IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Virus mailtjes Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 19:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:10 schreef Voice Of Doom het volgende:
Iemand al besmet met het Twarres-virus?

Ik voel wel een rare sensatie in mijn aarsch. Is dat het?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 27-01-2004 19:13 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:08 schreef Chelman het volgende:
uuuh...ik denk dat Morningrise nu werkelijk geen idee heeft waar jij het over hebt met je Active Directory....als ze dat wist zou ze niet naar een url vragen voor een virusscanner.

Je hebt zo ongeloofelijk gelijk
Dit is namelijk zeg maar mijn eerste eigen pc

Waag eens een dansje!

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 27-01-2004 19:14 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:08 schreef Chelman het volgende:
uuuh...ik denk dat Morningrise nu werkelijk geen idee heeft waar jij het over hebt met je Active Directory....als ze dat wist zou ze niet naar een url vragen voor een virusscanner.

Dat weet ik, het was meer een algemene mededeling. Nu weten jullie het allemaal, dus

Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 27-01-2004 19:15 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:14 schreef Shredhead het volgende:
Dat weet ik, het was meer een algemene mededeling. Nu weten jullie het allemaal, dus

In ieder geval bedankt

Waag eens een dansje!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2004 19:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik ben gratis aan een anti-virusprogramma gekomen (legaal chelman!), AVG, en ik heb het idee dat het best aardig doet. je kunt het ook iedere dag updaten. Maar is zo een gratis programma nu veel slechter dan Norton etc?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-01-2004 19:17]

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2004 19:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:16 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben gratis aan een anti-virusprogramma gekomen (legaal chelman!), AVG, en ik heb het idee dat het best aardig doet. je kunt het ook iedere dag updaten. Maar is zo een ghartis programma nu veel slechter dan Norton etc?

oeps, dubbel.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-01-2004 19:18]

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 19:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Ik ben gratis aan een anti-virusprogramma gekomen (legaal chelman!), AVG, en ik heb het idee dat het beast aardig doet. je kunt het ook iedere dag updaten. Maar is zo een ghartis programma nu veel slechter dan Norton etc?

Maar of die beter is of slechter kan ik moeilijk zeggen. Ik ken het niet...

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 27-01-2004 19:18 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Het biedt geen antivirusbescherming, maar als je even snel wilt weten of je een virus te pakken hebt, kun je dat hier online scannen:

http://housecall.trendmicro.com/

Aart
Usericon van Aart
Posted 27-01-2004 22:58 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Ik dacht al, waar was die ene post gebleven..
Hier dus...

quote:
Op 30 oktober 2003 12:49 schreef helmet het volgende:
Een virusscanner is per definitie altijd te laat.

Tuurlijk, maar ook veel oude virussen / trojans doen nog steeds hun ronde. Handig om dan in ieder geval iets extra's bij de hand te hebben (bij mij nog niet nodig geweest, maar bij degene waar ik ook die virusscanner installed heb doet hij hevig zijn werk, helaas ). Typisch voorbeeld van domme lui; klik klik klik klik.... virus klik klik klik. Een .exe bestand? Draaien maar...

quote:
Bovendien.. wat voor een OS draait die router van jou?

Dat zal vast wel Linux zijn . Ik vind Linux ook 800000x beter voor beveiliging e.d. (ik streef ook naar een miniITX computer met IPCOP erop heerlijk stil, klein en weinig stroomverbruikend).

quote:
Right... Windows update... ehm.. waar zal ik eens beginnen? Oh wacht, ik kan denk ik wel volstaan door je eens te vragen of je enig idee hebt hoe lang Windowsupdate gemiddeld met een patch komt na de disclosure van een bug... Windows update is NOOIT tijdig.

Klopt helaas, MAAR ook hier beter laat dan nooit. Slordig van MS, maar IMHO ligt hier niet het grootste probleem: dat wordt veroorzaakt door de worms / virussen. Als die nou eens niet zo de vrije loop kregen...

quote:
Verder zit het probleem hem deels inderdaad in de gebruiker, maar deels ook in de opbouw van bepaalde besturingssystemen. Als M$ nou eens begon met het NIET draaien van alle services, jobs en interfaces onder een gebruiker die alle rechten over het systeem heeft...

Ik draai ALTIJD de admin account. Als ik iets wil installeren vind ik het irritant om steeds te moeten switchen. Geen trojan, geen gevaar ... Mocht er ooit een trojan worden geïnstalleerd hier (ben heel benieuwd hoe, maar goed ) dan betekent dat automatisch format c:.

Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 27-01-2004 23:02 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 22:58 schreef Aart het volgende:
*bla*

Ik draai ALTIJD de admin account. Als ik iets wil installeren vind ik het irritant om steeds te moeten switchen. Geen trojan, geen gevaar ... Mocht er ooit een trojan worden geïnstalleerd hier (ben heel benieuwd hoe, maar goed ) dan betekent dat automatisch format c:.

Je hoeft niet te switchen. Onder w2k/xp: shift + rechtsklikken op de executable en 'run as' kiezen (service moet wel draaien) en dan kun je onder andere credentials iets installeren.

Aart
Usericon van Aart
Posted 27-01-2004 23:06 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 23:02 schreef Shredhead het volgende:
Je hoeft niet te switchen. Onder w2k/xp: shift + rechtsklikken op de executable en 'run as' kiezen (service moet wel draaien) en dan kun je onder andere credentials iets installeren.

Interessant! Van de week toch maar extra accounts aanmaken dan .

Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-01-2004 23:09 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Ik ben gratis aan een anti-virusprogramma gekomen (legaal chelman!), AVG, en ik heb het idee dat het best aardig doet. je kunt het ook iedere dag updaten. Maar is zo een gratis programma nu veel slechter dan Norton etc?

dat wil ik ook wel weten, ik gebruik e-safe desktop. ook gratis.

die avg ken ik niet. en e-safe niet iedere dag een update. eens checken, dat avg.

Oud Vuil.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-01-2004 23:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik word de laatste tijd weer bruut gespamd met 'use this patch immediately' meeltjes, nu niet van Microsoft maar van ene Elene.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Aart
Usericon van Aart
Posted 27-01-2004 23:18 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Normaal ben ik helemaal niet zo pro warez, maar met virusscanners maak ik graag een uitzondering...

Ik heb nog een key van Kaspersky die loopt tot oktober 2007 (dagelijkse updates). 8-10MB geheugen gebruik vraagt Kaspersky (valt dus in het niet bij huidige Norton versies! en is zeker minstens zo goed). Werkt heel simpel: je download gewoon de Kaspersky home versie van de officiele site, en wanneer hij om de reg key vraagt, kan je hem gewoon invoegen.

Dus mail me maar als je graag wil, zie profiel.

(Sorry mods, ik weet dat dit niet mag, maar hoe meer virusscanners, hoe beter het internet toch? )

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 29-01-2004 17:51 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 januari 2004 23:18 schreef Aart het volgende:
Normaal ben ik helemaal niet zo pro warez, maar met virusscanners maak ik graag een uitzondering...

Ik heb nog een key van Kaspersky die loopt tot oktober 2007 (dagelijkse updates). 8-10MB geheugen gebruik vraagt Kaspersky (valt dus in het niet bij huidige Norton versies! en is zeker minstens zo goed). Werkt heel simpel: je download gewoon de Kaspersky home versie van de officiele site, en wanneer hij om de reg key vraagt, kan je hem gewoon invoegen.

Dus mail me maar als je graag wil, zie profiel.

(Sorry mods, ik weet dat dit niet mag, maar hoe meer virusscanners, hoe beter het internet toch? )

heu, aart.

nu net werkt m'n pc weer, nadat ik de sleutel uit het register verwijderd kreeg, maar dat progje had m'n hele machine verneukt.

Oud Vuil.

Aart
Usericon van Aart
Posted 29-01-2004 20:26 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Serieus Wim?

Ik heb hem nu al op meerdere (5 a 6) computers geïnstalleerd en allemaal zonder extra bijwerkingen. Welke OS draai je?

[Dit bericht is gewijzigd door Aart op 29-01-2004 20:29]

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 29-01-2004 23:42 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb hem er ook direct weer afgehaald...wat een troep...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 29-01-2004 23:45 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik draai win98se. heb net gekeken of ik dat nieuwe virus heb dmv een symantec removal tool, maar dat is het niet, dus het moet dat progje zijn, aart.

Oud Vuil.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 29-01-2004 23:47 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik kon het oplossen door gewoon de installatie-CD in de CD-Romspeler te proppen... [Er waren wat bestanden vervangen - XP hier]

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 30-01-2004 0:01 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

blijkbaar een tof nieuw virus op pad:
29/01/04 - WORM - "W32.M.Y.D.O.O.M.B" - Gevaar/Danger : Medium

Doom on

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

' '
Usericon van ' '
Posted 30-01-2004 0:14 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Doom virus, gaaf! Maakt je computer trager neem ik aan?

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-02-2004 16:42 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
######################### VIRUS NOTIFICATIE #########################

Attentie: xxx@xxx.xx

Er is een virus gevonden in een door u verstuurd e-mailbericht.
De e-mail virusscanner heeft dit bericht onderschept en tegengehouden.

Het virus is geïdentificeerd als : W32/Netsky-B

Het door u verstuurde bericht heeft de volgende kenmerken:

Van : xxx@xxx.xx
Naar : yyy@nvm.nl
Onderwerp : read it immediately
Datum : Wed, 18 Feb 2004 16:29:59 +0100

NEEM ZO SPOEDIG MOGELIJK CONTACT MET UW HELPDESK:
HET IS MOGELIJK DAT UW SYSTEEM ZONDER UW MEDEWETEN
EEN VIRUS BEVAT.

Met vriendelijke groet.

#####################################################################
Goh, toch knap.. zouden mijn linux systemen dan toch met een W32 virus geinfecteerd zijn? PFffff, dat mailservers daar intrappen zeg! Belachelijk! Zoeken die krengen niet terug in het DNS of de HELO aanmelding wel klopt?

I'm not being rude. You're just insignificant.

Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 19-02-2004 16:42 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik had van de week ook verscheidene van dat soort mailtjes. Die mailservers mij melden dat ik een virus heb ... echt niet.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-02-2004 16:47 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 18 februari 2004 16:42 schreef helmet het volgende:
Goh, toch knap.. zouden mijn linux systemen dan toch met een W32 virus geinfecteerd zijn? PFffff, dat mailservers daar intrappen zeg! Belachelijk! Zoeken die krengen niet terug in het DNS of de HELO aanmelding wel klopt?

Mja da's gewoon weer extra werk voor de programmeurs van die server software waar ze waarschijnlijk geen zin in hebben. Op zich ook best logisch, om mailtjes terug te sturen als er een virus in zit. Maar als het from-adres niet klopt genereert die server alleen maar meer onnodig email verkeer.
Wordt nog leuker als je op je compu software hebt staan die die server weer terug gaat mailen met het bericht dat het virus niet van jou komt... volledig geautomatiseerde email-oorlog

Zenial

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-02-2004 16:53 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 februari 2004 16:47 schreef Zenial het volgende:
volledig geautomatiseerde email-oorlog
Daar heb ik er toch wel een zooi van uitgevochten. En op een gegeven moment ga je je afvragen waarom je mailserver zo traag is en komt er een mailtje van enkele honderden megabytes groot uit rollen.. leuk, die header informatie

I'm not being rude. You're just insignificant.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com