IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Deafheaven (US, black metal / post-rock) Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-06-2013 22:18 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Black metal?


hahaha


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ed
Usericon van Ed
Posted 20-06-2013 22:24 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2013 21:54 schreef Gorath het volgende:
Het genre? Crap Black? Zo lang ze het black noemen, noem ik het crap. Hier, crap black heaven: http://fuckyeahhipsterblackmetal.tumblr.com


met de taliban black metal valt toch niet te discussiëren dus als jij dat zo nodig moet vinden prima maar je ben de eerste met een slechte review die ik lees, dus de wereld zal wel gek zijn en jij als enige begrijpt het allemaal.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-06-2013 8:31 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

nu ook in De Morgen een vier sterren recensie...


Jokke
Usericon van Jokke
Posted 21-06-2013 11:21 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow

Mijn 2 favoriete genres zijn black metal en post-rock en dan is de nieuwe Deafheaven de ultieme mix hiervan. En of het BM-aspect in hun muziek nu al of niet true of cvlt is maakt mij geen lap uit. En of dat nu hipster is of niet, ook niet. En hulde voor de hoes!


Horns up!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 21-06-2013 12:46 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2011 0:35 schreef Kvelgeest het volgende:
Serieus?!?
Dit is toch zeikerig jankspul alla Alcest e.a?
Zo klinkt het dus wel. Te dromerig.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 21-06-2013 17:56 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2013 22:09 schreef Argh het volgende:
Het lijkt alsof je je op je teentjes getrapt voelt omdat je favoriete genre niet volgens jouw black metal conventies wordt gepresenteerd.


Dat klopt.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 21-06-2013 19:47 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 11:21 schreef Jokke het volgende:
Mijn 2 favoriete genres zijn black metal en post-rock en dan is de nieuwe Deafheaven de ultieme mix hiervan. En of het BM-aspect in hun muziek nu al of niet true of cvlt is maakt mij geen lap uit. En of dat nu hipster is of niet, ook niet. En hulde voor de hoes!


Het kan trouwens ook op een niet nichterige manier hoor -> http://www.youtube.com/watch?v=QcqC4jtrR9Y


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 21-06-2013 22:02 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Misschien "stoerder", maar beetje investeren in muzikaal vakmanschap, geluid en songwriting kan ook geen kwaad...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-06-2013 22:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 8:31 schreef mikkasscar het volgende:
nu ook in De Morgen een vier sterren recensie...



veel lager kun je niet vallen


signature


Ed
Usericon van Ed
Posted 21-06-2013 22:36 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 19:47 schreef Gorath het volgende:
Het kan trouwens ook op een niet nichterige manier hoor -> http://www.youtube.com/watch?v=QcqC4jtrR9Y


want het is natuurlijk wel belangrijk dat een band stoer is! ;P

maar ik vond het best aardig klinken, moet maar is iets van downloaden.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-06-2013 11:51 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik voel het al, ik ga hier niemand aan mijn zijde krijgen :p


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-06-2013 12:53 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Zolang je maar foto's maakt van handjes die door occulte geschriften bladeren is het goed nietwaar?

Van mij mag men met blek metl doen en laten waar die zin in heeft. Behalve Drudkh, die mag niets. Drudkh moet dood.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-06-2013 12:59 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 12:53 schreef Sisyphos het volgende:
Zolang je maar foto's maakt van handjes die door occulte geschriften bladeren is het goed nietwaar?

Van mij mag men met blek metl doen en laten waar die zin in heeft. Behalve Drudkh, die mag niets. Drudkh moet dood.
Éven normaal doen tegen.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 23-06-2013 14:39 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 11:51 schreef Gorath het volgende:
Ik voel het al, ik ga hier niemand aan mijn zijde krijgen :p

Het is liftmuziek. Black metal zou ik het ook niet meer noemen. Of het dan post-black metal is? Geen idee, volgens mij zijn de meeste genreaanduidingen met het prefix "post-" vooral nietszeggend en is "post-black metal" daar geen uitzondering op.

Overigens, dat er mensen zijn die hier een prima plaat in horen verbaast me ook niet: het moet maar net je ding zijn. Ik kan er in elk geval bar weinig mee.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2013 14:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 11:51 schreef Gorath het volgende:
Ik voel het al, ik ga hier niemand aan mijn zijde krijgen :p

Nou ja, ik ben het ook niet echt met je eens (alsin dat ik DH wel gaaf vind), maar ik begrijp je kritiek an sich wel. Veel van de tegenkritiek hier vind ik dan ook weer van best wel laag niveau, komt niet veel verder dan "anderen vinden het wel gaaf" en "je bent veel te true".


I wish I was a butterfly


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-06-2013 15:01 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 14:39 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Het is liftmuziek.

Leuk metafoor, jammer genoeg gaat het niet op gezien het nog steeds voor velen dezelfde factoren in zich draagt die blek metl zo ontoegankelijk maakt.

quote:
Black metal zou ik het ook niet meer noemen. Of het dan post-black metal is? Geen idee, volgens mij zijn de meeste genreaanduidingen met het prefix "post-" vooral nietszeggend en is "post-black metal" daar geen uitzondering op.

Ach, "post". "Na-de-black metal", "de black metal voorbij", "voortvloeiend uit de black metal", hoe je het ook bekijkt, het dekt ergens wel de lading.
Deafheaven is de black metal voorbij, niet op gebied van kwaliteit (aan dergelijke statements durf ik mij niet te wagen) maar wel op gebied van benadering. Weg zijn de mooie geschminkte smoelen, weg is de gruizige productie, weg is de o zo orthodoxe thematiek, maar wat is blijven staan is wel de distorsie die zo kenmerkend voor het genre is. De blastbeats, de krijs, het zit er allemaal nog in. Ontkennen dat dit NIET voortkomt uit de black metal is kolder.
Post-black metal is in mijn optiek een lelijke benaming die de lading niet helemaal dekt. Maar daardoor niet onwaar. Het is immers ook post-post-death metal, nietwaar?

quote:
Overigens, dat er mensen zijn die hier een prima plaat in horen verbaast me ook niet: het moet maar net je ding zijn. Ik kan er in elk geval bar weinig mee.

Mensen horen ook een prima plaat in Autumn Aurora dus onderhand weet niets me meer te verbazen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 23-06-2013 15:02]


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-06-2013 15:14 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ik zal deze overdreven Drudkh bashherij maar weer proberen te negeren


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 23-06-2013 15:16 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Godver, had net een reactie geschreven maar er ging iets mis en nou is 'ie weg. Geen tijd om het nu opnieuw te schrijven, dus ik kom hier binnenkort weer op terug. Of we moeten eens met een biertje erbij verder gaan, dat blijft er maar bij inschieten.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-06-2013 15:38 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 15:16 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Godver, had net een reactie geschreven maar er ging iets mis en nou is 'ie weg. Geen tijd om het nu opnieuw te schrijven, dus ik kom hier binnenkort weer op terug. Of we moeten eens met een biertje erbij verder gaan, dat blijft er maar bij inschieten.

Komt goed. Sterker nog, ik voorspel een tijd waarin we wensen samen niet zo veel pils achterover geslagen te hebben.

Edit: OT: Ik heb Sunbather overigens nog niet geluisterd, maar onlangs waarschijnlijk wel het één en ander van live gezien en uit die gig kwam zeker geen Alcestiaanse kinderstreling naar voren.

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 23-06-2013 15:41]


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-06-2013 18:09 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Ontkennen dat dit NIET voortkomt uit de black metal is kolder.


Daar wringt het schoentje. Ik kan het uiteraard niet weten, maar DH lijkt niet een band te zijn die uit de black metal voorkomt. Het lijkt eerder een troep hardcore/metalcore/postrock gasten die ineens Wolves in the Throne Room gehoord hebben en denken dat het de maatstaf voor black metal is.

Enfin ja, ze doen maar


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2013 18:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 18:09 schreef Gorath het volgende:
Daar wringt het schoentje. Ik kan het uiteraard niet weten, maar DH lijkt niet een band te zijn die uit de black metal voorkomt. Het lijkt eerder een troep hardcore/metalcore/postrock gasten die ineens Wolves in the Throne Room gehoord hebben en denken dat het de maatstaf voor black metal is.

Enfin ja, ze doen maar

Ongeacht of zíj uit black metal komen (dat komen ze denk ik niet, inderdaad), komen bepaalde stijlelementen duidelijk wél uit black metal.

Intenties zijn irrelevant


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2013 19:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 18:09 schreef Gorath het volgende:
Daar wringt het schoentje. Ik kan het uiteraard niet weten, maar DH lijkt niet een band te zijn die uit de black metal voorkomt. Het lijkt eerder een troep hardcore/metalcore/postrock gasten die ineens Wolves in the Throne Room gehoord hebben en denken dat het de maatstaf voor black metal is.

Enfin ja, ze doen maar

Volgens mij denk jij dat jij de maatstaf voor black metal bent.

Enfin, je doet maar.

Waarom zou er überhaupt een schoen wringen? De band claimt zelf niet eens black metal te maken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ed
Usericon van Ed
Posted 23-06-2013 21:25 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 14:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou ja, ik ben het ook niet echt met je eens (alsin dat ik DH wel gaaf vind), maar ik begrijp je kritiek an sich wel. Veel van de tegenkritiek hier vind ik dan ook weer van best wel laag niveau, komt niet veel verder dan "anderen vinden het wel gaaf" en "je bent veel te true".


Volgens mij heb je het dan vooral over mij dus hoe wil je het dan op een hoger niveau brengen?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2013 23:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik had jou niet specifiek voor ogen, maar: door inhoudelijk op de kritiek in te gaan

Kijk, als iemand zegt wáárom hij iets niet gaaf vindt en dat duidelijk uiteenzet heb je juist heel veel aan een recensie. Je kunt dat afzetten tegen je eigen voorkeuren en verwachtingen, en daaruit concluderen of het wel/niet wat voor jou is. Daar heb je veel meer aan dan allemaal jubelrecensies die nauwelijks de muziek weten te vatten.


I wish I was a butterfly


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-06-2013 23:52 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 18:09 schreef Gorath het volgende:
Daar wringt het schoentje. Ik kan het uiteraard niet weten, maar DH lijkt niet een band te zijn die uit de black metal voorkomt. Het lijkt eerder een troep hardcore/metalcore/postrock gasten die ineens Wolves in the Throne Room gehoord hebben en denken dat het de maatstaf voor black metal is.

Enfin ja, ze doen maar

Hardcore/metalcore/postrock gasten :')
Jij begrijpt natuurlijk ook wel dat deze genres mijlenver van elkaar vandaan liggen en we dus eigenlijk net zo goed black metal aan dat rijtje toe kunnen voegen.

Verder bestaat de maatstaaf voor black metal niet. De Endstille fanaat noemt mijn voorliefde voor Blazebirth Hall projecten onbegrijpbaar. De Darkthrone liefhebber kan zomaar kotsen op het werk van Paysage d'Hiver en mensen die naar Ved Buens Ende luisteren zien oud Arckanum wellicht als slappe, infantiele rotzooi.
Zodoende ook binnen de post-rock en hardcore (metalcore heb ik de ballen verstand van).
Mocht je enkel in de veronderstelling zijn (wat ik betwijfel want ik ken Gorath zowel van plaat als live) dat de maatstaaf te vinden is in de ideologie, productie of het karakter van de oude Noorse tienerclub dan lijkt het me zwaar om al 2 decennia lang teleurgesteld te worden.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen