|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Black metal dient niet zozeer zo grof mogelijk te klinken als wel zo duister en hatelijk mogelijk. Dit kan je op verschillende manieren bereiken, maar 'guitar textures' + melodie spelen dan een belangrijke rol. Experimentele noise zoals Merzbow, Dissecting Table, Null is toch een ander pakkie-an. Enfin, wat ik in de meeste metal van vandaag mis is, hoe zeg je het, eigenheid. Op Wacken was ik verbaasd over het aantal bands in ELKE stroming, en hoezeer die bands op elkaar lijken. Ten eerste vind ik alles zo walgelijk clean en veilig klinken... natuurlijk moet niet alles 'torture cellar black metal' zijn maar die digitale producties van tegenwoordig waarbij alles technisch perfect klinkt word ik ook niet vrolijk van. 't Is allemaal zo klinisch! Net als de muziek zelf, en dat is ten tweede: het lijkt wel alsof men alles in de nummers wil stoppen: agressie, melodie, rustig stukje, afwisseling, etc. zal wel iets postmoderns zijn... alsof bands moeite hebben zich te concentreren op één concept. Dus krijgen we het zoveelste overgeproduceerde mengelmoesje . En als er eens een plaat is die lekker hakkend begint (ik noem het eerste nr. van de laatste Deviser of zo) dan moeten er meteen daarna weer van die weeë, weeë keyboards overheen komen, of mierzoete viooltjes of wat ook. Waarom toch..... maak gewoon die hak-CD! Ten derde mis ik die eigenheid omdat er gewoon teveel bands zijn, en dingen gewoon TE VAAK gedaan worden. In sommige genres is dat erger dan andere.... zo zijn er idioot veel gore/death metal bands die allemaal dezelfde humor delen waardoor het op den duur zeer flauw wordt; vreselijk veel power metal (harnjrgh ), te veel melodieuze neoromantische black metal (moet dat nou, die keyboards en vrouwenzangeresjes elke keer om 'sophisticated' over te komen... het is Black Fucking Metal godverdomme!!), ontzettend veel 'gothic metal' (sentimenteel, bah), etc. dat zijn de dingen die mij het meeste opvallen. Kortom, ik mis dus bands met een eigen gezicht en visie. Maar ik moet niet zeiken want van dat soort bands zijn er stiekem best veel. Voor mij is de vraag dus niet zozeer 'wat mis je' als wel 'wat zijn de elementen die de rest verzuipen waardoor het kan lijken alsof je dingen in de metal mist'. |
|
'k weet echt neit wat ik hier moet op zeggen vind wat ik graag hoor gewoon AF.....en kan me niet inbeelden dat er iets aan ge-experimeneerd worden die het nog beter zou maken.... neen Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Wat....ik....mis....hmmmm..... De echte CD die na "Left Hand Path" had moeten komen. Nostalgisch? Ouwe lul? Wie? Ik? |
|
Wat ik mis in metal: onthoofding van keyboardspelers en ophanging van meiden met operastemmen. Klinkt misschien grof en drastisch, maar ik heb er m'n buik vol van. Een effectje of sampeltje hier en daar moet wel kunnen, maar het mag de muziek niet domineren. Ik heb het niet voor gemechaniseerde muziek. Het verliest z'n mensenziel op die manier en zelden draagt het toe bij hoe ik het nummer voel. Tuurlijk heb ik "The Key" van Nocturnus, "Always" van The Gathering en er ligt hier zelfs een Nightwish. Ik luister er zelfs naar zonder braakneigingen te krijgen. Maar het liefst van al hoor ik de doorsnee line-up van de metalband en grijp ik dan ook het vaakst naar dat soort bands terug: zang, gitaar, bas, drum (desnoods twee gitaristen). Bliepjes hier en effectjes daar, allemaal goed en wel, maar het moet "functioneel" blijven, en geen slaafs meevolgen van een trend. |
|
muzikaal niks. je kunt moeilijk voorspellen of zoiets. toen black en deathmetal nog niet bestond miste ik het niet. wel mis ik een kritische blik bij veel bands en besprekers van bladen. te veel plagiaat en te veel gejubel bij elke nederlandse deathmetalband (in de aardschok bijv.) [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-09-2002 9:17] |
|
bands met een eigen gezicht want elke nieuwe blackmetal band heeft wel invloeden van een andere blackmetal band. welcome to hell,fuckin, hell yeah |
|
quote: Momenteel is der hier en daar toch een heel 'tikkeltjen' originaliteit tekort. Je kan me de bout hachelen! |
|
quote: Vind ik echt klinken als "Experimenteren mag niet want dat is niet TRUUUEUEEEEE!!" Van mij mogen er zeer zeker veel meer bands komen die durven te experimenteren met muziek, elementen van andere stromingen erin verwerken, dingen doen die niet al 1894324 keer eerder zijn gedaan (voor zover dat nog mogelijk is) Maar gelukkig zijn er nog wel bands die durven te experimenteren zoals ...And Oceans, Notre Dame, Diablerie, Asgaroth, Diabolical Masquerade, Oath of Cirion, Sigh, etc... Zenial |
|
quote: Dat vind ik ook! ik mis meer bands die durven te expirimenteren, grensen verleggen, niet 5 keer hetzelfde maken dat haat ik! En als een album een keer flopt maakt dat geen reet uit, weten ze dat ook weer! |
|
Dat gezeik over wat "true" is en wat niet, daar ben ik te oud voor Ik zeg gewoon hoe ik het aanvoel.. |
|
Meer cd's als stormblast van Dimmu borgir, en bands als empyrium Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote:Meer van die net-niet CD's? Bands als Empyrium zijn er trouwens wel meer... moet je even zoeken. |
|
Wat ik zo vreemd vind is dat als je muziek speelt die op een gegeven moment populair word je meteen "meelift met een trend"....wat een gezeik... Tuurlijk zijn er bands die dat doen, maar ooit aan gedacht dat er meer dan genoeg bands zijn die gewoon de muziek maken die ze mooi vinden? en dat die dus pas bekend worden als die soort muziek ook bekend word? we kunnen niet allemaal slayer zijn... |
|
quote: Nee gelukkig zijn er ook nog GOEDE bands Zenial |
|
de zangeffecten mis ik af en toe idd wel eens, zoals het voorbeeld van mutilator (morbid angel - where the slime lives), echo's over de stem bij blackmetal, de distorted zang van today is the day, enz... Je moeder. |
|
de keyboards van Nocturnus vind ik te gek, vooral het geluid ook dan. brengt je echt in de sfeer van de hoes. verder: bands zoals edge of sanity die een goede grunt combineren met goede zang op grimson. tegenstellingen maken voor mij muziek interessant mits het kwalitatief goed is uitgevoerd. (op een cd van ulver hebben ze die afwisseling ook in de eerste twee nummers.) "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
ik zou graag wat meer tegenloopjes zien, dat vind ik altijd wel gaaf klinken |
|
Wat ik mis in de metal? Niet veel qua muziek moet ik zeggen.. stylen genoeg ondertussen, en ik denk dat ondertussen iedereen zn eigen stijl wel heeft gevonden.. Maar wat ik wel mis, is respect.. Voor elkaar.. Nou klink ik misschien als een of andere hippie.. *peace* Maar ik word er scheitziek van het gezeik onderling.. sommige mensen komen echter niet verder dan "bier, slayer en motorhead" en verder niets.. En er zijn gasten bij die helemaal leven voor de death metal, maar die gaan lopen zeiken over black metal die ze nog nooit hebben gehoord.. En andersom natuurlijk... Als je iemand tegenkomt die van een andere stijl houd, heb er dan tenminste een beetje respect voor, tis tenslotte allemaal metal en we zuipen allemaal gezellig bier.. Ga elkaar dan niet lopen uitzeiken.. Zoals Manowar geloof ik ooit es zei: "We zijn 1 grote familie" En wat meer respect van buitenaf zou ook wel fijn zijn.. niet elke dag uitgescholden worden voor "nazislet", "crackhoer", "kindermoordenaar", "gothic", enz enz.. Mah jah.. daar kunnen jullie natuurlijk nix aan doen.. :D Maar goed.. fuck the shit metal is it.. Zoals ik altijd maar zeg... En zoveel missen we niet hoor.. Concerten, festivals, bladen en bands genoeg lijkt me.. |
|
Ik moet zeggen ik ben ook niet zo kapot van keyboard melodien, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen! Want bijvoorbeeld Emperor zou Emperor niet zijn als het niet beschikt over de meeslepende keyboardmelodien. En zo zijn er nog wel meer bands die bijzonder goed gebruik maken van keyboards. Ook Rhapsody maakt geweldig gebruik van keyboards maar dat is ook een geval appart moet ik zeggen. Persoonlijk houd ik liever van Black Death metal enz. zonder keyboards, maar er zijn zeker uitzonderingen. Power Metal daar en tegen vind ik heftig met keyboard. Zie "power of the dragonflame" Immortal Pride |
|
quote: 100 % mee eens Een band als severe torture, wat volgens mij niets nieuws aan de horizon is, word de hemel in geprezen... terwijl een band als pentacle met zulke GE-NI-ALE werkjes nog steeds nauwelijks waardering krijgt in nederland... Verder... ik mis... eigenlijk niets... ik heb een stapel geniale cd's en ze hadden niet anders hoeven klinken van mij Ik, Wil Schuurman |
|
quote:SUKKEL we misse tiete (anders voldoen we niet, Slayer tiete grolsch, witte nog?) slayer tiete grolsch |
|
DORO LITA FORD THE GREAT KAT GIRLSCHOOL ARCH ENEMY SINISTER IMBOLC HOLY MOSES neeneenee... tiete genoeg!! Ik, Wil Schuurman |
|
|
|
naja genoeg Ik, Wil Schuurman |
|
quote:pfffff, NOOIT tiete genoegt! we moete wat meer 'jonge tieten'hebben...snapjewak bedoel (meisjes van nege snagger.......... 0 slayer tiete grolsch |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |