|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
En om af te sluiten kan ik nog steeds genieten van early Hades, Helheim en Enslaved. De enige pagan/viking metal die naam waardig, itt misbaksels als Manegarm, Solstafir en Lekmijnbatsen. En nu gaan we vegen |
|
Nog even over Mayhem. Ik heb er dus geen trvecvltjeugdsentiment bij. Pas een jaar of anderhalf geleden eens goed voor gaan zitten. Even los van of je er wat mee kan (da's iedereens goed recht) valt het me op dat Mayhem eigenlijk op elke plaat klinkt als Mayhem. En niet als standaard bm. Altijd iets unieks. Iets 'fris'. Vandaar mijn opmerking. Ik beluister 'm amper en ga ook vaker voor Grand Declaration, maar het klinkt niet outdated. Voor mij. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Ochja, Helheim en Einherjer had je ook. Nee, nooit wat gedaan hier. Zooi die zéker de tand des tijds niet doorstaan heeft: Otyg en Storm! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Een aantal metalfans uit de jaren '90 hebben de tand des tijds helaas minder goed doorstaan. Niet zelden manifesteren ze zich anno 2016 als starter van menig debiel topic. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote:Hier spreekt iemand uit diepe zelfkennis, hein. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
En nu gaan we vegen |
|
quote: Helheim was redelijk kvlt. Heb ze nog gezien in '97, en toen trapte de drummer het tijdens een nummer gewoon af. Einherjer niet. Ik verkoop trouwens Nordavind, original press, Moonfog records, disc met Noorse vlag. Very rare. Doe één bod. En nu gaan we vegen |
|
quote: Dat was wel duidelijk. De rest van je eerste post niet. Vandaar dat sommigen van ons om wat toelichting vroegen. Waar je overigens nog steeds niet op geantwoord hebt, behalve je ge-irriteerde reactie dat we belerend zijn en onszelf als de scenepolitie gedragen. lampje |
|
quote: Jaren 90 = opkomst van de black metal, lampje. Nu wil hij weten welke bandjes uit die tijd je nu nog goed vindt. Een nieuw BM topic dus eigenlijk maar dan met veel jeugdsentiment. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ik heb ff een opzet gemaakt in het kader van "goed verhaal lekker kort" (hier thuis in Excel, samenvatting hieronder). (A) Bands uit de jaren ’90 die er niet meer zijn, maar van wie het werk de tand des tijds heeft doorstaan: (B) Bands uit de jaren ’90 die er nog wel zijn, maar van wie het werk de tand des tijds heeft doorstaan: (C) Bands die er voor de jaren ’90 al waren, en in de jaren ’90 nog steeds, maar die er nu niet meer zijn, maar van wie het werk wel de tand des tijds heeft doorstaan: (D) Bands die er voor de jaren ’90 al waren, en in de jaren ’90 nog steeds, en nu ook nog steeds, en die dan ook nog de tand des tijds doorstaan hebben: (E) Net als (C), maar dan dat het werk uit de jaren ’90 wel de tand des tijds heeft doorstaan maar het werk van na de jaren ’90 niet: (F) Net als (E), met het verschil dat ook het werk na de jaren ’90 de tand des tijds heeft doorstaan: (G) Net als (D), maar dan dat alleen het jaren ’90 werk de tand des tijds doorstaan heeft: (H) Net als (G), maar met dien verstande dat dan ook het werk na de jaren ’90 de tand des tijds heeft doorstaan: Voor (C) tot en met (H) eventueel nog subcategorieën aan te brengen omdat eventueel het werk van vòòr de jaren '90 de tand des tijds niet heeft doorstaan, terwijl dat wel geldt voor het werk uit de jaren '90. Svp minstens 3 bands per categorie. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 01-03-2016 13:34] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Waarom heb ik pr3t? ('7 If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Trouwens nog Amorphis - Tales. Over platen gesproken die het níét overleefd hebben inderdaad. Manmanman, wat een droefenis. En dat terwijl ik de plaat erg hoog had staan. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote:Met Jon Vesano was ook heel erg goed. |
|
Hahaha M, dat zijn meer opties dan ik in eerste instantie aan dacht ! [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 01-03-2016 13:44] lampje |
|
quote: Ik vond die drie jaar na release al gedateerd klinken. Maart goed, alles wat ze daarna uitbrachten klinkt anno 2016 best nog fris vind ik. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Klopt. Maar de nostalgiefactor doet het hem daar weer wel voor mij. |
|
Dat had ik ook verwacht eerlijk gezegd. De nos-talgklier bleek uitgedroogd. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Geinig, ik kan me zo gauw geen release voor oren houden die ik vroeger wel gaaf vond en nu niet meer. Beetje nadenken en wie weet. VIESPEUK!!! |
|
Die eerste Amorphis, ik weet niet eens of ik die wel heb. Kwam eerder vandaag al een Stormblast tegen terwijl ik in mijn systeem heb dat ik die niet heb, maar het klopt indd dat ik die wat maanden geleden uit een aanbiedingsbak gegraaid heb. "Privilege of Evil" heb ik ooit een CD-single van op een metalmarkt gekocht. Niet erg bevredigend. "Tuonela" gekocht toen ik een jaar of vijftien was. Vond dat toen al licht-nichterige kitsch. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Wat voor mij zeker de tand des tijds heeft doorstaan, is Gehenna - Second Spell, klinkt nog altijd geweldig imo... |
|
Klopt. Rest van hun discografie is echter uttermatig. "First Spell' vond ik ooit geweldig, maar is bij nader inzien zeer iele, mager ingespeelde ideetjeskunst. Vanaf "Malice" werd het zaadt. "WW" leek even ergens op, maar was eigenlijk ook zonder inhoud. En die meeste recente is al helemaal een miskraam. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Metal algemeen heeft na 2000 toch weinig wereldschokkends meer gekend. En nu gaan we vegen |
|
Agalloch - Pale Folklore Bathory - Hammerheart Empyrium - Songs of Moors and Misty Fields Falkenbach - Magni Blandinn Ok Megintiri Immortal - At the Heart of Winter Nagelfar - Hünengrab im Herbst Neurosis - Souls at Zero Osculum Infame - Dor-Nu-Fauglith Rapture - Futile Satyricon - Nemesis Divina Sleep - Holy Mountain Taake - Nattestid Ser Porten Vid Ulver - Bergtatt Warning - The Strength To Dream While Heaven Wept - Sorrow of the Angels Windir - Arntor Om maar eens wat te noemen... Non-metal nog veel meer natuurlijk. |
|
Ik mis Rebel Extravanganza van satyricon en god-ver-dom-me: Waar is Anthems van Emperor? Hafgufa |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |