IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hulp bij vertalingen en taalkundige problemen (het talentopic) - niet Scandinavische talen Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 16:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ja,

ik zit met een probleem

wat is het wezenlijke verschil tussen een attorney en een lawyer?




Scandinavische talen in het Fins- Zweeds- en Noorstopic aub


signature


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-10-2010 16:49 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Is een attorney geen aanklager?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 20-10-2010 16:50 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2010 16:47 schreef Hypnos het volgende:
Ja,

ik zit met een probleem

wat is het wezenlijke verschil tussen een attorney en een lawyer?




Scandinavische talen in het Fins- Zweeds- en Noorstopic aub


Je bent lawyer als je bent afgestudeerd, maar pas attorney als je je licence hebt. Gelukkig is dat normaal een kwestie van een paar maanden, dus de distinctie tussen lawyer en attorney is eigenlijk (vrijwel) niet bestaand. Ze zijn voor all means and purposes synoniem

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 20-10-2010 16:53]


Black seeds of bunny!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-10-2010 16:52 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

http://www.mijnwoordenboek.nl/


attorney (Zelfstandig naamwoord)

1 a person who has the legal power to act for another person.
gevolmachtigde

2 (American) a lawyer.
advocaat

Bovenstaande vertaling is © K Dictionaries Ltd. Alle rechten voorbehouden

attorney (the ~)
procureur (de ~ (m))

Synoniemen-deputy -solicitor -authorized person -mandatary

UitdrukkingenEN: Attorney General (Am.) NL: Min. van Justitie
EN: power of attorney NL: het optreden in naam van een ander

In de praktijkJuridischEN: attorney, holder of power, legal representative NL: wettelijke vertegenwoordiger
Definitie: (Engels) the person who is by law authorised,or obliged,to act as representative of a physical or a legal person with all the consequences which such action may have for the latter,such as representing him or it in and out of court
Definitie: (Nederlands) vertegenwoordiger van een natuurlijke persoon of een rechtspersoon die bij de wet gerechtigd en verplicht is voor hem te handelen en hem zowel in als buiten rechte te vertegenwoordigen



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 17:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2010 16:50 schreef Nyghtslave het volgende:
Je bent lawyer als je bent afgestudeerd, maar pas attorney als je je licence hebt. Gelukkig is dat normaal een kwestie van een paar maanden, dus de distinctie tussen lawyer en attorney is eigenlijk (vrijwel) niet bestaand. Ze zijn voor all means and purposes synoniem


ja, zeg dat eens tegen mijn oefenboek

ik had die site ook, maar ik vond niet meteen een duidelijk antwoord

dus een lawyer kun je raadplegen als je een juri vraag hebt?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-10-2010 17:02]


signature


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 20-10-2010 17:10 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2010 17:01 schreef Hypnos het volgende:
ja, zeg dat eens tegen mijn oefenboek

ik had die site ook, maar ik vond niet meteen een duidelijk antwoord

dus een lawyer kun je raadplegen als je een juri vraag hebt?


Ik zou zeggen van wel; de lawyer/attorney is het aanspreekpunt van de client aangezien de client niet zelf het hof te woord behoort te staan tenzij hij/zij een getuigenis aflegt.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 20-10-2010 17:10]


Black seeds of bunny!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-10-2010 17:12 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Dit zegt de site voor Lawyer

solicitor
advocaat (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), verdediger (de ~ (m)), raadsman (de ~ (m)), pleitbezorger (de ~ (m)), pleiter (de ~ (m)), procureur (de ~ (m)), verdedigster (de ~ (v)), pleitster (znw.), pleitbezorgster (de ~ (v)), zaakwaarnemer (de ~ (m))

counsel
advies (het ~), raad (de ~ (m)), raadgeving (de ~ (v)), advocaat (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), verdediger (de ~ (m)), raadsman (de ~ (m)), pleitbezorger (de ~ (m)), pleiter (de ~ (m)), adviseur (de ~ (m)), consulent (de ~ (m)), raadgever (de ~ (m))

legal expert
meester (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), meester in de rechten (znw.), rechtsgeleerde (de ~), rechtskundige (de ~)

LL.M.
meester (de ~ (m)), jurist (de ~ (m)), meester in de rechten (znw.)

In de praktijkArbeidEN: lawyer NL: jurist

JuridischEN: lawyer NL: advocaat

EN: lawyer, attorney-at-law, advocate NL: advocaat
Definitie: (Engels) lawyer who represents a client and provides legal advice and assistance in civil, administrative and criminal proceedings
Definitie: (Nederlands) raadsman in juridische aangelegenheden zowel als buiten rechte


Politiek, organisatie en bestuurEN: lawyer, advocate NL: advocaat
Definitie: (Nederlands) Raadsman in juridische aangelegenheden zowel in als buiten rechte.Dient te zijn ingeschreven bij de rechtbank van het arrondissement waarin zijn kantoor is gevestigd.


Een attorney is een stapje hoger qua verantwoordelijkheid, als ik het goed begrijp.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

omg omg omg


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

als je wil scheiden van je man/vrouw


hoe zeg je dat dat

She is "suing" for a divorce


???



signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-10-2010 18:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hmmm, ik ken wel 'filing for a divorce'. Bedoel je dat?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja dat was geen optie


djeezes, en je hebt nog Barrister ook

advocate, barrister, lawyer, sollicitor, attorney
en allemaal hebben ze blijkbaar een andere betekenis


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ok, nog een vraag


in sommige Amerikaanse staten kun je ter dood veroordeeld worden.
wat zeggen ze dan : ... prevails


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-10-2010 18:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

prevails? Hoe bedoel je? Als je het in het Nederlands geeft vertaal ik het met plezier voor je.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Als je in Amerika een moord pleegt kun je ter dood veroordeeld worden. en dan volgt een uitdrukking

In some states in America .... prevails.


capital?



signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-10-2010 18:43 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 oktober 2010 18:43 schreef Hypnos het volgende:
Als je in Amerika een moord pleegt kun je ter dood veroordeeld worden. en dan volgt een uitdrukking

In some states in America .... prevails.


capital?




capital punishment?


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

justice prevails
zou dat kunnen betekenen dat als je een moord pleegt je ook dood moet?


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-10-2010 18:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Reprisal, vindication, eye for an eye, retaliation?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-10-2010 18:52 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2010 18:45 schreef Hypnos het volgende:
justice prevails
zou dat kunnen betekenen dat als je een moord pleegt je ook dood moet?
het recht zal zegevieren. Wat is de vraag nu precies? Context!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 18:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ben bezig met oefeningen


de zin was

In some states of America ........ prevails. You can be sentenced to death if you commit murder.


"justice" is een woord dat ik kan kiezen, maar er staat al in een andere zin ingevuld


The victim's relatives said: "justice" has been done.



signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-10-2010 18:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 oktober 2010 18:45 schreef Hypnos het volgende:
justice prevails
zou dat kunnen betekenen dat als je een moord pleegt je ook dood moet?


Als dat het geldende recht is....


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-10-2010 18:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 oktober 2010 18:56 schreef Hypnos het volgende:
ik ben bezig met oefeningen


de zin was

In some states of America ........ prevails. You can be sentenced to death if you commit murder.


"justice" is een woord dat ik kan kiezen, maar er staat al in een andere zin ingevuld


The victim's relatives said: "justice" has been done.




Euh... like..... mis nog wel context hier.


Boeiender


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-10-2010 19:00 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Wat zijn de andere opties? Het is dus multiplechoice? En elk woord 1 maal gebruiken? En evil staat er niet tussen?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 19:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ook,

ik dacht dat er misschien een uitdrukkig zou bestaan met ... prevails. Een gezegde of zo.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 19:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2010 19:00 schreef bokaj het volgende:
Wat zijn de andere opties? Het is dus multiplechoice? En elk woord 1 maal gebruiken? En evil staat er niet tussen?


evil , neen

er zijn zo'n 70 woorden ik ga ze niet beginnen opschrijven, de meeste staat er tussen


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-10-2010 19:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 oktober 2010 19:01 schreef Hypnos het volgende:
ik ook,

ik dacht dat er misschien een uitdrukkig zou bestaan met ... prevails. Een gezegde of zo.


Justice prevails is een uitspraak ja, maar in deze context ga je er dan vanuit dat de doodstraf het recht doet zegevieren.

Kan natuurlijk wel de bedoeling zijn.

Hmmm:

pre·vail (pr-vl)
intr.v. pre·vailed, pre·vail·ing, pre·vails
1. To be greater in strength or influence; triumph: prevailed against the enemy.
2. To be or become effective; win out: hoped justice would prevail.
3. To be most common or frequent; be predominant: a region where snow and ice prevail.
4. To be in force, use, or effect; be current: an ancient tradition that still prevails.
5. To use persuasion or inducement successfully. Often used with on, upon, or with


Kan dus goed dat capitol punishment er komt te staan, als in puntje 3.

[edit]
Is mirror punishment misschien iets? Of eye for an eye?

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 20-10-2010 19:10]


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2010 19:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mirror... nee,

ik laat het alleszins weten wat het was na de verbeteringen


signature


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen