|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Het begon met Guns 'n' Roses, Pearl Jam, Nirvana, Therapy?, Metallica en Megadeth. Van Metallica en Megadeth ben ik ook het oudere (hardere) werk gaan luisteren. Toen ben ik ook naar o.a. Paradise Lost, My Dying Bride en enkele Gothic Metal bands gaan luisteren. Vervolgens kwam (geloof ik) Machine Head, Sepultura, Fear Factory en Biohazard. Niet veel later luisterde ik ook naar KoRn en een beetje Deftones (echter beide nooit gekocht). Deze Korn-achtige bands (toen hoorde ik de term nu-metal nooit vallen) werden vervolgens populair en ik haakte af. Niet omdat muziek niet populair mag worden, maar ik vond het maar matig interessant en kreeg nu bij Hardrock/Metalprogramma's een overvloed aan dit soort bands te horen. Bands zoals Machine Head, FearFactory e.d. luister ik sindsdien ook nauwelijks meer. Gedurende deze periode ben ik ook naar Thrash en (voornamelijk de band) Death gaan luisteren. Verder ook Cynic, Gothenburg-stijl, Dimmu Borgir, Cradle.., Dissection Carcass e.d. Ik heb door CoF, Dissection en DB ook heel kort naar BlackMetal geluisterd. Door o.a. Cynic en Death ben ik progressieve metal gaan waarderen (Dream Theater, Symphony X, Psychotic Walz). Bovendien begon ik zang weer meer en meer te waarderen.. Naar Black Metal en Grindcore luister ik nauwelijks. Gothic Metal en Doom vind ik leuk, maar draai ik ook niet zo vaak. Voor de rest bijna alles |
|
toen metallica met 'one' in de top 40 stond vond ik dat een vet cool nummer, toen nirvana in de top 40 stond vond ik dat cool, kben alleen zo lui dat ik nooit op verkenning ga naar nieuwe muziek, nu nog steeds niet trouwens. daarna ben ik in de hardcore terecht gekomen, feesten bezoeken enzo maar 3 jaar geleden ben ik via the berzerker in contact gekomen met morbid angel en deicide (paar berzerker nummers bevatten namelijk samples van deze bands). toen ik was blijven zitten kwam ik bij een metalhead in de klas (die nu nog steeds een goeie vriend is) en heb ik op een klassefeest rammstein leren kennen. ik vond het wel cool, vooral de hardere stukken. toen ik dus eenmaal wist van welke bands die samples afkomstig waren van de berzerker was ik dus snel helemaal weg toen kwam ik dus op de standaard hedendaagse weg naar metal: slipknot -> cradle of filth-> dimmu borgir en uiteindelijk helemaal deathmetal en blackmetal daarna is mn smaak langzaam veranderd van eerst die 2 blackmetalbandjes naar deathmetal zoals morbid angel, cannibal corpse, deicide, kortom de grote namen. naarmate ik meer metal heb leren kennenben ik me ook meer gaan verdiepen op andere stromingen zoals trash (weinig boeiend), heavy (ook saai), power (gruwelijk), gothic (alsk in de stemming ben prachtig), doom (MY DYING BRIDE) en andere stromingen tegenwoordig luister ik vooral deathmetal, grindcore en de laatste tijd erg veel blackmetal dankzij een bepaalde ftp amen Je moeder. |
|
Ik luisterde eerst naar nirvana en the smashing pumkins en the red hot chilli peppers enzo, ja, sorry ik ben nog maar net 20 OK, en toen kwam type o negative met bloody kisses... en wolfheart van moonspell, en dan the silent enigma van anathema etc...en toen was de bal aan het rollen... ik heb even een gothic uitstapje gemaakt, maar daar even snel weer vanaf gezien, gelukkig maar... enne, children of bodom heb ik helaas nog maar pas "ontdekt", wegens vooroordelen... [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 08-09-2002 20:44] |
|
was simpel: -Queen -G'n'R, Maiden, Megadeth -Metallica, Testament, (+de bekendste Bay Area), Sod en Anthrax eeennnzz... -Priest, en de hoofd-nwobhm bands -dat een tijdje aangehouden, dan black en death metal ontdekt en alles wat errond hing, daar een jaar of drie/vier volledig mee gekapt en mij volledig op goei muziek gaan focussen Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Maiden, 'Tallica, Sepultura, Morbid Angel. Dat is zo'n beetje de hoofdlijn, dus vanuit de heavy metal naar de thrash, thrash/death, death metal. Daaromheen steeds uit de verschillende genres meer bands opgepikt (ook wel wat power metal,ala Blind Guardian, maar da's niet blijven hangen)en ik moet dan ook zeggen dat ik nog steeds al de genres kan waarderen, hoewel death metal wel de hoofdmoot is waar ik naar luister. Op de een of andere manier heeft blackmetal (true of untrue of watdanook) mij nooit getrokken. Ze hebben me live ook nooit weten te boeien, en derhalve heb ik ook nooit echt de moeite genomen om me d'rin te verdiepen. Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
Ik ben via mijn (jongere) broer in aanraking gekomen met bands als Pixies, Stone Temple Pilots en The Offspring. Daar heb ik een tijdje naar geluisterd, maar het was het toch nog niet helemaal. Op een gegeven moment ben ik zelf maar eens op onderzoek uitgegaan. De eerste metal-cd die ik kocht (zet metal maar tussen aanhalingstekens ) was Load van Metallica (ik was toen 18). Daarna gelijk de oudere cd's van Metallica gekocht. Van Metallica naar Iron Maiden. Van hen had ik zo'n beetje in een keer alle cd's gekocht. Daarna Savatage en vervolgens ben ik 'ns gaan kijken wat voor genres er nog meer waren binnen de metal, alhoewel het wel een tijdje geduurd heeft voordat ik grunts en zo mooi ben gaan vinden. Pas op mijn 21e of 22e ben ik die gaan waarderen. Daarvoor vond ik bijv. een nummer als Downfall van Children of Bodom op zich wel mooi, alleen de zang vond ik toen verschrikkelijk. Nu vind ik dat gewoon een supergoed nummer. Ik luister nu eigenlijk zo'n beetje alles. Alleen de keiharde death en black ben ik me sinds kort pas in aan het verdiepen. Daarvan zijn er ook maar weinig bands die ik echt goed vind. Ik vind zelf melodie op zich heel belangrijk, maar een beetje aggressie kan ook geen kwaad. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Maiden, Slayer, Sepultura, Death, Cannibal Corpse. In die volgorde is het snel gegaan in het begin. Ondertussen luister ik naar zo'n beetje alles, alleen met gothic kan ik helemaal niks en black ook niet (alhoewel ik Dissection en de oude Emperor wel vet vind). |
|
Wauw! dacht ik toen ik Kill 'em All voor het eerst hoorde, en toen ging het balletje rollen : >metallica >iron maiden >black sabbath >sepultura >machine head >fear factory >rhapsody >labyrinth >freedom call >death >morbid angel >dying fetus >darkthrone >borknagar >satyricon en ga zo maar door.... over het algemeen is het dus steeds harder geworden, maar ik luister nu nog steeds even graag naar black sabbath als labyrinth als satyricon |
|
Ik zie dat sommige van jullie ook naar hardcore hebben geluisterd ik zie niet wat jullie daar mooi aan hem gevonden..... Hier tussen gletchers Regeer ik de volken, Dit is mijn Hamer, MjÖlnir de sterke....!!!! |
|
ik leende toen ik een jaar of 16 was cd's van guns 'n roses en metallica. vrij snel daarna begon ik naar slayer en pantera te luisteren, en heel veel death metal. van de death metal vond ik pestilence en death het interessantst en zo ontdekte ik cynic. en door cynic begon ik naar progressieve metal te luisteren, waarvan ik eigenlijk alleen dream theater en fates warning echt heel goed vind. en twee jaar geleden heb ik opeth ontdekt, wat ik ook nog steeds een geweldige band vind. nadien heb ik eigenlijk niet echt nieuwe cd's gehoord, waar ik echt stijl van achterover sloeg. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: hmmm, ik heb ook wel een tijdje naar hardcore geluisterd, wat ik er vooral goed aan vond waren de live-concerten. het is echt geweldig hoeveel energie je krijgt bij concerten van sick of it all, of zo. dus ik zou zeggen, ga eens bij een hardcore-show kijken. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: waarom heb jij die dikke neger als plaatje! dat is toch die HipHop nigger, fuck it! wrong forum! |
|
ben in 93 begonnen met Nirvana (smells like teenspirit). toen ik enter sandman had gehoord heb ik meteen de vijf albums aangeschaft. toen arise van sepultura en toen verder met obituary, morbid angel, death, entombed, pestilence en nog een hele zwik deathmetal van die tijd. deze muziek vind ik nog steeds heel gaaf. toen wat bands gaan luisterenn zoals dissection, enslaved, marduk, emperor etc. was een beetje het begin van de tweede blackmetalgolf of zo. daarna veel oude bands ontdekt, zoals annihalator en zo. de laatste jaren vindt ik symphony X en nog wel meer van dat soort bands ook gaaf. en zo ging het. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
quote: ach, niet van die standaard hardcore met bleipjes en shit, geen happy hardcore dus, meer richting terror en newschool. dus niet de die hardcore punk ofzo, dat vinnik overigens bij vlagen wel leuk Je moeder. |
|
Ik denk dat hardcore (en dan niet die house shit en ook niet die slappe punkyshit) een zelfde ruwheid en spirit bevat als metal. Jenje's metal-evolutie Sepultura/Paradise lost/TON naar: Life of Agony, Machine head, My Dying Bride naar: Metalcore/Hardcore naar: Gothicmetal naar: doom, death, grind, gothic, electro, industrial, darkwave etc etc |
|
Laat me denken...Oh ja, op m'n 6de ongeveer liet mijn broer mij headbangen op metallica En van toen af is het nog enkel erger geworden dus,... true disco chick |
|
Het begon nog niet zo lang geleden met Metallica, toen een snufje nu-metal en nu ben ik me nog aan het settelen, absoluut nog geen voorkeur. "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 09-09-2002 20:20] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Ooit begonnen met Metallica (wie niet)! "...And Justice for all" Eerste black metal plaat was "Diabolical Fullmoon Mysticism" van Immortal. Daarna was het Emperor en Mayhem. Heel eventjes Darkthrone, maar dat vond ik al snel bagger. Tegenwoordig zijn het vooral originele bands zoals Emperor, Limbonic Art,... die mij boeien. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Ik ac/dc!!!! iron maiden!!!!!! |
|
Ben begoinnen met Cannibal Corpse op m'n 10de, toen werd het een stuk rustiger...omstreeks 12 begon ik weer met death en Black metal. Zo is het een beetje gebleven, al wordt mij muziek smaak wel steeds breder. Ik luister ook altijd al veel klasiek en oude gitaarmuziek. |
|
guns n roses, metallica, ac/dc enz.. daarna hoorde ik pantera en fear factory etc.. ben ik verzeilt geraakt in de midden jaren 90 metal. daarna nog een stapel punk en hardcore. een vleugje death metal. nu luister ik voornamelijk grindcore, death metal, hardcore, punkrock, metal enz.. |
|
Toen ik zo'n 10 jaar oud was (zo rond 1988) luisterde ik naar bands als Dire Strait, Pink Floyd en Marillion. Zelfs tot op de dag van vandaag zijn dit nog steeds grote namen. Ik bevond me in de super gave situatie dat ik een rebelse zus had die 7 jaar ouder dan mij was - 17 toendertijd dus. Ze liep er nogal extreem bij (voor die tijd) - vette make-up, extreme haren, spikes, stretchkleding e.d. De hele dag door hoorde ik muziek van bands als Anthrax, Bathory, Helloween, Iron Maiden, Kreator, Metallica, Venom etc etc.. De metal begon bij mij met Iron Maiden en Metallica. Ik vond het geweldig. Ik ging toen ook bands luisteren als Biohazard, Machine Head, Pantera, Ministry. Door de jaren heen ben ik doorgegroeid via trash en death, naar blackmetal (zowel oude als nieuwe stijl). Het komt mede door mijn persoonlijke interesses, en liefde voor fantasie dat ik deze muziek geweldig vind. Tegenwoordig begint de black-metal een beetje eentonig te worden (misschien heb ik teveel gehoord), en ik krijg de schijt van het wanna-be true gedoe. Ik zal altijd van black blijven houden, maar er komt steeds iets meer trash/death bij. Ik zie wel waar ik eindig. Zolang het metaalmaar mag blijven scheuren, en het bier maar mag blijven vloeien! |
|
begonnen met oude gitaargerichtte hardrock vanaf '81. scorpions, michael schenker group, maiden, whitesnake etc. later kwam daar zz top bij en toen stuitte ik bij een maat op de mlp nuns have no fun van mercyful fate. toen was het hek van de dam. als een idioot kwamen metallica, slayer, venom en kreator(pleasure to kill, import uit de usa, had m'n maat). na de duitse thrash ontdekt te hebben, kreeg ik ook de smaak te pakken, via sod en anthrax, in de hardcore scene. agnostic front, suicidal tendencies etc. doom deed zijn intrede in mijn bestaan door paradise lost haar debuut en ondertussen was ik ook al wel gewend aan de deathgrunts via altars of madness van morbid angel en napalm death en carcass. toen gebeurde het, 't was 1990, ik zat op zee in de golf(oorlog) en een maat stuurde een bandje met nieuwe nr's van bands, waaronder darkthrone - kathaarian life code. argh. sindsdien luister ik steeds minder deathmetal en steeds meer black. alhoewel zo'n monstrosity ceedee weer helemaal goed is. Oud Vuil. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |