IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Reacties op een post van mij in een reeds gesloten topic. Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 22:48 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 22:42 schreef Dwaallicht het volgende:
En NEE dat betekent niet dat je in satan moet geloven als je metal luistert of zo.


Mee eens

quote:
Maar het betekent WEL een soort grondhouding ten aanzien van moraal, religie, respect en dat soort zaken meer.


Nope; is puur jouw projectie op metal.

Omschrijf die grondhouding op al die vlakken maar; grote kans dat er velen metals er niet of op z'n minst ten dele er niet mee eens zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 22:48]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 22:49 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 28 mei 2002 19:53 schreef rajackar het volgende:
Ja hoor ga maar lekker de christen uithangen mij heb je er niet mee.


Betor! Een christen uithangen! Aan een hele hoge mast mag ik hopen... Met veel hongerige gieren in de buurt



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 22:51 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 mei 2002 22:48 schreef Mutilator het volgende:
Omschrijf die grondhouding op al die vlakken maar; grote kans dat er velen metals er niet of op z'n minst ten dele er niet mee eens zijn.
Metal... nee, OK, black & death metal hebben altijd iets postmoreels in zich gehad. Een einde aan religieus dogma, een einde aan onderworpen zijn aan god. Dat is niet 'mijn projectie op metal', dat is doodsimpel even een aantal klassiekers langslopen: van 'Blessed Are The Sick', 'Seven Churches', tot en met 'Transilvanian Hunger' en 'Hvis Lyset Tar Oss' (= 'wanneer het Licht ons wegneemt'!!).
Als je wenst die boodschap te negeren, welnu, je goed recht natuurlijk; ik vind dat hetzelfde als jezelf blind houden. Sterker nog: hoe kan je het NIET zien?? Het staat in grote, rode, brandende letters uitgespeld.

De genrenamen alleen al, 'black metal' en 'death metal'.

WELCOME TO HELL!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 22:52 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 22:44 schreef rajackar het volgende:
metal is muziek met een inhoud (vaak dan) en die inhoud heeft een boodschap. Die boodschap kun je negeren maar dat wil niet zeggen dat die boodschap er niet in zit.


Boodschap? Wat een pretenties schrijf jij er toch aan toe.

Totaal mee oneens dus.

"Dat jij er een boodschap aan toeschrijft wil niet zeggen dat die er ook in zit."


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 22:54 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 28 mei 2002 22:52 schreef Mutilator het volgende:
Boodschap? Wat een pretenties schrijf jij er toch aan toe.

Totaal mee oneens dus.

"Dat jij er een boodschap aan toeschrijft wil niet zeggen dat die er ook in zit."


Nee en toen de Romeinen de christenen op grote schaal afmaakten (waarvoor hulde) bedoelden ze er ook niets mee...

En in de bijbel staat zeker ook geen boodschap he? En als je hem achterstevoren leest nog steeds niet he?

[Dit bericht is gewijzigd door General Skullfucker op 28-05-2002 22:55]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:02 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 22:51 schreef Dwaallicht het volgende:
Metal... nee, OK, black & death metal hebben altijd iets postmoreels in zich gehad. Een einde aan religieus dogma, een einde aan onderworpen zijn aan god.
...
WELCOME TO HELL!!


Welcome to hell

Het gebruiken van anti dogma's zijn zelf ook dogma's.

(Chronos heeft later trouwens ook nog es verklaard dat Venom's Satanische imago pure satire was, evenals David Vincent; niks postmoraliteit dus.)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 23:06 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 mei 2002 23:02 schreef Mutilator het volgende:
Welcome to hell

Het gebruiken van anti dogma's zijn zelf ook dogma's.

(Chronos heeft later trouwens ook nog es verklaard dat Venom's Satanische imago pure satire was, evenals David Vincent; niks postmoraliteit dus.)
OK, sorry, je hebt gelijk, metal is compleet inhoudsloze en betekenisloze muziek. Alle metaforen en teksten en beeldspraken (en muzikale ontwikkelingen) betekenen helemaal NIETS. Ik zal het onthouden als ik weer eens 'Closer To A World Below' opzet of zo dat het allemaal complete onzin is.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:09 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 22:54 schreef General Skullfucker het volgende:
Nee en toen de Romeinen de christenen op grote schaal afmaakten (waarvoor hulde) bedoelden ze er ook niets mee...

En in de bijbel staat zeker ook geen boodschap he? En als je hem achterstevoren leest nog steeds niet he?


Wat heeft dít nu weer met metal te maken?

Het is muziek en geen propaganda he????



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:15 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 23:06 schreef Dwaallicht het volgende:
OK, sorry, je hebt gelijk, metal is compleet inhoudsloze en betekenisloze muziek. Alle metaforen en teksten en beeldspraken (en muzikale ontwikkelingen) betekenen helemaal NIETS. Ik zal het onthouden als ik weer eens 'Closer To A World Below' opzet of zo dat het allemaal complete onzin is.


Ze betekenen alles wat jij wilt dat ze betekenen. Meer niet.

Er is geen vaststaande waarheid, zolang je dat niet doorhebt blijf je binnen de dogma's.

Tsja hoe moet ik dat nou uitleggen; jij leest toch ook Nietzsche?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 23:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 mei 2002 23:15 schreef Mutilator het volgende:
Ze betekenen alles wat jij wilt dat ze betekenen. Meer niet.

Er is geen vaststaande waarheid, zolang je dat niet doorhebt blijf je binnen de dogma's.

Tsja hoe moet ik dat nou uitleggen; jij leest toch ook Nietzsche?
Tsja hoe moet IK dit nu uitleggen... af en toe heb ik echt het idee dat jij een bord voor je kop hebt zitten. De hele muziek daagt überhaupt al muzikale wetten uit en is in zichzelf wat je 'blasfemisch' zou kunnen noemen. De teksten gaan over niets anders: alles is doortrokken van een aura van onafhankelijkheid.

Maar goed, als jij ergens betekenis in weigert te zien waar het overduidelijk (nogmaals: in grote, rode, vlammende letters) moet je dat zelf weten. IK had het niet over dogma's btw. En over vaststaande waarheden al helemaal niet. Ik had het over METAL.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2002 23:18 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Shit, te laat gezien dit...
Maareh hier heb je je link dude...
Ga het woord gODS verkondigen


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-05-2002 23:24 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Metal en god. Onverenigbaar.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 23:30 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 28 mei 2002 23:24 schreef mislyd het volgende:
Metal en god. Onverenigbaar.


And so it is written and so it shall be..



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
OK, sorry, je hebt gelijk, metal is compleet inhoudsloze en betekenisloze muziek. Alle metaforen en teksten en beeldspraken (en muzikale ontwikkelingen) betekenen helemaal NIETS. Ik zal het onthouden als ik weer eens 'Closer To A World Below' opzet of zo dat het allemaal complete onzin is.


Je noemt hier als inhoudelijke componenten: metaforen, teksten, beeldspraken en muzikale ontwikkelingen.
Die muzikale ontwikkelingen vul ik in als 'beter emotie in muziek kunnen vertalen'.

De rest kan net zo goed alleen maar voor de vorm zijn. Weet jij het? Ik weet alleen de bedoelingen zodra ik een bandlid erover hoor /lees uitleggen.

quote:
Op 28 mei 2002 23:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Tsja hoe moet IK dit nu uitleggen... af en toe heb ik echt het idee dat jij een bord voor je kop hebt zitten. De hele muziek daagt überhaupt al muzikale wetten uit en is in zichzelf wat je 'blasfemisch' zou kunnen noemen. De teksten gaan over niets anders: alles is doortrokken van een aura van onafhankelijkheid.


Ik wou het dus niet zeggen, maar het is toch toepasselijk om het op te gooien na deze opmerking, want dat bord voor de kop zie ik bij jou zeker ook.

Je noemt 'wetten', dat noem ik dogma's.
Je noemt 'blasphemisch' dat noem ik accepteren van het bestaan van conformisme en het vervolgens omdraaien.

Je blijft dus werken met die dogma's.
Eigenlijk accepteer je dus waar je je zo tegen verzet.

quote:
Maar goed, als jij ergens betekenis in weigert te zien waar het overduidelijk (nogmaals: in grote, rode, vlammende letters) moet je dat zelf weten.


Nee hoor; het zijn niets meer dan meningen van tekstschrijvers en uitingen van emotie van muzikanten.

quote:
IK had het niet over dogma's btw. En over vaststaande waarheden al helemaal niet. Ik had het over METAL.


Tsja ik heb het ook over metal.

Ennuh, volgens mij begon je juist over dogma's:

quote:
Maar het betekent WEL een soort grondhouding ten aanzien van moraal, religie, respect en dat soort zaken meer.


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 23:34]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 23:34 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

Hey ik heb de laatste post van mutilator nog eens geïnterpreteerd zoals hij het ook zou kunnen doen en ik vind het inderdaad een geweldig plan van hem om alle zeehondjes dood te gaan knuppelen...



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:37 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 23:34 schreef General Skullfucker het volgende:
Hey ik heb de laatste post van mutilator nog eens geïnterpreteerd zoals hij het ook zou kunnen doen en ik vind het inderdaad een geweldig plan van hem om alle zeehondjes dood te gaan knuppelen...


Jij denkt zoals ik dat zou kunnen doen?



Don't flatter yourself!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 23:43]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 23:42 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 28 mei 2002 23:37 schreef Mutilator het volgende:
Jij denkt zoals ik dat zou doen?

Don't flatter yourself!


Het is inderdaad heel moeilijk om je in te beelden dat je aan allerlei waanbeelden lijdt en dat je een volledig vervormd beeld van de wereld om je heen hebt. Dit is dan ook slechts een benadering die ik gemaakt heb door zorgvuldig analyseren en abstraheren.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 23:45 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 mei 2002 23:31 schreef Mutilator het volgende:
De rest kan net zo goed alleen maar voor de vorm zijn. Weet jij het? Ik weet alleen de bedoelingen zodra ik een bandlid erover hoor /lees uitleggen.
Interviews zijn belangrijk inderdaad.
quote:
Je noemt 'wetten', dat noem ik dogma's.
Note: dat 'wetten' was in de context dat metal dus TEGEN muzikale wetten rebelleert (lees maar terug).
quote:
Je noemt 'blasphemisch' dat noem ik accepteren van het bestaan van conformisme en het vervolgens omdraaien.
Neen. Blasfemie is geen simpele inversie van datgene waar je je vuist tegen opheft (waarom zou je dat denken?). Het is eerder een door-patronen-heenbreken; een einde aan dogma, een einde aan controle van bovenaf... het is de Leeuw uit de parabel uit 'Aldus Sprak Zarathoestra'.
quote:
Nee hoor; het zijn niets meer dan meningen van tekstschrijvers en uitingen van emotie van muzikanten.
Wat een prozaische, laag-bij-de-grondse omschrijving van een artistiek iets als metal.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 23:42 schreef General Skullfucker het volgende:
Het is inderdaad heel moeilijk om je in te beelden dat je aan allerlei waanbeelden lijdt en dat je een volledig vervormd beeld van de wereld om je heen hebt. Dit is dan ook slechts een benadering die ik gemaakt heb door zorgvuldig analyseren en abstraheren.


Knap van je zeg! Leg eens uit hoe je dat allemaal doet!

Leuk ook dat je een satirische persoonlijke aanval als zinvolle toevoeging aan een discussie beschouwd!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-05-2002 0:05]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 23:55 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 23:45 schreef Dwaallicht het volgende:
[quote]Note: dat 'wetten' was in de context dat metal dus TEGEN muzikale wetten rebelleert (lees maar terug).


Okay; deze is mooi; maar helaas valt dat in de praktijk tegen, want dan zou elke metalband uniek moeten zijn, maar je weet dat er meer trendvolgers zijn dan innovatieven. Toch zijn vele na-apers toch metal.

quote:
Neen. Blasfemie is geen simpele inversie van datgene waar je je vuist tegen opheft (waarom zou je dat denken?). Het is eerder een door-patronen-heenbreken; een einde aan dogma, een einde aan controle van bovenaf... het is de Leeuw uit de parabel uit 'Aldus Sprak Zarathoestra'.


Interessant; hier hebben we een nuanceverschil. Ipv 'door de patronen heendenken' maak ik me liever los van de patronen. Ik erken het bestaan ervan voor anderen zodra zij hier blijk van geven, maar ontken dus het eigenlijke bestaan ervan voor mezelf en maak mijn eigen patronen wel.

Dat boek moet ik trouwens nog steeds lezen.
nu meer dan ooit!

quote:
Wat een prozaische, laag-bij-de-grondse omschrijving van een artistiek iets als metal.


Gevoelsmatig staat het voor mij ook op een voetstuk hoor, maar als ik het vanuit een wat breder perspectief bekijk en naar de essentie graaf blijven toch die naakte feiten over.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 29-05-2002 0:55 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, bloemetjes jongens, bloemetjes!



draconian power
Usericon van draconian power
Posted 29-05-2002 5:15 by draconian power Profiel van draconian power

quote:
Op 28 mei 2002 19:55 schreef Kramy het volgende:
hoeveel cristenen kom jij gemiddeld per dag tegen op straat met een 10 cm groot kruis om hun nek?


draag altijd een kruis maar of ie nou 10 cm is?


Let´s bring back the METAL


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 29-05-2002 9:19 by Rammoth Profiel van Rammoth

slechtvalk en duister maanlicht is/zijn ook christelijk


Don't touch me. I'm evil.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 29-05-2002 13:45 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 28 mei 2002 23:45 schreef Mutilator het volgende:
...
Leuk ook dat je een satirische persoonlijke aanval als zinvolle toevoeging aan een discussie beschouwd!


Een discussie wordt door mensen gevoerd en niet door woorden. Wat zeggen over de manier waarop een persoon zijn/ haar discussie voert kan een zinvolle bijdrage leveren. Zeker als de persoon in kwestie mentale afwijkingen heeft die ervoor zorgen dat hij/zij niet in staat is normaal te argumenteren.



KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 29-05-2002 13:58 by KoRaX Profiel van KoRaX

hehe topic over geloof, daar ga je toch niet over eens worden
haal al het geloof weg en we vinden wel iets ander om ruzie over te maken


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen