|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ah, het is tegenwoordig cool om ongeïnformeerd te doen. Er is debat over hoe slecht het is dat de ZM Jaarlijst inzendingen via de e-mail toelaat. Dan is het interessant om te bekijken hoe gelijkend de jaarlijst op basis van foruminzendingen is aan de jaarlijst op basis van mailinzendingen. De individuele jaarlijsten worden altijd bij elkaar opgeteld door middel van een puntensysteem. Iemands nummer 1 krijgt 30 punten, nummer 2 krijgt 29 punten, en nummer 20 krijgt dus 11 punten. Hierbij wordt dus al rekening gehouden dat een hogere notering in iemands persoonlijke jaarlijst meer impact moet hebben in de opgetelde lijst. Je kan dan de punten optellen van de albums waar de forumgebruikers op gestemd hebben, en de punten optellen van de albums waar de mailers op gestemd hebben. Die lijsten ordenen van meeste punten naar minste punten en je hebt een jaarlijst. Dan is de vraag hoe je de gelijkenis tussen de forumjaarlijst en de mailjaarlijst meet. Dat kan je doen door simpelweg de correlatie te berekenen tussen de toegekende scores voor ieder album in de mailjaarlijst en de forumjaarlijst. Echter, dan is het net zo belangrijk dat de puntenaantallen in de twee lijsten voor het 100e album op elkaar lijken als dat de puntenaantallen in de twee lijsten voor het 1e album op elkaar lijken. Effectief is er ontzettend veel te verklaren variatie helemaal onderaan de lijst, maar dat komt puur omdat iedereen (forumgebruiker of mailer) wel een paar impopulaire platen in zijn lijst heeft staan waar niemand anders op stemt. Een lage correlatie tussen de twee lijsten is dus niet per se een teken dat de twee lijsten extreem van elkaar verschillen. Intuïtiever is dan om te zeggen dat niet ieder album even zwaar telt, maar dat hoger genoteerde albums 'zwaarder wegen' in de berekening van de correlatie coëfficiënt. Om een concept van 'hoger genoteerde albums' te hebben, heb ik de positie van de albums in de totale jaarlijst (waarbij ik alle punten voor forum en mail optel) genomen. In het laatste voorbeeld wat ik genoemd had, krijgt Amenra, de huidige nummer 1 in de totale lijst, een 'belangrijkheid' van 5 toegeschreven. De nummer 2 een 'belangrijkheid' van 4, etc. zoals hierboven beschreven. In het berekenen van de gewogen correlatie wordt dan meer aandacht geschonken aan de associatie in puntenaantal tussen forum en mail voor albums die hoger in de totale lijst staan. Het kritische oog ziet dat het geven van gewichten een redelijk endogene bedoening is, aangezien de totale jaarlijst de som is van de twee jaarlijsten, en dus een lichte bias geeft voor een hogere gewogen correlatie. Een betere benchmark heb ik echter niet. quote: Zoals hierboven geschetst heb ik wat gewichten uit losse pols geprobeerd. Eerst de inverse van de notering in de totale jaarlijst, waarbij de associatie in puntenaantallen voor de nummer 1 plaat honderd keer zwaarder weegt dan de associatie in puntenaantallen voor de nummer 100. Dit plaatst veel gewicht op de 20 hoogst genoteerde albums in de totale jaarlijst. De tweede weging die ik noemde, hecht veel belang aan de hoogst 50 genoteerde albums. Ik heb geen SPSS gebruikt, dat is echt een verschrikkelijk programma. Je kan met functies als SUMPRODUCT() enzo heel makkelijk een gewogen gemiddelde berekenen in Excel. Ik wilde origineel alles in Matlab gooien, omdat je daar flexibel met structuren om kunt gaan, maar qua het invoeren van de jaarlijsten is dat weer een hel. In Excel moet ik nu namelijk iedere jaarlijst 'schoonmaken' zodat hij in het juiste format past. Sommige mensen schrijven hun jaarlijst namelijk als 01. Band - Album, anderen als 1) Band - Album, anderen als 1 Band : Album, weer anderen als 1) Album - Band. Dit is relatief makkelijk om automatisch aan te passen in Excel, maar moeilijker in Matlab. Een ander probleem is dat de spelling van bandnaam en albumtitel exact moet zijn, en dat levert nogal wat problemen op. Zo schrijven sommige mensen Solstafir ipv Sólstafir, of Septic Flesh ipv Septicflesh, of noemen mensen de nieuwe Cradle Of Filth Cryptoriana ipv Cryptoriana - The Seductiveness of Decay, en ga zo maar door. Ik heb gezocht of er in Matlab of Excel een minder strikte associatieve functie bestaat die dergelijke kleine typeverschillen wegfiltert, maar kon niet echt iets vinden. Nu hou ik een lijstje bij met alle platen die problemen opleveren en aan het einde van de rit maak ik de jaarlijsten dan schoon. Het valt me wel tegen hoe traag Excel is. Ik heb in een tabblad onder elkaar alle lijsten staan, waarbij de gebruikersnaam, type inzending en datum automatisch 20 rijen onder elkaar ingevuld worden. Bij het invoeren van een lijst komt er in de rechterkolom automatisch de toegekende puntenaantallen. Dit wordt bepaald met een geneste IF-functie, omdat je soms de puntenaantallen naar 30 moet 'resetten' bij een nieuwe lijst. Daarnaast heb ik een array-functie INDEX() die op zoek gaat naar de unieke matches in het tabblad met alle jaarlijsten en dan de som van de toegekende punten berekent. Het uitvoeren hiervan gaat echt traag, en ik merk dat Excel maar één van mijn vier cores gebruikt. Veel geheugen van mijn 16GB RAM pakt hij ook niet op. Heb daarom het automatisch uitvoeren van berekeningen maar uitgezet, want anders voert hij de array-functie bij de invoer van ieder jaarlijst opnieuw uit. Is onwerkbaar. quote: Cool Laatst in dB's gezien en toen moest ik redelijk aan Dodecahedron en Ulsect denken. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 19-12-2017 14:30] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Dank voor de uitleg! Ik persoonijk had t ook in Excel gedaan. Eerst even alle speciale karakters omtoveren, interpunctie eruit, uppercase en dan matcht opeens wel alles Nice job though. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Jij weet quote: Merci Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: +1 zo snap ik het ook. |
|
Zijn de lijstjes al op? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Nog te druk met het boodschappenlijstje. Maar De lijst die jij bedoelt komt er binnenkort aan. |
|
01. - Toby Driver - Madonnawhore 02. - The Ruins of Beverast - Exuvia 03. - Mount Eerie - A Crow Looked At Me 04. - Emptiness - Not For Music 05. - Ryan Adams - Prisoner 06. - Exquirla - Para Quienes Aun Viven 07. - Windswept - The Great Cold Steppe 08. - Daniel Romano - Modern Pressure 09. - Mastodon - Emperor of Sand 10. - Sun Kil Moon - Common As Light And Love Are Red Valleys Of Blood 11. - Laster - Ons Vrije Fatum 12. - Acrimonious - Eleven Dragons 13. - Altarage - Endinghent 14. - Grift - Arvet 15. - Black Anvil - As Was 16. - Godspeed You! Black Emperor - Luciferian Towers 17. - Colour Haze - In Her Garden 18. - The New Year - Snow 19. - Elder - Reflections of a Floating World 20. - Deathcult - Cult Of The Goat That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in. |
|
quote: Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ik ben altijd aan de late kant, wegens nog veel op het laatste moment wat extra luisterbeurten geven. |
|
quote: Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik loop zo'n 17 cd's achter. Wordt nog een hele klus om die er de komende 2 weken door te jagen :') Faustian Spirit of the Earth |
|
1 Roger Waters - Is This The Life We Really Want? 2 Jag Panzer - The Deviant Chord 3 Ex Deo - The Immortal Wars 4 Cellar Darling - This is the Sound 5 Beast in Black - Berserker 6 Avatarium - Hurricanes and Halos 7 Little Steven - Soulfire 8 Accept - The Rise of Chaos 9 Kawir - Exilasmos 10 Amy Macdonald - Under Stars 11 Noel Gallagher's High Flying Circus - Who Built the Moon? 12 Steve Hackett - The Night Siren 13 Cradle of Filth Cryptoriana – The Seductiveness of Decay 14 Chelsea Wolfe - Hiss Spun 15 Deep Purple - Infinite 16 Dool - Here Now There Then 17 Myrkur - Mareridt 18 Paradise Lost - Medusa 19 Ayreon - The Source 20 Black Star Riders - Heavy Fire http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
1. The Ruins of Beverast - Exuvia 2. Grave Pleasures - Motherblood 3. Gnod - Just Say no to the Psycho Right-Wing Capitalist Fascist Industrial Death Machine 4. Aidan Baker & Karen Willems - Nonland 5. Godflesh - Post Self 6. Sun Kil Moon - Common as Light and Love are Red Valleys of Blood 7. Emptiness - Not for Music 8. Primitive Man - Caustic 9. Dool - Here Now, There Then 10. The Bug vs Earth - Concrete Desert 11. Spectral Haze - Eroded Corridors of Unbeing 12. Bell Witch - Mirror Reaper 13. Loss - Horizonless 14. Amenra - Mass VI 15. With the Dead - Love from With the Dead 16. Ulver - The Assasination of Julius Ceasar 17. Electric Wizard - Wizard Bloody Wizard 18. Motorpsycho - The Tower 19. Monarch - Never Forever 20. Satyricon - Deep Calleth Upon Deep "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
1 Rebirth Of Nefast - Tabernaculum 2 Au Champ Des Morts - Dans La Joie 3 Spectral Voice - Eroded Corridors Of Unbeing 4 Emptiness - Not For Music 5 Slow - V - Oceans 6 Bell Witch - Mirror Reaper 7 Venenum - Trance Of Death 8 Sun Of The Sleepless - To The Elements 9 Ruins Of Beverast, The - Exuvia 10 Walpyrgus - Walpyrgus Nights 11 Ophis - The Dismal Circle 12 Loss - Horizonless 13 Ereb Altor - Ulfven 14 Sorcerer - The Crowning Of The Fire King 15 Paradise Lost - Medusa "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
01. Pain of Salvation - In the Passing Light of Day 02. Vulture Industries - Stranger Times 03. Caligula's Horse - In Contact 04. Paradise Lost - Medusa 05. Ne Obliviscaris - Urn 06. Der Weg Einer Freiheit - Finisterre 07. The Faceless - In Becoming a Ghost 08. Fen - Winter 09. Bell Witch - Mirror Reaper 10. Loss - Horizonless 11. Igorrr - Savage Sinusoid 12. Leprous - Malina 13. White Ward - Futility Report 14. Nachtvorst - Verlies 15. Farsot - Fail.Lure 16. Svart Crown - Abreaction 17. Dystopia - Chaos Philosophorum 18. Forgotten Tomb - We Owe You Nothing 19. Shade Empire - Poetry of the Ill-Minded 20. The Project Hate MCMXCIX - Of Chaos and Carnal Pleasures |
|
quote: Jag Panzer op twee? Ik heb 'em eigenlijk zelfs niet geluisterd na alle slechte reviews. Is het toch wat? When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
1. Amenra – Mass VI 2. Bell Witch – Mirror Reaper 3. Biblical - The City That Always Sleeps 4. Blanck Mass - World Eater 5. Power Trip - Nightmare Logic 6. Motorpsycho - The Tower 7. Ex Eye - Ex Eye 8. Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs - Feed the Rats 9. Gnod - Just Say no to the Psycho Right-Wing Capitalist Fascist Industrial Death Machine 10. Monarch! – Never Forever 11. Kadavar - Rough Times 12. Throane - Plus Une Main À Mordre 13. Ne Obliviscaris - Urn 14. Oxbow - Thin Black Duke 15. The Ruins of Beverast - Exuvia 16. Igorrr – Savage Sinusoid 17. Elder - Reflections of a Floating World 18. Primitive Man - Caustic 19. Dodecahedron - Kwintessens 20. Satyricon - Deep Calleth Upon Deep |
|
Goed. Het was heeeeel moeilijk, superveel goede muziek dit jaar. 1. Converge - The Dusk In Us 2. Dodecahedron - Kwintessens 3. Ulver - The Assassination of Julius Caesar 4. Elder - Reflections of a Floating World 5. The National - Sleep Well Beast 6. The War On Drugs - A Deeper Understanding 7. Emptiness - Not For Music 8. Chelsea Wolfe - Hiss Spun 9. Archspire - Relentless Mutation 10. Godflesh - Post Self 11. Venenum - Trance of Death 12. Akercocke - Renaissance In Extremis 13. Steven Wilson - To The Bone 14. Woe - Hope Attrition 15. Septicflesh - Codex Omega 16. Mutoid Man - War Moans 17. Desolate Shrine - Deliverance From The Godless Void 18. Nightbringer - Terra Damnata 19. Unsane - Sterilize 20. Chaos Moon - Eschaton Mémoire En dan vergeet ik nog Aosoth, Arcade Fire, Paradise Lost, Nidingr, Motorpsycho, Grave Pleasures, Pallbearer, Ufomammut, Caligula's Horse, Amplifier, Pyrrhon, Vallenfyre, sjeezzz.... topjaar!! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ben. Ben, ben, ben, ben. WAARRRRR IS CONVERGE???????!?!?!??!?!??!?!?!??!! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik wou er al niks van zeggen... En dat noemt zich dan een hardcore fan... [Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 22-12-2017 20:28] discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Veel te weinig nieuwe (metal)platen geluisterd... Moonspell, Threshold, Kreator, Enslaved, Satyricon, ... nog niet eens (helemaal) beluisterd, dus doen niet mee. Dit moet het dan maar worden, een top 12: 1. Pain of Salvation - In the passing Light of Day 2. Cradle of Filth - Cryptoriana - The seductiveness of Decay 3. Paradise Lost - Medusa 4. Roger Waters - Is this the life we really wanted? 5. Deep Purple - Infinity 6. Morbid Angel - Kingdoms Disdained 7. Gov’t Mule - Revolution Come, Revolution Go 8. Sepultura - Machine Messiah 9. Arduini/Balich - Dawn of Ages 10. VUUR - In this moment we are Free - Cities 11. Steven Wilson - To the Bone 12. Europe - Walk the Earth [Dit bericht is gewijzigd door Metal-D op 22-12-2017 21:27] |
|
quote: quote: Die plaat bevat geen elf keer Concubine, dus hij valt me goed tegen. Ik moet sowieso in de mood zijn voor Converge, dus eind volgend jaar staat hij in mijn 2017-jaarlijst. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Converge is geen hardcore, stelletje klootzakken. Door hun MIX van hardcore, punk, en verschillende metalgenres worden ze beschouwd als grondleggers van zowel metalcore als mathcore. is het nou echt zo moeilijk om het over het juiste genre te hebben ? fuck. |
|
quote: Zozo, jij mag laat opblijven van paps en mams op deze eerste vakantiedag. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |