|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: ik krijg soms echt het gevoel dat men gewoon bang is om het te horen ofzo. Waarom in vredesnaam, zou zeggen geniet van Underoath |
|
quote:Vind je het gek met je geneuzel steeds? Evil Dick |
|
Ik durf best toe te geven dat ik bang ben voor het christendom hoor. Doodeng hier op de Veluwe. (Oprechte interesse) Waarom heb je trouwens een plaatje van iemand met corpse paint als avatar? Metal en christendom: mwah... oké, maar christendom en blackmetal: kan niet. |
|
quote: oké dan ben ik benieuwd waar je bang van wordt dan? Is het de strengheid waarmee het beleden wordt? Omdat dat Antestor is, en vooral dat laatste album staat hoog in het vaandel bij mij. En ik vind het gewoon een toffe foto, als je antestor live opzoekt snap je wel waarom ze corpsepaint dragen. Opzich hebben ze best wel duistere teksten maar altijd zit er hoop verschuild en eigenlijk is dat het leven in een korte samenvatting ook wel. Tenminste voor mij, er is een hoop narigheid gaande maar de hoop ligt voor mij in je weet wel.... Bovendien zijn er de laatste jaren wat bands gekomen die black metal en christendom combineren. Ze komen er eerlijk voor uit dat ze het zijn, en het enige wat ze vaak ontvangen is haat mails en negatieve responses puur vanwege de ideologie. Als je bijvoorbeeld Crimson Moonlight aanzet snap je waar ik op doel, die band is gewoon gruwelijk goed Zelf heb ik weinig met bands die tegen mijn ideologie aanschoppen maar realiseer mij des te meer ik dat rond verkondig hoe ergere hekel mensen krijgen aan christenen zoals mij die ook nog eens metal luisteren [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-08-2010 23:46] |
|
Random Stryper nummers. Evil Dick |
|
quote: Ga ik niet op in. Oninteressant onderwerp. En christenen kunnen geen blackmetal spelen. Hoopvol en blackmetal gaan ook zeer moeilijk tot niet samen; blackmetal is veel meer dan een muziekstijl. Satanisten kunnen toch ook geen gospel maken? |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ja gek hè, verrekte holtor. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: en dat vind ik dus iets om te twisten. Black metal is muziek. Oké toen het ontstond waren het vaak duistere en behoorlijk tegen het schoppen van christenen aan. Maar er zijn momenteel zoveel onderwerpen en verschillende bands. Ik vind dat Antestor duister klinkt, en alleen wanneer je de lyrics er naast ligt weet je waar het over gaat. Er is geen gospel voor satanisten, hoogstens zelfverheerlijking of je moet doelen op prijsliedjes voor satan maar daar kan ik weinig mee, wanneer satan aangegrepen wordt in dat soort bands. Gaat het vaak over het verwerpen van het christendom, of soms zelfs het vernietigen ervan. |
|
quote: danke schön |
|
quote: :')!!!! Je moeder. |
|
quote: Blackmetal is net zo min alleen muziek als dat gospel alleen muziek is (hoewel dat vaak dan weer überhaupt geen muziek is, maar dat is een andere discussie). Dan kun je Antestor wel aanhalen als voorbeeld, maar dat is dus géén blackmetal. |
|
quote: Nou dan Crimson Moonlight dan, of Horde, lekker radicaal. |
|
Alleen heeft gospel altijd hetzelfde onderwerp, blek niet goddank. En als je die nare verhalen uit het OT voorziet van muziek, zou dat best nog wel eens blek kunnen zijn ook. Blek en Jezus zie ik niet zo gauw samengaan. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Slayer - Reign in Blood Van een gekopieerd cdtje Evil Dick |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Niet ook nog het lultopic. Je hebt al 2 topics Progton. Moet jij soms ook steeds meer terrein winnen? |
|
Watain - PUZZLES OF FLESH!! Je moeder. |
|
quote: Dat zal hem leren! En nu ga ik hem negeren. |
|
Bad Brains - Jah love |
|
quote: Achja, ik woon naast een kerk, ben dat gejengel wel gewend. Overigens is het wel het meest asociale tuig wat er is, op zondag bestaan er blijkbaar geen (verkeers)wetgeving meer voor ze. Je moeder. |
|
quote: Ja maar hij ons niet, daar is het immers een christenhond voor. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Missie: bekeren tot aan vervelens toe!! Je moeder. |
|
quote: In Kampen heb je ook zo'n speciale school voor dat tuig (vanuit Nunspeet fietsen ze daar 's winters in rok nog naartoe, toch een kilometertje of 35). Nou, als je daar als niet-Arisch uitziend persoon langsfietst heb je dus echt wel een probleem, want de liefde des heeres is echt niet kleurenblind. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |