Fusion |
The Dude? Meer De Forum Clown |
|
|
|
Posted 01-05-2014 7:57 by Fusion |
|
|
quote: Op 23 september 2010 22:09 schreef ElitE het volgende:
Ik stop regelmatig vele stoffen in mn mik alles door elkaar, doordeweeks en in het weekend, op school en bij vrienden. Echter komt het zelden in conflict met mijn wensen des levens, natuurlijk heb ik weleens dat ik in de collegebanken wat minder helder ben door een katerig gevoel maar het belemmerd niet mn studie voortgang en verneukt niet mn sociale leven.
Internet doet dat wel bij mij, als het aanstaat raak ik al snel verzeilt in allerlei internet discussies op verschillende fora, maar ook op wikipedia klik ik me hevig in de rondte. Ik merk dat ik al snel ietsjes te lang achter internet zit, en juist op momenten dat ik me moe en chaotisch voel neem ik vaak niet de zelfdiscipline om even wat anders te doen. Vandaar dat het mn ritme verneukt, want als ik instort van moeheid, weet ik nog wel een paar klikjes te leveren.
Zo verneukt het mn studie doordat ik soms wat moet opzoeken en weer verzeilt raak in allerlei andere interessante onderwerpen behalve hetgene wat ik moest opzoeken.
Internet heeft natuurlijk ook zn nuttige kant(drugs toch ook) maar met een erg ruime definitie van verslaving zou ik mezelf er wel onder rekenen omdat ik er wel degelijk last van ondervind. Uiteindelijk zit ik meer uren te internetten dan ik zou willen. En het gooit mn ritme overhoop, ik eet soms te laat/te weinig en mn lichaam wordt er ook niet beter op. (3 uur stilzitten op de bank kan geen kwaad maar 3 uur internetten geeft je lichaam vrijwel altijd een verkeerde houding).
En ik heb altijd wel een beetje ADD achtige concentratie probroblemen, met internet wordt het alleen enorm uitvergroot en verdwijnen de voordelen van ADD al snel.
En ik durf te beweren dat IEDEREEN van dit forum er min of meer last van heeft als die 24/7 makkelijke toegang heeft tot internet (mensen zonder leven en zonder interesses uitgesloten).
Zelfdiscipline heb niet zo heel veel problemen mee als ik echt wat moet doen, maar zodra er nog niet veel druk achter de ketel zit of ik gewoon een dagje vrij ben dan neem ik die zelfdiscipline niet zo gauw.
Daarom heb ik vandaag maar mn modem op een tijdklok gezet en in een stalen kluisje gezet. De sleutel geef ik aan de buren.
Kan ik me goed in herkennen, treffende voorbeelden over discussies en Wiki. Maar ik vind ook dat (afhankelijk van de hoeveelheden, de omstandigheden, je persoonlijkheid en de soorten) drugs ook een zeer negatieve invloed kunnen hebben. Kweenie wat je allemaal gebruikt, hoe vaak, en hoe lang al etc maar ik zou je willen waarschuwen voor evt long term gebruik effecten die om de hoek kunnen liggen.
When your people matter, menstrual health matters
|