IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Eigen ontwikkeling binnen de metal Vorige pagina
NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 15-05-2003 21:27 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Hmmz mijn ontwikkeling kenmerkt zich door een aantal periodes (dit ter bevordering van het overzicht)

0-14 - klassiek
14-15.5 - the Black hole..... niet echt veel geluisterd
15.5-16 - ... tijdje pop/rock wat meegepikt van zus beetje radio luisteren in vakantie... veel 3fm geluisterd
16-17 van Rammstein/limp bizkit naar after forever/nightwish/iced earth/blind guardian toen een tijdje tot 17.5 voor power/gothic metal en wat doom metal geluisterd

vanaf 17.75 tot heden afgesplits naar vooral doom metal wat gothic/heavy/power en black metal. Death metal kan me zelden bekoren behalve een aantal melodische/zeer technisch bands en Thrash ook zelden.

De overstap is door mijzelf gezet met indirecte emotionele factoren

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 15-05-2003 21:28]

Thyran
Soul of Blasphemy
Usericon van Thyran
Posted 15-05-2003 22:00 by Thyran Wijzig reactieProfiel van ThyranQuote dit berichthttp://www.opgeroth.tk

Vroeger interesseerde ik met niet echt voor muziek, beetje pop etc. Toen hoorde ik rond mijn 14e/15e rhcp en live op tmf en dat vond ik wel interessant, aantal cdtjes gebrand . toen ontdekte ik machine head en ging ik me steeds meer verdiepen in de nu-metal , ook limp bizkit etc. na een tijdje werd dit toch wel erg saai, en ik was niet erg onder de indruk van deze boze tienertjes met dreadlocks. De eerste keer dat ik black metal hoorde was toen een vriendin me een cd van siebenburgen leende, ik vond het maar niets. toen kocht ik een keer een opeth cd en dat inspireerde me ontzettend, toen ging ik me meer en meer in de metal verdiepen en heb toen mijn eerste twee echte black albums gekocht: satyricon - dark medieval times en emperor - in the nightside eclipse, vanaf dat moment heeft de black metal me geen seconde meer los gelaten.

I welcome you to a world pitch black

eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 15-05-2003 22:34 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Vroeger had ik me nooit bezig gehouden met muziek, maar dan ook echt nooit! Als mensen vroegen van wat luister jij, dan werd ik gedwongen om iets te zeggen als "uhh uhh house?" omdat ze niet genoeg namen met dat ik niks luister.

Op een gegeven moment had ik paparoach ondekt, en zo heb ik op een of andere manier mudvayne gevonden. Iedergeval het is met Nu-metal begonnen, en daarna had ik bij boudisque een sale cd gekocht van slayer en dat beviel me.
Via internet heb ik langzamer hand meet deathmetal gevonden en dat is me als beste bevallen omdat net harder is dan nu-metal. Al luister ik nu-metal nog af en toe.

Oja, slipknot heb ik ook meegemaakt . Wat moet ik zeggen, af en toe is leuk.

grrr

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-05-2003 16:40 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Tot aan mn 13e niet echt veel naar muziek geluisterd (althans niet bewust). Daarna: Queen, Dire Straits, Eagles etc.
Vanaf mn 15e: Metallica en Sepultura (net zoals iedereen in de klas), terwijl ik dr eerst geen fuck aan vond...
16e: Kiss, Alice Cooper, Maiden, WASP, Metallica (vond t wél goed), G 'n R, veel 80's metal,
18e; terug naar hardrock (70's): AC/DC, Led Zep, Ozzy etc.,
21e: meer oudere bands erbij:Black Sabbath, Rainbow, Deep Purple,
23e (nu dus) alles nog steeds, maar ook veel Pink Floyd, Zappa, ouwe blues en soul er allemaal bij.

T wordt een beetje breder naarmate ik ouwer word geloof ik

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 16-05-2003 17:23 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 16:40 schreef Blackjack het volgende:

T wordt een beetje breder naarmate ik ouwer word geloof ik

Had ik ook al last van

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 16-05-2003 17:25 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Als klein kind opgegroeid met queen,dire straits en golen earing in de auto.
Vervolgens een tijdje happy hardcore geluisterd (vind ik nog steeds leuk trouwes ) vervolgens een tijdje gabber. Toen hoorde ik Replica van Fear Factory op de box (was toen 16 ofzo) vervolgens Demanufacture gekocht, daarna Soul of a new machine en daarna beetje death metal gaan luisteren. Vervolgens heel lang power metal geluisterd waarna het langzaam weer iets extremer werd. Zo heb ik drie jaar lang van allerlei metal door elkaar geluisterd met als hoofdmoot power en verder van alles. Vorig jaar nog een tijdje veel true black metal geluisterd, maar dat duurde (gelukkig ) niet lang. Tegenwoordig is het voornamelijk veel oude thrash, power en heavy. Verder luister ik zo'n beetje alle metalstromingen behalve doom/gothic/nu-metal.

Life doesn't get much better than this!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com