IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 40 Watt Sun, doom Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-03-2011 3:49 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Daar deedt het mij aan denken in ieder geval. Hebben meer mensen dat?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik Akelei maar eenmaal geluisterd heb en dat dat met 40 Watt Sun eveneens het geval zal zijn. Het doet mij niet zoveel. Ik ga toch het meer riffgedreven werk van Warning eens proberen. Maar er zijn vast wel mensen die 40 Watt Sun te gek vinden.

ZM-recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/18140/40-Watt-Sun-The-Inside-Room.html

http://40wattsun.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-08-2011 9:32]


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-03-2011 4:24 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ik check soulseek ongeveer 6 keer per dag maar nogsteeds noppes.
En aangezien Jenje mijn doomorgaan is moet ik dit checken.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-03-2011 4:26 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Google blog search.


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-03-2011 7:17 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Opzoeken dan maar.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2011 8:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm Akelei hoor ik er weinig in terug, is veel meer ouderwetse doom dit, met dan een type zang die weer minder ouderwetse doom is. Wel geniale plaat, dat wel.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-03-2011 9:25 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik herken er ook erg weinig Akelei in.
Beiden spelen een vorm van doom en daar stopt de vergelijking voor mij.
Ik moet nog wat wennen aan de zang van 40 Watt Sun


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-03-2011 10:18 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Kan het topictitel worden aangepast...

Plaat is erg mooi en het was gisteren ook erg mooi in de Baroeg. Voor mensen die er niet waren, en dat waren er erg veel, 14 mei in Dordrecht volgt de herkansing.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-03-2011 15:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ongeacht of het lijkt of niet vind ik het sowieso loos om een net opkomende band als referentie te nemen. Of die band klinkt straks heel anders, of die band blijkt toch nog te gaan floppen dus straks kent niemand het meer, enz. Dat gezegd hebbende snap ik het vergelijk wel enigszins

Net het album opgezet, begint lekker. Gast kan goed zingen (beter dan die van Akelei ). Ben benieuwd


I wish I was a butterfly


miikja
Usericon van miikja
Posted 07-03-2011 16:18 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Ik zou het ook wel prettig vinden als de titel bovenaan werd aangepast. Velen zien in 40 Watt Sun toch een voortzetting van Warning en vergeleken daarmee komt Akelei nog maar net kijken.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-03-2011 19:01 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2011 8:33 schreef Jenje het volgende:
Hmm Akelei hoor ik er weinig in terug, is veel meer ouderwetse doom dit, met dan een type zang die weer minder ouderwetse doom is. Wel geniale plaat, dat wel.
Ik vind dat bij beide wel dezelfde droeve sfeer hangt en de "muur van gitaar, bass, drum " waardoor je meer een geluidsbehang krijgt vond ik ook wel hetzelfde. Ouderwetse doom hoorde ik dan weer niet, daarvoor rockt het te weinig. Ik zat de hele tijd te wachten tot het een keer los ging, maar dat doen ze (helaas) niet.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 08-03-2011 10:23 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik vind 40 watt sun toch wel wat minder dan Warning. Wel een gave plaat hoor, net zo droevig en mooie gitaarlijntjes, maar het komt ook door de productie in mijn ogen niet zo uit de verf als Warning.

Misschien nog wat vaker luisteren.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-03-2011 10:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haha geluidsbehang, nu moet ik het luisteren ook.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 11-03-2011 18:31 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht






Never have so many sacrificed so much for so few


Doomhead
Usericon van Doomhead
Posted 12-03-2011 12:50 by Doomhead Wijzig reactieProfiel van DoomheadQuote dit bericht



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 07-04-2011 8:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Prima cd (mp3's momenteel) deze 40 Watt Sun maar het gevoel dat ik heb wanneer ik het geniale Warning beluister heb ik net niet.
Ik zit net tegen dat randje aan zeg maar.

Nu is met name: Watching From A Distance van een dusdanig hoog niveau, dat valt (bijna?) niet te evenaren.

Cd inmiddels besteld bij play.com


bub


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-04-2011 8:27 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heb de vinyl versie in bestelling staan.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-04-2011 8:35 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Leuke muziek, ik vind de zang alleen niet leuk.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-04-2011 14:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Geweldig album!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-04-2011 14:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2011 10:25 schreef ElitE het volgende:
Haha geluidsbehang, nu moet ik het luisteren ook.

Dat dus. Iets teveel geluidsbehang voor mij, tikje saai.


I wish I was a butterfly


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-04-2011 16:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2011 14:42 schreef iPim het volgende:
Geweldig album!


+1. Toch mis ik iets van de wanhoop van Warning. Maar wel potentiele plaat van t jaar!



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-04-2011 16:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Misschien vind ik dit wel geweldig omdat ik nog nooit iets van Warning gehoord heb


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2011 16:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb wel het idee dat de Warning-adepten hem minder vinden omdat ze een Warning 2.0 verwachten. Zitten veel overeenkomsten in, maar ook weer niet.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-04-2011 17:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm in mijn geval is dat niet per definitie het geval... Mede omdat ik bijvoorbeeld het drumwerk en het gitaargeluid bij 40watt sun misschien nog wel meer kan waarderen.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-06-2011 23:14 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht





Geen van beide zo hartverscheurend mooi als de Cleane versie van This Alone op Dordrecht Doom Day, maar dan nog. Kippenvel!

Bij de bovenste staat in de reacties nog een mediafire code voor het volledige radio-interview waar die versie uit afkomstig is. Zelf nog niet gehoord, maar gaat wel gebeuren!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-06-2011 23:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Erg gaaf deze akoestische versies, zou gaaf zijn als die eens goed opgenomen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-06-2011 23:16]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-06-2011 23:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ja inderdaad! Ik baal zo dat ik die live versie van This Alone niet meer terug kan luisteren... Van mij mogen ze een hele LP opnemen op die manier.



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen