IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat mis je nog in metal? Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-09-2002 0:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dit topic gaat over alles dat je mist in metal; dit kan gaan over muziek maar ook over het wereldje in het algemeen.

Metal is natuurlijk de 'über'muziek maar er ik heb het idee dat er zoveel meer in zit dan eruit gehaald wordt.

Zo vraag ik me af waarom symfonische metalbands niet méér effecten op hun keyboards gebruiken; Nocturnus had vroeger halve hoorspelen en zelfs dát was nog primitief!

Luister eens naar de geluiden uit de space rock; Ozric Tentacles gebruikt allerlei acid bubbles & bleeps en andere ambient geluiden etc. Waarom symfonische metal niet?

Morbid Angel gebruikt zangeffecten op onder andere Where the slime live; waarom wordt er niet meer met zangeffecten geexperimenteerd?

Cynic gebruikte vocoder zang; Exivious ook, maar willen er schijnbaar weer vanaf; ik ben juist voor al die effecten, mits nuttig toegepast uiteraard.

Zelfde geldt voor de combinatie van gewone en electronische drums (dus niet zozeer drumcomputers).

Ook heb ik het vermoeden dat er met gitaarsynthesizers veel meer mogelijk is tot nu toe -imo- mondjesmaat wordt gedaan.

Ook is het bijv. niet verboden met de bas te 'funkslappen'; kan te gek klinken zoals Agiel en Pre mortem hebben bewezen.

En als blackmetal zo grof mogelijk dient te klinken; waarom laten ze de gitaren niet klinken zoals het scheurende papier van Merzbow?

Gelukkig heeft Nile de combinatie gevonden met Tibetaanse muziek en Ben hur-achtige filmmuziek, en hier en dar gebruikt een band een sampletje (Obituary- Kill for me), maar ik weet zeker dat er véééél meer mogelijkheden zijn!

Begrijp me goed; niets tegen de klassieke line up; maar er mag ook meer geexperimenteerd worden!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-09-2002 0:58]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-09-2002 0:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 0:19 schreef Mutilator het volgende:
En als blackmetal zo grof mogelijk dient te klinken; waarom laten ze de gitaren niet klinken zoals het scheurende papier van Merzbow?

Black metal dient niet zozeer zo grof mogelijk te klinken als wel zo duister en hatelijk mogelijk. Dit kan je op verschillende manieren bereiken, maar 'guitar textures' + melodie spelen dan een belangrijke rol. Experimentele noise zoals Merzbow, Dissecting Table, Null is toch een ander pakkie-an.

Enfin, wat ik in de meeste metal van vandaag mis is, hoe zeg je het, eigenheid. Op Wacken was ik verbaasd over het aantal bands in ELKE stroming, en hoezeer die bands op elkaar lijken.
Ten eerste vind ik alles zo walgelijk clean en veilig klinken... natuurlijk moet niet alles 'torture cellar black metal' zijn maar die digitale producties van tegenwoordig waarbij alles technisch perfect klinkt word ik ook niet vrolijk van. 't Is allemaal zo klinisch!
Net als de muziek zelf, en dat is ten tweede: het lijkt wel alsof men alles in de nummers wil stoppen: agressie, melodie, rustig stukje, afwisseling, etc. zal wel iets postmoderns zijn... alsof bands moeite hebben zich te concentreren op één concept. Dus krijgen we het zoveelste overgeproduceerde mengelmoesje . En als er eens een plaat is die lekker hakkend begint (ik noem het eerste nr. van de laatste Deviser of zo) dan moeten er meteen daarna weer van die weeë, weeë keyboards overheen komen, of mierzoete viooltjes of wat ook. Waarom toch..... maak gewoon die hak-CD!
Ten derde mis ik die eigenheid omdat er gewoon teveel bands zijn, en dingen gewoon TE VAAK gedaan worden. In sommige genres is dat erger dan andere.... zo zijn er idioot veel gore/death metal bands die allemaal dezelfde humor delen waardoor het op den duur zeer flauw wordt; vreselijk veel power metal (harnjrgh ), te veel melodieuze neoromantische black metal (moet dat nou, die keyboards en vrouwenzangeresjes elke keer om 'sophisticated' over te komen... het is Black Fucking Metal godverdomme!!), ontzettend veel 'gothic metal' (sentimenteel, bah), etc. dat zijn de dingen die mij het meeste opvallen.

Kortom, ik mis dus bands met een eigen gezicht en visie.

Maar ik moet niet zeiken want van dat soort bands zijn er stiekem best veel. Voor mij is de vraag dus niet zozeer 'wat mis je' als wel 'wat zijn de elementen die de rest verzuipen waardoor het kan lijken alsof je dingen in de metal mist'.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 17-09-2002 0:48 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

'k weet echt neit wat ik hier moet op zeggen
vind wat ik graag hoor gewoon AF.....en kan me niet inbeelden dat er iets aan ge-experimeneerd worden die het nog beter zou maken.... neen

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-09-2002 0:58 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Wat....ik....mis....hmmmm.....
De echte CD die na "Left Hand Path" had moeten komen.
Nostalgisch? Ouwe lul? Wie? Ik?

DeathKnight
Krynn
Usericon van DeathKnight
Posted 17-09-2002 3:02 by DeathKnight Wijzig reactieProfiel van DeathKnightQuote dit berichthttp://www.crusader.be

Wat ik mis in metal: onthoofding van keyboardspelers en ophanging van meiden met operastemmen. Klinkt misschien grof en drastisch, maar ik heb er m'n buik vol van.

Een effectje of sampeltje hier en daar moet wel kunnen, maar het mag de muziek niet domineren. Ik heb het niet voor gemechaniseerde muziek. Het verliest z'n mensenziel op die manier en zelden draagt het toe bij hoe ik het nummer voel.

Tuurlijk heb ik "The Key" van Nocturnus, "Always" van The Gathering en er ligt hier zelfs een Nightwish. Ik luister er zelfs naar zonder braakneigingen te krijgen. Maar het liefst van al hoor ik de doorsnee line-up van de metalband en grijp ik dan ook het vaakst naar dat soort bands terug: zang, gitaar, bas, drum (desnoods twee gitaristen).

Bliepjes hier en effectjes daar, allemaal goed en wel, maar het moet "functioneel" blijven, en geen slaafs meevolgen van een trend.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2002 8:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

muzikaal niks. je kunt moeilijk voorspellen of zoiets. toen black en deathmetal nog niet bestond miste ik het niet.

wel mis ik een kritische blik bij veel bands en besprekers van bladen. te veel plagiaat en te veel gejubel bij elke nederlandse deathmetalband (in de aardschok bijv.)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-09-2002 9:17]

blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 17-09-2002 9:09 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

bands met een eigen gezicht want elke nieuwe blackmetal band heeft wel invloeden van een andere blackmetal band.

welcome to hell,fuckin, hell yeah

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 17-09-2002 12:12 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 17 september 2002 9:09 schreef blacksoul666 het volgende:
bands met een eigen gezicht want elke nieuwe blackmetal band heeft wel invloeden van een andere blackmetal band.

Momenteel is der hier en daar toch een heel 'tikkeltjen' originaliteit tekort.

Je kan me de bout hachelen!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-09-2002 15:11 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 17 september 2002 3:02 schreef DeathKnight het volgende:
Een effectje of sampeltje hier en daar moet wel kunnen, maar het mag de muziek niet domineren. Ik heb het niet voor gemechaniseerde muziek. Het verliest z'n mensenziel op die manier en zelden draagt het toe bij hoe ik het nummer voel.

Vind ik echt klinken als "Experimenteren mag niet want dat is niet TRUUUEUEEEEE!!"

Van mij mogen er zeer zeker veel meer bands komen die durven te experimenteren met muziek, elementen van andere stromingen erin verwerken, dingen doen die niet al 1894324 keer eerder zijn gedaan (voor zover dat nog mogelijk is)
Maar gelukkig zijn er nog wel bands die durven te experimenteren zoals ...And Oceans, Notre Dame, Diablerie, Asgaroth, Diabolical Masquerade, Oath of Cirion, Sigh, etc...

Zenial

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 17-09-2002 15:52 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 15:11 schreef Zenial het volgende:
Vind ik echt klinken als "Experimenteren mag niet want dat is niet TRUUUEUEEEEE!!"

Van mij mogen er zeer zeker veel meer bands komen die durven te experimenteren met muziek, elementen van andere stromingen erin verwerken, dingen doen die niet al 1894324 keer eerder zijn gedaan (voor zover dat nog mogelijk is)
Maar gelukkig zijn er nog wel bands die durven te experimenteren zoals ...And Oceans, Notre Dame, Diablerie, Asgaroth, Diabolical Masquerade, Oath of Cirion, Sigh, etc...

Dat vind ik ook! ik mis meer bands die durven te expirimenteren, grensen verleggen, niet 5 keer hetzelfde maken dat haat ik!
En als een album een keer flopt maakt dat geen reet uit, weten ze dat ook weer!

DeathKnight
Krynn
Usericon van DeathKnight
Posted 17-09-2002 15:54 by DeathKnight Wijzig reactieProfiel van DeathKnightQuote dit berichthttp://www.crusader.be

Dat gezeik over wat "true" is en wat niet, daar ben ik te oud voor Ik zeg gewoon hoe ik het aanvoel..

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-09-2002 16:03 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Meer cd's als stormblast van Dimmu borgir, en bands als empyrium

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-09-2002 17:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 17 september 2002 16:03 schreef Kramy het volgende:
Meer cd's als stormblast van Dimmu borgir, en bands als empyrium
Meer van die net-niet CD's? Bands als Empyrium zijn er trouwens wel meer... moet je even zoeken.

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 17-09-2002 18:14 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Wat ik zo vreemd vind is dat als je muziek speelt die op een gegeven moment populair word je meteen "meelift met een trend"....wat een gezeik...
Tuurlijk zijn er bands die dat doen, maar ooit aan gedacht dat er meer dan genoeg bands zijn die gewoon de muziek maken die ze mooi vinden? en dat die dus pas bekend worden als die soort muziek ook bekend word?
we kunnen niet allemaal slayer zijn...

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-09-2002 18:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 17 september 2002 18:14 schreef chriz het volgende:
we kunnen niet allemaal slayer zijn...

Nee gelukkig zijn er ook nog GOEDE bands

Zenial

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-09-2002 18:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

de zangeffecten mis ik af en toe idd wel eens, zoals het voorbeeld van mutilator (morbid angel - where the slime lives), echo's over de stem bij blackmetal, de distorted zang van today is the day, enz...

Je moeder.

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 17-09-2002 18:33 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

de keyboards van Nocturnus vind ik te gek, vooral het geluid ook dan. brengt je echt in de sfeer van de hoes. verder: bands zoals edge of sanity die een goede grunt combineren met goede zang op grimson. tegenstellingen maken voor mij muziek interessant mits het kwalitatief goed is uitgevoerd. (op een cd van ulver hebben ze die afwisseling ook in de eerste twee nummers.)

"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"

joeri
Usericon van joeri
Posted 17-09-2002 18:34 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

ik zou graag wat meer tegenloopjes zien, dat vind ik altijd wel gaaf klinken

Filthgrinderr
Usericon van Filthgrinderr
Posted 17-09-2002 19:53 by Filthgrinderr Wijzig reactieProfiel van FilthgrinderrQuote dit bericht

Wat ik mis in de metal?
Niet veel qua muziek moet ik zeggen.. stylen genoeg ondertussen, en ik denk dat ondertussen iedereen zn eigen stijl wel heeft gevonden..

Maar wat ik wel mis, is respect..
Voor elkaar..
Nou klink ik misschien als een of andere hippie.. *peace*
Maar ik word er scheitziek van het gezeik onderling.. sommige mensen komen echter niet verder dan "bier, slayer en motorhead" en verder niets..
En er zijn gasten bij die helemaal leven voor de death metal, maar die gaan lopen zeiken over black metal die ze nog nooit hebben gehoord..
En andersom natuurlijk...

Als je iemand tegenkomt die van een andere stijl houd, heb er dan tenminste een beetje respect voor, tis tenslotte allemaal metal en we zuipen allemaal gezellig bier..
Ga elkaar dan niet lopen uitzeiken..
Zoals Manowar geloof ik ooit es zei:
"We zijn 1 grote familie"

En wat meer respect van buitenaf zou ook wel fijn zijn.. niet elke dag uitgescholden worden voor "nazislet", "crackhoer", "kindermoordenaar", "gothic", enz enz..
Mah jah.. daar kunnen jullie natuurlijk nix aan doen.. :D

Maar goed.. fuck the shit metal is it..
Zoals ik altijd maar zeg...
En zoveel missen we niet hoor..
Concerten, festivals, bladen en bands genoeg lijkt me..

Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-09-2002 20:13 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Ik moet zeggen ik ben ook niet zo kapot van keyboard melodien, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen! Want bijvoorbeeld Emperor zou Emperor niet zijn als het niet beschikt over de meeslepende keyboardmelodien. En zo zijn er nog wel meer bands die bijzonder goed gebruik maken van keyboards. Ook Rhapsody maakt geweldig gebruik van keyboards maar dat is ook een geval appart moet ik zeggen.

Persoonlijk houd ik liever van Black Death metal enz. zonder keyboards, maar er zijn zeker uitzonderingen. Power Metal daar en tegen vind ik heftig met keyboard. Zie "power of the dragonflame"

Immortal Pride

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-09-2002 20:26 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 8:57 schreef attila_de_hun het volgende:

wel mis ik een kritische blik bij veel bands en besprekers van bladen. te veel plagiaat en te veel gejubel bij elke nederlandse deathmetalband (in de aardschok bijv.)

100 % mee eens

Een band als severe torture, wat volgens mij niets nieuws aan de horizon is, word de hemel in geprezen... terwijl een band als pentacle met zulke GE-NI-ALE werkjes nog steeds nauwelijks waardering krijgt in nederland...

Verder... ik mis... eigenlijk niets... ik heb een stapel geniale cd's en ze hadden niet anders hoeven klinken van mij

Ik, Wil Schuurman

grafhond
en zu is da
Usericon van grafhond
Posted 17-09-2002 20:38 by grafhond Wijzig reactieProfiel van grafhondQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 20:26 schreef Snagger het volgende:
100 % mee eens

Een band als severe torture, wat volgens mij niets nieuws aan de horizon is, word de hemel in geprezen... terwijl een band als pentacle met zulke GE-NI-ALE werkjes nog steeds nauwelijks waardering krijgt in nederland...

Verder... ik mis... eigenlijk niets... ik heb een stapel geniale cd's en ze hadden niet anders hoeven klinken van mij
SUKKEL
we misse tiete (anders voldoen we niet, Slayer tiete grolsch, witte nog?)

slayer tiete grolsch

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-09-2002 20:40 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

DORO
LITA FORD
THE GREAT KAT
GIRLSCHOOL
ARCH ENEMY
SINISTER
IMBOLC
HOLY MOSES

neeneenee... tiete genoeg!!

Ik, Wil Schuurman

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 17-09-2002 20:40 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-09-2002 20:41 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

naja genoeg

Ik, Wil Schuurman

grafhond
en zu is da
Usericon van grafhond
Posted 17-09-2002 20:41 by grafhond Wijzig reactieProfiel van grafhondQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 20:40 schreef Snagger het volgende:
DORO
LITA FORD
THE GREAT KAT
GIRLSCHOOL
ARCH ENEMY
SINISTER
IMBOLC
HOLY MOSES

neeneenee... tiete genoeg!!
pfffff, NOOIT tiete genoegt! we moete wat meer 'jonge tieten'hebben...snapjewak bedoel (meisjes van nege snagger..........
0

slayer tiete grolsch

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com