IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Citotoets 2011 Vorige pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 1:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:59 schreef Helvete het volgende:
Vaak wel, naar mijn idee.


Maar dan is het geen realistische toets meer. Mensen met dyslexie hebben een duidelijke handicap die in principe geen verband houdt met het niveau van zo'n persoon terwijl, indien niet gecompenseerd, het wel van negatieve invloed kan zijn op de ontwikkeling.

Waarom zou zo iemand niet meer tijd mogen krijgen? Je zou hoogstens kunnen zeggen dat zo iemand dan onterecht op basis van zijn diploma geschikt wordt geacht voor het beroep van stenograaf of iets vergelijkbaars. Ik denk persoonlijk niet dat mensen met dyslexie graag stenograaf willen worden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-02-2011 1:06 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, maar volgens mij niet specifiek dat soort woorden en volgens mij verschilt het wel per geval, alhoewel er ook wel veel overeenkomsten zullen zijn.
Dat waren zomaar 3 woorden die ik ooit verkeerd uitgesproken heb bij het voorlezen op de basisschool. Er waren er nog wel meer.

Tafels en hoofdrekenen is ook altijd lastig.

Misschien had ik vandaag de dag ook wel een stempeltje gekregen ipv dat de meester je aan je oor trekt omdat je er niet uitkomt en dan maar gefrustreerd reageert.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 1:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:02 schreef iPim het volgende:
Dat mensen die makkelijk extreem hoge cijfers kunnen halen voor taal niet echt dyslexie hebben. Want voordat zij extra tijd kregen haalden zij net zulke hoge bizarre cijfers.[quote]

De enige conclusie die je daar uit zou kunnen trekken is het feit dat de compensatie in de vorm van extra tijd geen resultaat heeft gehad.

[quote]Iemand is dan gewoon hoogbegaafd.


Dat is weer heel wat anders. Geen idee wat dat met het onderwerp te maken heeft ook.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-02-2011 1:09 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:05 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar dan is het geen realistische toets meer. Mensen met dyslexie hebben een duidelijke handicap die in principe geen verband houdt met het niveau van zo'n persoon terwijl, indien niet gecompenseerd, het wel van negatieve invloed kan zijn op de ontwikkeling.

Waarom zou zo iemand niet meer tijd mogen krijgen? Je zou hoogstens kunnen zeggen dat zo iemand dan onterecht op basis van zijn diploma geschikt wordt geacht voor het beroep van stenograaf of iets vergelijkbaars. Ik denk persoonlijk niet dat mensen met dyslexie graag stenograaf willen worden.
Ik heb het ook niet over mensen met dyslexie in het algemeen, maar over diegenen die wel het overgrote deel van een toets af kunnen krijgen. Daaruit blijkt dat zij ondanks hun handicap niet meer tijd nodig hebben.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 1:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:06 schreef bokaj het volgende:
Dat waren zomaar 3 woorden die ik ooit verkeerd uitgesproken heb bij het voorlezen op de basisschool. Er waren er nog wel meer.

Tafels en hoofdrekenen is ook altijd lastig.

Misschien had ik vandaag de dag ook wel een stempeltje gekregen ipv dat de meester je aan je oor trekt omdat je er niet uitkomt en dan maar gefrustreerd reageert.


En wellicht was dat terecht geweest. Dat wil nog niet zeggen dat er sprake is van een situatie dat er teveel mensen met dyslexie worden gediagnosticeerd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 1:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:09 schreef Helvete het volgende:
Ik heb het ook niet over mensen met dyslexie in het algemeen, maar over diegenen die wel het overgrote deel van een toets af kunnen krijgen. Daaruit blijkt dat zij ondanks hun handicap niet meer tijd nodig hebben.


Niet meer tijd nodig hebben voor wat precies?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-02-2011 1:12 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:11 schreef Onweerwolf het volgende:
Niet meer tijd nodig hebben voor wat precies?
Om een toets voldoende te maken.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 1:13 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:12 schreef Helvete het volgende:
Om een toets voldoende te maken.


Ah kijk, maar dan is je benadering veel te eng. Het gaat er namelijk niet om dat mensen hun toets voldoende maken of niet. Het gaat er om dat mensen met deze handicap gecompenseerd worden. Of het uiteindelijke resultaat nou een voldoende of onvoldoende is doet er niet toe.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-02-2011 1:19 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ok. Ik vind het wat dat betreft alleen te lastig, en vaak oneerlijk, om te bepalen wat wel en wat niet een handicap is. Het geldt blijkbaar alleen als een gebrek ook een naam heeft.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-02-2011 1:19 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:10 schreef Onweerwolf het volgende:
En wellicht was dat terecht geweest. Dat wil nog niet zeggen dat er sprake is van een situatie dat er teveel mensen met dyslexie worden gediagnosticeerd.
Mja, het zet je wel aan het denken. Ik heb er zelf nooit echt veel last van gehad. Het is inderdaad een stuk grijzer dan ik altijd dacht. Toch wel nuttig zo'n topic.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 1:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 1:19 schreef Helvete het volgende:
Ok. Ik vind het wat dat betreft alleen te lastig, en vaak oneerlijk, om te bepalen wat wel en wat niet een handicap is. Het geldt blijkbaar alleen als een gebrek ook een naam heeft.


Op zich heb je daar een punt. Maar de wetenschap is op dit punt natuurlijk ook nog helemaal niet zo ver gevorderd. Dat wordt in de toekomst ongetwijfeld beter.

Dat het soms oneerlijk kan zijn is waar. Dat komt ook omdat elk mens verschillend is en dit soort diagnoses, ondanks persoonlijke assessments van deskundigen toch uiteindelijk gebaseerd zijn op algemene criteria. Daar zit een spanningsboog tussen die er voor zorgt dat sommige mensen tussen wal en schip vallen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 02-02-2011 11:11 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 2 februari 2011 1:02 schreef iPim het volgende:
Dat mensen die makkelijk extreem hoge cijfers kunnen halen voor taal niet echt dyslexie hebben. Want voordat zij extra tijd kregen haalden zij net zulke hoge bizarre cijfers. Iemand is dan gewoon hoogbegaafd.



Dus jij denkt dat mensen met Dyslexie dom zijn?
En hebt overduidelijk ook geen idee wat hoogbegaafd zijn is, want dat is echt niet alleen maar het halen van hoge cijfers.

Iemand met dyslexie hoeft echt niet dom te zijn. Er zaten bij mij op de opleiding (universiteit) ook super slimme leerlingen met dyslexie, en één van hen had luisterboeken omdat hij hele erge dyslexie had, maar aan de hand van die luisterboeken haalde hij wel hele goede cijfers want die jongen was ontzettend slim, hij had alleen problemen met lezen.




G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 02-02-2011 11:22 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

547.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 02-02-2011 11:26 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat had ik ook ja. Best aardig, vond ik zelf


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 02-02-2011 11:32 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Volgens mij scoorde ik iets van 537 maar ging toch naar het havo


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 02-02-2011 12:02 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 2 februari 2011 11:32 schreef holysjit het volgende:
Volgens mij scoorde ik iets van 537 maar ging toch naar het havo


Naar het havo... Verkeerde keus dus.... De havo...


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 02-02-2011 12:10 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 2 februari 2011 12:02 schreef LLphotograph het volgende:
Naar het havo... Verkeerde keus dus.... De havo...


Lieverd, havo staat voor Hoger algemeen voortgezet onderwijs. Het gaat dus over 'het onderwijs' dus het lidwoord 'het' is in dit geval correct.


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 03-02-2011 14:11 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

Ik kreeg als advies vmbo/havo, ben vervolgens gymnasium gaan doen en ik heb het vrijwel moeiteloos afgerond. In mijn familie was dat een vaker voorkomend fenomeen.



Mies
...
Usericon van Mies
Posted 03-02-2011 14:28 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 2 februari 2011 12:10 schreef holysjit het volgende:
Lieverd, havo staat voor Hoger algemeen voortgezet onderwijs. Het gaat dus over 'het onderwijs' dus het lidwoord 'het' is in dit geval correct.
Schattebout, http://woordenlijst.org/zoek/?q=havo&w=w



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-02-2011 14:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik had 560 en ben nu vuilnisman.


I wish I was a butterfly


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-02-2011 14:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 12:10 schreef holysjit het volgende:
Lieverd, havo staat voor Hoger algemeen voortgezet onderwijs. Het gaat dus over 'het onderwijs' dus het lidwoord 'het' is in dit geval correct.


Jij gaat ook altijd naar het wc?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 03-02-2011 14:41 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Ik kan mij er werkelijk niets meer van herinneren, hetgeen een positief teken is. Op onze, zeer kleine, basisschool werd er weinig waarde gehecht aan de uitkomst van de Cito toets. Het schooladvies van de leerkracht was leidend. Deze had vaak al enkele jaren dezelfde pappenheimers in zijn klas. Alle 15 kinderen uit mijn klas hebben de middelbare school zonder vertraging of afstromen doorlopen, wat natuurlijk niet alles zegt, maar toch.


Verrassend triviaal


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 03-02-2011 17:16 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

Ach, ik heb nooit de cito toets gedaan en ik loop nu netjes op schema op de universiteit.
Laat die kinderen lekker buiten spelen, een beetje capabele leraar zou toch moeten weten op welk niveau zijn leerlingen zitten.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de givo-test heb gedaan. Onbekendere variant, komt volgens mij meer in de buurt van een IQ-test. Daar werd geen heisa over gemaakt, die duurde ook maar een paar uur.

[Dit bericht is gewijzigd door Bierglas op 03-02-2011 17:17]


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 03-02-2011 17:36 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 3 februari 2011 14:39 schreef altx het volgende:
Jij gaat ook altijd naar het wc?


Ik heb een stoma dus hoeft dat niet

[Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 03-02-2011 19:38]


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen