|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Black metal? hahaha IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: met de taliban black metal valt toch niet te discussiëren dus als jij dat zo nodig moet vinden prima maar je ben de eerste met een slechte review die ik lees, dus de wereld zal wel gek zijn en jij als enige begrijpt het allemaal. |
|
nu ook in De Morgen een vier sterren recensie... |
|
quote:Zo klinkt het dus wel. Te dromerig. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Dat klopt. |
|
quote: Het kan trouwens ook op een niet nichterige manier hoor -> http://www.youtube.com/watch?v=QcqC4jtrR9Y |
|
Misschien "stoerder", maar beetje investeren in muzikaal vakmanschap, geluid en songwriting kan ook geen kwaad... |
|
quote: veel lager kun je niet vallen signature |
|
quote: want het is natuurlijk wel belangrijk dat een band stoer is! ;P maar ik vond het best aardig klinken, moet maar is iets van downloaden. |
|
Ik voel het al, ik ga hier niemand aan mijn zijde krijgen :p |
|
Zolang je maar foto's maakt van handjes die door occulte geschriften bladeren is het goed nietwaar? Van mij mag men met blek metl doen en laten waar die zin in heeft. Behalve Drudkh, die mag niets. Drudkh moet dood. |
|
quote:Éven normaal doen tegen. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Het is liftmuziek. Black metal zou ik het ook niet meer noemen. Of het dan post-black metal is? Geen idee, volgens mij zijn de meeste genreaanduidingen met het prefix "post-" vooral nietszeggend en is "post-black metal" daar geen uitzondering op. Overigens, dat er mensen zijn die hier een prima plaat in horen verbaast me ook niet: het moet maar net je ding zijn. Ik kan er in elk geval bar weinig mee. |
|
quote: Nou ja, ik ben het ook niet echt met je eens (alsin dat ik DH wel gaaf vind), maar ik begrijp je kritiek an sich wel. Veel van de tegenkritiek hier vind ik dan ook weer van best wel laag niveau, komt niet veel verder dan "anderen vinden het wel gaaf" en "je bent veel te true". Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Leuk metafoor, jammer genoeg gaat het niet op gezien het nog steeds voor velen dezelfde factoren in zich draagt die blek metl zo ontoegankelijk maakt. quote: Ach, "post". "Na-de-black metal", "de black metal voorbij", "voortvloeiend uit de black metal", hoe je het ook bekijkt, het dekt ergens wel de lading. Deafheaven is de black metal voorbij, niet op gebied van kwaliteit (aan dergelijke statements durf ik mij niet te wagen) maar wel op gebied van benadering. Weg zijn de mooie geschminkte smoelen, weg is de gruizige productie, weg is de o zo orthodoxe thematiek, maar wat is blijven staan is wel de distorsie die zo kenmerkend voor het genre is. De blastbeats, de krijs, het zit er allemaal nog in. Ontkennen dat dit NIET voortkomt uit de black metal is kolder. Post-black metal is in mijn optiek een lelijke benaming die de lading niet helemaal dekt. Maar daardoor niet onwaar. Het is immers ook post-post-death metal, nietwaar? quote: Mensen horen ook een prima plaat in Autumn Aurora dus onderhand weet niets me meer te verbazen. [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 23-06-2013 15:02] |
|
Ik zal deze overdreven Drudkh bashherij maar weer proberen te negeren |
|
Godver, had net een reactie geschreven maar er ging iets mis en nou is 'ie weg. Geen tijd om het nu opnieuw te schrijven, dus ik kom hier binnenkort weer op terug. Of we moeten eens met een biertje erbij verder gaan, dat blijft er maar bij inschieten. |
|
quote: Komt goed. Sterker nog, ik voorspel een tijd waarin we wensen samen niet zo veel pils achterover geslagen te hebben. Edit: OT: Ik heb Sunbather overigens nog niet geluisterd, maar onlangs waarschijnlijk wel het één en ander van live gezien en uit die gig kwam zeker geen Alcestiaanse kinderstreling naar voren. [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 23-06-2013 15:41] |
|
quote: Daar wringt het schoentje. Ik kan het uiteraard niet weten, maar DH lijkt niet een band te zijn die uit de black metal voorkomt. Het lijkt eerder een troep hardcore/metalcore/postrock gasten die ineens Wolves in the Throne Room gehoord hebben en denken dat het de maatstaf voor black metal is. Enfin ja, ze doen maar |
|
quote: Ongeacht of zíj uit black metal komen (dat komen ze denk ik niet, inderdaad), komen bepaalde stijlelementen duidelijk wél uit black metal. Intenties zijn irrelevant Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Volgens mij denk jij dat jij de maatstaf voor black metal bent. Enfin, je doet maar. Waarom zou er überhaupt een schoen wringen? De band claimt zelf niet eens black metal te maken. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Volgens mij heb je het dan vooral over mij dus hoe wil je het dan op een hoger niveau brengen? |
|
Ik had jou niet specifiek voor ogen, maar: door inhoudelijk op de kritiek in te gaan Kijk, als iemand zegt wáárom hij iets niet gaaf vindt en dat duidelijk uiteenzet heb je juist heel veel aan een recensie. Je kunt dat afzetten tegen je eigen voorkeuren en verwachtingen, en daaruit concluderen of het wel/niet wat voor jou is. Daar heb je veel meer aan dan allemaal jubelrecensies die nauwelijks de muziek weten te vatten. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Hardcore/metalcore/postrock gasten :') Jij begrijpt natuurlijk ook wel dat deze genres mijlenver van elkaar vandaan liggen en we dus eigenlijk net zo goed black metal aan dat rijtje toe kunnen voegen. Verder bestaat de maatstaaf voor black metal niet. De Endstille fanaat noemt mijn voorliefde voor Blazebirth Hall projecten onbegrijpbaar. De Darkthrone liefhebber kan zomaar kotsen op het werk van Paysage d'Hiver en mensen die naar Ved Buens Ende luisteren zien oud Arckanum wellicht als slappe, infantiele rotzooi. Zodoende ook binnen de post-rock en hardcore (metalcore heb ik de ballen verstand van). Mocht je enkel in de veronderstelling zijn (wat ik betwijfel want ik ken Gorath zowel van plaat als live) dat de maatstaaf te vinden is in de ideologie, productie of het karakter van de oude Noorse tienerclub dan lijkt het me zwaar om al 2 decennia lang teleurgesteld te worden. |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |