IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Virus mailtjes Vorige pagina | Volgende pagina
Gwath
Usericon van Gwath
Posted 05-01-2003 16:34 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2003 15:45 schreef XPositiveX het volgende:
en aan mp3's kunnen op de 1 of andere manier ook weer bestanden (virussen) gekoppeld zitten.. deden ze bij mij op school ook

Ik dacht dat je mbv corrupte mp3-tag info waar artiest, albumnaam enzo instaan ook misbruik kon maken van security gaten in je OS.. in dit geval alleen WinXP.

Maar als iemand zo'n zelfde fout in WinAmp ontdekt zou op die manier kwaadaardige code op je machine uitgevoerd kunnen worden, theoretisch dan.

The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 20-05-2003 15:26 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Mensen,

d'r is er weer eentje: W32.Sobig.B@mm (ook bekend als W32.HLLW.Mankx@mm)

Afzender:
support@micrsoft.com

Onderwerp:

Re: My application
Re: Movie
Cool screensaver
Screensaver
Re: My details
Your password
Re: Approved (Ref: 3394-65467)
Approved (Ref: 38446-263)
Your details

Als je goed naar de berichtheader kijkt zie je dat het mailtje niet van de supportafdeling van Microsoft komt, maar van iemand die met het bovenstaande virus is geinfecteerd.

Meer info: http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.sobig.b@mm.html

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-05-2003 15:27 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ha ja, ik heb de afgelopen twee dagen al vijf mailtjes naar providers gestuurd om ze te vertellen over een geinfecteerde abonnee..

I'm not being rude. You're just insignificant.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-05-2003 15:28 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 15:26 schreef Lord Morgoth het volgende:
Mensen,

d'r is er weer eentje: W32.Sobig.B@mm (ook bekend als W32.HLLW.Mankx@mm)

Afzender:
support@micrsoft.com

Onderwerp:

Re: My application
Re: Movie
Cool screensaver
Screensaver
Re: My details
Your password
Re: Approved (Ref: 3394-65467)
Approved (Ref: 38446-263)
Your details

Als je goed naar de berichtheader kijkt zie je dat het mailtje niet van de supportafdeling van Microsoft komt, maar van iemand die met het bovenstaande virus is geinfecteerd.

Meer info: http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.sobig.b@mm.html

Heb hem vannacht idd binnen gehad, zonder bijlage trouwens. Tenminste Norton heeft niets gemeld/laten zien dat hij de bijlage heeft verwijderd.

Bazzio Attacks!!!

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-05-2003 15:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 mei 2003 15:28 schreef bazzio het volgende:
Heb hem vannacht idd binnen gehad, zonder bijlage trouwens. Tenminste Norton heeft niets gemeld/laten zien dat hij de bijlage heeft verwijderd.
Ja, hier ook telkens zonder bijlage. Erg typisch, ik dacht eigenlijk dat het aan Pegasus lag (gezien het feit dat het een fOutlookvirus is).

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 20-05-2003 15:38 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Tja ik denk ik attendeer de mensen op ZM er nog maar even op. Het stikt hier nog steeds van de mensen *zonder* virusscanner..

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-05-2003 15:39 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

... en firewall.

Bazzio Attacks!!!

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 20-05-2003 15:40 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 15:27 schreef helmet het volgende:
Ha ja, ik heb de afgelopen twee dagen al vijf mailtjes naar providers gestuurd om ze te vertellen over een geinfecteerde abonnee..

Pff met het sturen van mailtjes naar providers ben ik al lang geleden gestopt. Da's niet mijn verantwoording. Zo gaan die virus-grappen me nog meer tijd kosten.

Symantec Antivirus kan ook zelf heel goed mailtjes naar de verzender en hun provider sturen zonder mijn tussenkomst

Tip voor de mensen met XS4ALL, zet in op de servicepagina de gratis virusfilters aan: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/virusfilters.html

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-05-2003 15:41 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Pffff, ik heb nog steeds geen virusscanner. Ik open gewoon geen attachments, en als het echt moet dan scan ik hem on-line.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-05-2003 15:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 15:41 schreef Azagthoth het volgende:
Pffff, ik heb nog steeds geen virusscanner. Ik open gewoon geen attachments, en als het echt moet dan scan ik hem on-line.

Probleem is dat er virussen zijn die als je bv in outlook niet de laatste updates hebt zichzelf kunnen openen/installeren.

Bazzio Attacks!!!

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-05-2003 15:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 mei 2003 15:40 schreef Lord Morgoth het volgende:
Pff met het sturen van mailtjes naar providers ben ik al lang geleden gestopt. Da's niet mijn verantwoording. Zo gaan die virus-grappen me nog meer tijd kosten. Symantec Antivirus kan ook zelf heel goed mailtjes naar de verzender en hun provider sturen zonder mijn tussenkomst
Ah ja, dat is wel handig. Hier zitten we echter met McAfee en die doet dat niet.

En tja, ik stuur die mailtjes toch wel, want meestal blijft het niet bij 1 mailtje. Het opzoeken en mailen van de provider is dan vaak sneller dan de irritatie van 10 mailtjes verwerken.

(Behalve natuurlijk als het abuse@ mailadres terugmailt dat je via een webformulier moet insturen.. bedankt Belgacom )

quote:
Tip voor de mensen met XS4ALL, zet in op de servicepagina de gratis virusfilters aan: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/virusfilters.html
Helaas werkt die niet op bSMTP Maar wel een zeer goed initiatief van xs4all.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-05-2003 15:49 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 mei 2003 15:44 schreef bazzio het volgende:
Probleem is dat er virussen zijn die als je bv in outlook niet de laatste updates hebt zichzelf kunnen openen/installeren.

Ik heb geen virusscanner en geen outlook

Zenial

Fire
Usericon van Fire
Posted 20-05-2003 15:51 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

support@microsoft.com is ook wel heel ernstig aan het spammen

hier heet het virus: WORM_PALYA.A

De eerste dag dat ik hem kreeg was mijn virus scanner er nog niet klaar voor Maar de volgende ochtend wel

(PC-cillin)

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 20-05-2003 15:53]

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 20-05-2003 15:51 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 15:47 schreef helmet het volgende:
Ah ja, dat is wel handig. Hier zitten we echter met McAfee en die doet dat niet.

En tja, ik stuur die mailtjes toch wel, want meestal blijft het niet bij 1 mailtje. Het opzoeken en mailen van de provider is dan vaak sneller dan de irritatie van 10 mailtjes verwerken.

(Behalve natuurlijk als het abuse@ mailadres terugmailt dat je via een webformulier moet insturen.. bedankt Belgacom )

Helaas werkt die niet op bSMTP Maar wel een zeer goed initiatief van xs4all.

Zoveel mensen zullen op ZM zullen geen bSMTP gebruiken neem ik aan.

XS4ALL heerst. Die jongens zijn (zelfs na de overname door KPN) nog steeds met stip *de* beste internetprovider van Nederland (en België)

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 20-05-2003 15:52]

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-05-2003 15:54 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 20 mei 2003 15:44 schreef bazzio het volgende:

Ik gebruik ook geen outlook

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-06-2003 18:36 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ratje ik weet bijna zeker dat je computer een virus (worm eigenlijk) heeft opgelopen.
Een worm verstuurt zichzelf in een attachment aan alle mensen in je adressenbestand (= ook iedereen van wie jij ooit e-mailtje hebt gekregen)

Ik kreeg net een mailtje van "Harmony Central User Forums Mailer" <forums@zonnet.nl> met daarin het volgende:
quote:
Dear C.Hultermans,

Thank you for registering for the Harmony Central User Forums forums. Before we can activate your a
ccount one last step must be taken to complete your registration!

Please note - you must complete this last step to become a registered member. Yo
u will only need to click on the link once, and your account will be updated.

To complete y

...en daar hield het op.
In de attchment stond dit bestand:
daniel_dennis_groove_tools_01.jpg.exe

Het is een EXE bestand en GEEN JPG foto bestand.

Ik draai hier Linux dus die EXEs doen mij niks maar waarschuw iedereen die met jouw e-mailt om dat ding NIET AAN TE KLIKKEN!

Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 06-06-2003 18:40 by Hollie! Wijzig reactieProfiel van Hollie!Quote dit bericht

Hey, die foto waar jij naar verwijst is een fot van Dennis en Daniel met hun gitaar, ik weet wel welke foto dat is... maar als het een exe-bestand is, dan is dat dus een programma en zou ik er dus NIET op dubbelklikken!!

Damn, echt irritant zeg...

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 07-06-2003 18:01 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

*kick*
Ratje, lees 2 posts hierboven. (jou stuur ik geen e-mails meer voorlopig)

Ajakkes
Not a Metal-Head.
Usericon van Ajakkes
Posted 07-06-2003 18:28 by Ajakkes Wijzig reactieProfiel van AjakkesQuote dit berichthttp://Ajakkes.cu2.nl

Het is handig om je hide .iets uit te zetten.

Stomme zet van Windows om zoiets in te voeren en standaard aan te zetten.

Als je het uit hebt staan zie je veel sneller of er iets niet klopt. Zoals bij die rare .jpg.exe dingen.

En ik verander nogal eens .ietsjes in .txt
leest makkelijker.

TotZiens

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 10-06-2003 0:58 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 6 juni 2003 18:36 schreef MBMarduk het volgende:
Ratje ik weet bijna zeker dat je computer een virus (worm eigenlijk) heeft opgelopen.
Een worm verstuurt zichzelf in een attachment aan alle mensen in je adressenbestand (= ook iedereen van wie jij ooit e-mailtje hebt gekregen)

Ik kreeg net een mailtje van "Harmony Central User Forums Mailer" <forums@zonnet.nl> met daarin het volgende:

...en daar hield het op.
In de attchment stond dit bestand:
daniel_dennis_groove_tools_01.jpg.exe

Het is een EXE bestand en GEEN JPG foto bestand.

Ik draai hier Linux dus die EXEs doen mij niks maar waarschuw iedereen die met jouw e-mailt om dat ding NIET AAN TE KLIKKEN!

bedankt voor de waarschuwing Mike.......

AgonY
Usericon van AgonY
Posted 10-06-2003 1:19 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

ik krijg mailtjes van ene remco@microsoft.com
niet geopend dus...

Fire
Usericon van Fire
Posted 20-08-2003 3:07 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Lag vanmiddag mijn e-mail plat. Nou hij doet het weer hoor. 170 mailtjes waarvan 155 virussen

Ben ik ff blij met die scanner

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2003 3:46 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 3:07 schreef Fire het volgende:
Lag vanmiddag mijn e-mail plat. Nou hij doet het weer hoor. 170 mailtjes waarvan 155 virussen

Ben ik ff blij met die scanner

Ik heb er gelukkig geen last van. Meeltjes die niet van bekenden komen raak ik sowieso niet aan. En ik geloof dat mijn PC nog niet geinfecteerd is. Windhoos 98 heeft toch wel weer een paar voordelen, zo blijkt. Want al die virussen waar je over leest vallen eigenlijk alleen Windhoos 2000 en XP aan.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 20-08-2003 10:40 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 3:46 schreef Heiden het volgende:

Ik heb er gelukkig geen last van. Meeltjes die niet van bekenden komen raak ik sowieso niet aan.

Dit is sowieso 1 van de beste dingen die je kan doen. Als iedereen er zo over na dacht konden we een halt aan 99% van alle huidige virus mails toe roepen.
quote:

Windhoos 98 heeft toch wel weer een paar voordelen, zo blijkt. Want al die virussen waar je over leest vallen eigenlijk alleen Windhoos 2000 en XP aan.

Verwar "virus" niet met "worm". Voorbeeld
quote:

We recommend that you block access to TCP port 4444 at the firewall level, and then block the following ports, if you do not use the following applications:

* TCP Port 135, "DCOM RPC"
* UDP Port 69, "TFTP"

Een worm gaat zonder enig tussenkomst van een gebruiker ZELF op zoek naar andere computers op het internet om te infecteren. Die "klopt aan de deuren" (zgn. "poorten" bij computers) en als 'ie die open vindt betekent dat dat er een programma erachter draait. Als die programma slecht geprogrameerd is (zoals alles van Microsoft) en dus vol met bugs, maakt de worm korte metten met dit programma en neemt de boel over. Herhaal oefening.

Windoos 2000 en XP hebben veel meer internet-gerelateerde prut (en dus "buggy" open poorten). Hun populariteit vgl. met W98 is stijgende naarmate meer mensen de oude W98 links laten liggen, dus steeds aantrekkelijker voor virus/worm-schrijvers.
Humor hebben ze wel; dit staat binnenin de MSBlaster worm: "I just want to say LOVE YOU SAN!!
billy gates why do you make this possible ? Stop making money and fix your software!!
"

Lang leve de eenheidsworst wat heet Windoos.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 20-08-2003 10:47]

element
Usericon van element
Posted 20-08-2003 10:52 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

als je daar last van heb moet je een speciale map maken met de emails die je wilt bewaren
en welke allemaal bombmails zijn enzo die verwijder je gewoon meteen ^_^
zo doe ik het altijd :D

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com