IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Wiegedood Vorige pagina | Volgende pagina
Aural_Emanations
Usericon van Aural_Emanations
Posted 08-05-2015 22:48 by Aural_Emanations Wijzig reactieProfiel van Aural_EmanationsQuote dit bericht

Fijne band. Fijne sfeer. Degelijke muziek.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 9:08 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2015 21:38 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Nog geen noot gehoord, maar als ik alles hier zo lees weet ik niet of ik nog wel zin heb om me eraan te wagen.


Forceert u dan vooral niet.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 9:11 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2015 21:57 schreef Mythics het volgende:
:')


Brakke productie, je hoort de gitaren amper.

Maar het zal weer true ende kult zijn zeker.


En nu gaan we vegen


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-05-2015 10:41 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 9:11 schreef caron het volgende:
Brakke productie, je hoort de gitaren amper.

Maar het zal weer true ende kult zijn zeker.

Ja, want muziek luister ik voor de status natuurlijk :v

De enige die hier überhaupt waarde hecht aan dergelijke begrenzingen en benoemingen ben jij zelf volgens mij :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Northward
Usericon van Northward
Posted 09-05-2015 12:32 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Black Cilice is een hype. Zeker twee mensen op dit forum vinden het goed.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 09-05-2015 13:01 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 9:11 schreef caron het volgende:
Brakke productie, je hoort de gitaren amper.

Maar het zal weer true ende kult zijn zeker.


Black Cilice is een ranzige, ritualistische atmosfeer gekoppeld aan power. De productie is net wel bijzonder geslaagd, luister maar eens naar Mysteries. Op hun demo's komt die power minder over.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 16:34 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Black Cilice is uiteraard uit gebracht door Iron Bonehead.

Als Iron Bonehead een release met enkel flatulentie-geluiden uit brengt, is het ook meteen sold out.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 16:36 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Enfin, Wiegedood dus.

De zogenaamde ripperij van WITTR vind ik niet terecht.
Ander sfeertje toch, ik denk zelfs eerder aan Volahn.

Voor Benelux is dit gewoon top.


En nu gaan we vegen


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-05-2015 16:53 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 16:34 schreef caron het volgende:
Black Cilice is uiteraard uit gebracht door Iron Bonehead.

Als Iron Bonehead een release met enkel flatulentie-geluiden uit brengt, is het ook meteen sold out.

De laatste release bedoel je ja. Band bestaat sinds 2009, heeft een aantal andere projecten ook. Doe eens je onderzoek man, Belg.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 17:00 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Merk ik enig teken van aversie?


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 17:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 10:41 schreef Mythics het volgende:


De enige die hier überhaupt waarde hecht aan dergelijke begrenzingen en benoemingen ben jij zelf volgens mij :')


En alweer een leugen.

In mijn top 10 ever staat nog altijd doodleuk één COF, bedenk dus maar wat anders.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 17:03 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 12:32 schreef Northward het volgende:
Black Cilice is een hype. Zeker twee mensen op dit forum vinden het goed.


Op het NWN-autistenforum veel animo rond deze band.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 17:04 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 13:01 schreef mikkasscar het volgende:
Black Cilice is een ranzige, ritualistische atmosfeer gekoppeld aan power. De productie is net wel bijzonder geslaagd, luister maar eens naar Mysteries. Op hun demo's komt die power minder over.


Ik vind de sound redelijk gedempt, nergens barst het uit mijns inziens.


En nu gaan we vegen


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-05-2015 17:17 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 17:02 schreef caron het volgende:
En alweer een leugen.

In mijn top 10 ever staat nog altijd doodleuk één COF, bedenk dus maar wat anders.

Opmerking gaat niet over wat je zelf vind, maar dat je wel degene bent die met de termen smijt doorheen allerhande topics. Zij het als kritiek of wat dan ook. Dat ik naar allerhande synthpop luister boeit eveneens helemaal niks.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 17:23 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Het is al banter hein.

Kvlt, whatever.

Mimimimimi...en ge kunt er uw haar mee kammen.


En nu gaan we vegen


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-05-2015 17:25 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 17:23 schreef caron het volgende:
Het is al banter hein.


Nee, inderdaad :^)


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 17:29 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Jij gebruikt altijd van die gare smilies.

Kvlt is lijk het monster van Loch Ness.
Iedereen heeft het erover maar het bestaat eigenlijk niet.
Niemand wil er tegenwoordig mee geassocieerd worden en het is meer een verwerping geworden.

Ik heb de 2nd wave meegemaakt. Da's zoveel meer waard dan kvlt.
Is ook het verschik tussen diegenen die daarmee opgegroeid zijn en diegenen die BM enkel als muziekstijl kennen.
Dan krijg je van die gare hipsterdingen lijk Deafheaven of black sludge en nog veel meers gaars.


En nu gaan we vegen


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 09-05-2015 18:40 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Wat is voor jou dan een verschil tussen Deafheaven en Wiegedood?


Hafgufa


Aural_Emanations
Usericon van Aural_Emanations
Posted 09-05-2015 21:16 by Aural_Emanations Wijzig reactieProfiel van Aural_EmanationsQuote dit bericht

Huilie Huilie


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 21:38 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 18:40 schreef Ravnajuv het volgende:
Wat is voor jou dan een verschil tussen Deafheaven en Wiegedood?


Deafheaven claimt bij mijn weten zelf niet eens BM te zijn.

Wiegedood is BM, simpelweg. Zou nie weten welk ander label je er nog aan kan geven.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-05-2015 21:41 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2015 21:38 schreef caron het volgende:
Deafheaven claimt bij mijn weten zelf niet eens BM te zijn.

Wiegedood is BM, simpelweg. Zou nie weten welk ander label je er nog aan kan geven.


Ik heb trouwens geen enkel probleem met hybrides.

De mix van BM-elementen met wat core kan ik bvb. zeker wel smaken.
Het moet gewoon donker zijn, een negative approach voor mij.
Als antithese op die leven waarin alles pro moet zijn. Het leven is nie pro.

Deafheaven vind ik niks daarbij terug, is nerdy gepingel volgens mijn bescheiden mening.
Maar excusez-moi pour le mot, geen probleem met Deafheaven an sich.


En nu gaan we vegen


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 10-05-2015 8:14 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

quote:
Op 9 mei 2015 21:38 schreef caron het volgende:

Wiegedood is BM, simpelweg.


Ik snap jou niet. Je bent al maanden in zo'n beetje elk topic aan het zeiken dat er sinds 1990 (ongeveer) geen echte BM meer is uitgebracht, alleen de demo's van toen, misschien zelfs een debuutalbum, zijn goed genoeg in jouw ogen.

En dan komt er een Belgische kortebroekenband en ineens is het 'je van het'?

Wiegedood mist toch alle essentiële dingen voor een BM band?


Hafgufa


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 10-05-2015 11:20 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Wat zijn volgens jou dan die essentiële onderdelen? Muzikaal gezien zit alles erin hoor: blastbeats, schelle vocalen, tremolopicking.
Black metal fans lijken allemaal zo bang voor verandering (of verhipstering) van hun heilige genre. Dat er bands zijn die geen interesse hebben in zo evil mogelijk zijn binnen het genre lijken ze maar niets te vinden.
Dat je het saai vindt is dan weer een heel ander verhaal.


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 10-05-2015 11:40 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

Moest toch maar een keer aan de hype geloven dus net even Svanesang opgezet. Prima nummer, mooi ingetogen middenstuk, maar die cheesy akkoorden met die fade-out op het einde verkloten het hele nummmer weer.

Snap eerlijk gezegd nog niet helemaal wat hier zo speciaal aan is t.o.v. talloze andere soortgelijke bands. Toch een gevalletje belgisch chauvinisme of mis ik iets...


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-05-2015 17:33 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Tuurlijk chauvinistisch.

Bands uit Serbia of Chechia ga ik nie luisteren, tenzij het excelleert zoals de gekende namen.

Daarom vind ik Enthroned ook zo superbe terwijl Hollanders het nie speciaal vinden.
Leuke gasten Enthroned, en echte zwijnen. Ik mocht mee met hen naar Dynamo '95 maar ik heb bedankt, ging te neig uit die hand lopen.


En nu gaan we vegen


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen