![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Is een attorney geen aanklager? ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... ![]() |
|
quote: Je bent lawyer als je bent afgestudeerd, maar pas attorney als je je licence hebt. Gelukkig is dat normaal een kwestie van een paar maanden, dus de distinctie tussen lawyer en attorney is eigenlijk (vrijwel) niet bestaand. Ze zijn voor all means and purposes synoniem [Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 20-10-2010 16:53] Black seeds of bunny! ![]() |
|
http://www.mijnwoordenboek.nl/ attorney (Zelfstandig naamwoord) 1 a person who has the legal power to act for another person. gevolmachtigde 2 (American) a lawyer. advocaat Bovenstaande vertaling is © K Dictionaries Ltd. Alle rechten voorbehouden attorney (the ~) procureur (de ~ (m)) Synoniemen-deputy -solicitor -authorized person -mandatary UitdrukkingenEN: Attorney General (Am.) NL: Min. van Justitie EN: power of attorney NL: het optreden in naam van een ander In de praktijkJuridischEN: attorney, holder of power, legal representative NL: wettelijke vertegenwoordiger Definitie: (Engels) the person who is by law authorised,or obliged,to act as representative of a physical or a legal person with all the consequences which such action may have for the latter,such as representing him or it in and out of court Definitie: (Nederlands) vertegenwoordiger van een natuurlijke persoon of een rechtspersoon die bij de wet gerechtigd en verplicht is voor hem te handelen en hem zowel in als buiten rechte te vertegenwoordigen ![]() |
|
quote: ja, zeg dat eens tegen mijn oefenboek ![]() ik had die site ook, maar ik vond niet meteen een duidelijk antwoord ![]() dus een lawyer kun je raadplegen als je een juri vraag hebt? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-10-2010 17:02] signature ![]() |
|
quote: Ik zou zeggen van wel; de lawyer/attorney is het aanspreekpunt van de client aangezien de client niet zelf het hof te woord behoort te staan tenzij hij/zij een getuigenis aflegt. [Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 20-10-2010 17:10] Black seeds of bunny! ![]() |
|
Dit zegt de site voor Lawyer solicitor advocaat (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), verdediger (de ~ (m)), raadsman (de ~ (m)), pleitbezorger (de ~ (m)), pleiter (de ~ (m)), procureur (de ~ (m)), verdedigster (de ~ (v)), pleitster (znw.), pleitbezorgster (de ~ (v)), zaakwaarnemer (de ~ (m)) counsel advies (het ~), raad (de ~ (m)), raadgeving (de ~ (v)), advocaat (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), verdediger (de ~ (m)), raadsman (de ~ (m)), pleitbezorger (de ~ (m)), pleiter (de ~ (m)), adviseur (de ~ (m)), consulent (de ~ (m)), raadgever (de ~ (m)) legal expert meester (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), meester in de rechten (znw.), rechtsgeleerde (de ~), rechtskundige (de ~) LL.M. meester (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), meester in de rechten (znw.) In de praktijkArbeidEN: lawyer NL: jurist JuridischEN: lawyer NL: advocaat EN: lawyer, attorney-at-law, advocate NL: advocaat Definitie: (Engels) lawyer who represents a client and provides legal advice and assistance in civil, administrative and criminal proceedings Definitie: (Nederlands) raadsman in juridische aangelegenheden zowel als buiten rechte Politiek, organisatie en bestuurEN: lawyer, advocate NL: advocaat Definitie: (Nederlands) Raadsman in juridische aangelegenheden zowel in als buiten rechte.Dient te zijn ingeschreven bij de rechtbank van het arrondissement waarin zijn kantoor is gevestigd. Een attorney is een stapje hoger qua verantwoordelijkheid, als ik het goed begrijp. ![]() |
|
omg omg omg signature ![]() |
|
als je wil scheiden van je man/vrouw hoe zeg je dat dat She is "suing" for a divorce ??? signature ![]() |
|
Hmmm, ik ken wel 'filing for a divorce'. Bedoel je dat? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
ja dat was geen optie ![]() djeezes, en je hebt nog Barrister ook advocate, barrister, lawyer, sollicitor, attorney en allemaal hebben ze blijkbaar een andere betekenis ![]() signature ![]() |
|
ok, nog een vraag in sommige Amerikaanse staten kun je ter dood veroordeeld worden. wat zeggen ze dan : ... prevails signature ![]() |
|
![]() She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Als je in Amerika een moord pleegt kun je ter dood veroordeeld worden. en dan volgt een uitdrukking In some states in America .... prevails. capital? signature ![]() |
|
quote: capital punishment? Boeiender ![]() |
|
justice prevails zou dat kunnen betekenen dat als je een moord pleegt je ook dood moet? signature ![]() |
|
Reprisal, vindication, eye for an eye, retaliation? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote:het recht zal zegevieren. Wat is de vraag nu precies? Context! ![]() |
|
ik ben bezig met oefeningen ![]() de zin was In some states of America ........ prevails. You can be sentenced to death if you commit murder. "justice" is een woord dat ik kan kiezen, maar er staat al in een andere zin ingevuld The victim's relatives said: "justice" has been done. signature ![]() |
|
quote: Als dat het geldende recht is.... Boeiender ![]() |
|
quote: Euh... like..... mis nog wel context hier. Boeiender ![]() |
|
Wat zijn de andere opties? Het is dus multiplechoice? En elk woord 1 maal gebruiken? En evil staat er niet tussen? ![]() |
|
ik ook, ik dacht dat er misschien een uitdrukkig zou bestaan met ... prevails. Een gezegde of zo. signature ![]() |
|
quote: evil , neen ![]() er zijn zo'n 70 woorden ![]() signature ![]() |
|
quote: Justice prevails is een uitspraak ja, maar in deze context ga je er dan vanuit dat de doodstraf het recht doet zegevieren. Kan natuurlijk wel de bedoeling zijn. Hmmm: pre·vail (pr-vl) intr.v. pre·vailed, pre·vail·ing, pre·vails 1. To be greater in strength or influence; triumph: prevailed against the enemy. 2. To be or become effective; win out: hoped justice would prevail. 3. To be most common or frequent; be predominant: a region where snow and ice prevail. 4. To be in force, use, or effect; be current: an ancient tradition that still prevails. 5. To use persuasion or inducement successfully. Often used with on, upon, or with Kan dus goed dat capitol punishment er komt te staan, als in puntje 3. [edit] Is mirror punishment misschien iets? Of eye for an eye? [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 20-10-2010 19:10] Boeiender ![]() |
|
mirror... nee, ik laat het alleszins weten wat het was na de verbeteringen ![]() signature ![]() |
![]() |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |