IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Deafheaven (US, black metal / post-rock) Vorige pagina | Volgende pagina
Ed
Usericon van Ed
Posted 25-06-2013 22:15 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 23:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik had jou niet specifiek voor ogen, maar: door inhoudelijk op de kritiek in te gaan

Kijk, als iemand zegt wáárom hij iets niet gaaf vindt en dat duidelijk uiteenzet heb je juist heel veel aan een recensie. Je kunt dat afzetten tegen je eigen voorkeuren en verwachtingen, en daaruit concluderen of het wel/niet wat voor jou is. Daar heb je veel meer aan dan allemaal jubelrecensies die nauwelijks de muziek weten te vatten.


dat is wel zo alleen als jij als thrash recensent bv Slayer Reign in Blood een kut plaat zou vinden dan is het de vraag of je dan wel kwaliteit in een genre kunt herkennen waar je expert in zou moeten zijn (daarom lezen mensen je recensie). Dan kan je nog steeds wel zeggen dat je het niet goed vind maar als je dan maar wel zegt dat het een goede plaat is voor het genre maar je vind het niet goed omdat bv de zang je niet aanstaat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-06-2013 0:00 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 18:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Intenties zijn irrelevant
Onzin. Ik kan best vrolijk worden van sommige blackmetalriffs terwijl die niet zo bedoeld zijn, maar Deafhaven stopt ze er wel met die bedoeling in. Tralalalalackmetal. Waar is de haat?

quote:
Op 23 juni 2013 19:01 schreef M. het volgende:Waarom zou er überhaupt een schoen wringen? De band claimt zelf niet eens black metal te maken.
Dan mag Ascendant Grotesque de topictitel wel even aanpassen, lijkt mij zo.


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-06-2013 0:26 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Welke vrolijke riffs?

Lang niet zo vrolijk als Liturgy of Taake (ja zal ik het zeggen? Ja Taake..)

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 26-06-2013 1:07]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-06-2013 0:30 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

De plaat stikt van de blijde boodschappen, maar ik ga het niet nog een keer luisteren om dingen aan te wijzen, want ik werd er een beetje kriegel van.

Liturgy is dan ook like Transcedental.


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-06-2013 1:05 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Zo beter?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-06-2013 1:13 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

De B nog even door een H vervangen, kan dat?


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-06-2013 1:14 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Haha. Zelf niet eens aan gedacht. Maar de workfile niet bewaard verder.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 26-06-2013 1:14]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 26-06-2013 7:40 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

:')


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 26-06-2013 14:43 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-06-2013 16:56 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Het album heeft zeker zijn momenten. Maar de verveling slaat ook snel toe. Het komt bij mij nogal over als een trucje, stukje black metal, stukje postrock, stukje blackmetal etc. De meer opgefokte stukken klinken nep, raken me totaal niet. Ik hoor hier en daar wel wat geslaagde sfeervolle gitaarpassages. Al met al zal ik dit toch niet meer vaak draaien.


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-06-2013 17:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik mis ook de 'diepgang', of zo. In eerste instantie vond ik het wel een leuk plaatje, maar voel niet echt de behoefte hem vaker op te zetten.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 11-09-2013 22:05 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ok jullie winnen, Deafheaven is officieel hipster. Promoplaatje van Apple:



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 11-09-2013 22:19 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Deathwish tweette die foto echt superenthousiast.

Nu kunnen ze het concert in de 013 naar de Grote Zaal gaan verplaatsen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 11-09-2013 22:19]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-08-2014 16:00 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nieuwe track!!!

From the Kettle to the Coil

Die vocalen van George Clarke gaan steeds beter klinken.



spectre
Usericon van spectre
Posted 23-08-2014 16:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind het gaaf, eindelijk weer eens een band die wat toe kan voegen aan het black metal landschap


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 23-08-2014 16:24 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Wat? Dit is toch been black metal?


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 23-08-2014 16:34 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

Ik weet niet wat ze spelen maar het klinkt net zo matig en saai als de vorige werkjes van ze. Dacht even dat het interessant werd zo rond 3:40, maar dat duurde ook maar 20 seconden.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-08-2014 18:37 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 augustus 2014 16:24 schreef irritante klootzak het volgende:
Wat? Dit is toch been black metal?


'black metal' voor mensen die niet van black metal houden.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-08-2014 20:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2014 16:24 schreef irritante klootzak het volgende:
Wat? Dit is toch been black metal?


Bleg metal.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-08-2014 21:28 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Beetje zoutloos en met uitzonderlijk voor de hand liggende akkoordenschema's.

Net black metal.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-08-2014 15:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Mja, die eerste plaat vind ik nog steeds wel vrij ok en enigszins vernieuwend. Sunbather ontbrak het nogal aan inspiratie. Paar leuke losse ideeën opgevuld met een heleboel middelmatigheid.

Dit klinkt een tandje interessanter weer, maar nog niet echt heel indrukwekkend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-08-2014 21:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2014 16:24 schreef irritante klootzak het volgende:
Wat? Dit is toch been black metal?


Nieuw subgenre?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-08-2014 21:09]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 25-08-2014 11:41 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Valt me niet eens tegen, dat nieuwe nummer.

Wel herkenbaar, als in 'er zijn 10 namen die me te binnen schieten', maar niet slecht.


Hafgufa


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-08-2014 13:27 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Dat nieuwe nummertje klinkt lekker. Maar ik kwam laatst dit tegen, damn.



Punt 1, het klinkt gewoon ontzettend ruk. En punt 2, dat publiek. Huh? Ach ja.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-08-2014 13:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Eerste blackmetal concert ooit waarbij meer dan de helft van het publiek geen zwart bandshirt draagt?

En ja tering wat klinkt dat ontzettend slecht. :'0


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen