![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Dat waren zomaar 3 woorden die ik ooit verkeerd uitgesproken heb bij het voorlezen op de basisschool. Er waren er nog wel meer. Tafels en hoofdrekenen is ook altijd lastig. Misschien had ik vandaag de dag ook wel een stempeltje gekregen ipv dat de meester je aan je oor trekt omdat je er niet uitkomt en dan maar gefrustreerd reageert. ![]() |
|
quote: Dat is weer heel wat anders. Geen idee wat dat met het onderwerp te maken heeft ook. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote:Ik heb het ook niet over mensen met dyslexie in het algemeen, maar over diegenen die wel het overgrote deel van een toets af kunnen krijgen. Daaruit blijkt dat zij ondanks hun handicap niet meer tijd nodig hebben. ![]() |
|
quote: En wellicht was dat terecht geweest. Dat wil nog niet zeggen dat er sprake is van een situatie dat er teveel mensen met dyslexie worden gediagnosticeerd. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Niet meer tijd nodig hebben voor wat precies? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote:Om een toets voldoende te maken. ![]() |
|
quote: Ah kijk, maar dan is je benadering veel te eng. Het gaat er namelijk niet om dat mensen hun toets voldoende maken of niet. Het gaat er om dat mensen met deze handicap gecompenseerd worden. Of het uiteindelijke resultaat nou een voldoende of onvoldoende is doet er niet toe. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Ok. Ik vind het wat dat betreft alleen te lastig, en vaak oneerlijk, om te bepalen wat wel en wat niet een handicap is. Het geldt blijkbaar alleen als een gebrek ook een naam heeft. ![]() |
|
quote:Mja, het zet je wel aan het denken. Ik heb er zelf nooit echt veel last van gehad. Het is inderdaad een stuk grijzer dan ik altijd dacht. Toch wel nuttig zo'n topic. ![]() ![]() |
|
quote: Op zich heb je daar een punt. Maar de wetenschap is op dit punt natuurlijk ook nog helemaal niet zo ver gevorderd. Dat wordt in de toekomst ongetwijfeld beter. Dat het soms oneerlijk kan zijn is waar. Dat komt ook omdat elk mens verschillend is en dit soort diagnoses, ondanks persoonlijke assessments van deskundigen toch uiteindelijk gebaseerd zijn op algemene criteria. Daar zit een spanningsboog tussen die er voor zorgt dat sommige mensen tussen wal en schip vallen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Dus jij denkt dat mensen met Dyslexie dom zijn? En hebt overduidelijk ook geen idee wat hoogbegaafd zijn is, want dat is echt niet alleen maar het halen van hoge cijfers. Iemand met dyslexie hoeft echt niet dom te zijn. Er zaten bij mij op de opleiding (universiteit) ook super slimme leerlingen met dyslexie, en één van hen had luisterboeken omdat hij hele erge dyslexie had, maar aan de hand van die luisterboeken haalde hij wel hele goede cijfers want die jongen was ontzettend slim, hij had alleen problemen met lezen. ![]() |
|
547. ![]() Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. ![]() |
|
Dat had ik ook ja. Best aardig, vond ik zelf "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" ![]() |
|
Volgens mij scoorde ik iets van 537 maar ging toch naar het havo ![]() |
|
quote: Naar het havo... Verkeerde keus dus.... De havo... ![]() |
|
quote: Lieverd, havo staat voor Hoger algemeen voortgezet onderwijs. Het gaat dus over 'het onderwijs' dus het lidwoord 'het' is in dit geval correct. ![]() |
|
Ik kreeg als advies vmbo/havo, ben vervolgens gymnasium gaan doen en ik heb het vrijwel moeiteloos afgerond. In mijn familie was dat een vaker voorkomend fenomeen. ![]() |
|
quote:Schattebout, http://woordenlijst.org/zoek/?q=havo&w=w ![]() ![]() |
|
Ik had 560 en ben nu vuilnisman. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Jij gaat ook altijd naar het wc? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
|
Ik kan mij er werkelijk niets meer van herinneren, hetgeen een positief teken is. Op onze, zeer kleine, basisschool werd er weinig waarde gehecht aan de uitkomst van de Cito toets. Het schooladvies van de leerkracht was leidend. Deze had vaak al enkele jaren dezelfde pappenheimers in zijn klas. Alle 15 kinderen uit mijn klas hebben de middelbare school zonder vertraging of afstromen doorlopen, wat natuurlijk niet alles zegt, maar toch. Verrassend triviaal ![]() |
|
Ach, ik heb nooit de cito toets gedaan en ik loop nu netjes op schema op de universiteit. Laat die kinderen lekker buiten spelen, een beetje capabele leraar zou toch moeten weten op welk niveau zijn leerlingen zitten. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de givo-test heb gedaan. Onbekendere variant, komt volgens mij meer in de buurt van een IQ-test. Daar werd geen heisa over gemaakt, die duurde ook maar een paar uur. [Dit bericht is gewijzigd door Bierglas op 03-02-2011 17:17] ![]() |
|
quote: Ik heb een stoma dus hoeft dat niet ![]() [Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 03-02-2011 19:38] ![]() |
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |