink, zondag 7 oktober 2012 16:02, views: 18.423

Spotify zou er niet in slagen om winstgevend te worden, zo blijkt uit uitgelekte financiële gegevens. Ondanks dat de populariteit van de muziekstreamdienst toeneemt, zorgen hoge royalty-kosten ervoor dat de verliezen steeds groter worden.

Het Amerikaanse financieel analysebureau PrivCo heeft de niet openbaar gemaakte financiële gegevens van Spotify in handen gekregen. Daaruit blijkt dat de inkomsten van de muziekstreamdienst in het jaar 2011 met 151 procent zijn toegenomen. Dit heeft echter niet tot winst geleid: door de toegenomen populariteit heeft Spotify meer personeel aangenomen, wat weer voor hogere kosten zorgt. Omdat van elke dollar die is opgebracht door streaming-muziekverkoop er ongeveer 98 cent moet worden afgedragen aan muzieklabels, zorgt de toegenomen populariteit alleen maar voor grotere verliezen, aldus PrivCo. Overigens moest Spotify in 2010 nog meer geld afdragen aan royalty-kosten dan wat er in totaal werd opgehaald aan omzet.

In 2011 behaalde Spotify een omzet van 244 miljoen dollar. De personeelskosten kwamen uit op bijna 32 miljoen dollar, een toename van 171 procent vergeleken met het jaar daarvoor. Uiteindelijk kwam het nettoverlies uit op een bedrag van bijna 60 miljoen dollar.

Het is onduidelijk of Spotify plannen heeft om zijn business-model aan te passen. Het is mogelijk dat het bedrijf de prijzen verhoogt, maar er zijn inmiddels ook concurrerende streamingdiensten op de markt waar rekening mee gehouden moet worden. De populariteit van Spotify is in het afgelopen jaar met name toegenomen doordat diverse providers Spotify aanbieden bij telecom- en internet-abonnementen.

Bron: Tweakers



Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-10-2012 19:11 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Jammer inderdaad, maar het is al langer bekend dat Spotify's businessmodel niet goed werkt. De investeerders zijn al een tijdje niet zo positief meer. Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen.
Ik ben ook benieuwd hoe diensten als MOG en Napster wel verwachten winstgevend te worden, want die hanteren voor zover ik weet ongeveer dezelfde prijzen.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 07-10-2012 19:36 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

...je zou ook gewoon het old skool "tape-trading" kunnen hanteren... ook in 2012. cd'tjes ruilen met elkaar, geen belachelijke prijzen vragen, geen "trade-points" toekennen etc... wordt het een stuk leuker van... vind ik althans... de laatste 4 maanden de collectie enorm uitgebreidt met leuk spul... dat ik anders nooit gekocht had. fuck spotify etc.


I am mine own redeemer...!


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-06-2022 6:56 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Hoeveel data ben je kwijt als je dagelijks 2 uur muziek streamt via Spotify?

Is een 5gb bundel dan voldoende bijvoorbeeld?

Edit: https://www.androidauthority.com/spotify-data-usage-918265/

Komt dat overeen met de praktijk?

[Dit bericht is gewijzigd door Herfsthoofd666 op 08-06-2022 6:59]


We zijn klaar


OZZWorks
Pussy Music
Usericon van OZZWorks
Posted 09-06-2022 15:43 by OZZWorks (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van OZZWorksQuote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/

quote:
Op 8 juni 2022 6:56 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Hoeveel data ben je kwijt als je dagelijks 2 uur muziek streamt via Spotify?


Gewoon een playlist maken en dan "downloaden". Zo kost het je geen data.


Hier had uw advertentie kunnen staan!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen