|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
het is niet anders. en als zijn riffs daadwerkelijk zijn geïnspireerd door de natuur raad ik iedere band vanaf nu om in het bos of waar dan ook te gaan oefenen. |
|
Hmm, ookal vind in Ildjarn steengoed... ik zou het niet tof vinden als alle bands zo zouden spelen. |
|
quote: tsja, het zou wel saai zijn en het is ook niet prettig als achter ieder eik een band staat te oefenen. dan kunne de eekhoorntjes niet meer slapen. |
|
Buiten de voorgenoemde titels is er ook nog de zelfgetitelde cd "Ildjarn" uitgebracht op Ildjarn's eigen label.Verder is er nu een mini uitgegeven met 5 oude nummers getiteld "Son of the northstar" en de tot nu toe laatste release is een compilatie cd getiteld "'92-"95". Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Er is nu overigens ook een dubbel 10" uit van Ildjarn, ik dacht van Forest Poetry, welke te bestellen is bij Northern Heritage! Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Sort Vokter - Folkloric Necro Metal is voor het enorme bedrag van 5 euro nog verkrijgbaar bij www.napalmrecords.com Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Ik kan het anders nergens vinden op de site |
|
Ik heb 'Forest Poetry' en 'Det Frysende Nordikeit' ofzo Ik heb het nog te weinig gehoord, maar het klinkt wel lekker primitief... |
|
De split mini-cd met Nidhogg is Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
De split is heersch ja. M'n favoriet is 'Strength and Anger' though... en het Sort Vokter materiaal (maar dat is een bandprestatie, en Ildjarn is solo op wat screams van Ihsahn na geloof ik). |
|
Ildjarn is ook een vervolg/project op/van Thou shalt suffer met Ildjarn en Ihsahn en nog enkele gasten. Ik heb zelf nog het originele demoshirtje van Thou shalt suffer Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Van Thou Shalt Suffer heb ik de cd "Into the woods of belial" laatst gehad, maar ik vond hem niks. Waarschijnlijk omdat ik een soort Emperor/Ildjarn combi verwachtte , het bleek death-metal Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Dat klopt ja want toen Thou shalt suffer begon was er nauwelijks blackmetal(op Venom en co. na natuurlijk).En uit deze band zijn Ildjarn,Emperor en Zyklon-B ontstaan. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Waar komt deze beste man eigenlijk vandaan? |
|
Hmmm... Eerst vond ik het nergens, maar na nog een poging... Vond ik het, dus laat maar |
|
Iemand een aanrader voor deze band, ik vond Forest Poetry en Det Frysende Nordariket (ofzo) maar bagger... Het schijnt dat ik verkeerd werk gehoord heb, want ik heb pas het één en ander gedownload (volgens mij die split 7" met Nordhogg) die klonk wel aardig. |
|
Svarte hjerter! |
|
Ik heb nu Ildjarn - Hardangervidda besteld!! Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
En hoe is die 'Landscapes' ?? |
|
Landscapes: Landscapes is een ambient album, net als alle andere Ildjarn releases alleen heeft hij er dit keer voor gekozen om het op een wat traditionelere manier aan te pakken; met een synthesizer. Landscapes is eigenlijk een grote keyboard improvisatie en is mijn inziens erg interesant. Het album was bedoeld als "natuur wordt muziek" maar dat is niet zo geweldig gelukt als op de Hardangervidda releases. Ik meen mij te herinneren dat Landscapes binnen 48 uur voledig was opgenomen. De 2CD release schijnt een limitatie te hebben van 250 exemplaren. De 3x 10" Vinyl versie van Landscapes die nog niet zo heel erg lang geleden is uitgebracht heeft 10 minuten aan bonus material, wat dus niet op de CDs is terug te vinden. Deze vinyl versie is gelimiteerd tot 200 exemplaren. Hardangervidda: Dit album is geworden zoals Ildjarn Landscapes bedoelde, een muziekale weergave van de natuur. Ookal staat het nergens expliciet vermeld de Hardangervidda releases zijn tot stand gekomen na een samenwerking tussen Ildjarn & Nidhogg, zoals ze in het verleden ook wel gedaan hebben op de Norse 7" ep, de Svartfråd en in zekere zin als Sort Vokter's Folkloric Necro Metal (samen met de 2 andere leden, Tvigygre & Heiinghund). Voor de duidelijkheid, er is dus nooit een split uitgebracht tussen Ildjarn en Nidhogg, het is altijd een samenwerking geweest. Een groot deel van de muziek die terug te vinden is op de Hardangervidda CDs was geschreven en opgenomen in 1997 maar het heeft tot eind 2002 geduurd voordat het af gemaakt was & gereleased werdt. Voor de mensen die bekend zijn met Hardangervidda Part2 & met het album "Second Ring of Power" van de Finse Unholy (de Doom Metal Goden): Is het jullie (ook) opgevallen dat nummer 3 op de mcd Highlands Part 1 EXACT het zelfde is als de zanglijn(en) van Unholy's "Never Ending day"? Deze omschrijvingen zijn niet bedoeld als recencie maar om een klein beetje een indruk te geven. Ik heb geen zin om hem speciaal voor de nederlandse taal puristen te vertalen, dus maar in het engels, zoals ik hem geschreven had. For anyone who cares: This is what could be considered the complete Ildjarn discography; it features all releases by the hands of Ildjarn (Vidar Vaaer), it's been written in chronological order of the releases: Thou Shalt Suffer -1991- 4 Track Demo / Reheasel [Rehearsel Tape] Thou Shalt Suffer -1991- Into The Woods Of Belial [Demo] Ildjarn -1992- Seven harmonies of Unknown Truths [Demo] * Ildjarn -1993- Ildjarn [Demo] Ildjarn-Nidhogg -1993- Norse [7" EP] ltd. 500 Ildjarn -1994- Minnesjoerd [Demo] Ildjarn -2001- Son of the Northstar [MCD] ** Ildjarn -1995- Det Frysende Nordariket [CD] ltd. 1000**** Ildjarn -1995- Ildjarn [CD] ltd. 750 Ildjarn-Nidhogg -1996- Svartfråd [MCD] Ildjarn -1996- Forest Poetry [CD] Sort Vokter -199?- Unreleased Demo [Tape] *** Sort Vokter -1996- Folkloric Necro Metal [CD] Ildjarn -1996- Landscapes [2CD] ltd. 250 (?) Ildjarn -1996- Strength and Anger [CD] Ildjarn -2001- Son of the Northstar [MCD] ** Ildjarn-Nidhogg -2002- Hardanger Vidda [CD] Ildjarn-Nidhogg -2002- Hardanger Vidda pt. 2 [MCD] Ildjarn -2002- 1992-1995 [CD] Ltd. 2000 Ildjarn -2002- Forest Poetry [2x 10" vinyl] ltd. 500 Ildjarn -2003- Ildjarn [2x 10" vinyl] ltd. 500 Ildjarn -2003- Landscapes [3x 10" vinyl] ltd. 200 * This demo has not been re-released on any other Ildjarn album. If anyone has this (complete) demo, please contact me for I am need of it. (atleast) the title track has been released on various Burzum bootlegs and has been mislabeled as a Burzum track. This demo might appear as bonus material on a future Ildjarn (re-)release. ** Son of the Northstar should have been released on 7" vinyl back in 1995 on Full Moon Productions' sublabel Freezing Records, but for some reason that did not happen. It was released in late 2001 through FMP as a MCD, but by then it had become a pointless release. *** Apparently, the 4 indiviudals of Sort Vokter recorded but never released a demo before they recorded (& released) their one and only album "Folkloric Necro Metal", in 1996. The recording year of the demo is unconfirmed and varies between 1994 & 1996, while the latter seems the most plausible. If anyone has this demo, please contact me. **** Det Frysende Nordariket was re-released by Norse League Productions / Napalm Records in a "unlimited edition" digi-pack. ^*^ Your more than average Ildjarn Freak! ~ We are a virus with shoes |
|
Hoe ziet de CD versie van Forest Poetry eruit? |
|
quote: Min of meer het zelfde als de vinyl versie. Het artwork is getekent, -grijzig van kleur-, en het plaatje op de voorkant heeft een beetje de verkeerde verhoudingen. De CD zelf is een wazig, ingezoomed plaatje van een paar boomtakken, donker grijs van kleur met daar op "CD kwaliteits label", catalogus nummer (npr nlp 004) en "all rights reserved" & "made in austia". Zie bijvoorbeeld: http://www.anus.com/metal/images/ildjarn2.jpg voor een plaatje van de frontcover. Daar had je ook zelf achterkunnen komen door een simpele websearch te doen door bijvoorbeeld naar www.google.com te gaan en daar "Ildjarn" in te vullen, dan was je vast ook wel een plaatje van "forest poetry" en van de andere albums tegen gekomen. ~ We are a virus with shoes |
|
Waar ik eigenlijk op doelde is: de mijne heeft geen inlay (dus geen achterkant). Hoort dat zo, of heb ik een soort promo? |
|
quote: De cd behoort een achterkant te hebben, en dus ook een inlay maar zo ver ik weet zijn er geen promo versies van uitgegeven dus ik denk dat je gewoon een exemplaar in je bezit hebt wat zijn achterkant mist. Je mist wel de tracklisting en die luidt als volgt: Ildjarn - Forest Poetry (1996) NPR NLP 004 / Norse 004 [Disc 1/1] [Time: 52:04]: 01. Whispering Breeze 02. Blackened Might 03. Clashing of Swords 04. No Gleaming Light 05. Blazing Eye 06. Sinking Deep 07. Chill of the Night (Returning) 08. The Blade Flares in Red Light 09. Deeping in Grey 10. Midnight Interval 11. Descending 12. Away with the Dawn 13. Before my Eyes Forever 14. Reflecting Mountains 15. Brother of the Forest 16. Dead Years 17. Dark December 18. Cold and Waste 19. Visions of the Earth (2nd Returning) 20. Risen Seeds of Time 21. Winter Embrace 22. No Place Nowhere ~ We are a virus with shoes |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |