|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Werd op het Journaal gezegd dat het festival gewoon door gaat morgen, met aangepaste programmering weliswaar... (geld moet rollen natuurlijk), maar er druipen veel mensen af en de sfeer is natuurlijk totaal verdwenen... Nee dat is niet raar uiteraard haha, dat is juist logisch dat zulke dingen dan gebeuren, maar ja geloof dat er vanuit de organisatie zelf tot dusver weinig is gedaan om opvang/hulp te verstrekken? Maar misschien heb ik daar wel ongelijk in... het doet me een beetje denken aan een Dance Valley (oid) editie die jaren geleden ook eens uit de hand liep ofzo waarbij ook iedereen als een kip zonder kop rondliep van "wat nu?"... Edit; Op de site van pukkelpop geen enkel getreur van de organisatoren tot nu toe haha, jezus man http://www.pukkelpop.be/nl/homepage/ [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 19-08-2011 1:14] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Klinkt alsof de organisatie ongelooflijk slecht voorbereid is en totaal geen rekening heeft gehouden met calamiteiten van welk soort dan ook. |
|
ik hoorde het ook al ja... heel erg. en ongelofelijk dat ze het toch door willen laten gaan. Typisch ook wel weer dat iets dergelijks afgelopen zaterdag ook al gebeurd was in Nashville, Tennessee. 5 doden. "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
Pukkelpop toch stopgezet Laatst gewijzigd: 19-08-11 05:56 HASSELT - Het muziekfestival Pukkelpop gaat niet door. Dat hebben de organisatoren vrijdagochtend bekendgemaakt op de website. Het evenement zou vrijdag en zaterdag verdergaan, maar is afgelast vanwege het stormdrama van donderdag. Door noodweer vielen zeker drie doden en tientallen gewonden. De organisatoren noemen de gebeurtenissen ''uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar''. Pukkelpop laat weten dat er extra bussen en treinen worden ingezet om alle festivalgangers naar huis te brengen. De organisatoren waren aanvankelijk van plan vrijdagochtend verder te gaan met Pukkelpop. Op de website spraken ze donderdagavond nog van ''een nieuwe start'' voor het festival. Al 3 festivals waar zo iets dergelijks gebeurt in een jaar tijd, ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen voor andere festivals in de toekomst [Dit bericht is gewijzigd door nark op 19-08-2011 6:17] Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Net op youtube wat filmpjes bekeken, ging er flink aan toe daar, tering... spelfout weggehaald... |
|
5 doden hoor ik nu op het nieuws Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Best erg het nieuws over Pukkelpop, 5 doden, heftig Zo zie je maar weer dat je voor de krachten van Moeder Natuur nederig moet zijn. Taranis was heel kwaad gisteren! Hopelijk is Taranis me goed gezind dit weekend op Deerlycke folk! Maar het erge onweer was voorspeld en volgens mij heeft een festival als Pukkelpop wel een klein weersmonitoringcentrum en konden ze voorzorgen genomen hebben. Heden ten dage met internet is het een makkie om up to date weerssituaties te krijgen over heel het land + voorspellingen, actieve onweerszones,... Mss in het vervolg toch wat beter volgen. Hoorde deze morgen dat het volledig afgelast was, langs de ene kant begrijpbaar, er is ook heel en heel wat materiaal total loss, een marquee volledig total loss, wsl ook veel schade aan het hoofdpodium en de andere marquees. Langs de andere kant is het natuurlijk spijtig voor de festivalbezoekers die de pijn konden verzachten met leuke concerten. Heb ook ooit eens meegemaakt dat er een heuse marquee op een festival kapot geregend en gewaaid was (was op Eurorock 2001), dit gebeurde wel op de nacht voor het festival, heb de storm dan in mijn tent meegemaakt (het onweer was wel een leuke intro voor een wave/goth/metalfestival). Hopelijk zijn er geen vrienden van me die gekwetst zijn. Moet voor de organisatie wel een erge domper zijn, vorig jaar een dode tijdens Ou est le Swimmingpool + de zelfmoord van de zanger van die band en nu dit, ocharme Chokri Mahassine [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 19-08-2011 8:20] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Ik zou Taranis in dat geval proberen aan te klagen! De klootzak. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Dramatische situatie daar. :-\ Gelukkig komen zulke dingen niet al te vaak voor. |
|
quote: Dit jaar is het al in Toronto, en in Texas gebeurt dat podia's zijn in gestort door harde wind en nu weer op pukkelpop dus ik ben wel benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Er zal best gekeken gaan worden of de podiumbouw niet verbeterd kan worden denk ik ja. |
|
quote: Uiteraard doelt Nark hier meer op de mate van verantwoordelijkheid / voorzorgsmaatregelen die al dan niet getroffen zijn en of dit drama voorkomen had kunnen worden.Buienradar is er immers niet voor niets. Wanneer er (zwaar) gewonden en doden bij zijn, lijkt het me niet meer als normaal om dat op zijn minst even af te checken/onderzoeken door de bevoegde autoriteiten. an evil incarnation of DEATH! |
|
Misschien moeten ze Peter Timofeeff voortaan bij de organisatie gaan betrekken. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Grappig dat daar amper iets over gemeld werd en na een windhoosje op Pukkelpop ik echt de hele dag niets anders op de radio hoor. Owja, da's waar ook. Dit is dichter bij huis en dus erger. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Was te verwachten natuurlijk, zo'n opmerking... Waarom mensen daar toch zo'n probleem mee hebben. Het doet je toch ook meer als een familielid doodgaat dan een onbekende? Anyway, verschrikkelijk wat er gebeurd is. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Ligt eraan welk familielid. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Wel begrijpelijk dat het afgelast is. Heb begrepen dat een aantal bands niet meer wilden spelen, sommige podia niet meer gebruikt konden worden en dat het terrein en camping er beiden verschrikkelijk bijlagen. Dan kun je wel stug doorgaan wat voor lol heb je dan nog. Zeker met in je achterhoofd wat er gebeurt is. Zeker erg jammer van je dure kaartje maar denk dat het voor de organisatie ook een behoorlijke financiele strop is dit. [Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 19-08-2011 16:36] don't mistake lack of talent for genius |
|
quote: Als je in die zooi hebt gezeten ben je blij dat je naar huis kunt, denk niet dat je je dan nog druk maakt over dat dure kaartje... spelfout weggehaald... |
|
quote: Jij begrijpt het ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Als je sommige reacties leest, dan blijkt dat er toch nog genoeg mensen zijn die het op dit moment het belangrijkst vinden dat het kaartje + de reiskosten vergoed worden. Hoe dan ook, verschrikkelijk wat er gebeurt is. |
|
quote:Dat is wel een slechte vergelijking. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 19-08-2011 19:04] |
|
.. [Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 19-08-2011 19:04] |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |