IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Eigen ontwikkeling binnen de metal Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 08-09-2002 10:22 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Eigenlijk een soort vervolg op het "Hoe ben je aan de metal geraakt" topic:

Hoe heeft jouw muzieksmaak zich binnen de metal ontwikkeld?

In den beginne bestonden er voor mij 3 bands: Metallica, Cradle of Filth en Dimmu Borgir. Via de laatste twee bands ben ik toen voornamelijk uitgekomen op melodische black metal, en daar ben ik naar mijn mening ook veel te lang in blijven hangen. Ik heb heel even een uitstapje richting gothic metal gemaakt (illustratie: een WT concert met AF in het voorprogramma kostte nog geen 20 gulden entree, en het publiek was nog "puur"). True black metal heb ik ook even een kans gegeven, maar ik ben daar als persoon niet geschikt voor (mijn gedachtenwereld lijkt er geknipt voor te zijn, maar ik vind het te belangrijk dat een band muzikaal ook iets voorstelt).

Doom metal heb ik meteen afgeschreven. Ik hou van agressie in muziek (mid-tempo is leuk om op de headbangen in een concertzaal, maar hoef ik thuis niet teveel te horen). Thrash metal heb ik dus zeker wel altijd al geweldig gevonden.

Ik heb de death grunt veel te lang kansloos gelaten. Vroeger vond ik dat echt niet mooi, en ik heb dus ook een hele tijd death metal compleet genegeerd. Totdat ik Nile live zag op X-Mass, dat vond ik geweldig indrukwekkend!

Grindcore gaat dan nog net iets te ver voor mij.

Ik hou dus van brute, technische death metal, agressieve thrash metal (+ bay area), en in mindere mate untrue (for you whiners out there ) black metal.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-09-2002 10:28 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

hmmm begon met Morbid Angel en dus deathmetal maar vond er op een gegeven moment niet veel meer aan. Heb toen een tijdje rondgedoold, wat gabber geluisterd (ook hard, maar nog sneller saai) en kwam toen bij Satyricon en Isengard uit, als ik me niet vergis. Bathory kende ik al wel, en daar was ik ook gek op, maar "Kampen mot Gud og hvitekrist er i gång!" was voor mij het begin van blackmetal luisteren. Begon ook bij het melodische gebeuren, Gehenna, Satyricon, Dimmu Borgir, The Summoning. Dat was in 1996 denk ik. Van daar uit ben ik bij blackmetal terechtgekomen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-09-2002 10:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmm ben begonnen met thrash/speed metal (Sepultura, Slayer)... Slayer - Decade of Aggression was de mijlpaal, het begin van 'Hell Awaits' vond ik teringherrie (bij de tweede luisterbeurt niet meer ), daarna heb ik nooit meer iets 'teringherrie' gevonden.

Ben vrij snel ook in death metal verzeild geraakt (eerste DM plaat die ik hoorde was 'Scream Bloody Gore' van Death) en black metal duurde ook niet lang. De eerste black metal-achtige plaat die mijn oren bereikte was 'Storm of the Light's Bane' van Dissection, daarna kwamen Burzum, Enslaved enz. en daar tussendoor om de een of andere vage reden nog CoF tot en met 'Dusk ...' en Dimmu Borgir's 'EDT'.

Ik luister in principe naar alle stijlen metal, als het goed is is het goed, en anders niet. Hoofdmoot is toch wel black metal door de kracht die het uitstraalt.

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 08-09-2002 10:58 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Het is begonnen bij mij met Metallica en Sepultura. Later zijn daar bands bijgekomen zoals Slayer, Paradise Lost, Pantera, Deicide, CoF.

Ik luister naar bands die in verschillende stromingen thuishoren. Ik vind het goed of niet. Dat is voor het enige criteria.

Don't blush when I rip you open

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-09-2002 11:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

begonnen met iron maiden en ac/dc. vandaar eigenlijk de ontwikkelingen gevolgd naar het hardere materiaal. eerst metallica en venom daarna slayer etc etc. later kwam ook hardcore erbij.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 08-09-2002 11:26 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik heb nooit iets om muziek gegeven tot dat ik rond mijn 10 thunderdome en hardcore ontdekte. Sindsdien ben ik naar veel muziek op zoek gegaan, maar ik had nog geen internet dus dat schoot niet erg op.

3 jaar terug hoorde ik op school: slipknot - Wait and bleed, nou dit vond ik echt fantastisch en binnen no time kon ik het hele lied meeroepen. Ik ben toen via TMF en een vriend van mij op zoek gegaan naar meer van dat soort muziek, en kwam bij rage against the machine, guano apes, red hot chili peppers en no doubt uit. Op den duur kreeg ik van die vriend een liedje van manowar toegestuurd, en ben ik verzeilt geraakt in manowar en blind guardian. Dit duurde maar heel kort, want toen ontdekte ik soilwork! Dat was 2,5 jaar geleden. Soilwork was echt fantastisch! Ze begonnen (voro mij toen) bruut, precies waar ik toen van hield, en de volgende cd's werden steeds melodieuzer, net als mijn smaak. Maar in die tijd toen ik net soilwork had ontdekt begon ik ook morbid angel, vader, carcass en napalm death te luisteren. Maar naarmate ik steeds brutere muziek ging luisteren begon ik het ook steeds slechter te vinden, want ik was al in de grind core aanbeland en dat vond ik maar niets. Ik ben toen nog ff een tijdje nightwish, within temptation en nog wat van dat soort bandjes gaan luisteren, maar dat was weer te zwak voor mij eigenlijk. Nou ben ik helemaal overgestapt op gothenburg stijl en nog wat andere melodieuze en acoustische bandjes. Zoals stormblast cd van dimmu borgir en de bands aeternus en empyrium. En dit bevalt me wel. Ik begin nu ook veel meer thrash te ontdekken door darkane en the haunted.

Maar soilwork luister ik nog steeds en vind het nog steeds fantastisch

Enigste stijl die ik nog wil ontdekken is eigenlijk de viking/folk metal stijl...want doom metal is niets voor mij en verder zijn er volgens mij niet echt veel stijlen die ik nog niet ontdekt heb.

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 08-09-2002 11:49 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Leuk Topic

Ik was een punkfan ongeveer 4 jaar geleden. Via bekenden op het internet kwam ik toen in aanraking met bands als Slipknot en KoRn, dit was eigenlijk voordat ze ook echt populair werden. Ik vond het wel tof en kocht er cd's van, Limp Bizkit en Metallica idem. Na een tijdje begon het me echter alweer te vervelen. Het veelvuldige gescheld en de foute uitstraling stond me vooral tegen.

Op een gegeven moment kreeg ik enkele mp3's van Tristania toegestuurd. Ik was verkocht, ik dacht dat ik nooit meer iets beters zou horen. Ik belandde hiermee in de gothic/melodieuze metal: Tristania, Trail of Tears, Therion, Within Temptation (voor mother earth) en After Forever. Via andere bronnen op inet leerde ik vervolgens een breder scala bands te kennen, ik weet dat Anathema 1 van de eersten was. Ik kocht 'the silent enigma' en ik vond het een erg toffe cd omdat ik voelde dat ik nu eindelijk een volwassen smaak te pakken had. Die cd luister ik nu dan ook nog regelmatig. Zo ben ik een beetje gaan uitbreiden, eerst richting doom. Later ook richting black en death waarbij ik tot de conclusie kwam dat dat vaak toch te extreem voor me was. Hoewel sommige death: In Flames, Eternal Tears of Sorrow, Arch Enemy etc. me behoorlijk kon en nog steeds kan boeien. Met black metal heb ik dat minder maar een band als Dimmu Borgir vind ik bij vlagen briljant (sorry dwaallicht ). Ik ben nooit echt begonnen aan grindcore en trash omdat ik die muziek gewoonweg te ongevoelig vindt. Ik zoek altijd een bepaald gevoel in muziek. Ik denk dat de doom metal nog altijd mijn favoriete genre is en ik ben van plan in de toekomst veel meer bands uit vooral dit genre te leren kennen!

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 08-09-2002 12:04 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Inderdaad een geinig topic

Toen ik metal begon te luisteren was ik een jaar of 10 geloof ik, ik kreeg een cassettebandje van iemand met "If you want blood you've got it" van AC/DC erop, en dat speelde ik toen helemaal grijs. Later kocht ik ook LP's van Iron Maiden (Piece of mind kocht ik toen ie uitkwam), Dio (Last in Line kocht ik ook toen ie uitkwam) en zo verder. Ik kende toen nog geen thrash metal en zo, totdat ik op een lokale zender Creeping Death van Metallica hoorde. Dat was toen zo'n beetje het hardste dat ik ooit gehoord had, ik kocht vervolgens ook die LP (Ride the lightning) en ben zo ook de hardere stromingen gana waarderen. Ik weet nog goed dat ik in de nieuwe aardschok (zo heette dat blad toen) een concertverslag las van Slayer (tijdens hun Hell Awaits tour) en dat ik erg nieuwsgierig geworden was. Tja ik ben dan ook al een ouwe lul, hehehe

Anyways, ik heb altijd veel verschillende stijlen beluisterd, zelfs ook niet-metal stijlen, komt ook omdat ik muzikant ben natuurlijk.

Tegenwoordig luister ik veel naar o.a. progressieve metal, bands als Dizzy Mizz Lizzy, gitaarmuziek, jazz/fusion, extreme progressieve metal a la Meshuggah etc.

Marcel

Enigma
Usericon van Enigma
Posted 08-09-2002 12:10 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

Ik ben pas een paar maanden met metal bezig, maargoed (voor m'n 12e levensjaar [ben nu 14] vond ik muziek trouwens helemaal niet interessant)

Begin dit jaar, had ik nog nu-metal op de achtergrond opstaan, allemaal heel leuk en aardig, maar het werd saai.

Na een tijdje zag ik meneer inside-lie ergens posten over metal, en hij noemde darkthrone, ik uit nieuwsgierigheid de nummers: Blackwinged, Ablaze in the northen sky en Transilvanian Hunger gedownload...
Was ff een paar keer luisteren voordat ik t kon waarderen, maar sindsdien is transilvanian hunger mijn favo nummer.

Toen ben ik er meer naar op zoek gegaan.. en leer dus steeds meer bands kennen...
Ik vind vooral bands als: Burzum, oude Darkthrone, Judas Iscariot, oude Immortal, oude Bathory, Hellhammer, Behemoth, Averse Sefira en Beherit erg leuk (blackmetal dus )

Laatste tijd ook wel iets meer deathmetal gaan luisteren zoals: Vader, oude Morbid Angel, Bolt Thrower, Cryptopsy, Suffocation, Immolation.Grindcore vind ik ook leuk: Repulsion en Terrorizer.
En heavymetal als Iron Maiden, Judas Priest en Black Sabbath.
Thrash vind ik wel ok, niet echt mijn smaak, maar vind the Crown (valt toch onder thrash?)
Wel erg leuk, ook wel een beetje oude sepultura en metallica.
Soms vind ik doom als My Dying Bride en Saturnus ook erg leuk, maar das echt zelden.

Luister dus van alles, maar blackmetal vind ik nog altijd t gaafst. Ik sta altijd wel open voor iets nieuws. En ik luister niet alleen metal, maar ook Klassiek.

[Dit bericht is gewijzigd door Enigma op 08-09-2002 12:29]

hannibal
Metal heerscht!!
Usericon van hannibal
Posted 08-09-2002 12:18 by hannibal Wijzig reactieProfiel van hannibalQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/hannibal-van-zm

Ik heb het van mensen gehoord op msn
die zeiden van download van deze groep eens een paar nummers (soilwork) en ik daar nummers van downe en luisteren ej ruig die muziek en toen dacht ik, ik ga eens wat zoeken over die groep en kwam erachter dat het metal was

Metal heerst

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-09-2002 12:28 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik ben begonnen met Metallica, met wat nu-metal en punk. Dat vond ik saai toen ging ik death metal luisteren Cannibal Corpse, Cryptopsy, Morbid Angel daarna wat black.
Maar die cof vond ik ook niks aan.
Daarna had ik een tijdje Children of Bodem geluisterd en had het iemand op een forum over finntroll en bal-sagoth.
En daarna ben ik steeds meer viking/folk metal en black metal gaan luisteren.
Ik kan de meeste metal soorten wel waarderen, maar dingen zoals grind core en doom metal trekken me totaal niet.
Dus luisterd ik nu voornamelijk viking/folk/black/death en wat andere soorten en laatste tijd ook klassiek.

B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 08-09-2002 12:33 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ongeveer:

Punk ->
Nu Metal ->
Power Metal ->
Vooral Death en oudere (bands als Black Sabbath) Metal, maar ook naar de meeste andere soorten Metal.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-09-2002 12:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik luisterde voor mijn 10e vooral naar ac/dc, iron maiden, black sabbath ect.
daarna ben ik veel naar Nirvana, metallica en supultura gaan luisteren..
Sepultura zorgde er vervolgens voor dat ik tot mijn 14e veel naar thrash ben gaan luisteren.
tussen mijn 14e en 16e luisterde ik weer veel naar alice in change, nirvana, offspring ect.
Daarna kreeg ik vrienden die ook naar metal luisterde en ben vervolgens weer veel naar thrash gaan luisteren.. toen ik valorian leerde kennen kwam ik in aanraking met blackmetal. Ik luisterde vooral de wat langzamere black zoals mayhem, emperor ect. Maar nu luister ik vooral de dingen als diabolicum en mysticum. Maar thrash begind zeker weer op te spelen. Ook luister ik steeds weer vaker naar deathmetal.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 08-09-2002 12:55 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 8 september 2002 12:52 schreef Cadaveria het volgende:
alice in change

Euh...

Verder valt het me op dat veel wat oudere mensen begonnen zijn met ac/dc en metallica, en de jongere met nu-metal...dus eigenlijk is nu-metal nog niet zo slecht

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-09-2002 12:56 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat was alleen in het begin, maar dat werd ook snel saai

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-09-2002 12:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 12:55 schreef Kramy het volgende:
Euh...

Verder valt het me op dat veel wat oudere mensen begonnen zijn met ac/dc en metallica, en de jongere met nu-metal...dus eigenlijk is nu-metal nog niet zo slecht
In onze tijd bestond nu-metal niet.. (in iedergeval de term) ik weet het nog zo net niet.. ik vond dat er vroeger ..(pff wat klinkt dat oud)de muziek en de fans puurder waren als dat nu het geval is.. nu willen veel bands er veel geld mee verdienen omdat er een markt voor is. Maar goed daar ging het topic niet over

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-09-2002 12:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 12:55 schreef Kramy het volgende:
Euh...

*probeert wat verstand in Kramy te slaan*

vroeger waren AC/DC en Metallica 'readily available' op de radio en in CD-zaken, nu is dat nu-metal.

Enigma
Usericon van Enigma
Posted 08-09-2002 13:03 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 12:59 schreef Dwaallicht het volgende:

vroeger waren AC/DC en Metallica 'readily available' op de radio en in CD-zaken, nu is dat nu-metal.

Dwaallicht, ik lees dat u blackmetal ook erg interessant vind... Heeft u nog enige tips ?

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-09-2002 13:06 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

enigma.. er zijn genoeg topics waar je dat in kunt vinden.. zo ben je offtopic bezig.

Enigma
Usericon van Enigma
Posted 08-09-2002 13:17 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

Vergeef me

on-topic:

Ik heb ook nog een hele kleine tijd powermetal leuk gevonden, maar daar was ik erg snel op uitgekeken. Hetzelfde geldt voor children of bodom.

XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 08-09-2002 13:25 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

ik ben altijd op zoek geweest naar de meer extremere muzieksoorten (in elk genre)
zo heb ik dus de extremere hiphop (lees underground gangsta), gabberhouse e.d periodes gehad.

op een gegeven moment een keer een cdtje van biohazard (urban discipline) geleend en die vonnik wel heel kewl! daarna meer van dat spul (merauder,pro-pain e.d.) even een kort uitstapje naar death/black waarna ik mijn hart heb verloren in de metallic hardcore. ook dit is dus de weer wat extremere hardcore.

langzaam mijn weg weer wat terug gevonden naar de deathmetal (black maar links laten liggen. ik vin het nog steeds nix). death metal werd bij mij als maar bruter/lomper.... dat is dus ongeveer het punt waar ik nu zit... brutal death en grindcore.... en natuurlijk nog steeds de metallic hardcore....

REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-09-2002 13:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Mijn smaak is van melodieuze darkmetal veranderd naar voornamelijk blackmetal, maar ook een beetje death [75/25].

Trotz
Usericon van Trotz
Posted 08-09-2002 14:04 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Zo'n 3 jaar geleden kreeg ik pas echt interesse in muziek. Mijn maten luisterden toen al alternative muziek. Dus Limp Bizkit, Korn The Offspring etc. Ik vond het wel grappig, maar niet interessant genoeg om er CD's van te kopen.
In die tijd was ik ook erg verslaafd aan het spelletje Half-Life Death match, en ik zat dus ook uiteraard in een "clan". Die lui luisterden allerlei soorten muziek. Een paar naar hip-hop en trance maar er was ook iemand bij die metal luisterde. Hij woont in Duitsland. Hij stuurde mij wat Iced Earth en In Flames mp3tjes. Daar is het dus eigenlijk mee begonnen. Via die bands kwam ik allereerst terecht bij de ouwe bands als Iron Maiden, Metallica, AC/DC, Blue Oyster Cult, Priest, Black Sabbath. Want dat waren de invloeden van Iced Earth, en die wilde ik dus ook kennen.
Daarna ben ik in aanraking gekomen met nu-metal; dat vond ik vrij kutherrie (Slipknot etc), daarna bands als After Forever en Within Temptation, en dat vond ik vrij, hoe moet ik het zeggen, slap. Niet echt mijn ding.
Totdat ik hier bij ZM om het hoekje ging kijken. Daar ontdekte ik pas echte metal. Met bands als Immolation, Darkthrone en Abigor werd ik gelijk het diepe in gegooid. Das eigenlijk nog niet zo lang geleden. Ik ben dus vrij nieuw op het gebied van metal. En ik hoop elke dag weer wat nieuwe bands te ontdekken.
The journey continues...

[Dit bericht is gewijzigd door Trotz op 08-09-2002 14:17]

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-09-2002 14:15 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 september 2002 12:59 schreef Dwaallicht het volgende:

Guns 'n Roses, daar is het idd allemaal mee begonnen voor mij. En AC/DC ook wel trouwens, via Vara's Vuurwerk kwam ik bij Morbid Angel terecht.

moose
Usericon van moose
Posted 08-09-2002 14:15 by moose Wijzig reactieProfiel van mooseQuote dit berichthttp://nope

Rond mijn 13e ben ik begonnen met Nirvana, Pearl Jam, Tool en dergelijke. Later via een vriend Cof gehoord. Vond ik geweldig en zo ben ik veel Black Metal gaan luisteren. Echter na een tijdje werd ik dat een beetje moe en ging ik meer naar slayer, sepultura en Iron Maiden luister. Nu luister ik vooral death en trash metal. Bands als Death , At the Gates zijn toch wel echt mega kick ass bands...

Suicide Machine

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-09-2002 14:28 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

In 96 zag ik de clip van fear factory - replica op TV. daarna gelijk die cd gekocht bij de oude bullit in eindhoven. ik was toen 12. De verkoper zei toen iets van een concert van Fear Factory in Eindhoven, maar daar durfde ik toch nog niet heen te gaan .Ook nog wat rage against the machine enzo aangeschaft. Toen in 98 naar bands als Korn & Deftones gaan luisteren. Ook Marilyn Manson luisterde ik, toen zag ik op de site van Zenial staan dat hij Marilyn Manson en Hammerfall maar teringherrie vond. ik had zoiets van o dan zal Hammerfall wel op M&M lijken dus luisterde ik dat. En daardoor ben ik aan de powermetal geraakt. Later kwam er Heavy metal en Thrash metal bij en dat luister ik nu nog steeds.

Dus Zenial bedankt hahah!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com